Jezelf testen onder invloed

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of er DF-ers zijn die dit wel een geprobeerd hebben, maar ik ben van plan om mezelf te laten testen onder invloed van drugs.

Ik heb het dan over o.a. een IQ test, Neuroscreening e.d.
Ik wil allereerst de tests runnen nuchter zodat ik een goed beeld heb van mn actuele toestand en vervolgens onder invloed van (een aantal) drugs dezelfde tests doen.
Ik ben me de laatste tijd steeds meer aan het intresseren voor de werking van drugs op het menselijk brein en ben misschien ook van plan mijn eigen psychologische studie ervan te maken.. alleen dan met mezelf als testpersoon.

Wat ik me dus afvroeg.. zijn er hier toevallig mensen die het al eens hebben gedaan? En zoja.. waar heb je deze tests laten doen (met name de neuroscreening) en wat zijn jou bevindingen hiervan?

De drugs die ik zoiezo ga proberen zijn:
Weed
Hasj
Alcohol

De rest is een beetje een probleem omdat mn vriendin er niet blij mee is als ik andere dingen uit wil proberen en ik weet ook niet bepaald hoe medische instanties hier op zullen reageren.

Ik ga waarschijnlijk deze week nog de IQ test doen.. deze doe ik gewoon op een website die ik vaker gebruik voor dit soort rare tests.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

p.s. Mods als ik dit verkeerd heb geplaatst move t maar :wink: wist niet waar ik t anders neer moest pleuren..

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
heb al IQ-teste gedaan (enkel online weliswaar, ik weet niet of ze allemaal even correct zijn);
benadering scores voor zover ik ze mij herinner (let wel, alles maar 1 keer geprobeerd, dus niet volledig representatief):
nuchter: x
caffeine: x
alcohol: x - 15
veel alcohol: x - 25
thc: x - 5
veel thc: x - 20
speed: x - 5
mdma: x - 30 (tja wat wil je)

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ook dat lijkt me intressant.. alleen weet ik echt niet waar ik hier aan LSD kom en heb ik er geen ervaring mee dus ben ik een beetje zorgzaam over de effecten die het kan hebben

Edit: Het gaat mij eigenlijk niet zozeer om mijn IQ tijdens de trip (aangezien het meer omvat als weed) maar om de activiteit die (mijn) hersens vertonen, ik heb namelijk het idee dat je van psychedelics meer activiteit krijgt in het visueel ingestelde gedeelte van je hersens en dat alcohol en THC meer werken op de aanmaak van dopamine (beloningshormoon) welke in een ander gedeelte van je hersens plaats vind.
Ik ben me momenteel aan het orienteren op de verschillende fracties van hersens en de funtie van deze zodat ik fatsoenlijk kan zien wat de resultaten zijn na een EEG of MEG scan

Wacky

Badass junkie
Flugeltje zei:
Hoe kan je op lsd nu iq test gaan afleggen. Zwaar op de lsd kan ik zelfs geen joint meer rollen

nee, lezen gaat ook vaak niet al te best enzo. Maar als dat wel lukt, wie weet, van die patroontjes met figuurtjes herkennen werkt misschien wel goed :)

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ligt er aan.. als je constant visuals over je test heen ziet kom je nog nergens :mrgreen:

Heb al een aantal vrijwilligers gevonden die me willen helpen met een aantal tests :beer:

Maar eerst eens ff verder inleren over de effecten van soorten drugs dan kan ik pas concreet beredeneren welke drug op welk hersendeel/delen zou moeten werken en dan natuurlijk kijken of dit ook zo is :mrgreen:

Ik ga iig zwaar aan de alcohol en THC gedurende de tests :mrgreen:

Drientje

DF-koning
Deed laatst op een feestje een 'brain tuning' met van die electroden op mijn hoofd, moest via hersen golven een spelletje besturen, wat overigens niet echt lukte. Ik had Lsd en Xtc op en die gast mailde me daarna de resultaten. Hier komt de mail:

Hallo Doortje!

