is coke het proberen waard?

Heey beste lezers

ik ben een jonge van 18 jaar die al aardig wat evaringen heeft op het gebied van zuipen , blowen , en aantal keren X nou wil over een paar weken voor het eerst eens coke proberen.

ik wil zo iets wel goed proberen want ik ben het van plan om het 1 x GOED te doen dus niet te weinig.
nou is de vraag : is dit nou verstandig om te proberen of is het het proberen niet waard?
ik ben wel aaridg verslaving gevoelig dit weet ik van me zelf

heb vantevoren wel al wat onderzoek gedaan naar deze duivel dus dat het slecht is weet ik :mrgreen:

wat raden jullie mij aan ? en welke hoeveel heid raden jullie me aan wat genoeg is om een nacht goed door te halen

wat zijn jullie evaringen na de eerste keer coke
alvast bedankt !gr

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Of het verstandig is om coke te proberen..?
Dat kun je zelf ook wel bedenken waarschijnlijk.

Ik vind coke zoals alle drugs, wel leuk, maar het gaat echt niet het beste zijn wat je ooit is overkomen in je leven. Het is lol uit een zakje zeg maar.

Coke vind ik wel verslavend, als ik begin aan een avondje coke, gaat altijd alles wat er is op, ook al heb ik me voorgenomen om dat niet te doen. Oplossing: Koop gewoon een hoeveelheid die niet te veel is.

Ook kun je beter zorgen dat je niet gemakkelijk aan coke kunt komen, dus niet een nummer van een dealer in je telefoon hebben. Regel het via iemand of zo. Of zorg er in ieder geval voor dat je er veel moeite voor moet doen om coke te regelen. Hoe makkelijker je aan coke kunt komen, hoe groter de kans is dat je verslaafd raakt.

Meer tips heb ik niet voor je, het is jouw beslissing, niemand kan je tegenhouden, maar coke is wat mij betreft wel iets om voorzichtig mee om te gaan.

Oja, een grammetje moet ruim voldoende zijn om een nacht mee door te halen, als het van een beetje OK kwaliteit is en je niet te snel snuift. Beter begin je rustig met snuiven, gewoon iedere keer op de klok kijken en minimaal een half uurtje tussen het pakken van een volgend lijntje laten zitten.

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik kan ook alleen maar zeggen dat het vrij snel verslavend wordt. Let wel: je hebt het natuurlijk zelf in handen, maar ik, die in het begin altijd vrij veel tijd tussen "snuifavondjes" liet, had enkele maanden geleden het gevoel dat mijn normale doses niet meer voldoende was, enkel en alleen om dat ik het een paar keer kort na elkaar deed.

Sindsdien heb ik niks meer gesnoven, net omdat ik terug wil voelen waarom ik het ben beginnen gebruiken: dat toffe "ik kan zoveel aan nu" gevoel.

Probeer wel goede te scoren en desnoods te laten testen. En geniet er van.

Albino

Bewuste gebruiker
Ik vind het 't niet waard, de eerste keren vond ik er geen reet aan en toch bleef ik het doen totdat ik het de 'top' vond, nooit verslaafd geweest etc maar heeft me toch enkele honderden euro's gekost over een aantal jaar tijd. ZONDE :kots:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind het ook wat tegenvallen, heb het een tijd zo'n 1 keer in de maand gedaan en dat was altijd wel leuk, maar zeker als je al bekend bent met X valt het wel tegen. Ondanks dat kan ik er ook niet van afblijven als het in huis is. Zou daarom niet meer dan een grammetje in huis halen idd. En als ik weer eventjes niet heb gebruikt verlang ik er toch weer naar, terwijl ik het effect dus niet eens zo lekker vind. Best tricky dus.

Albino

Bewuste gebruiker
Laten we ff heel eerlijk zijn, voor een ervaring kan je beter een pilletje gebruiken. Coke is alleen maar het topje op de ijsberg, het middel bovenop de alcohol. Je gaat je wat relaxter voelen, meer spraakzaam, het dronken gevoel wordt wat nuchterder en beter geleid en je hebt het gevoel van kom maar, mij lukt alles nu wel.

