Is dit normaal?

Naamloos

Newbie
Hallo een tijdje geleden had ik al een bad trip gehad door wiet te roken en dat was zeker niet fijn
mijn hart begon in een keer heel snel te kloppen en ik voelde hem in mijn keel bonken.

Voor de rest was elk geluid erg vervelend en ja nog een paar kleine dingentjes.
Toen daarna wilde ik er overheen komen heb toen flink en vaak geblowed ging altijd goed voelde me rustig creatief lachen etc.

Maar gister begon het weer terwijl er geen reden toe was ik geef eerlijk toe mijn 1e badtrip was wel verdiend ik was heel erg gestresst maar ik wist nog niet dat blowen dat versterkt :(

maar dus gister weer mijn hart heel snel kloppen en in mijn keel bonken en alles ging in slowmotion de wereld viel dicht elk geluid werd zachter dat gevoel net voordat je knockout wil gaan had ik heletijd.

Ik dacht dat wiet geen invloed had op hartslag? de badtrips kan ik begrijpen maar dat mijn hart zo snel klopt niet

sorry als ik dit in de verkeerde subforum heb gegooid

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb hem even verplaatst naar De Coffeeshop

Hartslag kan zeker beïnvloed worden. Vrijwel niet door de wiet zelf (een klein beetje) maar onder andere hyperventilatie kan je hartslag versnellen. Wiet kan ervoor zorgen dat je je extra zorgen gaat maken of in paniek raakt, daardoor kun je (onbewust) sneller gaan ademen waardoor al die negatieve effecten sterker worden.

Het is niet iets om je zorgen over te maken. Als je daar last van krijgt, vertel jezelf dan dat het waarschijnlijk hyperventilatie is en probeer jezelf gerust te stellen. Je kunt ademhalingsoefeningen doen en wat op korte termijn wel eens wil helpen is even een paar teugen in een boterhamzakje ademen.

spacebilly

Belezen gebruiker
wat vaak het probleem is, is dat je jezelf loopt te mind fucken. Zorgen maken, doordenken. Veroorzaakt angst en paniek wat alleen maar erger wordt totdat je echt bad gaat. Zorgen, angst of stres worden vaak veroorzaakt doordat je jezelf identificeert met je verstand. Op een andere plek willen zijn dan dat je nu bent, denken aan gister of morgen. Je bent je verstand niet, als je een soort van bad gaat denk dan aan je ademhaling en let er heel goed op. Probeer het huidige moment te omarmen en dus te accepteren. Dit haalt je focus weg van je hoofd/verstand en dus ook weg van de paniek/angst en badgaande shit. Zorgt er in principe voor dat je meer in het nu bent waar zorgen en angst niet bestaan.

Dit helpt tenminste bij mij als er soms wat paniek/angst op komt zetten. It's all in your head.

Behalve als je een liter rum achterover gooit en alles onderbarft. Daar valt weinig aan te doen.

dude

Experimenterende gebruiker
Gooi zo een balletje op maar er word nogal 's beweerd als het over de nl coffeeshop wiet gaat dat het THC gehalte zo buitensporig hoog kan zijn. Weet iemand of dit ook een (bekende) factor kan zijn in het bovenstaande en/of het geval je bijvoorbeeld ook al wel een hoge tollerantie voor THC hebt?

Misschien kun je 's in de gaten houden als het eventueel weer gebeurd of dit met name getriggerd wordt door het roken van een bepaalde soort wiet of hash.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
dude zei:
Gooi zo een balletje op maar er word nogal 's beweerd als het over de nl coffeeshop wiet gaat dat het THC gehalte zo buitensporig hoog kan zijn. Weet iemand of dit ook een (bekende) factor kan zijn in het bovenstaande en/of het geval je bijvoorbeeld ook al wel een hoge tollerantie voor THC hebt?

Misschien kun je 's in de gaten houden als het eventueel weer gebeurd of dit met name getriggerd wordt door het roken van een bepaalde soort wiet of hash.

Vooral de soorten inderdaad, een sativa heeft bij vele de 'voorkeur' om soortgelijke klachten. Sommige zweren bij indica let er op en vraag naar de 'minst schadelijke' :)
Gewoon in shop vragen zouden ze moeten weten; hier wel iig.

Peace

Bovenaan