Is het echt wel zo leuk??

angie123

Bewuste gebruiker
Ik heb sinds een tijdje 2 zegeltjes in mijn kluisje liggen. Voor dat ik ook maar iets tot mij neem wil ik er uiteraard alles over weten.

Nu heb ik al heel veel gelezen over dit goedje en sommige stukken schrikken mij af en anderen stimuleren mij juist om het eens te gaan doen.

Nu is mijn vraag "is het eigenlijk wel zo leuk??"En zo ja wat is er dan zo leuk?? Ik lees wat het met je (kan)doe(n)t maar nooit of het leuk is ja of nee.

Graag reacties en dan maar eens kijken of ik het een keer ga doen :wave:

azgaza

Badass junkie
Ik vind het niet alleen leuk: ik vind het geweldig, fantastisch en gewoon heerlijk. Ik ken geen leukere drug dan LSD die ik genomen heb. Het visuele effect is prachtig en detailvol, en veel ook. Patronen, kleuren, illusies, bewegende objecten, vervormingen. Soms geeft het echt van die 'wow!' reacties bij een mooi visueel effect, bij hoge dosissen kan het ook heel overweldigend worden. En het mentale effect is.. vrij ontspannen, in vergelijking met paddo's een vrij lichte mindfuck die erg leuk kan zijn, LSD geeft een gevoel dat alles open staat en het is gewoon echt heel leuk.

Dit is wel mijn persoonlijke mening (edit ik er nog even bij), ik vind het zelf echt geweldig maar er zijn vast mensen die het niet aanspreekt.

SpacePack

Belezen gebruiker
zou ik nou ook wel eens willen weten, paddo's vind ik persoonlijk echt een kut drugs heb het nou ongeveer 8 keer paddo's gegeten van gedroogde mexicaantjes tot gedroogde hawaïaane maar altijd als ik die dingen op heb zit ik een beetje stil om me heen te kijken, de hallucinaties die je ervan krijgt stellen weinig tot niks voor, beetje kleuren die veranderen en patroontjes zien in stenen etc... Voor de rest begin ik altijd heel erg veel na te denken en dan echt over de domste dingen, als ik bijv ga kijken hoelaat het is staat er 17;00 en dan snap ik niet eens of dat nou vroeg of laat is. Je gaat er gewoon heel raar van denken. Ook heb ik altijd het gevoel dat ik wegzak in me broek :rolleyes: (kleding)

bij lsd schijnt dat je dus niet zo lang in 1 gedachte blijft hangen en dat alles veel helderder is dan bij paddo's, dus niet die verwarring en mindfuck van die paddo's.

Dat lijkt me al een stuk leuker dan die paddo :openmouth: :smilingimp:

Jeller

Badass junkie
LSD is wel leuker en beetje luchtiger dan paddo's, maar als je paddo's echt nie leuk vind, dan vind je LSD wss ook nie het van het

Persoonlijk vind ik LSD ook wel de leukste drug die er is, soms kan het mentaal ook wel zwaar zijn, zeker bij hoge doseringen, maar dat maakt het niet minder leuk

teebo

Bewuste gebruiker
van alle mensen die ik ken (op één iemand na), vonden hun eerste keer lsd niet leuk, te lang, te chemisch, te rusteloos, te intensief,...
ik ben blijkbaar de enige die het nog een kans heeft gegeven en die er nog verder mee wil gaan, en ja, tweede keer was wel beter, volgende keer zuip ik erbij

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Het is gewoon NIET te beschrijven wat je dan voelt.. echt een hele andere wereld, je komt tot inzichten. Later vraag je je af waarom je dit allemaal moest missen.

Larz

Belezen gebruiker
laat ik iemand citeren:

"when you die, if you haven't had a powerfull psychedelic experience you mist out on this huge chunk of what life really is about"

azgaza

Badass junkie
teebo zei:
van alle mensen die ik ken (op één iemand na), vonden hun eerste keer lsd niet leuk, te lang, te chemisch, te rusteloos, te intensief,...
ik ben blijkbaar de enige die het nog een kans heeft gegeven en die er nog verder mee wil gaan, en ja, tweede keer was wel beter, volgende keer zuip ik erbij

Vreemd! Iedereen die ik ken vonden LSD de eerste keer juist erg leuk, ik zelf vond het geweldig, mijn beste vriendin vond het geweldig, mijn vriend vond het geweldig, een persoon die ik ken die voor mij zijn eerste trip had vond het ook geweldig..

flashkop

Bewuste gebruiker
LSD is gewoon de begaai drug, je moet het bezien zoals jointen, je wordt er superstoned van maar dan ook met vervormingen in de waarneming en veel langer...

