• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ineens afgekickt, van GHB, zo makkelijk? WIE helpt mij met mijn vraag?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
N

noa91

Gast
Hey allemaal,

Probeer mijn verhaal zo kort mogelijk te houden, maar ben toch benieuwd, of iemand zich hierin herkend.
Na een hele moeilijke periode, waarin ik ook ziek ben geweest, vond ik de ghb uit, dit was toen het enige wat mij 'hielp' door te gaan. Natuurlijk hartstikke dom, maar ik had eigenlijk de hoop al opgegeven, ondanks ik een prachtzoon heb, de band tussen hem en mij is onbeschrijflijk, en dit zegt ook iedereen om ons heen, school, dokters, etc.

Doordat ik ziek werd, relatie over ging en even niet volledig voor hem kon zorgen,werd ik gekker dan gek. Bij een vriend gaan inwonen, maar toen hij op vakantie ging, en ik voor het eerst écht,écht alleen was, probeerde ik ghb.
En zoals (helaas) velen van jullie zullen herkennen, leken mijn problemen ineens even niet ZO groot, als ze daadwerkelijk waren. Vriend kwam terug van vakantie, en ja, ik had er al gelijk last van, na een weekje zo af en toe wat ghb, ik trilde, werd niet goed, heb zelfs een psychose gehad (gevoelig hiervoor, ook dat nog).

Uiteindelijk zijn mijn dierbaren er gauw achtergekomen, via mijn dokter baclofen gekregen en JA ik was er totaal vanaf. Terwijl ik dagelijks riep, dat ik niet meer wilde leven, het niet kon, ik geen moeder kon zijn, ik me schaamde, ondanks ik altijd op en top de deur uitging, sieraden, tasjes, alles er op en eraan, er was niets aan me te zien.

Ah fijn, de vriend waar ik woonde, dat liep niet lekker, een boek over te schrijven wat daar is gebeurt, en dat bespaar ik. Maar na een tijd terug contact tegen mijn zin, en daar ging ik, hoplakee. Mijn zoon was toendertijd met papa op vakantie, niet bij mij laat dat duidelijk zijn.
Logeerde bij mijn moeder, zij wist overal van, hoe zwaar het was etc. Het enige wat ik nog weet, ik had een flinke slok g gepakt, verdriet, kwaadheid, niets om goed te praten. Wilde gaan roken, en toen werd ik wakker, een groot wit licht. Ik wist het gelijk waar ik was, het ziekenhuis. Terwijl k voorheen ALS ik ooit outging,echt een half uur nodig had te beseffen welke dag het was, wat ik nog moest doen etc (voor velen denk ik bekend?)
Mijn moeder naast mijn bed, huilend van blijdschap dat ik wakker was geworden, ik mag dus van geluk spreken dat ik dit nog kan schrijven. Er kwam een psychiater mijn kamer op, daar volgde er daarna nog 1, en ze beloofde me de maandag erop mij te contacten voor hulp, waarop ik boos zei, dat ik die grapjes wel kende, en vaker om hulp geroepen heb, maar nooit niemand die mij ECHT maar dan ook ECHT hielp. En wat denk je? Anderhalf jaar later, nog geen telefoontje van ze gehad.

Ik ging naar mijn moeder, en voila ik was er vanaf, ik weet niet hoe het komt, maar de gedachte GHB te moeten gebruiken was weg, alsof ik er nooit verslaafd aan was geweest, als ik aan die tijd dacht, leek het voor mij een film, alsof ik 'iemand anders' was. En ja, dat was eigenlijk ook.

Tot ik een hele tijd daarna, weer naar een oude bekende ging, mijn verhaal deed, en wat gebeurde er? Er werd, serieus, G aan geboden, ik werd razend, hoe durf je iemand die zo'n verhaal verteld, G aan te bieden? Maar na 10x aandringen, ben ik de stomme doos geweest om het toch te doen en daar ging ik dus weer.
Elke dag, élke minuut van de dag, heb ik spijt gehad, er uberhaupt heen te zijn gegaan, maar ook dat ik het zelf weer ingenomen heb, terwijl het totaal uit mijn systeem was...
Ik sliep niet meer, ja ik had geluk als ik 2 uur per nacht sliep. In de tussentijd is mijn leven ook een puinhoop geweest, ik ben verhuisd, zit op een plek waar ik helemaal NIET hoor als het gaat om drugs, maar ik sluit mij volledig af. Alle instanties zeggen me te willen helpen, maar zodra ik op de stoep sta, je raad het al, gebeurt er NIETS.

Nu, 2 weken geleden, flinke griep. Mijn G was op, maar was TE ziek om auto te rijden, of te halen. Ik greep mijn kans en bouwde af. Nu, afgelopen vrijdag, ben ik gaan slapen en werd ik zaterdagmiddag wakker om 16u. ik ging douchen, iets eten, en ineens bedacht ik me. HUH, ik mis iets, ik heb iets, wat ik haat, NIET nodig, ik tril niet, ik voel mij niet raar. Ik kon (en kan) het zelf niet geloven, maar toch is het zo. Die avond had ik afgesproken, maar je raad het al, ik was zó moe, dat ik weer in slaap gevallen was. Afspraken die ik had, totaal voorbij geslapen.

