Inzicht app

G.Amer

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers,

Ik ben werkzaam als full stack web developer. Ik heb een nieuwe 'programmeer stack' moeten leren en heb dit verder geoefend in een hobby projectje genaamd Inzicht.

Wat is Inzicht?
Mijn idee was om een web applicatie te maken waarin ik me drugs aankopen en gebruik kan bijhouden.
Ik wou, zoals de titel zegt, meer inzicht krijgen in me gebruik en hierop me gedrag aanpassen waar ik het nodig vind.
Op dit moment is er alleen een aankoop en gebruik registratie.
Ik ben van plan dit aankomende maanden uit te breiden met grafieken en meer 'inzicht' details.

1696726380982.png1696726412597.png

1696726432354.png

Het is verre van af, maar de basis functionaliteit zit erin.
Mochten hier meer mensen geïnteresseerd zijn in het tracken van hun aankopen en gebruik, feel free to use it!
https://inzicht-app.nl/

Plannen voor de toekomst:
  • Meer substantie soorten toevoegen
  • Stashes, maak van een aankoop een stash en gebruik deze bij de invoer van je drugs gebruik. Zo kan je zien hoelang een aankoop daadwerkelijk mee gaat.
  • Meer dashboard stats
  • Grafieken per week / maand / jaar

Mochten jullie het gaan gebruiken, of op z'n minst proberen, hoor ik graag jullie feedback!

* Ik verdien hier verder niks aan, het kost me zelfs geld. Ik hoop gewoon dat iemand er iets aan gaat hebben zoals ik dat ook heb.
* Volgens mij dient dit een informatief doel dus mag het volgens de forum regels, correct me if I'm wrong!

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ik ben wel benieuwd. 12 jaar met een ict er samengewoond die heel veel thuis deed en zo af en toe ook wat geprobeerd te klooien maar dat is niet echt aan mij besteed, maar lijkt me leuk om te kijken hoe het er momenteel uitziet en wat er allemaal nog aan veranderd gaat worden.

Plex

Badass junkie
Leuk idee! Zeker iets wat gemist is, voor mij en waarschijnlijk vele andere. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld! Komen er nog opvolgende berichten over hoe de ontwikkeling gaat?😉

Zweevteev

Wijs gebruiker
Cool. Denk je dat het mogelijk is om uiteindelijk ook .json-bestanden te kunnen importeren, zodat je data vanuit andere applicaties met hetzelfde idee, zoals Dose, makkelijk kan overzetten?

Ik vind Dose heel erg fijn, maar ik vind het jammer dat data die ouder is dan een jaar niet meer worden weergegeven in de grafieken. Zou tof zijn als dat bij die van jou wel zou kunnen.

Screenshots uit de Dose-app:

1000023928.png
1000023927.png

G.Amer

Bewuste gebruiker
Helaas heel weinig tijd voor gehad afgelopen jaar. Er zijn wat kleine dingen aangepast maar geen extra functionaliteit.

Er komt dit jaar wel nog een grote update aan met:
  • ROA voor een consumptie.
  • Meerdere substanties per consumptie, bijvoorbeeld 0.15 haze en 0.2 hasj. Op basis van ROA.
  • Optionele soort van substantie. Bijvoorbeeld de wiet strain of kratom vein.
  • Inzichten zoals een timeline van substanties die serotonine gebruiken en de tijd die er tussen zat.
  • Nog meer maar ben veel te stoned nu

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Nou je had ten minste het gevoel dat je productief was op speed, tijdens het maken van dit.
Uiteindelijk bestaan er al tig varianten en niet echt bruikbaar.. maar inderdaad handig voor jezelf te trainen.
Ook al nu met chatGPT zou da geen problem moeten zij

G.Amer

Bewuste gebruiker
Nou je had ten minste het gevoel dat je productief was op speed, tijdens het maken van dit.
Nou dit is helemaal speed vrij gemaakt, maar wel stoned :tearsofjoy:

Uiteindelijk bestaan er al tig varianten en niet echt bruikbaar..
Waarom zijn die niet bruikbaar volgens jou? De twee andere hierboven gelinkt zien er best goed uit.