Ja ja, jij spant de kroon. Ik bedoel dat er op die voorhoofdslocatie bij jou de grootste waardes zijn gemeten, dwz dat jou hersengolven het meest high waren. Kan komen door dunnere schedel, maar waarschijnlijker is... je weet het zelf: E+L = maximize
Op dat plaatje zie je naast "DoortjeOgenDicht.bwf" "Edwin.bwf" staan en helemaal rechts staat "2a_oo_nogwat", dat is een meting van mezelf. Opvalend is dat de verhoudingen tussen de mensen die geen E hebben gehad (Edwin en Me) hetzelfde zijn, nl. een piramide vorm, lage beta, hogere delta. Maar de mensen die E hebben gehad (jij, elan en abram), hebben allen een vergelijkbare afwijkende verhouding. Meer beta dan alfa en relatief veel delta en bovendien een hogere uitslag iha. Tevens meer variatie tussen minimale en maximale waarden, dus grotere dynamiek in hersenactiviteit. Wie weet valt dat te vertalen in zoiets als "een breder ervaringsbereik" of een grotere bewustheid van wat dan ook. Kan natuurlijk ook dat de hersencellen geprikkeld zijn doordat de signaaloverdracht chemisch wordt veranderd. De neuronen werken in iedergeval harder. Zen-meesters daarentegen, schijnen juist een heel laag gevolteerd eeg te hebben, dicht bij de flatliners. Hoe dan ook, ik vind het wel grappig om de overeenkomsten en verschillen zo duidelijk te kunnen constateren.

Dit is niet de gehele mail, en zitten ook nog filmpjes bij van de hersengolven maar die kan ik op mijn pc niet openen. Hoop dat je dit interessant vind ThaReaper! Ik vond het erg tof om te zien dat mijn hersengolven totaal anders waren dan die van anderen die nuchter waren!!

X

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Kijk dat zijn de reply's waar ik op zat te wachten :mrgreen:

Ik moet alleen nog zon EEG apparaat zien te vinden en kijken of ze daar ook testen onder invloed.. t probleem is alleen dat t niet alleen om mij maar om waarschijnlijk 20-30 man zal gaan die een variatie aan drugs zullen nemen.

Zo eens even de huisarts bellen of die misschien iets weet :mrgreen:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Als je de antwoorden niet controlleerd weet je niet of ze goed beantwoord zijn of niet.
En wat nuchter logisch lijkt kan onder invloed compleet verkeerd lijken en vise versa.

De reden waarom ik er voor heb gekozen om 2x dezelfde te doen is simpel, elke test verschilt in gradering. Bij de ene test heb je een IQ van 121 bij de ander een IQ van 145. Terwijl je ze vlak na elkaar maakt. Ik wil gewoon zeker weten dat ik de zelfde gradering heb voor iedereen.

Drientje

DF-koning
Heb zelfs de plaatjes erbij kunnen openen!

Dit zijn de onderlinge verschillen, uit de vorige post van mij kun je halen wie wat op heeft(volgens mij)

Have fun ThaReaper! Ik vond het leuk om te doen. Ik pm je zijn emailadres misschien kun je hem wat vragen stellen, hij wist er erg veel van!!

X

Drientje

DF-koning
Tja ik weet alleen dat mijn waarden er echt uitspringen! Heb zijn emailadres ge pm-d misschien kun je het hem vragen?

X

Spor

Wijs gebruiker
Interessant ! :)

Misschien zou je als je die test toch zelf maakt, en je ict'er bent, op de een of andere manier ergens bijvoorbeeld 250 "even moeilijke" vragen vanaf toveren, en dan bijvoorbeeld tests die random 50 van die vragen eruit kiezen, in willekeurige volgorde... Met een beetje scriptkennis is zoiets makkelijk te maken.

Wat je ook zou kunnen doen is als je zoon test maakt proberen bepaalde dingen anders te verwoorden. Zodat je duidelijk het zelfde bedoeld als bij een vraag van de vorige test, alleen dat het heel anders geformuleerd is. Kijken of dan het zelfde geantwoord word.

Nouja, in ieder geval interessant, houd ons hier op de hoogte !

Skippy

Wijs gebruiker
een IQ test zou ik eerder doen onder van pep of sos, als ik heb geblowd zullen de resultaten om van te huilen zijn.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Dat maakt het ook juist zo leuk.. juist omdat het grootste gedeelte van de nederlands drugs "verslaafden" wiet en/of alcohol gebruikt.

Ik zal iig eens kijken wat ik kan doen m.b.t. het zelf maken van een IQ test, moet alleen de normering er achter zien te achterhalen. Ik kan wel een aantal vragen er in pleuren maar hoe bepaald dit je IQ.. het is namelijk in verschillende onderdelen opgebouwd (denk aan visueel, taal/spelling).
Hoe zwaar weegt elk onderdeel?

Spor

Wijs gebruiker
Skippy zei:
een IQ test zou ik eerder doen onder van pep of sos, als ik heb geblowd zullen de resultaten om van te huilen zijn.

