Je leven herbeleven

jcutter

Badass junkie
Is het mogelijk om met een drugs soort, herinneringen weer helemaal opnieuw te beleven? Zeg maar dat je als baby zijnde je eerste stappen maakte of dat je opeens in een ruzie met je ouders beland? Zo zou je met het verstand die je nu hebt; heel anders tegen gemaakte fouten aan kunnen gaan kijken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

Delirium

Badass junkie
Iboga(ïne) komt nog het meest in de buurt denk ik.

En anders moet je net zoals Ashton Kutcher in The Butterfly Effect worden :smoke:

Funky Monkey

Badass junkie
Ik heb het gehad met 300ug LSD en de 4de keer DMT binnen 4 a 5 uur ofzo... maar ik heb begrepen dat jij DMT afzweerd :beer:

DreamWeaver

Badass junkie
Ik heb dat gehad met een overdosis LSA. Het is zwaar en niet aan te raden, maar het gaat wel erg diep en het is een intense ervaring die je als persoon veranderd.

Hans

Wijs gebruiker
Dit wil ik ook erg graag meemaken. Weet dat het zoiezo met Iboga moet kunnen omdat je dan iets krijgt wat heel erg op een bijna-dood-ervaring lijkt. Iets waarbij 'je leven aan je voorbij flitst'. Heb ook dergelijke dingen over DMT gelezen.

jcutter

Badass junkie
Ja, maar zo'n trip duurt 24 uur.
Dan word ik echt helemaal gek!

Hier zitten helaas ook nadelen aan.
Straks word je wakker met een ex die aan je tepels zit te likken of je word wakker middenin een knokpartij :openmouth:

Het lijkt mij mooi om in een ruimte te komen, waar je kunt kiezen van welke herinneringen je weer helemaal wilt herbeleven. Je moet je plots wel weer zo gaan voelen zoals je dat destijds deed en opeens weer wakker worden in je huidige bestaan en dan weer met lef een herinnering uitkiezen..

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb wel is gelezen over een vrouw die met lsd weer helemaal terug in haar kindertijd kwam, met alle geuren, kleuren en gevoelens die daar bij hoorden. Maar ze was zich (godzijdank) nog wel bewust van het feit dat ze onder invloed was van lsd.
Dus op de een of andere manier kan dan de ervaring uit de kindertijd ervaren worden door het huidige volwassen bewustzijn.

Terwijl ik dit type heb ik het bewuste boek erbij, en ik moet mezelf verbeteren: ze gaat niet terug naar haar eigen kindertijd maar naar die van haar moeder! Sterker nog ze wordt haar moeder op 4 jarige leeftijd. Ze voelt haar jurkje, en ziet het oude huis. Bij navraag aan haar moeder blijken heel veel (voorheen voor haar onbekende) details te kloppen.
Op dezelfde wijze zal het ook wel mogelijk zijn om terug te gaan, naar toen jezelf 4 jaar oud was.
Ik neem aan dat haar ervaring gebaseerd was op closed eye visuals.

Bovenaan