Uiteindelijk ga je je minder relaxt voelen (lees onrustig) omdat je shit (bijna) op is, je wilt meer en meer, je avond is uiteindelijk niet genoeg geweest omdat je langer wilt doorgaan.

Dus nee, coke is niet de moeite waard om te proberen, je krijgt er iig geen voldaan gevoel van aan het eind van de avond!

Albino

Bewuste gebruiker
Denk t niet, het is een ongelofelijk verslavende drug door het bovenstaande wat ik heb gezegd, bij xtc heb je wel een voldaan gevoel bij cocaïne niet. Denk dat daarom zoveel mensen zich kwijt raken in dit spul... Ik moet ook zeggen de rush is lekker, mij lukt alles is lekker. Maar ZEKER niet het geld waard, dus ook niet het proberen waard.

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Albino zei:
Denk t niet, het is een ongelofelijk verslavende drug door het bovenstaande wat ik heb gezegd, bij xtc heb je wel een voldaan gevoel bij cocaïne niet. Denk dat daarom zoveel mensen zich kwijt raken in dit spul... Ik moet ook zeggen de rush is lekker, mij lukt alles is lekker. Maar ZEKER niet het geld waard, dus ook niet het proberen waard.

Ik zie het nog goedkoper worden :wink: :rockband:

Pieter210

Bewuste gebruiker
Mijn waarheid is dit: goede coke of base is echt lekker, je voelt je "master of the universe" bij een flinke snuif. Het is heel slecht voor je gezondheid (met name je hart) en goede coke is redelijk zeldzaam; het is meestal versneden met allerlei troep. Kortom, het is een lastig verhaal met veel tegenstrijdigheden.

Succes met je beslissing! :)

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Pieter210 zei:
Mijn waarheid is dit: goede coke of base is echt lekker, je voelt je "master of the universe" bij een flinke snuif. Het is heel slecht voor je gezondheid (met name je hart) en goede coke is redelijk zeldzaam; het is meestal versneden met allerlei troep. Kortom, het is een lastig verhaal met veel tegenstrijdigheden.

Succes met je beslissing! :)

Volledig mee eens. :wave:

harry123

Bewuste gebruiker
Ja sowieso niet meer kopen dan nodig, denk dat voor jou een halve gram genoeg is. Gewoon niet gelijk aan het begin beginnen, want je hebt snel de neiging om weer bij te nemen. En alles gaat inderdaad op. Zo heb ik een keer 2 gram gebruikt op een avond waarop ik 1 gram nodig had, dat scheelt ook al snel 50 euro..

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Halve gram vind ik wel wat magertjes, ben je net lekker op weg, moet je stoppen... dat is wel frustrerend. Zeker in het begin kan het wat langer duren voor de coke lekker valt.

harry123

Bewuste gebruiker
Daarom zei ik ook dat ie niet aan het begin moest beginnen maar op de helft ongeveer beginnen met snuiven :P.

Oh wacht dat had ik niet zie ik net. Maar als je hele avond wil 1 gram, zo niet halve. Hou er wel rekening mee dat het kut is als het feest nog bezig is maar je geen sos meer hebt :P

Amateurtje

Wijs gebruiker
SomsGebruiken zei:
Cocaine is leuk als je veel geld hebt of in Colombia of in Zuid-Amerika woont en daar de bevolking kent :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:

Heb zelf geen ervaring met Zuid-Amerika/Colombia maar het klopt wel. Ik heb een vriend-alé iemand die ik vroeger leerde kennen en waarmee ik nu af en toe eens skype- en die woont al jaren in Colombia; heeft ginder werk gevonden en is getrouwd met een Colombiaanse...Hem vertelde me dat je daar geen brol vind maar alleen het goeie spul. Hij is een fervente gebruiker maar de eerste keer toen ie daar pakte was hij zo strak as een garnaal. Hij omschreef het als;" Het was precies den eerste keer dat ik snoof maar dan een halve gram tegelijk". Dus het spul moet daar inderdaad topklasse zijn(verwonderd mij ook niets maar goed). Als alles goed gaat ga ik hem in Juli een bezoekje brengen. :hearteyes:

Maar om even terug te keren tot het onderwerp.

is coke het proberen waard?

