intensiteit muziek

sejku

Experimenterende gebruiker
hey, als ik wat rondzoek op internet over het verband met drugs en muziek lees ik overal dat muziek veel beter klinkt op drugs.
dit weet ik ook uit eigen ervaring (mdma, lsd, 2cb, zelfs coke/speed)

nu begrijp ik één ding niet wat ik online lees, mensen beleven blijkbaar van wiet de muziek ook beter ?
persoonlijk vind ik muziek totaal niet beter klinken als ik stoned ben van te blowen maar dit is precies wel het geval bij (voornamelijk Engelstalige) blowers.

dan zet ik liever wat rustige hiphop of reggae op en vind ik elektronische muziek eerder irritant terwijl ik hier normaal best graag naar luister.

Wat is jullie mening hierover ?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind het echt GODDELIJK om voor ik ga slapen wiet te roken en dan in bed te gaan liggen met oordopjes in. Meestal lig ik dan gewoon te luisteren en in mijn hoofd ben ik aan het dansen. Ik kan het niet echt anders omschrijven maar dat is dan wat ik doe. In mijn hoofd dansen. En nadenken in een aaneenschakeling van gedachten (want ze komen één voor één en ik kan precies teruglopen wat ik allemaal gedacht heb). En soms wat suffe gedachten op mijn telefoon typen maar meestal ben ik te lui om mijn armen te bewegen. Als ik echt heel stoned ben dan zie muziek en gevoelens ook in kleuren en vormen voor me.
Ik luister dan trouwens gewoon de muziek die op m'n telefoon staat op shuffle dus alles door elkaar, maar de soort muziek maakt niet zo uit, ik ga toch overal helemaal in op haha.

reverb

Bewuste gebruiker
Muziek in het algemeen beleef ik, wanneer ik high ben altijd veel intenser. Eigenlijk op dezelfde manier zoals Zero- het beschrijft (dansen en denken op de muziek). Wanneer ik high ben en ik zet mijn muziek op de oren, dan heb ik momenten dat ik meegolf op de muziek. Prachtig. Dat geld voor bijna ieder genre van muziek die ik mooi vind.

Ik sta er versteld van dat je high bent en 'elektonische' muziek niet mooi vindt. Heb je een voorbeeld?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik was stoned tijdens een optreden bij Graspol(metal). De beleving was veel intenser als normaal, muziek klonk top! Was ook een keer stoned gaan luisteren naar Darm site of the loon, kwam ook veel mooier binnen als normaal. Maarja, iedereen is uniek, dus dat jij het niet zo beleefd is normaal.

sejku

reverb zei:
Muziek in het algemeen beleef ik, wanneer ik high ben altijd veel intenser. Eigenlijk op dezelfde manier zoals Zero- het beschrijft (dansen en denken op de muziek). Wanneer ik high ben en ik zet mijn muziek op de oren, dan heb ik momenten dat ik meegolf op de muziek. Prachtig. Dat geld voor bijna ieder genre van muziek die ik mooi vind.

Ik sta er versteld van dat je high bent en 'elektonische' muziek niet mooi vindt. Heb je een voorbeeld?
De manier waarop jij muziekbeleving omschrijft, beleef ik sowieso al als ik nuchter ben, ik kan intens genieten van muziek maakt niet uit in welke staat ik ben.

Het ding is als ik stoned ben prefereer ik gewoon kalmere muziek, al kan dit natuurlijk ook elektronisch zijn deep house en (psy)ambient bijvoorbeeld.
wat ik vooral bedoel met elektronische muziek zijn de (snellere) feestgenres (psytrance, techno, dnb,hardcore, acid...)

Maar de muziek krijgt geen 'diepgang' zoals bij andere drugs wel het geval is, maar als ik jullie hoor spreken vervormt de muziek als het ware.
Dit neemt niet weg dat ik stoned niet (intens) kan genieten van muziek hoor :)
bedankt voor de reacties ! vind dit een heel interessant onderwerp (relatie muziek-drugs) en vind het raar dat hier zo weinig over terug te vinden valt.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Het ligt er maar net aan of je heel stoned of high bent.
Als ik stoned ben vind ik zelf ook rustige muziek veel fijner maar als ik high ben kan ik techno ( luister altijd techno haha ) nog beter waarderen dan wanneer ik nuchter ben.
Ligt er bij mij dus maar net aan wat voor wiet ik rook

R0mmelP0t

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Muziekstijl is voor mij niet heel belangrijk, meer de kwaliteit :wink: Ik kan helemaal opgaan in muziek als ik geblowd heb, zowel elektronische als acoustische muziek. Ging altijd een beetje stoned naar Reggae optredens, heerlijk. Maar ook dromerige progressive techno kan ik heerlijk luisteren als ik stoned ben.

Sommigen zeggen dat de muziek intenser wordt, ik heb meer de indruk dat ik er beter naar ga luisteren als ik stoned ben.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer ik stoned ben klinkt muziek echt wel voller/warmer en soms nog boeiender/intressanter.
Je 'begrijpt' de muziek gewoon wat meer als je wiet gerookt hebt en je volgt het als een verhaaltje.

Conclusie, hier heeft muziek echt wel een meerwaarde als er geblowd word. :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Of blowen heeft een meerwaarde als je muziek wilt luisteren :grin:
Het is maar net hoe je't bekijkt, maar inderdaad zo kan het ook haha

Wat ik zelf ook merk, als ik stoned achter me synthesizer kruip dan lijkt het ook dat je gevoel voor muziek tallen hoger ligt dan nuchter.... de muzikale creatieve ideeen schieten de pan uit zo.
Het klinkt gewoon lekkerder en kan sneller bijpassende geluiden en ritmes vinden zo.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Absoluut mee eens! Ik rook vaak ook een klein beetje hasj voor ik een setje ga opnemen, niet om echt high te worden maar dat kleine verschil maakt toch een groot verschil in creativiteit. De muziek loopt allemaal wat vloeiender en ik heb ook het idee dat ik er toch anders tegenaan kijk :)

Missyy23

Bewuste gebruiker
sejku zei:
hey, als ik wat rondzoek op internet over het verband met drugs en muziek lees ik overal dat muziek veel beter klinkt op drugs.
dit weet ik ook uit eigen ervaring (mdma, lsd, 2cb, zelfs coke/speed)

nu begrijp ik één ding niet wat ik online lees, mensen beleven blijkbaar van wiet de muziek ook beter ?
persoonlijk vind ik muziek totaal niet beter klinken als ik stoned ben van te blowen maar dit is precies wel het geval bij (voornamelijk Engelstalige) blowers.

dan zet ik liever wat rustige hiphop of reggae op en vind ik elektronische muziek eerder irritant terwijl ik hier normaal best graag naar luister.

Wat is jullie mening hierover ?

Als ik blowde hoorde ik vaak dingen/tonen/instrumenten in de muziek die er altijd al wel waren, maar die me nuchter nooit opvielen. Vond psytrance dan relaxt om te luisteren, of muziek als Portishead ofzo, kon er dan helemaal in opgaan.

pointofview

Als ik blow en ik luister naar hardcore/dubstep e.d wordt ik binnen no time zo stoned als een kanarie... Luister ik daarentegen naar reggea wordt ik zo mellow als iets.

Hetzelfde als bv de muziek loei hard staat, ook dan wordt ik zo onrustig als iets in mijn hoofd en wordt ik extreem snel stoned.

Bovenaan