Is het verantwoord?

buzzrider

Wijs gebruiker
Hey, ik smoor al een lange tijd weed maar ben er een beetje op uitgekeken, ik voel er gwn niks meer van. Kheb ook al enkele keren mdma/xtc genomen maar dat doe ik liever niet TE veel... dus zou ik iets nieuw willen proberen zoals bv: lsd of paddo's, maar nu heb ik 1 vraag: is dit verantwoord? want ik heb nogal een vrij onstabiele persoonlijkheid. HELP ME! thx :stoned:

J0rrit

Badass junkie
hoe oud ben je, nja je zegt t zelf al, instabiele persoonlijkheid. Geen tripmiddelen gebruiken dus. Maar een shotje kan altijd wel :wink:

buzzrider

Wijs gebruiker
tjah, 18 jaar maar zou echt wel eens iets willen doen. LSA mss dan maar naar het schijnt doet dat bijna niets?

Carlitos

Badass junkie
Er zijn mensen hard op gegaan hoor.
Alleen werkte het soms de eerste paar keren niet.

Zelf niet gebruikt,wel tripreports gelezen kan heftig zijn!

:wave:

Dude64

Experimenterende gebruiker
BuZzRiDeR zei:
want ik heb nogal een vrij onstabiele persoonlijkheid.

Nooit doen dus!! Verder ook geen salvia, lsa, 2cb, zoo7 of doornappel (de laatste is trouwens voor niemand aan te bevelen)

Middelen met een (heftige) tripervaring zijn per definitie alleen geschikt voor mensen die geestelijk redelijk stabiel zijn.

Al eens aan GHB gedacht? Pas alleen wel goed op met doseren!!

Ennuh.....drugs aanbevelen doe ik uiteraard niet :wink:

azgaza

Badass junkie
Dan is het niet heel erg aan te raden. Misschien als je die stemmingswisselingen leert beheersen zal het wel kunnen maar daar zou ik als ik jou was dan eerst op wachten.

Carlitos

Badass junkie
Ik heb ook stemmingswisselingen maar ik ben was altijd ''blij'' als ik drugs kon doen dus ook voor paddotrip daar had ik vette zin in.
Denk dat dat ook wel hielp bij mij,weet niet hoe het met jou zit :)

nicolai

Wijs gebruiker
heb je last van borderline? of iets anders in die richting ofzo?

bij twijfel (en je twijfelt duidelijk) zou ik er sowieso nog mee wachten. je moet dat soort middelen pas gebruiken als je zeker weet dat je ze wilt gebruiken, en als je zeker weet dat je sterk genoeg in je schoenen staat.

buzzrider

Wijs gebruiker
ja ik ben wel heel zeker dat ik lsd wil doen maar dan mischien maar een halfje ofzo? Ik denk ook niet dat het echt kwaad kan. Kheb ook al xtc genome wanneer ik me niet zo goed voelde en kben er alleen maar blijer van geworden :hearteyes: ook zonder dat depri gevoel achteraf.. ik denk ook dat het vooral helpt als je er echt naar uitkijkt, niet?

buzzrider

Wijs gebruiker
nicolai zei:
heb je last van borderline? of iets anders in die richting ofzo?

bij twijfel (en je twijfelt duidelijk) zou ik er sowieso nog mee wachten. je moet dat soort middelen pas gebruiken als je zeker weet dat je ze wilt gebruiken, en als je zeker weet dat je sterk genoeg in je schoenen staat.
nee keb geen borderline ofzo, zo erg is het gelukkig niet :grin:

Tom-Tom

Newbie
Ik heb vanavond om ongeveer 1 400mg Ibuprofen ingenomen. Ervaringen i.c.m xtc?
En zoals de topictitel al zegt, is het verantwoord?

Ibuprofen is een NSAID.. dat kan als bijwerking hebben dat het je lever en je maag belast.. maar er zijn verder geen kruiswerkingen met XTC ofzo.. misschien dat je wat sneller moet kotsen maar voor de rest zal het gewoon te doen zijn denk ik zo.

nicolai

Wijs gebruiker
BuZzRiDeR zei:
ja ik ben wel heel zeker dat ik lsd wil doen maar dan mischien maar een halfje ofzo? Ik denk ook niet dat het echt kwaad kan. Kheb ook al xtc genome wanneer ik me niet zo goed voelde en kben er alleen maar blijer van geworden :hearteyes: ook zonder dat depri gevoel achteraf.. ik denk ook dat het vooral helpt als je er echt naar uitkijkt, niet?

dat je zeker bent dat je de lsd wilt nemen is natuurlijk positief...daar heb je geen twijfels over, dat is duidelijk.

maar weet je zeker dat je sterk genoeg in je schoenen staat? dat is denk ik belangrijker. als je daar namelijk over twijfelt is de kans dat het misgaat ook groter, omdat je dan misschien wel denkt dat je fout gaat als je het inneemt. daar zou ik toch eerst goed over nadenken.

waarschijnlijk gaat het niet fout in de zin van dat je psychotisch wordt ofzo, maar het is voor jezelf misschien prettiger als alle twijfels weg zijn.

azgaza

Badass junkie
Tripmiddelen zijn inderdaad heel appart. Maar ik kan nog wel wat verschillen noemen tussen LSD en paddo's behalve de duur: LSD heeft véél detailvollere visuals, mooiere patronen, iets 'neon' achtiger en ook dingen die je met paddo's gewoon echt niet zal zijn. Verder zijn paddo's mentaal weer veel vervreemdender, en veel 'vager'. Bij LSD heb ik het idee dat ik nog best normaal ben (ook bij redelijk dosissen) maar bij paddo's voel ik me vanaf één paddo al vaag.
Dat het risico bij LSD hoger is geloof ik om die rede ook eigenlijk niet. Ik denk dat dat van de leugens komt waarmee het verboden is. Ik schat het risico ongeveer gelijk.

Toch is de werkingsduur een prima rede om eerst paddo's te nemen: 5 uur is toch een stuk makkelijker dan 12 uur!

Paddo's spelen meer in op de emotionele toestand dan LSD normaal. Als je stemmingswisselingen hebt of negatieve gevoelens.......blijf van de paddos! Je kunt echt zwaar 'bad' gaan met paddo's.

Lsd is emotioneel dan ietsje minder intens, maar qua trip weer een heel andere zaak :wink:. De duur en intensiteit van de hallucinaties zijn veel intenser dan bij paddo's & zo kun je als je bad gaat ermee veeeeeeeel ergere zaken tegenkomen (de echte angsten kunnen wat minder bruusk intreden, maar als je echt bad gaat voor 5-6 uur, tja dan heb je er in het beste geval een trauma bij).

Ikzelf ben trouwens 1-2 jaar volledig shizofreen/paranoia gegaan door oa. overdadig te spelen met halluci's, terwijl het in de familie zit een lage drempel te hebben.

In the end: don't do it

buzzrider

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
behalve de lengte, en de maximale intensiteit van het effect en nog wat andere kleine dingetjes (ik heb bv altijd zure adem en een chemisch gevoel van lsd), is het effect van paddos en lsd grotendeels gelijk, alleen zijn de risicos gekoppelt aan lsd vele malen groter dan bij paddos. en omdat paddos veel minder lang duren, is een slechte ervaring relatief te overzien(het duurt dan nogsteeds eeeeeuwen). Zeker voor een eerste tripervaring, waarbij je nog niet weet of dit iets voor je is, lijkt het mij dus heel verstandig om geen lsd, maar paddos te gebruiken. tripmiddelen zijn toch echt wel een drugs appart.
Ja dat kan ik wel begrijpen, zal er rekening mee houden

Bovenaan