Inzichten

berten

Belezen gebruiker
Beste medelucygenoten,

Zoals de meesten onder ons krijgen we bepaalde inzichten tijdens en na een LSD trip, het is zoals een puzzel die je in elkaar legt en alles is een open boek geworden.
Nu heeft een vriend van mij voor het eerst getripped op een festival en er ging een wereld voor hem open. Hij noemt het een wondermiddel en dat is het ook, maar als ik met hem filosofeer dan is hij rotsvast overtuigd van zijn stellingen en hij denkt over alles de waarheid te kennen.

Een vb was dat hij tijdens zijn trip zichzelf zag lopen dus hij was als het ware even uit zijn lichaam getreden en nu meent hij dat lichaam en geest gescheiden zijn en dat wanneer we sterven we dan ook rondlopen als die geest die hij toen was.
Ook sprak hij over het bestaande van een andere dimensie. Telkens wanneer je een trip wil beschrijven zijn er geen woorden voor, want een trip beleef je in een andere dimensie en hoe beschrijf je zo'n ervaring met woorden die een andere dimensie beschrijft, deze woorden zijn helemaal nog niet uitgevonden.
Wat ik wel een leuke beschrijving vond van hem was dat LSD een soort levenselixir is, het is een klein molecuul en wanneer je het neemt doet het geen schade aan het lichaam en hersenen, je neemt het in, haalt alle energie en capaciteiten uit je lichaam en hersenen en het gaat weg en achteraf ben je totaal uitgeput en ben je wijzer dan ervoor.
Dit was één van de zaken die ik onthouden heb maar er waren nog onderwerpen waarvan hij alleen de waarheid wist. Nu heb ik het hier ook al gemerkt dat mensen inzichten hebben gekregen waar je ze niet van kan afbrengen en dan vraag ik me bij mezelf af, wat als lsd je gewoon een beetje "zot" maakt, maar niet in de slechte betekenis van het woord.
Tijdens een trip worden je hersenen optimaal gebruikt en draaien ze overuren waardoor je allerlei gedachtestromingen krijgt die je voorheen nooit zou hebben kunnen bedenken en daardoor kom je tot inzichten die voor jezelf de enige echte waarheid is. Maar voor het zelfde geld denk je het allemaal te weten maar overschat je jezelf gewoon en word je trip na trip gewoon wat "gekker" met een hoop nieuwe gekke ideeën. Nu herken ik het ook bij mezelf maar ik vroeg het me gewoon af of we nu echt wijzer geworden zijn dan de "gewone" mens of is de mind playing tricks on us :grin:

Aalpoepert

Badass junkie
Wees in elk geval sceptisch, ook over ideeën die je zelf bedacht hebt. Iedereen kent enkel zijn eigen waarheid en zelfs die kan constant veranderen.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Ik voelde me op sommige momenten echt GEK tijdens m'n laatste trip. Maar echt een schizofrene gek. Op dat moment zelf minder prettige dingen meegemaakt, zeer overweldigend. Maar achteraf gezien heel veel van geleerd. Ik heb sindsdien het gevoel veranderd te zijn. Volwassener, misschien wel. Andere prioriteiten stellen, materiele dingen worden minder belangrijk. Ik heb het gevoel dingen anders te bekijken dan de meeste mensen. Heel moeilijk uit te leggen. Ik voelde me plots geopenbaard aan inzichten dat ik niet kan beschrijven, de wereld die zo enorm mooi is, met een heel donker kantje aan. Ook had ik dat ik op een bepaald moment plots alles wegviel uit m'n geheugen. Dat ik in m'n brein zat en dus alles wat ik kende als een soort zwevende kubussen, en dat ik plots kon zien hoe een menselijk brein werkt, via aanknopingspunten. Een soort schema waar je adhv tijd en ruimte je herinneringen kon terugvinden. En aangezien ik toen alles vergat zat ik wanhopig die 'aanknopingspunten' weer terug te vinden. Echt totale paniek. Nooit meer trippen met zo'n grote groep waarbij niemand ervaring had met psychedelische middelen en er bovendien geen slaapplaats voor me was...Als spiegel werkt het wel enorm goed, ik zat op de trein van de stad naar dorp 3 . Dus ik ben geboren en lagere school in dorp drie, dan de eerste 3 jaar van middelbaar in dorp 2 en dan als laatste in de stad. Aangezien ik de trein nam van de stad naar dorp 3 en deze allemaal op dezelfde spoorlijn ligge, kreeg ik plots een inzicht dat ik terugblikte in m'n leven. Vanaf het station naar m'n huis passeer ik onder andere mijn basischool en de weg dat ik altijd moest fietsen van dorp 2 naar m'n huis, hierdoor versterkte het gevoel dat ik terug ging in de tijd nog meer. Ik zag plots welke enorme fouten ik maakte, hoe ik m'n leven verklootte. Ik zag mezelf dan weer als klein jochie stappen van de basischool naar m'n huis. Een heel aparte belevenis, maar wel erg leerrijk. Hoewel ik het jammer vind dat ik niet kan verwoorden wat ik precies voelde/en voel. Alsof je 'dood' bent en naar je eigen leven terug reflecteerd...LSD kan enorme inzichten geven, zonder twijfel.

ja, heel bijzonder spul.
ook ik krijg erg veel inzichten onder invloed van lsd, op dat moment klopt het allemaal gewoon, en later is het zo moeilijk uit te leggen, maar je weet zelf wat je bedoelt!

we hadden het in een trip over wintertijd, en de haan die nog wel een uur eerder blijft kraaien. want de haan merkt er niks van, en gaat elke dag geleidelijk aan later kraaien.
anyway, de conclusie was; omdat we de haan niet meer vertrouwen hebben we een klok nodig.
wat een openbaring, haha..
en uit mn laatste trip heb ik een vraagstuk gehaald
hoe kan het brein zo slim zijn tijdens een acid trip, dat het uit een paar punten/vormen, een perfect geometrisch patroon uittekend?
wiskundig tekenaren doen daar echt lang over.

Bovenaan