Als je het niet wil proberen, niet doen, doe het pas als je er zin in hebt.
Laat je ook niet misleiden door al die mensen die zeggen dat je er altijd fout van gaat, fout gaan is niet even in een dipje zitten het is erger en gebeurt echt heel zelden.

Als je het probeert zou ik gewoon een leuk vertrouwt iets gaan doen met goede vrienden zoals grappige (teken)filmpjes gaan kijken in een omgeving die je heel goed ligt met niet al te veel omstanders, lachen gegarandeerd...

Je kan het combineren met wiet en dit zorgt voor flitsende visuele effecten maar overdrijf hier ook niet mee want je mindfuck wordt ook groter zo.

Lsd is ook niet die drug waarvan je kan zeggen dat je hem meteen aankan want het is juist dan dat hij je nekt, bouw op met je gebruik en doe het niet meerdere malen per maand.

Veel plezier :wave:

azgaza

Badass junkie
flashkop zei:
LSD is gewoon de begaai drug, je moet het bezien zoals jointen, je wordt er superstoned van maar dan ook met vervormingen in de waarneming en veel langer...

Ik vind het mentale effect van LSD altijd wel iets weg hebben van een hele zware maar heldere stonedheid zonder enige vorm van sufheid, die toch sterk is. En dan dus met geweldige visuele effecten erbij en dat het ruim 10 uur duurt.

angie123

Bewuste gebruiker
Heel leuk om jullie ervaringen zo te lezen, blijf vooral doorgaan met schrijven hoor. Ik ben nog steeds niet echt overtuigt van het feit waarom ik het zou gaan doen.

Zou het echt een ervaring zijn die ik niet had willen missen? Toch begint het verlangen al een beetje te knagen en komt het moment dichterbij :P

Nu nog the right time and the right place :confused:

flashkop

Bewuste gebruiker
JA, het is iets dat je sowieso ooit moet geprobeerd hebben vind ik.
Welke zegels heb je trouwens?

angie123

Bewuste gebruiker
tja ehhhhhh welke zegels??? Das een goeie moet ik ff kijken in de kluis :grin: Volgens de kenner zijn het hele lekkere, dus daar moet ik dan maar vanuit gaan. Ze zijn volgens haar nogal heftig dus rade ze me aan om met een halve te beginnen. :rolleyes:

Larz

Belezen gebruiker
trouwens je doet het elke nacht "trippen".
je hersenen maken DMT aan als je in je REM slaap zit (en lsd is kattepis bij vergelijking met DMT).
voor de menselijke dood maakt je appelpijnklier enorme dosisen DMT aan, waarom? it is a mistery...

angie123

Bewuste gebruiker
Zo zo U is deskundig?? Ik ben onder de indruk :flushed:

Nog een vraagje................maakt het nog iets uit of je een volle of lege maag hebt? Bij mij werkt MDMA altijd veel lekkerder op een lege maag, dus hoe zit dat met LSD?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
flashkop zei:
JA, het is iets dat je sowieso ooit moet geprobeerd hebben vind ik.
Welke zegels heb je trouwens?

Zoals ik al eerder schreef maar dan over paddo's:

"Onzin, je kunt dit echt niet tegen iedereen zeggen. Bovendien moet je de impact die paddo's kunnen hebben niet onderschatten. Een dieper zelfinzicht of inzicht in je belevingswereld / de wereld heeft lang niet altijd een positief effect. Voor velen is trippen allesbehalve een onmisbare ervaring, eerder een compleet overbodige ervaring.

Hoe kun je met zekerheid zeggen dat trippen goed voor je is, terwijl je hele leven nog voor je ligt? Hoe kun je nu bepalen dat het wel okee is allemaal, terwijl je geen idee hebt van de langetermijneffecten?"

+ azgaza zei het iets duidelijker: "ik ben het met sweet_shadow eens dat het niet voor iedereen is, er zijn mensen met zware psychische problemen en mensen die de controle over hun geest niet kwijt kunnen/willen raken en dus elke keer een bad trip zullen krijgen. En er zullen vast mensen zijn die het gewoonweg niet leuk vinden. Paddo's moeten voor de liefhebbers zijn, niet voor iedereen."

Larz zei:
trouwens je doet het elke nacht "trippen".
je hersenen maken DMT aan als je in je REM slaap zit (en lsd is kattepis bij vergelijking met DMT).
voor de menselijke dood maakt je appelpijnklier enorme dosisen DMT aan, waarom? it is a mistery...

Dat wist ik niet (heb er ook m'n twijfels over eigenlijk), van dat DMT tijdens de REM-slaap, waar heb je die info vandaan?

'Leuk' vind ik niet het goeie woord voor een trip, er zijn zeker leuke momenten maar ik heb zelden een trip gehad zonder wat minder leuke aspecten. Als je nog twijfels hebt zou ik er nog even van af zien, nog meer erover lezen etc.

Larz

Belezen gebruiker
wel dat is simpel, hoe voller de maag (en hoe zwaarder de maaltijd) hoe trager de trip en piek opkomt.
op een volledig nuchtere maag begint het effect al na 20 - 30 min.
de piek is ook veel sneller en lijkt wat heviger.

Dat wist ik niet (heb er ook m'n twijfels over eigenlijk), van dat DMT tijdens de REM-slaap, waar heb je die info vandaan?

wel op erowid vind je er genoeg van, euhm als je wat wil leren over DMT bestaat er een filmpje over. typ in google gewoon "Joe Regan DMT (sphongle: als je er goa bij wilt horen)"

+ als je bewijs wil hebben, al die mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad spreken toch over een witte tunnel en van die shit, wel nu moet je is raden wat een effect van DMT is? inderdaad een tunnel effect.

angie123

Bewuste gebruiker
Dank je voor je uitleg. Ik ben al wat ouder (40) dus ik ga niet zomaar over een nacht ijs. Toch wil ik alleen een keer gedaan hebben in mijn leven en er het max. uit halen.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Larz zei:
wel dat is simpel, hoe voller de maag (en hoe zwaarder de maaltijd) hoe trager de trip en piek opkomt.
op een volledig nuchtere maag begint het effect al na 20 - 30 min.
de piek is ook veel sneller en lijkt wat heviger.

wel op erowid vind je er genoeg van, euhm als je wat wil leren over DMT bestaat er een filmpje over. typ in google gewoon "Joe Regan DMT (sphongle: als je er goa bij wilt horen)"

+ als je bewijs wil hebben, al die mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad spreken toch over een witte tunnel en van die shit, wel nu moet je is raden wat een effect van DMT is? inderdaad een tunnel effect.

Oke heb even rondgekeken en ik zie het inderdaad een paar keer voorbij komen. Ik kan me niet herinneren dat Rick Strassman (schrijver van DMT: the spirit molecule) hierover heeft geschreven en daar komt mijn kennis over DMT voornamelijk vandaan, vandaar :beer:

knurft

Experimenterende gebruiker
Het is niet alleen leuk, het is ook indrukwekkend. Je moet er alleen open voor staan. In mijn ervaring met LSD heeft het visuele effect de overhand. Geen emotionele mindfucks zoals ik wel met paddo's heb gehad. Het ene moment dubbel liggen van het lachen, 5 minuten later vermoeid en geirriteerd.. LSD is gewoon strak, vloeiend en gaf mij op het geestelijk vlak minder ups & downs. Minder verwarrend vooral. Visueel veel sterker dan paddo's. Bereid je wat dat betreft voor want ik vond dat echt overweldigend de eerste keer. Mooie dingen worden opeens van goddelijke schoonheid, maar lelijke dingen of mensen worden pijnlijk om te zien :grin: Echt een geniale drug, ik lees hier net een paar reports en het begint meteen te kriebelen :grin:

Larz

Belezen gebruiker
no worries, ik weet dit ook nog maar pas.
vroeger wist men dit blijkbaar nog niet, mensen hadden ook nog niet zoveel kennis over de hersenen.
maarja nu weten we teminsten waar dromen vandaan komen :grin:

Osi`

Bewuste gebruiker
Als je het eens wilt doen enzo, moet je het zeker eens proberen. Een halve is perfect! Niemand die teleurgesteld is en als het u bevalt kun je het na een lange tijd nog eens doen als je daar zelf zin in hebt.

Trip zelf is leuk, er zijn angstige momenten, maar die haal jij er ook zo uit. Vooral u diezelfde dag goed in je vel voelen.
Persoonlijk ken ik er geen betere.

angie123

Bewuste gebruiker
Nou ik ga het ZEKER doen !!! Alleen zal het nog wel even moeten duren voor het zover kan zijn, het moet nl. wel de perfecte tijd ervoor
zijn.

Ik zal proberen een tripreport te schrijven als het zover geweest is :)
Maar ehh blijf vooral vertellen hoe leuk (of niet) het is. :wave:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
of je het leuk gaat vinden ligt aan je persoonlijkheid.
Of de trip goedgaat ligt aan je geestelijke gesteldheid.

Eigenlijk kan niemand je echt meer over LSD vertellen dan dat.
Ik heb maandenlang iedere week getript op de LSD, en heel veel mensen gezien die trippen op de LSD, het enige dat ik je kan zeggen is:

Go with the flow and have a open mind.

De kans dat het fout gaat is kleiner dan veel mensen je willen doen geloven. Ik heb in mijn 'lsd-periode' maar 2 keer iemand fout zien gaan, en heb zelf over de 100x getript en meer dan 40 mensen veelvoudig zien trippen.

Larz

Belezen gebruiker
trouwens als je niet fuckt met de dosis is de kans al nihil.
je kan je wel angstig beginnen voelen ma dat is niet fout gaan :) en dat is tijdelijk.
keep it real en neem nooit meer dan 1 zegel en mss nog een half.
als je nog nooit die lsd hebt genomen ook al is het dezelfde afbeelding als van een vorige keer neem er dan maar een halve.

ps: ik heb echt zin vanavond, is voorstellen aan mijn vriendin en maat en mss luk et dan nog is vandaag... kan niet wachten :grin:

Leola

Interessant om te lezen, wil het ook binnenkort gaan doen als ik het heb, juist dat je minder mindfucking hebt spreekt me wel aan. Aangezien je echt wezeloos wordt van paddos, ik in ieder geval. Hoop dat het daadwerkelijk zo vloeiend verloopt als beschreven. Kan niet wachten om te gaan genieten :)
Veel plezier met je trip en laat inderdaad weten hoe het was.
Greetz

Jeller

Badass junkie
het is sowieso belangrijk dat je het gewoon neemt met een goede voorbereiding (wel niet te veel op voorhand plannen, want op lsd ben je toch erg impulsief) en als je er veel zin in hebt!

neem het ook met mensen waar je je 100% mee op het gemak voelt

MrN

zoals waarschijnlijk al wel duidelijk was.. LSD is niet 'leuk' om zomaar even te doen

neem de drug serieus, want het is wel even heel iets anders dan een xtc pilletje... met LSD op zullen vele gedachtes door je hoofd heen spelen... vooral over jezelf en je leven (familie, vrienden, relaties, etc.)... hier zul je met een microscoop op 'inzoomen'
terwijl je jezelf en deze mensen al jaaaaren zult kennen, zul je er op een hele andere manier naar gaan kijken, dingen waar je nog nooit aan had gedacht zullen naar boven komen

(al lijkt bovenstaand lang niet op iedereen van toepassing te zijn)

als je daar klaar voor bent kun je met LSD fantastische ervaringen beleven die je voor altijd bij zullen blijven

(hmm... alweer veel te lang geleden dat ik heb getript, ghehe :grin:)

Goanaut

Bewuste gebruiker
Je moet er inderdaad de tijd voor uittrekken, minimaal een uurtje of 8 voor de zekerheid. Mijn eerste keer LSD was een hele aparte en fijne ervaring. Ik had al redelijk veel ervaring met paddestoelen, en hoewel het trippen natuurlijk te vergelijken is, is het bij LSD toch echt op een andere manier dan bij paddestoelen. Op een uh... intensere (dan shrooms) manier helder. Heel vet en je kunt er verschillende inzichten bij krijgen inderdaad. Maar ondanks de helderheid blijft het een heel eigen en spiritueel wereldje.

Bovenaan