Tja hangt van persoon tot persoon af, ik vind van wel maar buurvrouw Marleen vind van niet. Iedereen heeft er zijn gedacht over, maar als je net zoals ik en andere Df-leden graag experimenteert zeg ik ja. Ik wil je euforie niet breken maar je zal geluk moeten hebben als je echt eens goede coke wilt proberen. Het is idd zo dat je zelden nog goede coke vindt. Verwacht er zo min mogelijk van des te groter je euforie wordt. :wink:

De eerste keer dat ik coke gebruikt was ik heel zenuwachtig. Mijn broer had voor een grammetje gezorgd en we hebben dit samen bij hem thuis gedaan. Ik stond er met een gerust hart omdat ik wist dat mijn broer ervaring zat had en als er iets mis zou lopen hij mij zou verzorgen. Ik heb die bewuste avond maar drie kleine lijntjes(ben niet te trots om dit toe te geven :grin: ) gesnoven maar toch klopte mijn hart als een drukpers in volle spits. Uiteindelijk ging dit over na enkele minuten omdat ik rustig zat en wist dat er iemand bij was die een oogje in het zeil hield. Dus ik raad je aan om de eerste keer niet alleen te gebruiken maar zorg ervoor dat je een sitter hebt die wat ervaring heeft. :)

Mijn mening natuurlijk

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik had ook iemand bij mij die al veel ervaring had.

De "nah, ik ben er niet voor" stress was snel weg, had ook wel het geluk dat het goeie was. Heb wel zelf moeten leren doseren...

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
1ste kr coke zenuwachtig als hell en daarna dacht ik is het dit nu
toch maar een paar keer nog geprobeer en ware heel vage avonden en dagen kmoet wel zeggen als je er bier of alchol op drinkt het veel leuker isdan krijg je zo een zalige kick :grin: niet dat ik je op het slechte spoor wil zetten, maar als ik het nu gebruik dn drink ik eerst een paar biertjes en dat vind ik er zalig aan maar een hele avond gewoon coke zitte snuiven zonder drank isniets voor mij

grtzz

Arnie87

Belezen gebruiker
gebruiken en dan 2 maanden niet ofso. halve gram max.
Gewoon random houden niet gebruiken om uit te gaan maar gewoon sporadisch als je een keer met vrienden ergens thuis zit te chillen met een biertje er bij.. verder niet. Dan wordt het geen gewoonte. en dan 1 iemand die het kan regelen

Dat je de avond eigenlijk al leuk genoeg heb gemaakt... maar coke het net iets gezelliger maakt door wat energiekere gesprekken, en dan niet te veel anders veranderd iedereen in een arrogante zenuwachtige lul :tearsofjoy:.

Als de coke dan uit is gewerkt als iedereen een halve gram op heeft ofso ... lekker slapen dan heb je ook geen zin om bij te pakken want slapen als je lekker gaar bent is lekkerder dan een coke rush als je kapot moe bent .. pak je meer coke als je kapot bent krijg je alleen maar adrenaline kicks en daar word je helemaal gek van en nerveus .. hyperventileren etc. ......

En moe ben je wel een keer rond 5 uur snachts.

Voor mij is dit de enige manier om coke leuk te houden want er is ook niemand die het aanbiedt, af en toe kom ik er mee aan zetten en ik betaal het ook zodat ik het niet vaak doe met ze. beter duur dan dat iedereen mee betaald en het weer te gemakkelijk wordt allemaal...

