• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

joint, maar het was echt raar!

FoalsYeah

Newbie
Hoi,

Ik ga mijn verhaal vertellen, ik ging wiet roken en het was eng. ;p wss is er niemand die dit gaat lezen. Maar toch stuur ik het omdat ik het raar en eng vond.

Ik rook wel vaker wiet. Maar meestal is het gewoon gerolde joints van de coffeeshop. Deze keer had S een zakje gekocht en rolde hij het zelf.

We waren met z’n 4en, S, M, D en ik. (ik wil geen namen noemen ;p want wil niet dat iemand het weet enzo) en M was de enige die geen joint wilde. Ze ging op mijn laptop tegen mensen aanpraten op msn ofzo.

Ik rookte dus mijn joint en na een tijdje voelde ik nog niets. Dus ik zei: wat een kutspul het werkt echt niet ofzo. Dus ik ging rustig zitten op de stoel. Tegenover me zaten S en D die ook een joint hadden gerookt. En naast me lag M op de bank te computeren.

Een kwartier later begon het ineens te werken. Het kwam ook niet rustig op gang ofzo. Het was gewoon meteen, bam, het werkt. D en M waren aan het praten, M was tegen m’n exvriendje aan het praten en er was iets met ik zwaai online ofzo. Ik volgde het al niet meer. Ik werd erg duizelig en iedereen om me heen was nog redelijk normaal. Ik volgde heelemaal niets meer. En ik kreeg het gevoel dat ik steeds verder wegzakte en steeds minder bij bewustzijn was. Ik zat op de stoel alles draaide en af en toe schrok ik wakker. Ik raakte dus in paniek want ik dacht dat niets meer echt was ofzo. En elke keer vergat ik weer wat er werd gezegd of wat er gebeurde. Uiteindelijk had ik m’n handen op m’n hoofd en begon ik met mn handen mn hoofd te schudden ofzo. Vaag kan ik zo iets herrineren en ik hoorde van D vandaag dat ik dat deed. En ik geloof dat ik nog een geluidje met mn mond heel vaak maakte zoals: pfffffffffff ofzo. Maar dat weet ik niet zeker :confused: het kan ook zijn dat ik heb niet heb gedaan. En daarna begon ik te schreeuwen; help, laat me niet alleen! Ik raak buiten bewustzijn ik ben alleen help. Ik had echt het gevoel dat ik iedereen in die kamer zou verlaten en dat ik echt moest vechten om bij bewustzijn te blijven en te volgen enzo. Ik raakte echt in paniek.

D wist dat ik in paniek was en hielp me naar buiten. Daar heeft ze me gezegd wat er was gebeurd. Ik ging weer zitten en voelde me iets beter maar nog steeds was ik me niet bewust van alles.

S en D gingen naar boven om te slapen. En ik en M bleven nog even beneden. M zei dat we maar wat meosten opruimen en dus gingen we dat doen. Ik nam het bakje met lucifers mee en as. En vanaf daar ben ik het vergeten. Ik weet alleen dat ik buiten stond ineens om mn hondje te zoeken. En het volgende moment was ik in de badkamer. Mijn hele ogen waren rood (kan ook van de rook zijn) en ik zag er in het algemeen moe enzo uit zei M. Ik ging in mn bed liggen en zij sliep bij mij op de kamer. En ineens waren we aan het praten over een smsje, waar we blijkbaar al heel erg lang over aan het praten waren. Maar ik was het allang weer vergeten. En zo waren we nog 2 uur aan het praten ik probeerde me normaal te gedragen omdat M altijd denkt dat alles placebo effect is en mensen zich aanstellen (ze had een keer wiet en dat werkte totaaaal niet van de coffeeshop gerolde joints, waar je alleen beetje relaxed van word). Dus ik wist dat ze zou zeggen: oh ze doet alles om aandacht te krijgen enzo. Dus daarom deed ik maar alsof ik alles nog wist en helemaal normaal was. Een tijdje later stond op de overloop. En daarna ben ik in bed gaan liggen en in slaap gevallen.

