Jeuk!

Detroit303

Bewuste gebruiker
Hey mede-dopekoppen!

Laatst was ik mezelf in de douche een klein onderhoud aan het geven (= mn ballen scheren en mn schaamhaar erboven trimmen met de tondeuze) en ik dacht van: Laat ik er ff alles af doen! Ik was benieuwd hoe men vriendinnetje dat zou vinden. :grin:
Zo gezegt zo gedaan! Na enkele ogenblikken waande ik me terug 8 jaar met mn kale dolfijn.
Na het grote onderhoud wat nivea erop en ik was zo zacht als een baby!

Die nacht heerlijk gevreeën! Maar smorgens... Jongens wat een jeuk. Heel men venusheuvel (of hoe noem je dat bij jongens :grin: ) vol rode stipjes!! Ziet er echt niet uit.

Iemand dit ook al meegemaakt? Zijn er soms goede remedies voor? Want ik vind het nogal lastig.

Peace!
:rock:

DreamWeaver

Badass junkie
Hahahahahh :grin:

Ja dit komt vaker voor, het jeukt inderdaad als een paddestoel onder water maar met een dag of 2 is 't wel voorbij :wave:

PROTIP;
Schaamhaar snoeien = OK
Bushwhacking = Auw

Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen behalve niet krabben. Ik kwam vroegâh nog wel eens op dit soort dingen en liep dan ook een aantal dagen met mn hand op m'n genitaliën rond :beer:

mocridhe

Bewuste gebruiker
Dat had ik je van tevoren ook wel kunnen vertellen ;x Insmeren met iets vochtinbrengends ofzo, of een beetje talkpoeder schijnt te helpen.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Wegens gebrek aan talkpoeder moet body lotion maar volstaan. :)
Blij dat schaamhaar bij jongens nog wat sociaal aanvaard is! :wink:

azgaza

Badass junkie
Ja dat jeukt als een pot mieren als je het scheert, schaamhaar. Ik heb er ook een hekel aan de dag dat het net één dag geschoren is, en dan niet aan je kruis kunnen krabben omdat het niet staat in het openbaar.

De enige oplossing die ik ken is met de haren mee scheren, dan is het niet perfect glad maar wel zo goed als en dan sla je de jeuk fase over.

Pikachu

Wijs gebruiker
Harsen! :grin:

Ik heb hier ook wel eens last van gehad, net alsof het kleine buigbare naaldjes zijn... Was ik nog maar 10 :(

Drientje

DF-koning
De jeuk fase heb ik alleen als ik me geschoren heb en daarna meteen ga trippen. Snap ook totaal niet waarom maar het is zo.
Normaal scheer ik me drie keer in de week, ligt eraan wat ik ga doen. Ik scheer me al tien jaar dus heb ik niet zo'n last meer als in het begin. Het enige wat je kunt doen is: geen knellende kleding, (voor als je ook je anus scheert) geen strings, en niet krabben!!!

Desnoods krab je ergens anders als je dat zo perse wil doen, maar krabben gaat de jeuk niet van weg, wordt alleen maar erger. Bodylotion verzacht het soms en kan fijn helpen maar ook niet altijd...
En scheer je regelmatiger, minstens 1 keer in de week, zo houdt je het haar kort en wen je aan de jeuk.
Scheelt ook een hele hoop tijd. Ik ben met 10 minuten klaar en ben ik compleet kaal, dus ook mijn benen en oksels. Als ik het verwaarloos ben ik soms wel een half uur tot een uur bezig voor ik weer glad ben.

Is een bekend probleem maar gelukkig gaat het weer over... Heb liever jeuk dan haar eigenlijk. Lichaamshaar is echt zooooo vies, vooral schaamhaar, brrr...

buzzrider

Wijs gebruiker
raar om die evolutie gedurende de voorbije twintig jaar te zien
eerst wou iedereen een bos
dan gewoon getrimd
dan een streepje (of brazilian wax denk ik)
en nu een babyvelletje
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond

Drientje

DF-koning
buzzrider zei:
eerst wou iedereen een bos(lang leve de schaamluis)
dan gewoon getrimd
en nu een babyvelletje(en ondertussen is de schaamluis zo goed als uitgeroeid)
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond(ik denk het niet maar wie weet wat voor geks er nog komen gaat)

juut

Newbie
Volhouden/bijhouden met scheren, anders krijg je het de volgende keer weer! :openmouth:
Maare ervaar de lol ervan :wink:

Careless

Experimenterende gebruiker
Drientje zei:
buzzrider zei:
dan gewoon getrimd
wie weet lopen we binnen tien jaar met haargel en vlechten in de broek rond(ik denk het niet maar wie weet wat voor geks er nog komen gaat)

over tien jaar? er zijn mensen die met vlechten in schaamhaar rondlopen, ikzelf wil eigelijk dreadlocks, maar hou het maar bij een hanekam of een hartje.
En waarom??? je moet er toch wat mee... en jah heb mezelf een keer kaalgeschoren maar dat was eens en nooit meer ik ging kapot van de jeuk en was te bang om naar beneden te kijken tijdens et zeiken.
Ik knip het liever kort dan dat ik helemaal kaal ga want niet krabben kan ik echt niet en het staat zo aso om de minuut naar je ballen graaien om te krabben. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Toen ik me daar beneden voor het eerst ging scheren jeukte het ook als een gek. Ik zag dat er nog wat kleine stoppelhaartjes achter waren gebleven en dacht dat die de oorzaak waren, iets met schurend ondergoed en irritatie. Dus toen nogmaals geschoren, nog steeds gemiste haartjes en nog steeds jeuk.

Toen Veet... :openmouth:

Twee weken rondgelopen alsof ik een rodeo cowboy was zeg maar, huid was VUURROOD! :rolleyes: Laten we het er op houden dat de huid op je benen redelijk wat keren dikker is dan balzakhuid.