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
eigenlijk is het leuk maar ik zou zeggen niet proberen het is egt brol. idd wat hierboven gezegt word is waar de gesprekken worden gezelliger. Nog iets voor wie het toch wil proberen ondanks dat iedereen het afraad, zorg dat je niet meer hebt dn idd een have gram per persoon wnt persoonlijk heb ik ondervonden dat maakt niet uit hoeveel je hebt het altijd op moet ( weet natuurlijk niet of het met iedereen zo is? ).
Maar ik raad het egt iedereen af om het te proberen er zijn zo veel meer nadelen dan voor delen ik zal er eventjes een paar opsommen nu ik toch aan het preken ben: het is zo ongeloofelijk slecht voor je lichaam, je neus gaat er echt dood vn, het is echt heel erg verslavend en eens je verslaaft ben plunder je je rekening en dat van andere omdat het zo duur is. kheb het vaak genoeg meegemaakt.

grtzz

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Het is géén brol, er is wel véél brol op de markt, maar dat is helemaal anders.

Leren mee omgaan en niet zomaar wat neerschrijven is misschien ook een oplossing? :rolleyes:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Probeerenleer zei:
Leren mee omgaan
Vergeet niet dat coke gewoon een ongezonde en een behoorlijk verslavende drug is.

Ik denk dat het voor de meeste mensen het verstandigste is om er nooit aan te beginnen, zo niet voor ieder mens het verstandigste. Daarentegen is verstandig zijn is niet altijd de leukste optie.. :)

De vraag of het het waard is om te proberen, is volgens mij persoonlijk en kun je eigenlijk alleen achteraf beantwoorden.

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik weet dat het heel slecht is voor je hart. Daarnaast ben ik van twee keer per maand maximum naar maximum één keer gegaan.

Arnie87

Belezen gebruiker
Je kan het ook zo zien...... kan je de sigaretten en drank een paar weken laten staan?
Ben je ook wel is ergens in een kroeg ofso dat je alleen maar 2 glazen cola pakt? En dat het alsnog gezellig is? Of ben je sowieso elk weekend 2 dagen goed lam??

......
Na cocaine is het handig om Solgar V2000 aan te schaffen of iets in die richting, goed supplement met een goede samenstelling... o.a het volledige vitamine B complex wat er weer voor zorgt dat je Q10 aanmaakt (goed voor je hart) + B1 = goed voor je hartritme (soort bougi effect). Cocaine kan nog met je systeem fucken voor een dag of 5
Daarom is het ook geen aanrader als je op leeftijd bent of een hart ziekte hebt....
Ook stugge bloedvaten zijn gevaarlijk als je coke gebruikt, veel sport lost dit op.

Ik doe ook echt geen drugs zonder goed te eten of supplementen bij de hand te hebben.
Want drugs vreet vitamine en mineralen...

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Arnie87 zei:
Je kan het ook zo zien...... kan je de sigaretten en drank een paar weken laten staan?
Ben je ook wel is ergens in een kroeg ofso dat je alleen maar 2 glazen cola pakt? En dat het alsnog gezellig is? Of ben je sowieso elk weekend 2 dagen goed lam??

......
Na cocaine is het handig om Solgar V2000 aan te schaffen of iets in die richting, goed supplement met een goede samenstelling... o.a het volledige vitamine B complex wat er weer voor zorgt dat je Q10 aanmaakt (goed voor je hart) + B1 = goed voor je hartritme (soort bougi effect). Cocaine kan nog met je systeem fucken voor een dag of 5
Daarom is het ook geen aanrader als je op leeftijd bent of een hart ziekte hebt....
Ook stugge bloedvaten zijn gevaarlijk als je coke gebruikt, veel sport lost dit op.

Ik doe ook echt geen drugs zonder goed te eten of supplementen bij de hand te hebben.
Want drugs vreet vitamine en mineralen...

Dank je voor de vitamineninfo, het zit er wel in dat ik me die ga aanschaffen. Heb zelf nog maar één keer flinke hartkloppingen van coke gehad.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Er is al vrij veel gepost door mensen die er echt ervaring en verstand van hebben. Dat zijn de lui die weten waar ze over praten. Allereerst respect daarvoor. Mijn ervaring is niet heel groot. Desalniettemin wil ik die met je delen.