Dat vind ik nou juist zo interessant: ik blow al ruim 6 jaar, en eigenlijk ook altijd onder school... Nou doe ik geen bizar hoge opleiding ofzo, maar ik hoor wel altijd bij de betere van de klas. Ik snap best dat iemand die niet vaak blowd er onder zou leiden, maar ik vraag me af of ik echt minder presteer als ik geblowd heb, want ik geloof er namelijk nix van !

Daarbij heb ik zelf ADD, dus van kleine hoeveelheden pep zal ik echt aanzienlijk beter zo'n test maken :) verder zou het bij grote hoeveelheden disastereus worden door de ultieme chaos in mijn kop.

Wat coke betreft: ik doe een creatieve opleiding, en daar moet dus ook vanalles voor verzonnen worden. Ik ben een tijd verslaafd geweest aan coke, en dus kwam het regelmatig voor dat ik onder invloed van coke mijn ontwerpen maakte, en terwijl ik onder invloed was van coke vond ik ze helemaal geweldig, terwijl ik er vaak als ik weer nuchter was niets aan vond. Iets wat ik met pep (lees: ritalin) helemaal niet heb ! Ook al vind ik pep eerder rotzooi dan coke, het lijkt wel dat de extra concentratie die je daar van krijgt "echt" is terwijl die van coke slechts een illusie is om het zo te zeggen...

Maakt het er allemaal niet minder interessant door ! Hoe meer mensen, hoe meer drugs, hoe meer uitslagen, hoe interessanter :)

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ok, ik heb een reactie van die kerel op je feest Doortje.

Zijn apparatuur is niet geschikt voor de resultaten die ik moet hebben en sowieso is het niet echt prettig om onder invloed aan zo'n ding met 21!! electrodes te hangen. (professioneel ding)

Dus wordt het gewoon old-sk00l improviseren met mijn tests.
Ik heb ondertussen wel een aantal tests voor bereid die ik mensen wil laten doen onder invloed dus wat dat betreft komt het wel goed. Ik heb ook besloten om de periode tussen nuchter testen en onder invloed testen op een week te zetten. Aangezien de gebruikers de tests dan moeilijker kunnen onthouden.

Als er hier op het forum nog mensen zijn die mee willen doen aan dit onderzoek reply dan even in dit topic.
Zet gewoon neer welke drug je graag zou willen testen en dan zal ik gedurende deze week even de "spelregels" neerzetten voor het testen. Ik vraag iedereen die mee wil doen dan ook zich gewoon hier aan te houden omdat het anders geen nut heeft om mee te doen en mijn resultaten dan ook niet meer kloppen.

Wat je wel alvast kan doen als je mee wil doen is jezelf aanmelden bij http://www.tickle.com, hier heb ik namelijk een aantal tests van geselecteerd die uitgevoerd gaan worden. (let wel dat het lange tests kunnen zijn).

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Hartelijk dank voor uw deelname. Zie de uitslag hieronder
Je had 4 van de 10 vragen goed. Dat duidt op een IQ score van rond de 100. Dit komt overeen met MBO niveau. Wellicht kan je nog hoger scoren. Misschien was je niet zo goed geconcentreerd of heb je net geluncht. Of heb je nog nooit een IQ test gedaan en kan je met deze korte voorbereiding elke volgende IQ test met gemak aan?"

http://www.nti.be/NTInternet_IQ-test/iq ... att=IQTest

Voor het rekenen had ik geen rekenmachine gebruikt (duh), dus gwn op het zicht gegokt ik weet niet of een 100 veel is? Ik dacht van niet :P

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Hoogbegaafd meer dan 130
Begaafd 121-130
Bovengemiddeld 111-120
Gemiddeld 90-110
Beneden gemiddeld 80- 89
Moeilijk lerend 60- 79
Zeer moeilijk lerend minder dan 60

Maar als ik me niet vergis zit je onder de 80 als richting Down-Syndroom.

space scientist

Wijs gebruiker
Je had 7 van de 10 vragen goed. Dat duidt op een IQ van 105 tot 120. Qua opleidingsniveau komt dat overeen met HBO of universiteit. Bij een echte IQ test zou je met oefenen en concentratie wellicht nog hoger scoren."

wat nou drugs is slecht voor je hersenen :beer:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
De IQ test die ik voor ogen had test alle verschillende IQ's.. dat zijn ongeveer 100 vragen. Geloof me die zijn heel wat betrouwbaarder.
:beer:

Bovenaan