Aan electrisch scheren en epileren moet je als man zijnde ook niet aan beginnen; wederom de huid is stukken dunner en de kans is groot dat je je zal snijden.

Maar goed, als je begint met scheren jeukt dat, klopt als een bus. Maar hoe vaker je het doet des te minder last je er van zal hebben. En Nivea Aftershave Balsam doet wonderen.

(jeuh, mijn eerste post op DF) :mrgreen:

Suntablet

Bewuste gebruiker
ik krijg juist jeuk als ik er iets op smeer na het scheren
de enige nabehandeling bij mij is afspoelen met koud water

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gelukkig ben ik gezegend met een fatsoenlijke huid en kan ik me zonder problemen en bultjes en jeuk scheren zonder al te veel poeha. Beetje scheerschuim of geen en dan gewoon onder de douche. :grin: Maar ik had er in het begin wel even last van, en na een tijdje niet meer. Hoe beter je scheermesje ook hoe beter het gaat.

3970

Wijs gebruiker
Ik scheer me down there ook al sinds mensenheugenis, maar heb nooit last van jeuk..Ik gebruik soms een beetje scheerschuim, maar meestal niets, gewoon water...en dan 3-4 per week. Ik denk dat het vooral een het type huid ligt?

En schaamhaar vind ik persoonlijk de slechtste uitvinding van degene die den mensch heeft ontworpen :wink:

Shroomfan

Belezen gebruiker
Varry zei:
Heel men venusheuvel (of hoe noem je dat bij jongens :grin: )

Volgens mij heet het bij ons 'marsberg' ofzo. :mrgreen:

Nee even serieus , ik heb dat ook als ik mij scheer met een tondeuse , maar met Veet heb ik niks last. Wel niet langer op je huid laten dan op de verpakking staat. En daarna wat babylotion erop. Niks last.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Botte mesjes of het verkeerde scheerschuim, kunnen ook nog wel eens irritaties geven...

Serenity

Badass junkie
Ellesdee zei:
Drientje zei:
Heb liever jeuk dan haar eigenlijk. Lichaamshaar is echt zooooo vies, vooral schaamhaar, brrr...

Dit vind ik aanstelleritus, het hoort gewoon bij de mens hoor. Zelf heb ik gewoon een streepje, vind het al dat gejeuk niet waard en ik zorg er gewoon voor dat de haren rond m'n clit een beetje weg zijn voor het heerlijke seksfenomeen.
Doe mij maar gewoon een man met haar.

caatje

Badass junkie
mijn tip: NOOIT tegen de groei richting in scheren en i.p.v schuim/gel/zeep speciale scheerolie gebruiken:

En regelmatig scheren/bijhouden.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
caatje zei:
mijn tip: NOOIT tegen de groei richting in scheren en i.p.v schuim/gel/zeep speciale scheerolie gebruiken:

En regelmatig scheren/bijhouden.

Maar als je niet tegen de scheerrichting in gaat krijg je heel erg veel haartjes totaal NIET mee o_O dan moet je er meerdere keren overheen met je mesje, en als er iets is wat jeuk gaat opleveren is het meer als 2x over dezelfde plek met een mesje gaan :P

caatje

Badass junkie
Van tegen de richting in scheren krijg je rode bultjes en heb je kans op ingroeiende haartjes waar je van die vieze puistjes van krijgt. Het is idd wel minder glad maar beter dan bultjes, jeuk of wat voor irritatie dan ook.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Careless zei:
Drientje zei:
buzzrider zei:
dan gewoon getrimd

over tien jaar? er zijn mensen die met vlechten in schaamhaar rondlopen, ikzelf wil eigelijk dreadlocks, maar hou het maar bij een hanekam of een hartje.
En waarom??? je moet er toch wat mee... en jah heb mezelf een keer kaalgeschoren maar dat was eens en nooit meer ik ging kapot van de jeuk en was te bang om naar beneden te kijken tijdens et zeiken.
Ik knip het liever kort dan dat ik helemaal kaal ga want niet krabben kan ik echt niet en het staat zo aso om de minuut naar je ballen graaien om te krabben. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Over 10 jaar willen ze schaamhaar-implantaten omdat er niets meer groeit :grin:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Damn, daar waxen lijkt me pijnlijk. Het haar dat op je zak staan, valt toch niet te waxen?? :confused:
Zo trek je toch heel je scrotum aan gort?

Judas

Wijs gebruiker
Het was maar een grapje Varry...haar na haar epileren met een pincet lijkt me inderdaad nog minder pijnlijk :angry:

De beste methode vind ik persoonlijk eerst de schaamharen overal wegknippen en daarna voorzichtig met een scheermesje de boel eraf scheren.
Als een opwindende, naakte vrouw die klus op zich neemt, dan gaat het vooral lekker smooth bij je balzak want dan zwelt hij goed op/ wordt ie harder en gaat het scheren makkelijker dan in een neutrale, hangende toestand. :grin:
Daarna de boel goed insmeren met bodylotion of (beter) massageolie met arnica. Dat kruid heelt eventuele wondjes snel en voorkomt dat je jeukaanvallen krijgt.

Best wel kicken als die haarjes weer beginnen te groeien want dan prikken ze lekker dag en nacht tegen je lul en krijg je daardoor een nonstop-boner :P

Mortallis

Experimenterende gebruiker
Onthaarschuim.. Of hoe heet dat.. Mooie gladde knikkers met geen stoppels, rode plekken en jeuk! Het is een kwestie van inschuime, 5-10 in laten trekken, schoonvegen met handdoek. Daarna nog ff douche om te zorgen dat die zooi echt van de huid is. Ideaal spul :smoke:

Bovenaan