Sorry voor het hele lange verhaal, het kon nog langer, haha, maar mijn vraag is:
Herkend iemand dit, die extreme vermoeidheid? Ik snap, dat mijn lijf is uitgeput, door zolang niet te slapen. Ik wil het het liefst van de daken schreeuwen, maar ik wil niet te snel juichen. Ook al is GHB iets wat ik altijd verafschuwd heb, ben totaal niet het type meisje wat dit uberhaupt zou doen, vele hebben het zelfs niet eens geloofd. Ik heb hier de meest vreselijke dingen door mee gemaakt, mensen verloren, ik wilde altijd al weg uit die 'wereld' maar ik dacht echt, echt, dat het me nooit zou lukken. En nu ik dit schrijf, heb ik de tranen in mijn ogen, dat het door het vele slapen, misschien ook het ziek zijn, mij gewoon is ontvlucht.
Ik haat het spul, ik heb geen contact met NIEMAND die dit gebruikt, alleen mijn échte dierbaren wisten hiervan, omdat ik als de dood was dat ze mijn zoon zouden weghalen terwijl ik die geen seconde in gevaar heb gebracht. Velen zullen nu denken, dat 'dacht' je zelf, maar mijn moeder, zijn vader, vertrouwen mij DOOR en door. Ze hebben altijd geweten wat ik gebruikte, hoeveel. De manier van mijn doen, kijken, praten, ik zou mezelf verraden hebben als het anders was, als dat ik zei.

En nu, mijn oma, mijn moeder, mijn vrienden, zeggen me elke keer, wat kijk je toch helder, je bent jezelf. En dan is het voor mij net een droom, maar ik mag hopen, dat ik mijn leven vanaf nu écht mag gaan leven...
Alleen, die vermoeidheid, zo extreem. Is dit voor iemand herkenbaar? En zo ja, hebben jullie tips voor mij, want als ik ga liggen, slaap ik gerust 2 volle dagen door, maar helaas is dat in mijn levensstijl niet mogelijk, ook al wil ik niets liever. En mag ik dan ééven klagen? Haha, na dit geschreven te hebben, ben ik al moe.

Ook ben ik bij mijn nieuwe huisarts geweest die mij NIET wilde doorverwijzen, omdat ik eerst afgekickt moest zijn, sorry maar is dit geen grote onzin? Je moet toch ten alle tijden gewoon geholpen worden als je aangeeft dat nodig te hebben? Ik kan hier deze week met een opgeheven hoofd wel naar toe. Maar alsnog, heb ik heel veel, maar dan ook echt een zee aan waar ik hulp bij nodig heb, zoveel dingen die gebeurd zijn, wat je bijna niet eens kunt geloven, waar ik nog echt mee worstel. Het is geweest, ja, maar ik heb daar wel hele nare herinneringen aan waar ik echt wel iets mee wil doen. En dit zijn dingen die gaan van mentaal, maar ook enorm, ENORM, fysiek...

Sorry nogmaals voor het lange verhaal, maar ik weet dat ik hier eerlijke en oprechte reacties kan verwachten, en toch anoniem kan blijven.
Dankjewel voor het lezen. X

Revolutionair

Wijs gebruiker
Hey,

Ja ook een keer meegemaakt dat ik 3 dagen aan de g was en gewoon ineens 7 uur lang in slaap viel.
En door de afkick ben heen geslapen.
Dan is je lichaam gewoon moe en heb je het te bont gemaakt en dan slaapt hij gewoon door terwijl je normaal wakker word door de dopamine.
Toch maar 10mg Diazepam erin voor de zekerheid.
En klaar was het.

Gelijk het flesje g weg gezet en maar even niet meer gebruikt.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het is nogal wat, maar alleen serieuze lezers zullen dit snappen..
Ik heb gelezen wat je schreef en ik moet zeggen dat het niet makkelijk was. Er komt een storm aan gedachten voorbij en er zit je duidelijk het een en ander vrij diep. Ik denk dat je gebaat bent bij dat je bij iemand je verhaal kwijt kunt en dat wordt waarschijnlijk een flinke waterval wat alleen al om aan te horen veel energie gaat kosten. Dat gezegd hebbende kan ik ook wel begrijpen dat mensen er niet om staan te springen om je door te verwijzen of je verhaal aan te horen zolang je nog actief GHB gebruikt. Mooi klote, maar eerlijk is eerlijk, je bent momenteel waarschijnlijk nogal een hand vol.

Wanneer ik mijzelf in het verleden door de modder sleepte met mijn drugs gebruik interesseerde het mij niet zoveel hoe het met mij zou aflopen. Tegenover mijn partner, familie en vrienden voelt het echter hartverscheurend. Ik zal je niet vertellen om een non te worden en een klooster in te trekken maar GHB is onder drugs misschien nog wel een van de minst constructieve opties. Ik weet niet wat er binnen je levensstijl zo verschrikkelijk belangrijk is maar als jij in staat bent om 2 dagen achter elkaar te slapen, slaap dan alsjeblieft 2 dagen zodat je jezelf de kans gunt om fysiek (en mentaal) bij te komen.

