Iq omlaag door drugs?

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik had vorrig jaar een IQ test gedaan en er kwam 119 uit. Vlak daarna ben ik wat meer drugs gaan gebruiken. Vandaag had ik ongeveer dezelfde IQ test gedaan en kwam er 106 uit. (ik was nuchter toen ik hem maakte)

Nu was mijn vraag, komt dit nou door mijn drugsgebruik?

Alvast bedankt.

P.S. Hier de IQ test voordegene die hem willen maken :P
http://download.bnn.nl/bnn/iq2007/detest.html

*admin edit, inderdaad schrijven is ook lastig:
durgs
voordegene
vorrig

zijn geen nederlandse woorden.

Lana

Wijs gebruiker
Ik had 115 hihi.
Ben benieuwd wat m´n score zou zijn als ik m´n hele leven clean zou zijn geweest.. 200 ofzo? :mrgreen:

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
Ik weet het ook niet, ik merk wel dat ik na een tijdje veel xtc gebruiken wel een stuk onhandiger wordt, raak dingen kwijt, vergeet wat ik heb gedaan.
Na een tijdje stoppen gaat dit (naar mijn weten dan:P) weg.
Bij pep en sos denk ik niet dat het echt invloed op je intelligentie zou hebben, bij alcohol en xtc wel. Ik weet niet welke drugs je gebruikt?
Xtc is een killer voor je hersenen, dus het lijkt me wel dat na een lange tijd intensief gebruik, je iq omlaag gaat. Please correct me if I'm wrong:)

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Die typfouten is gewoon omdat ik altijd veels te snel typ :wink: dus negeer die please :P

Maar nu weet ik nog steeds niet of het door mijn drugsgebebruik komt :confused:

TeQ

Bewuste gebruiker
maiskorrel zei:
Die typfouten is gewoon omdat ik altijd veels te snel typ :wink: dus negeer die please :P

Slim om in het vervolg alles ff te lezen voor je post? :tongueout: (Niet dat ik dat zelf doe btw.)

Maar nu weet ik nog steeds niet of het door mijn drugsgebebruik komt :confused:

Denk het niet, een IQ test is maar een momentopname, denk dat je wanneer je m vaker doet (elk jaar 1-2 keer je een beter beeld krijgt)

Voor mezelf: 2 jaar terug 135, vorig jaar 132... dit jaar nog niet gedaan. :) Hoop iig dat het zo stabiel blijft, Ben er stiekem wel een beetje trots op.

Ik ga bij taal altijd dik de fout in, snap daar werkelijk geen reet van.

Lana

Wijs gebruiker
Nou was er bij deze iq-test een dominorijtje die je moest aanvullen, maar ik weet niet hoe domino moet. Dus ja. En al die stippeltjes. Word je ook scheel van na een blowtje.
En er was een onderdeel met een vorm, en dan moest je je de vorm voorstellen als hij 2 keer van boven naar beneden en van links naar rechts was gevouwen. En dan moest je aanklikken watvoor figuur eruit zou komen. Die dingen snap ik nooit. Zo snel kan ik dat niet bedenken.

Verder viel die test toch wel mee.
Maar, ik hecht er weinig waarde aan hoor. Wie zegt dat deze vragen echt bepalend zijn voor je iq..
En daarnaast, ik hecht meer waarde aan het eq.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Bij mij heeft mijn drugsgebruik geen enkele invloed op mijn IQ. Die is nog hetzelfde als de test die ik vorige jaar heb gedaan :)

Ik denk wel dat het er aan ligt hoe vaak je drugs gebruikt. Ik doe het maar eens in de 2-3 maanden. Als je het bijvoorbeeld elke week doet, zal het vast wel invloed hebben op je IQ.
Bij je IQ gaat het om inzicht en ja, dat zit toch in je hersenen en drugs tasten je hersenen aan.

Usha

Belezen gebruiker
IQ tests worden al lang betwist. Je kan je score opdrijven door van te voren op de opdrachten te oefenen. Hier bestaan allerlei boekjes voor. Zeer handig als je moet gaan solliciteren en een IQ-test voorgeschoteld krijgt.

Dat je minder scoort op een IQ-test dan de vorige keer kan van heel veel factoren afhangen. Ik zou er niet zomaar uit concluderen dat dat door druggebruik komt.
Het kan natuurlijk wel zo zijn. Als je daar bezorgd om bent, staak dan je druggebruik een tijdje en doe de test dan opnieuw.

Ik denk dat de meeste drugs meer het geheugen aantasten dan je inzicht (intelligentie).
Spijtig genoeg gebeurt er weinig onderzoek op dat vlak naar illegale drugs. Voor alcohol is dat wel heel duidelijk. Alcohol doodt je hersencellen. Zolang je geen alcoholist bent, kan dat niet zoveel kwaad, want we gebruiken maar een klein deel van onze hersenen. Er zijn dus genoeg ongebruikte cellen over, zij gaan dan de functie van de dode hersencellen overnemen. Je hersenen maken dan gemakkelijk nieuwe verbindingen.

davie

Wijs gebruiker
Onzin. Je moet je hersens zien als een spier die je traint. Als je alleen drugs gebruikt en verder niks doet kan je dingen gaan vergeten of dommer worden. Gebruik de creative kant van het drugs gebruik om slimmer te worden.