Ik weet dat het waarschijnlijk niets is, met wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Maar ik vond het echt eng en niet leuk meer. (en M denkt nu dat ik alles heb gedaan voor aandacht ofzo)

Weten jullie hoe dit ineens kan? en is dit normaal?
ik wilde binnnekort nog wel paddos' gaan doen :P maar ik denk niet dat ik dat nog durf hierna! volgens mij is dat nog erger, dat je nog minder controle hebt.

Ik hoop dat jullie snel antwoorden.

xxxx

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Beste FoalsYeah,

In eerste instantie zou ik denken dat er iets doorheen zat, al zou ik niet weten wat. Ten tweede denk ik dat je een fantast bent, maar dat komt omdat het effect zo heftig is bij jou dat ik dat niet herken. En dus ga ik er maar even vanuit dat het echt is.

Ik weet dat het waarschijnlijk niets is, met wat jullie allemaal hebben meegemaakt.

Ik heb veel ergere dingen meegemaakt, maar dan wel van veel zwaardere drugs, in ruimere mate om het zo maar te zeggen.

Weten jullie hoe dit ineens kan? en is dit normaal?

Ik zou zeggen dat het niet normaal is, maar hoe het kan weet ik niet. Ik kan je wel zeggen dat drugs je gemoedstoestand versterken, en dat kan per persoon verschillend uitwerken. Het versterkt de gevoelens die je hebt en als je gevoelig bent voor een paniekaanval, een ervaring die je tot nu toe misschien nog niet hebt gehad maar wel passief bij jou aanwezig is, kan (zelfs) een joint dat ten weeg brengen.

ik wilde binnnekort nog wel paddos' gaan doen

Niet doen. Misschien is deze situatie een uitzondering of voelde je je net even wat minder. De paddo-trip duurt wel wat langer en dan moet je zeker bereid zijn om de controle los te laten, en ik denk niet dat je daar al aan toe bent. Wil je het toch doen, dan een half zakje, en zorg voor wat "sitters*" die je kunnen bijstaan als het misgaat.

*Sitters zijn mensen die nuchter blijven terwijl een ander tript (meestal dan) en diegene in de gaten houden.

FoalsYeah

Newbie
Dankje voor het reageren.
Het zou raar zijn als er iets doorheen zat. want het was gewoon van de coffeeshop ;p

nee ik denk niet dat het door mijn fantasie kwam. Het kwam doordat ik de hele tijd alles vergat en mn geheugen letterlijk een zeef was en dat maakte alles verschrikkelijk eng.

=p ik had eigenlijk gehoopt dat M ook zou nemen zodat ze wist dat het geen placebo enzo was.

Heeft neimand hetzelfde meegemaakt? is het zo raar dat dit door wiet gebeurt?
Of kan het zijn dat ik op het randje zat om bijna out te gaan?

Ik heb echt geen idee.

xxxx

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het zou raar zijn als er iets doorheen zat. want het was gewoon van de coffeeshop ;p

Jazeker. Maar omdat je reactie zo heftig was, was dat het eerste wat door me heen schoot. Maar is inderdaad zeer onwaarschijnlijk.

Fantasie denk ik ook zeker niet, maar daar had ik het ook niet over.

Iedereen is zijn eigen persoon en kan verschillend reageren. Het is niet raar dat dit door wiet gebeurt, ik heb wel eerder een dergelijke reactie meegemaakt, maar ik maak het niet vaak mee.

Als je het hebt over vóór de joint, dan weet je dat zelf het beste. Als het tijdens de joint was beantwoordt de vraag zichzelf al. Ik zou nog een paar keer oefenen met joints waarvan jezelf de hoeveelheid wiet erin bepaald en dan kijken hoe je daar op reageert, en dan wel rustig beginnen natuurlijk. :wink:

Succes ermee!

FoalsYeah

Newbie
ik bedenk me net wel dat ik een slok amaretto ook nog had. maar dat was letterlijk een slok. dus dat is niet echt veel en had er wss geen invloed op.

en ja hoor M dacht dus dat ik me aan zat te stellen omdat ik zo weird deed -__- zo irri

Tufnut

Badass junkie
Het klinkt allemaal als een beetje drama. Je kunt best heftig reageren op wiet. Het is daarom zaak dat je een betje rustig aan begint. Neem voortaan gewoon een paar haaltjes van een lichte joint en geniet. Ga zeker niet aan de paddo's; dat is zo te lezen een recept voor ellende.

Rizay

Newbie
Het is mogelijk kep wel ergere dingen gezien bij mensen door alleen 1 ww wiet.
Dit is cker mogelijk badtrip is moeilijk te krijgen maar heb je die dan kan die soms keihard komen.

single24

Newbie
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter

raZiel

Experimenterende gebruiker
Je raakt gewoon in paniek omdat je de wiet wat harder voelt dan je gewend bent. Je moet je gewoon overgeven aan het gevoel en het ervaren. Als je gaat tegenstribbelen gaat het altijd fout. Dat draaierige gevoel heb ik eigenlijk alleen als ik wiet combineer met alcohol. Belangrijkste punt: iedereen reageert anders op drugs, dus je verhaal is niet raar ofzo. :smoke:

metaldevil666

single24 zei:

is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd? ik heb hele pakken van dat spul leeggedronken terweil ik stoned was en dit deed me werkelijk niks.

één bruistablet of n paar kauwtabletten helpen ook niet..
ik weet niet of vitamine c überhaupt een effect heeft op thc, zoals deze heeft (wanneer dit in zéér grote hoeveelheden (als in een BUIS vol bruistabletten) word ingenomen) op truffels.

Mijn gok is dat je gewoon écht knetter stoned was, al is het vreemd dat het een kwartier duurde voor je wat voelde. Ik moet wel zeggen dat ik van meerdere mensen heb gehoord (zelf niet ondervonden) dat zij wel eens bepaalde soortjes rookten die "in moesten slaan".
Wat dan ook natuurlijk een optie is is dat er iets bij is gegooid.. heb meerdere verhalen gehoord van mensen die met kwekers/dealers omgingen die hebben gezien dat er heroine over de wiet werd gestrooid om het lekker verslavend te maken.
Ik weet dat alleen niet wat de combi wiet + heroine op een mens teweeg brengt al is dit per persoon verschillend.

Mijn advies:
vraag diegene die die joint gedraaid heeft of hij nog wat van die wiet heeft van die avond, of om een nieuw zakje van dezelfde wiet + shop te halen en een nieuwe joint te draaien, deze keer met maar een klein beetje wiet, deze oproken, tijdje wachten tot je m goed voelt en nog een opsteken en kijken of er weer iets raars gebeurt. Zo niet, was het waarschijnlijk dat je gewoon teveel hebt genomen of dat er iets mis met je was die dag. Net zoals met bier: de ene keer kan ik een halve krat leegzuipen zonder écht zat te zijn, de andere keer ben ik van 6 biertjes al bijna zat.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.

no_obkiller

deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.

Tufnut

Badass junkie
Svali zei:
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.

Het placebo effect kan wel helpen om je beter te voelen. Hoewel ik er dus niet in geloof dat het werkt en het dus ook niet zal adviseren, zal ik het ook niet ontkrachtigen.

no_obkiller zei:
deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.

Kort en bondig gezegd waar het op staat. Noobkiller in action!

FoalsYeah

Newbie
Ah dankje voor alle reacties ;p

Ik las ergens anders al dat zij het ook hadden meegemaakt 'het gevoel dat alles nep is en je alles anders ervaart ofzo'

XD ik ben een meisje trouwens =p

Het kan niet zo zijn dat dealer er heroine ofzo overheen heeft gegooid... want ik heb het gekregen van iemand die ik wel goed ken en die had het gewoon van de shop (ben zelf niet oud genoeg om te halen ;p; maar weet wel zeker dat hij er niets mee heeft gedaan)

=)

Tufnut

Badass junkie
Tufnut zei:
Het klinkt allemaal als een beetje drama.
FoalsYeah zei:
XD ik ben een meisje trouwens =p
:mrgreen:

FoalsYeah zei:
Het kan niet zo zijn dat dealer er heroine ofzo overheen heeft gegooid... want ik heb het gekregen van iemand die ik wel goed ken en die had het gewoon van de shop (ben zelf niet oud genoeg om te halen ;p; maar weet wel zeker dat hij er niets mee heeft gedaan)
Hmm, ook die bekende van jou kan je bedonderen of bedonderd zijn; je wilt niet weten hoeveel mensen door bekenden worden bedonderd. Het verhaal van heroine over wiet zou theoretisch wel kunnen, maar is in de praktijk onzin; ga ik verder niet eens op in.

FoalsYeah

Newbie
Svali zei:
En hoe oud ben je dan? Want als je op een te jonge leeftijd drugs gebruikt is het niet zo raar dat het verkeerd valt.

16.
Maar normaal viel het wel goed.
Nja het zal wel gewoon verkeerd gevallen zijn deze keer dan :P

wss is het de volgnede keer weer beter (:

OGkush

Newbie
single24 zei:

LOL het bouwt wat af maar het stopt niet door 1 glaasje fruitsap ze :wink:

ahh wat klinkt dit toch lekker bekend.
en dit is echt niet iets wat alleen beginners overkomt. ik blow zelf al een jaar of 3 wekelijks. en dit soort ervaringen heb ik ook nog wel eens. de 15 minuten voor dat het inslaat ben ik wel gewend van de naar mijn mening zwaardere soorten.

dit soort ervaringen zijn inderdaad zeer angstig als je niet weet wat er gebeurd of dat als je groep niet weet hoe hierop gereageerd moet worden. maar na deze ervaring regelmatig te hebben. heb ik hier best mee omleren gaan en ben ik het zelfs leuk gaan vinden om zo op wiet te gaan.

en was het niet zo dat suiker je weer beterliet voelen. of is dit bij LSD ?

*Princess*

Newbie
FoalsYeah zei:
Dankje voor het reageren.

Ik heb echt geen idee.

xxxx

Ja ik heb ongeveer zoiets meegemaakt ja! Heel heel eng. 2x eigenlijk, een keer met n joint en een keer met Spacecake.
De eerste keer was toen we aan t voetballen waren, was gewoon een zonnige dag, en ik dacht mwah nou doe t weer een keertje. Dus wij met een aantal blowen, maar ik had maar 2 hijsjes genomen en opeens BAM! sloeg het allemaal in. Alles leek een groot mariospelletje in megapixels en ik hoorde dat deuntje ook helemaal gaan. Was best wel confronterend want ik wist niet meer wat de werkelijkheid was en wat er in mijn hoofd spookte. Het schijnt dat ik ook dan weer even ''normaal'' was en daarna opeens bij wijze van over rolschaatsen begon. Niemand had hier last van alleen ik. Na een uur was het nog niet voorbij en toen ben ik rustig gaan liggen, en hele tijd als ik het weer voelde komen ( die complete waanzin) mn ogen dichtgedaan zodat ik voor mezelf kon doen alsof dat alleen in mn hoofd afspeelde. Na 3 a 4 uur was ik daar weer redelijk vanaf, maar voelde me wel heeeel raar daarna, en daarna had ik eigenlijk besloten nooit meer te doen, omdat ik best wel geschrokken was..

Helaas daar begint het volgende verhaal.. Ik en mijn vriendinnetjes waren weekje op vakantie gegaan, en 2 hadden als verassing besloten een spacecake te bakken, met nadruk op verassing, de andere 3 wisten het dus niet.. Ik dacht goh lekker een brownie, daar neem ik het een en ander van.. Dat liep dus niet goed af, voor ons allemaal niet. Na een half uur zei ik opeens '' he het lijkt wel alsof ik stoned ben'' en toen werd ons dus verteld dat het spacecake was. Ik schrok me rot want ik wist alweer wat er ging gebeuren dus ik liep chaggo naar boven, en ging op bed liggen in de hoop het eraf te kunnen slapen. Alles begon te draaien, de deurklink draaide weg in een spiraal en het hartjes behang ging alle kanten op. Beneden hoorde ik opeens een van mijn vriendinnen gillen; '' Mijn hart, mijn hart, hij klopt veel te snel ik voel me niet goed help help''. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar daarna bleek het serieus te zijn, en toen begon de hel. De een na de ander ging fout en we belandde allemaal in onze persoonlijke hel, en al onze angsten kwamen naar boven. 2 kregen zulke hartkloppingen die lagen praktisch out op de vloer, de ander probeerde zichzelf te wurgen en heeft kokend water gedronken, weer een ander is 3 kilometer over een dijk gaan rennen, de ander bijna verdronken in bad, etc etc. Het was verschrikkelijk, iedereen probeerde het eruit te barfen, maar het was al te laat. In totaal zijn we 30 uur allemaal behoorlijk van de kaart geweest. Alles was een waasbeeld, dingen draaide weg, je voelde je hart leek wel 2 meter buiten je lichaam kloppen, je armen zwoven maar wat heen en weer, ik vond het vreselijk. Het was een groot drama en hoop het nooit weer mee te maken.

Weet eerlijk gezegd niet hoe dit zo is gekomen? En kan best aannemen dat men dit een onzin verhaal vind, want het klinkt redelijk ongeloofwaardig, vonden mn ouders eerst ook :grin: .
Maar het is dus echt gebeurd en ben heel benieuwd hoe dit zo kan komen, ga iig noooit meer blowen, andere dingetjes dan maaar :hearteyes:

*Princess*

Newbie
njirem zei:
de ander probeerde zichzelf te wurgen en heeft kokend water gedronken

hmm....

hmm oke slecht en overhaast geformuleerd van mij :grin: . Het was zo van dat zij Noodles wilde eten of iets dergelijks, maar nooit de tijd heeft genomen om dat af te laten koelen, dus het was zo heet dat ze allemaal blaren op dr lippen had, ze heeft uiteraard geen hele beker ervan gedronken. + Zichzelf wurgen op de manier van, ze greep hele tijd naar haar nek/keel en kneep er heel hard in.

Excuuuus

Tufnut

Badass junkie
Hasj en wiet kunnen een behoorlijk heftige ervaring opleveren. Heb je dat gehad dan is het zaak om de volgende keer minder veel en minder snel te roken. Beter bouw je de dosis rustig op. Dus niet teveel in je joint en daar een haaltje van nemen en dan weer wachten. Voor drugs geldt: 'less is more' !
Gebeurd het toch dat de joint niet lekker valt, onderga het dan. Raak niet in paniek en besef dat het weer overgaat. Het is niet het eind van de wereld.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Redelijk herkenbaar, dat van dat praten en niet meer weten waar het over ging. Dat komt omdat je je voortdurend focust op het fout gaan. Drink wat zoets, maar niet te veel (wel met echte suikers, geen aspartaam). En probeer het niet tegen te gaan maar geef je er aan over. Ik weet dat dat moeilijk is en dat moet je ook leren. Maar als je er anders niet van kan genieten, doe het dan gewoon niet.

Perrydiculous

Ik heb wel ooit 'n joint van 'n neger gekocht voor 'n blikje bier. Mongool die ik ben ¬¬
Toen heb ik 3 uur lang op de grond gelegen, kotsen, out gaan, bijkomen en weer opnieuw...
Tja, dat zijn gewoon super stomme dingen om te doen.
Mijn enige reactie op wiet, dat 't niet fout ging (en de enige keer dat 't fout ging was toen), was dat ik helemaal relaxt werd... en honger had :P
Ik vind wiet wel chill, maar ik zou na zo'n ervaring niet ineens paddo's doen... zeker niet.