Ik heb het ervaren als een bijzonder middel. Het ene moment ben je lam, het andere helemaal strak met het relaxte gevoel van alcohol (maar zonder de ongemakken).Om die reden heb ik het altijd als gevaarlijk ervaren: als het zo makkelijk is, om door te gaan, en je lichaam te negeren, en ermee weg te komen, zal er vast wel iets zijn waar je nog niet aan gedacht hebt: wat is het addertje onder het gras?

Nu heb ik zelf beperkt gesnoven. Het lijkt me dat de stof alles zo makkelijk maakt, dat je het snel incorporeert in je systeem, en er vervolgens afhankelijk van wordt.
Je accepteert niet snel als je teveel hebt gezopen, want je bent gewend om door te kunnen gaan met dit wondermiddel. Om deze reden heb ik er ook snel een punt achter gezet. Ik ben zelf behoorlijk verslavingsgevoelig, en zag de bui al hangen.

Al met al lijkt het me een middel dat snel in je brein kruipt en je processen overneemt. Voordat je het weet, ben je mentaal verslaafd. Ik ben er altijd omzichting mee omgegaan omdat het me een gevaarlijk middel leek. Dat laatste blijkt ook wel, als ik in mijn omgeving kijk. Veel gasten zijn er naar de kloten door geraakt. De meeste van hun beweerde dat het geen kwaad kon en dat ze alles onder controle hadden, maar ondertussen waren ze behoorlijk hooked. Na enige tijd hoorde ik van serieuze problemen.

Al met al denk ik dat je goed bewust moet blijven wat je gebruikt, en je niet laten gaan.

Je kunt heus wel een keer proberen wat het is, en ervaren hoe het voelt, maar wees je bewust van de gevaren, en zorg ervoor dat je niet afglijdt.

En als je een geweldige, bijzondere ervaring wilt hebben, valt het waarschijnlijk tegen. Het zet je met je beide voeten wel goed tegen de grond na flink zuipen, maar verder vond ik het niet echt spectaculair. Als je verantwoord, goed uit je bol wilt gaan, zijn paddo's (zie subforum) een mooie, zoniet de beste, mogelijkheid.

Ik ben benieuwd wat hoe het met je vergaat, en hoop van je te horen.

grtn

:wave:

Carlos123

Newbie
Jongejonge94 zei:
wat raden jullie mij aan ? en welke hoeveel heid raden jullie me aan wat genoeg is om een nacht goed door te halen

alvast bedankt !gr

Ik gebruik verder af en toe ghb en had al een keer coke geprobeerd, nou geloof me ik vond het niks aan, pep voel je meer van en wat ik niet had verwacht is dat het na een half uur al is uitgewerkt.

Ik was altijd zo van neee coke ga ik niet doen dit dat dat word gelijk me valkuil maar vond het niet echt bezonder.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Carlos123 zei:
Jongejonge94 zei:

alvast bedankt !gr

Ik gebruik verder af en toe ghb en had al een keer coke geprobeerd, nou geloof me ik vond het niks aan, pep voel je meer van en wat ik niet had verwacht is dat het na een half uur al is uitgewerkt.

Ik was altijd zo van neee coke ga ik niet doen dit dat dat word gelijk me valkuil maar vond het niet echt bezonder.

eens, de ervaring is zeker niet heel bijzonder, tenzij het zuivere shit is, wat vrij uniek is. In alle andere gevallen, bij een redelijke kwaliteit (of minder), is het vooral een middel wat je door je brakheid helpt, en de balans hersteld, zodat je niet meer lam bent, maar nog een beetje bij bent en kunt focussen...........totdat alles is uitgwerkt, en je totaal instort natuurlijk

om de laatste reden, vind ik het ook prettiger om gewoon de rekening te betalen, als je genoeg gehad hebt, is de koek gewoon op. verder smokkelen met Coke voert de rekening alleen maar op.

