Jimi Hendrix vermoord door Manager

Andrew

Badass junkie
Jimi Hendrix is vermoord door zijn manager. Dat zegt althans een van zijn vroegere roadies. Naar verluidt stikte de gitaarlegende in 1970 op 27-jarige leeftijd in zijn eigen braaksel, maar in The Telegraph vertelt roadie James 'Tappy' Wright een ander verhaal.

Hendrix' manager, Michael Jeffery, zou een jaar later in een dronken bui tegen hem hebben gezegd dat hij de ster had vermoord. Jeffery was bang dat Hendrix met een andere manager in zee zou gaan. Hij stopte de gitarist vol pillen en drank. "Jimi was dood veel meer waard dan levend. Als hij bij me wegging, zou ik alles kwijt zijn. Ik moest het gewoon doen, begrijp je?", zou Jeffery tegen de roadie hebben gezegd. Wright schrijft erover in zijn boek Rock Roadie. De manager kwam twee jaar na de dood van Hendrix om het leven door een vliegtuigongeluk.

Heb dit van FOK! geplukt, het enige Nederlandse artikel wat ik hierover heb kunnen vinden. Zoek maar op google: Jimi Hendrix murdered by Manager.
Internet staat er vol mee.

..the fuck?!

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Fronske zei:
Andrew zei:
Jimi was dood veel meer waard dan levend.

Hoe?
Hij had een levensverzekering van heel veel geld dat naar hem zou gaan geloof ik te hebben gelezen.

Maar ja, het is makkelijk om zoiets te zeggen als de manager al zo lang dood is. Lijkt me eerder verzonnen dan waarheid, maar wie weet.. We zullen het nooit weten.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waren ze hier niet allang achter ? Ik zou zweren dat ik ooit een een docu heb gezien waarin ze het zowel over deze bekentenis hadden, als over het autopsierapport van Hendrix. Die laatste zou aantonen dat Hendrix zijn lichaam en longen meer alcohol bevatten dan hij mogelijk kon drinken. Er werd gesuggereerd dat ze een wijnfles omgekeerd in zijn mond hebben geramd. Gruwelijk, en ik hoop niet dat het waar is, maar ik was min of meer overtuigd na die docu.

cropp

Badass junkie
otis redding is nooit neergestort en jim morrisson gebruikte geen drugs, janis joplin dronk geen alcohol en hippies waren niet onhegienisch.

geekos

Bewuste gebruiker
lijkt meer op een publiciteitsstunt voor zijn boek dan een te aanvaarden feit
de waarheid zullen we echter nooit kennen, 't is best mogelijk dat het klopt

nicolai

Wijs gebruiker
Lekker boeiend ook. Zijn manager is ook dood dus die heb je er niet mee hoor.

pssstt...Paul mc Cartney is al dood sinds 1966.

deadlock

Badass junkie
Jimi Hendrikx is niet, hij is samen gaan wonen met Elvis.

Oh en weet je wie WEL dood is? Paul McCartney. DUH!

Mijn god jongens. :'(

Bovenaan