Zoals je misschien merkt ben ik ook een groot fan van klagen, nu maar hopen dat er iets mee wordt gedaan.

• Like
Waarderingen: Bas

Bas

Wijs gebruiker
Wat @Jmths hierboven verteld, zit zeker een kern van waarheid in. En ik ben het met hem eens dat je bepaalde afspraken al van te voren moet verplaatsen zodat je ruimte krijgt om ongestoord je rust te pakken. Wat veel belangrijker is. Ik vraag me ook af wat zo verschrikkelijk belangrijk is in je levenstijl om je nachtrust over te slaan. Heeft dit een positieve invloed?

Dit lezen was ook voor mij niet makkelijk, je bent waarschijnlijk een hand vol, je hebt lang, héél lang, gewacht met het uiten van deze emoties, het een en ander zit je inderdaad vrij diep dus dit zal veel tijd kosten. En ik kan duidelijk opmaken dat je onder invloed van GHB dit hebt geschreven. De kracht die je achter het bericht zet is daarom ook wat minder, wat misschien minder mensen aantrekt om dit te lezen. De boodschap is wel duidelijk!

Ik ben niet van mening dat ze je zoon afpakken, maar ben ook niet van mening dat je naasten je begrijpen. Volgens mij zien ze wat er aan de hand is, maar willen ze het niet geloven en weten ze niet hoe ze erop moeten reageren. Dat je naasten wisten van je gebruik, heeft waarschijnlijk jou gered en doen beseffen wat er aan de hand is, anders was je verder afgedwaald.

Je zal zelf de druk erop moeten zetten bij instanties als het gaat om hulp. Doe je verhaal zoals je hier deed en onthoud dat je zoon je een ontelbaar aantal redenen geeft om te stoppen met G. Het is zijn toekomst waar je mee speelt en je hebt de kans iedereen te verliezen.

En om mijn zeikerige verhaal maar af te sluiten, ook ik hou van klagen haha. - Maak een nieuwe afspraak met de huisarts en laat je niet wegjagen door zijn reactie! Pak het anders aan en vraag of hij/zij je kan helpen met het afkicken. Ipv dat je gelijk de grote stap wilt zetten naar doorverwezen te worden. Dat je al terugdeinst door zijn/haar reactie geeft al aan dat die stap net even te groot was.

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Lees, en huiver.
Wat een verhaal. Ontstellend wat een mens soms mee moet maken. En dan, soms, door omstandigheden, kan je er mee stoppen.
Dat is sowieso een felicitatie waard!
Maar
Je bent er nog niet, nog lang niet, wat ik lees, is dat je zeer waarschijnlijk een stevige ptss stoornis hebt.
Daarmee om leren gaan, daarbij is hulp onontbeerlijk . Ik kijk ook naar mijzelf in deze, ik herken dit.
Ik begrijp de arts niet, die je hulp geweigerd heeft.
Ik geloof geen snars, van wat hij gezegd heeft.
Het is onzin, dat je clean moet zijn, alvorens je hulp kunt krijgen. Wat een gelul.
Toen ik in de afkick kliniek zat, kwamen daar cliënten binnen, met o.a. méér dan 2,5 promille alcohol in het bloed. Zijn die dus clean? Nee, dus.
Dus, dat verhaal klopt niet. Nee, dat is et jezelf er makkelijk vanaf maken. Bah. Daar help je Dus echt helemaal niemand mee!!
Enkele belangrijke punten heb je al zelf ontdekt, heel belangrijk is dus, om definitief te breken met iedereen, die ook maar iets met GHB in jouw leven, te maken heeft.
Daarvan moet je echt afscheid nemen. Je hebt namelijk niets aan die lieden.
Sterker nog, ze stimuleren alleen maar één terugval. Basta daarmee, dus!
Ontwijk zoveel mogelijk stressvolle zaken.
Op dit moment zal je overgevoeligheid hebben, en dat moet je even uit de weg gaan.
Probeer bezigheden te vinden, die je graag doet, en, die niet te zwaar voor je zijn.
Vrijwel Alles is ok, als het je gedachten kan verzetten.
Eet gezond. Geen junkfood, neem de tijd, om gezond eten k laar te kunnen maken.
Geen Eed Bull drinken en, geen alcohol!! Maar dit weet je wel.
Maak dagelijks minimaal één wandeling van minstens een half uur. Zo mogelijk nog langer.
Kijk om je heen, probeer mooie details te ontdekken en vast te houden.
Schrijf iedere avond op, wat je mooi, en leuk gevonden hebt. Geef jezelf een schouder klopje, want, je hebt niets gebruikt!
Dat zal je absoluut goed doen...
Succes, houd vol, en....ga door met hulp zoeken!!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan