Je blindstaren in de zon

Angramar Temenos

Badass junkie
Op solstice heb ik LSD genomen, en in de trip kreeg ik een ongelovelijke wardering voor de zon, en naar de zon kijkend op solstice zag ik de oppermacht van het licht; De zon was een vurig, eindeloos mooi iets met zes seraphimvleugels, en daaromheen drie regenboogcirkels, die liefde uitstraalde, een transcedente staat van zijn...

Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben (en totaal te zijn gereinigt van alle negativiteit, en een eindeloze wardering voor licht te krijgen) schrok ik me rot; ik las ergens dat je je blind kan staren in de zon als je tript, doordat je pupillen erg wijd open zijn... Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?

Bedankt voor het antwoord!

azgaza

Badass junkie
Ja, als je lang in de zon kijkt kan je blind worden. Gewoon niet doen, slecht idee. Kan me ook moeilijk/helemaal niet voorstellen dat te doen, ik vind licht sowieso al snel veel te fel, zoals een witte vloer buiten al gekmakend kan zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
azgaza zei:
Ja, als je lang in de zon kijkt kan je blind worden. Gewoon niet doen, slecht idee. Kan me ook moeilijk/helemaal niet voorstellen dat te doen, ik vind licht sowieso al snel veel te fel, zoals een witte vloer buiten al gekmakend kan zijn.

Ook niet gedaan dus :).

Angramar Temenos

Badass junkie
underworld zei:
Angramar Temenos zei:
Ook niet gedaan dus :).
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben
?

zowieso is in de zon kijken ontzettend slecht voor je.
3 seconden is ook al schadelijk :wink:

Denk dat dat overdreven is, die 3 secondes heeft geen effect gehad op m'n ogen, ik denk eerder dat als ik een halve minuut keihard zat te staren het een wat naar effect zou hebben, en miss na een minuut of twee echt flinke oogschade.. Het was miss 2-3 seconden, heel even, en toen herinnerde ik me dat ik ergens een verhaal las van iemand die zich blind zou staren in de zon tijdens een trip..

azgaza

Badass junkie
Ik kan me helemaal niet voorstellen om in de zon te gaan staren, doet bij een fractie van een secconde al pijn aan mijn ogen, en in een trip met grote pupillen is zelfs naar lichte gebouwen kijken in de zon al vervelend aan de ogen.

tripkop

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?

Ook als je nuchter 5 minuten in de zon kijkt heb je blijvende schade aan je ogen en ben je in het slechtste geval blind hoor.

bringabong

Experimenterende gebruiker
Dat doet me denken aan de memorabele openings scene van "Pi" :)

En dan ook meteen aan dit nummer waarin die ene zin als sample is verwerkt

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ok, duidelijk, niet in de zon kijken :grin:.

ik dacht dat jij over enige hersencellen beschikte ....

de zon vernietigd alles .... je drugs, je huid, je autolak, je haar, zelfs al kijk je niet in de zon gaan je ogen naar de klote.

waarom denk je dat een vampier verbrand overdag ?

L

Lid 6909

Gast
"...Later on the story was shown to be a hoax. A Dr. Yoder from the
Institute of the Blind in Pennsylvania admitted he had made up the story
"because I am concerned about the illicit use of LSD and other drugs".

noproblemo

Judas

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben (en totaal te zijn gereinigt van alle negativiteit, en een eindeloze wardering voor licht te krijgen) schrok ik me rot; ik las ergens dat je je blind kan staren in de zon als je tript, doordat je pupillen erg wijd open zijn... Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?
Je bent door het oog van de naald gekropen :grin:
Zet volgende keer een laskap op :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
yeti zei:
Angramar Temenos zei:
Je bent door het oog van de naald gekropen :grin:
Zet volgende keer een laskap op :wink:

'k ga de volgende keer gewoon niet naar de zon kijken :wave:

Wirwar

Belezen gebruiker
Waarom denk je dat ze van die speciale brillen hebben om naar de zonsverduistering te kunnen kijken :rolleyes:

Bovenaan