Ik geloof dat taxichauffeurs de grootste hersens hebben omdat zij continu op de weg zitten en bezig zijn met straten te onthouden en route's rijden. Door training dus. Je hebt niet voor niets hersens gekregen. Gebruik ze ook!

Volgens mij blowde Einstein ook. En degene die het DNA profiel heeft ondekt was onder invloed van LSD. Dankzij zijn trip zijn wij nu verder. Dus het zegt helemaal niks. :grin:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
davie zei:
Volgens mij blowde Einstein ook. En degene die het DNA profiel heeft ondekt was onder invloed van LSD. Dankzij zijn trip zijn wij nu verder. Dus het zegt helemaal niks. :grin:

Meen je dat :openmouth: ? als het waar is dan vind ik dat best stijlvol :P

Jeller

Badass junkie
heb ergens gelezen dat je IQ door overmatig wakker(?) blijven met ongeveer 5 naar beneden gaat.. stond niet bij of het weg ging of je stopte..

en ik denk wel dat door té veel van sommige drugs te gebruiken je iq naar beneden gaat

bij blowen niet, alleen je gegeugen

Bal0n

Badass junkie
De BNN test kan je niet serieus nemen, maar een beperkt aantal vragen hebben ook daadwerkelijk met je IQ te maken. Al die spreekwoorden slaan nergens op, dat is namelijk op kennis berust en niet op inzicht.

Vragen zoals dat papiertje vouwen en sommen en onthouden van figuren hebben met intelligentie en inzicht te maken.

Bal0n

Badass junkie
davie zei:
Onzin. Je moet je hersens zien als een spier die je traint. Als je alleen drugs gebruikt en verder niks doet kan je dingen gaan vergeten of dommer worden. Gebruik de creative kant van het drugs gebruik om slimmer te worden.

Ik geloof dat taxichauffeurs de grootste hersens hebben omdat zij continu op de weg zitten en bezig zijn met straten te onthouden en route's rijden. Door training dus. Je hebt niet voor niets hersens gekregen. Gebruik ze ook!

Mwah, dat verhaal over onder invloed vna LSD de DNA structuur gevonden te hebben is niet helemaal waar. Het was bekend dat hij LSD gebruikte, maar de structuur is niet onder invloed gevonden.

davie

Wijs gebruiker
Ik weet niet precies hoe het zit, maar vond net dit stukje nog.

Francis Crick, the Nobel Prize-winning father of modern genetics, was under the influence of LSD when he first visualised the double-helix structure of DNA nearly 50 years ago

Audio Scum

Belezen gebruiker
Merk dat ik idd dommer ben geworden.
Vind het moeilijk om uit te leggen, maar nadenken gaat moeilijk en dingen die ik altijd heb geweten sta ik nu echt zo van ??? of ik moet heel lang nadenken en dan ben ik er nog maar voor de helft.
Spraakgebrek zijn ook wel dingen waar ik last van heb, niet uit m`n worden kunnen komen of ik zeg div. worden door melkaar of ik krijg het er gewoon niet uit.

Ben heel duf en heb het idee dat er een deken op m`n hersenen ligt.

M`n bewegingen of als ik aan het lopen ben gaan soms echt heel ongecontroleerd, heb echt het idee dat ik af en toe als een sukkel overkom, heb overgens geen problemen met m`n zelf of zo maar dat idee heb ik wel eens.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
De BNN test kan je niet serieus nemen, maar een beperkt aantal vragen hebben ook daadwerkelijk met je IQ te maken. Al die spreekwoorden slaan nergens op, dat is namelijk op kennis berust en niet op inzicht.

Dit is niet helemaal waar. De IQ-test die ik heb gemaakt, bevatte ook woord vragen. Het gaat daar namelijk wel om inzicht, ook een beetje om algemene beheersing van de Nederlandse taal. Dat is ook wel belangrijk.
Van die woord-vragen komen voor in IQ-testen, maar ook in capaciteitentesten. Het gaat om de logica en de algemene beheersing. Dat zijn wel belangrijke componenten van je IQ.

davie

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
Bal0n zei:

Dit is niet helemaal waar. De IQ-test die ik heb gemaakt, bevatte ook woord vragen. Het gaat daar namelijk wel om inzicht, ook een beetje om algemene beheersing van de Nederlandse taal. Dat is ook wel belangrijk.
Van die woord-vragen komen voor in IQ-testen, maar ook in capaciteitentesten. Het gaat om de logica en de algemene beheersing. Dat zijn wel belangrijke componenten van je IQ.