Ook al nu met chatGPT zou da geen problem moeten zij
Ik gebruik inderdaad ChatGPT tijdens programmeren, maar om het goed te gebruiken heb je wel degelijk verstand van programmeren nodig om iets goeds te maken. Hij heeft je wel antwoorden en stukjes code, maar als je die niet snapt en zomaar kopieert kom je alsnog niet ver.
AI is een leuke toevoeging, maar op dit moment nog geen vervanging. Het kan wel je workflow / snelheid erg verbeteren.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter

Waarom zijn die niet bruikbaar volgens jou? De twee andere hierboven gelinkt zien er best goed uit.

Ik gebruik inderdaad ChatGPT tijdens programmeren, maar om het goed te gebruiken heb je wel degelijk verstand van programmeren nodig om iets goeds te maken. Hij heeft je wel antwoorden en stukjes code, maar als je die niet snapt en zomaar kopieert kom je alsnog niet ver.
AI is een leuke toevoeging, maar op dit moment nog geen vervanging. Het kan wel je workflow / snelheid erg verbeteren.
Lichtjes off topic maar o1 al geprobeerd?

G.Amer

Bewuste gebruiker
Lichtjes off topic maar o1 al geprobeerd?
Nee nog niet, moest zelfs ff googlen wat het was. Maar die ziet er wel interessant uit!
Ik gebruik nu een custom GPT4. Ik heb de 4o wel geprobeerd, maar die vind ik niet goed werken voor code vragen. Reageert veel te snel en onthoudt de helft maar.

Ga die o1 morgen zeker even proberen :blush:

Brakka Mang

Badass junkie

Ik vindt chatgpt om in de basis een HLD te schetsen en vandaaruit verder te breien. Ook is het goed te gebruiken om snel functies te laten schrijven en fouten uit code te halen. Ook ideaal om custom functions voor flutter te schrijven. Sinds de laatste update is de nadruk ook meer komen te liggen op het uitleggen van de stappen en bijbehorende code. Echt een pluspunt.

G.Amer

Bewuste gebruiker
Ik vindt chatgpt om in de basis een HLD te schetsen en vandaaruit verder te breien. Ook is het goed te gebruiken om snel functies te laten schrijven en fouten uit code te halen. Ook ideaal om custom functions voor flutter te schrijven. Sinds de laatste update is de nadruk ook meer komen te liggen op het uitleggen van de stappen en bijbehorende code. Echt een pluspunt.
Ja ik zie het echt als hulpje ipv vervanger. Het kan saaie taakjes vermakelijken of je de goede weg op sturen als je vast loopt. Maar ik neem nooit iets zomaar over, ik lees het altijd na en verbeter het zelf nog hier en daar.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Journal van PsychonautWiki is een goede aanrader en is beschikbaar op zowel iOS
Zojuist gedownload en de laatste drie gebruiksmomenten ingevoerd. Dat is best arbeidsintensief.
Wel jammer dat iOS 16 vereist is. Daardoor werkt het helaas niet op mijn "party-telefoon" (een 6s met iOS15).
Erg gericht op harm reduction met waarschuwingen en informatie over interacties.

Mijn laatste bezoek aan Radion wordt zo gevisualiseerd:

Bijlagen

• Radion-Journal.jpg
    Radion-Journal.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 63

wolftrance

Belezen gebruiker
Journal van PsychonautWiki is een goede aanrader en is beschikbaar op zowel iOS als Android.
Vorige week gedownload en al mijn gebruiksmomenten van de afgelopen twee jaar ingevoerd. Best arbeidsintensief inderdaad, maar het is het waard: de app geeft erg goed inzicht. Vooral het live inzicht vind ik handig! Groot voordeel van deze app is dat jouw verbruik niet ergens centraal op een server staat maar echt alleen op je eigen telefoon. Niet vergeten af en toe een backup te maken dus, via de Export functie in de app. Ander voordeel van deze app is trouwens dat de ge-exporteerde data niet een één of ander binair "proprietary" bestandsformaat wordt opgeslagen, maar gewoon in plain tekst JSON. Dan kun je altijd die data (met wat geknutsel en gescript) weer in een andere tool geladen krijgen.

Alinde

Badass junkie
Mooi idee. Het meeste gebruik ik zelf gelukkig niet. Ik kom uit op 2 of 3 middelen.

Ik als grafisch ontwerper vind de leesbaarheid nietvaltijd even prettig van de kleine lichte letters op zwarte achtergrond. Een ander lettertype kan helpen, of andere tekstgrootte of een wat wittere kleur. Ik bedoel de namen van de middelen, dat lijstje. Zie foto onder. IMG_8422.png

Bovenaan