grtn

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind het niet zo bijzonder. Een vriend van mij snuift af en toe en heeft mij een paar keer een lijntje gegeven. De eerste keer merkte ik niks en de tweede keer merkte ik wel wat. Bij de tweede keer had ik redelijk wat gedronken en geblowd, maar voelde mij na een lijntje helemaal helder. Op zich wel grappig vond ik. Ook voelde ik geen honger, dorst, vermoeidheid, pijn, eigenlijk niks meer, behalve een fijn high gevoel dan, maar niet echt bijzonder vond ik. Ik voelde me alsof mijn lichaam een holle stalen huls was en niks mij wat kon doen. Ik vond het leuk om het effect een keer te ervaren, maar het is niet mijn ding, ik vind het vooral een gebrek aan gevoel, dus na de tweede keer besloot ik om het niet vaker te gebruiken.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik lees hier dat de meeste het niet zo bijzonder is maar het toch blijven gebruiken , dat is de ellende van coke het is niet bijzonder maar toch heeft het op de ene of andere manier toch iets, vroeger toen ik begon de eerste keer dacht ik wtf is dit betalen daar zoveel mensen zoveel geld voor, maar dan toch nog maar eens een grmtje gekocht en toen was het de hemel voor mij. ik vind persoonlijk dat het gevoel verschit van keer tot keer maar het is niet het van het.

_shikantaza

Badass junkie
Pasgeleden kwam ik een citaat tegen uit Sigmund Freud's boek "Über Coca" dat denk ik mooi aangeeft waarom velen er niet veel aan vinden.

The psychic effect of cocaïnum muriaticum in doses of 0.05–0.10g consists of exhilaration and lasting euphoria, which does not differ in any way from the normal euphoria of a healthy person.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
met het meeste daarin ben ik het volledig mee eens, beter nog een egt intens gelukkig mens is even goed zelf beter als een fake gelukkig mens op coke, maar toch is er iets aan coke wat me meer aan trekt als bij andere drug, bij xtc vind je die intense gelukkigheid, bij lsd vind je jezelf, bij speed kan je doorwerken de hele nacht en dagen erna als het moet enzo kan ik nog wel even doorgaan, maar toch bij coke vind ik het erg speciaal en dit zeg ik niet om mensen aan te zetten want ben er echt tegen. en omdat dit het laatste bericht is dat ik op deze ga posten zal ik zeggen wat ik er zo magisch aan vind, dus hier komt het: de ene keer als je het pakt voel je je vol energie en heb je in zoveel dingen zin, de andere keer voel je je ontspannen en kan je uren doorbrengen hier op df of series kijken nog een andere keer kan je de hele wereld aan maar dan komt erbij dat je je ook vol paranoia kan voelen en er helemaal gek kan worden en het belangrijkste punt is dat als je 1x begint je niet meer kan stoppen tot als alles op is en als je er dan makkelijk aangeraakt en genoeg geld hebt bestel je in je roes meer en blijf je doordoen tot je een overdosis krijgt en er is niets aan te doen dat is gewoon wat coke doet.
En nog 1 ding op een vorige post van mij waarin ik zei dat het brol is antwoorde iemand dat er veel brol op straat verkocht word maar dat " echte zuiver " geen brol is nou even antwoord daarop 100% zuivere coke is ook brol zoals alle drug sleurt het je de diepgang in.

grtzz

dernael

Bewuste gebruiker
zjimiz zei:
En als je een geweldige, bijzondere ervaring wilt hebben, valt het waarschijnlijk tegen. Het zet je met je beide voeten wel goed tegen de grond na flink zuipen, maar verder vond ik het niet echt spectaculair. Als je verantwoord, goed uit je bol wilt gaan, zijn paddo's (zie subforum) een mooie, zoniet de beste, mogelijkheid.

+1

Psychedelics zijn gewoon simpelweg geweldig, en daarbij niet tot nauwelijks verslavend. Enne.. Goedkoper xD

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Bovenaan