Wat heb je er nu aan om de nederlandse taal goed te kunnen beheersen. Zo belangrijk is dat nu ook weer niet. Ik heb zeer veel moeite met de nederlandse taal schrijven, grammatice enzo. Ik ben een beetje dislectisch maar het gaat de goede kant in. Je hebt veel meer aan beheersing van de getallen, inzicht of creativiteit. Daar gaat het uiteindelijk om. Spreken gaat mij wel goed af en daar heb je dan wel weer iets aan zodat je je correct weet te verwoorden.

Mijn kwaliteiten zit hem juist in het rekenen. Als ik een woord fout schrijf, wat ik regelmatig doe, dan begrijpen mensen mij nog altijd. Stel je maakt een foute berekening dan kan dat gevolgen hebben. Of stel je hebt geen inzicht om een bepaalde casus op te kunnen lossen. Al kan je nog zo goed schrijven als je geen oplossing weet te verzinnen dan heb je toch niks om te schrijven.

Wie is er nu echt rijk geworden door goed te kunnen schrijven. Als je de taal goed beheerst dan moet je schrijver worden of zo en anders bereik je er ook niet veel mee. Gelukkig liggen de vakken zoals economie, wiskunde en rechten mij veel beter. Daar heb je tenminste iets aan.

davie

Wijs gebruiker
Er zijn veel mensen met een hoog IQ die toch dyslectisch zijn:
Uitvinders/wetenschappers: Einstein, Edison, Darwin
Filmmakers: Walt Disney, Steven Spielberg
Acteurs: Whoopi Goldberg, Keanu Reeves, Bill Cosby
Ontwerper: Jan des Bouvrie
Schilders/beeldhouwers: Matisse, Rodin
Schrijvers: Hans Christiaan Andersen, Agatha Christie, Jacques Vriens

Ik geloof ook dat Einstein autistisch is. Vaak zijn autischtische zeer creatief.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ja, ok, daar heb je gelijk in. Beheersing is toch niet zo heel erg belangrijk, als je het zo ziet, zoals jij het nu beschrijft

davie zei:
Gelukkig liggen de vakken zoals economie, wiskunde en rechten mij veel beter. Daar heb je tenminste iets aan.
Het is bij economie en rechten wel van belang dat je dingen goed schrijft. Het is niet echt handig om in een verzoekschrift of contract fouten te maken, dat zijn dingen die niet kunnen. Hetzelfde geldt voor economische termen, bijv. bij boekhouden. Daar mogen geen fouten in staan.

Het ligt er denk ik maar aan hoe je hebt bekijkt. Over het algemeen zal het denk ik wel mee vallen inderdaad. Maar in officiele stukken die rechtsgeldig zijn, mogen geen fouten staan. Dus dan is het wel super belangrijk.

davie

Wijs gebruiker
Het is idd erg belangrijke dat in sommige stukken geen schrijffouten staan. Maar is wel grappig want alle stukken zoals contracten en verzoektschriften zijn standaard productie´s, die je zelf een kleine aanvulling geeft. Alleen bij uitgebreide processtukken heb je wel kennis nodig om het te kunnen maken, juridische kennis. Daarvoor bouw je kennis op door het standaard stukken te maken en de formaliteiten te leren. Maar tegen die tijd dat je zover bent om de moeilijke stukken te maken dan heb je een eigen secretaresse die je aanneemt omdat zij wel goed kan schrijven.

En we hebben gelukkig de automatisering waarbij 1 druk op de knop direkt een mooi stuk voor je verschijnt. Daarnaast heeft Bill Gates goed werk verricht met zijn programme Word, met spellingscontole. :grin: Daarnaast proberen ik woorden die ik fout zou kunnen schrijven te vermijden.

Het belangrijkste in je leven is dat je doet wat je wil doen. Ik denk dat je daarmee het meeste bereikt. En natuurlijk opzoek gaan naar je kwaliteiten om die verder te ontplooien.

Wist je dat Markplaats is begonnen als een kringloopwinkel. Ook niet echt iets waarvan je zou zeggen dat je er rijk van kan worden. Maar die mensen hebben wel gedaan wat ze wilde doen en er leuk aan verdient.

Als je je werk niet ziet als werk hoef je eigenlijk je hele leven niet te werken. :grin:

Bal0n

Badass junkie
Play_bunny zei:
Bal0n zei:

Jup, tuurlijk, zonder kleine beheersing van de taal zou je de test ook niet kunnen maken :wink:. Maar betekenissen van spreekwoorden hebben niks met inzicht te maken, zonder de juiste kennis zijn die antwoorden niet te geven. En een IQ test moet niet op kennis berusten.

jasper

Wijs gebruiker
zijn er niet verschillende testen die met je iq te maken hebben?? ik weet nog van toen ik me getest heb op adhd heb ik verschillende testen moeten maken (cijfers onthouden,inzicht,taal, ...) en deze samen opgeteld vormden mijn iq want je hebt verschillende dinges je kan heel goed onthouden bijvoorbeeld maar je hebt geen inzicht in oefeningen daarmee (ok" dit id wa wazif maar kom :tongueout::tongueout:)

Bovenaan