PS:
Ik lag 3 uur midden in leeuwarden XD

Shrem

Newbie
Dit heb ik ook een keer gehad op een BBQ. Een paar maten zaten aan de bong dus ik zoiets van: lekker ik doe wel ff mee.
Vervolgens loop ik iemand te fucken dat wij allemaal niet echt zijn en voordat ik het weet denk ik zelf dat alles nep is. Ik kon de realiteit niet meer onderscheiden van de werkelijkheid, een hele enge ervaring.
Ik heb hierna niet meer geblowd maar ik heb nog een paar keer het gevoel gehad dat ik weer dit gevoel zou krijgen als ik alcohol op had, dit is gelukkig ook weer overgegaan.

gia79

alle posts zijn herkenbaar... zo fout kun je dus gaan... laat het een les zijn. voor mij hoeft het niet, nooit meer. Wees blij als het overgaat. Ik heb nog 4a5 maanden een psychose gehad. Een trip van 4a5 maanden. Opgesloten op een psychiatrische afdeling. Niet voor herhaalbaar vatbaar...dussss

Bugles

Newbie
Heb meerdere mensen slecht zien gaan op wiet, al was dat wel met orale inname. Dit is weer lastiger te doseren, gezien het langer duurt voordat het werkt. Mensen kunnen dan angstig, misselijk, paranoïde en duizelig van worden. Als dit gebeurd probeer dan te focussen op je ademhaling, haal diep in door je neus en lang uit door je mond. Een frisse neus halen of een stuk gaan fietsen kan ook helpen. Zorg wel dat er altijd iemand bij je blijft.

Gezien ik uit je bericht kan opmaken dat je niet vaak blowd is het verstandig om weinig te nemen. Neem 2 a 3 teugen, dat is waarschijnlijk al genoeg. wacht minstens een kwartier, check hoe je daar op gaat en dan kan je altijd nog wat meer nemen.

Paddo's zou ik als ik jou was niet doen. Zeker omdat je al zo heftig op wiet reageerde. Maar ik weet hoe het gaat, je vrienden willen het heel graag en je bent toch wel nieuwsgierig. Dus doe je het uiteindelijk toch wel. Zorg dan dat er in ieder geval iemand bij is die daar ervaring mee heeft. Neem een kleine dosis (1/3 portie)! Check hoe laat je het inneemt! Meeste mensen zijn namelijk ongeduldig en denken na 20 min dat het niet werkt, of dat ze te weinig hebben genomen. Vervolgens nemen ze meer en wordt het ze uiteindelijk allemaal te veel(zeker als je het voor het eerst doet). 20 minuten is namelijk gewoon te kort. Het begint pas na 45 min en na 75 tot 120 min(verschilt per persoon) zit je pas op je hoogte punt. Lees zoveel mogelijk trip reports dan heb je een beetje een idee wat je kan verwachten.

Zijn er trouwens gevallen van psychoses of schizofrenie in je familie? Zo ja, blijf dan echt van de paddo's af!

Tufnut

Badass junkie
Bugles zei:
Zijn er trouwens gevallen van psychoses of schizofrenie in je familie? Zo ja, blijf dan echt van de paddo's af!

Pas er vooral mee op, maar dat geldt dan ook voor wiet. Voor andere drugs eigenlijk ook, maar ietsjes minder.

stan539

Newbie
zo heel erg apart vind ik je trip ook weer niet,
wiet kan veel harder werken dan andere drugs en als je echt een paniekaanval krijgt wordt alles zoizo ff wat heftiger.

edblok2

Bewuste gebruiker
De fout-gaan potentie van wiet vind ik eigenlijk, als ik zo over nadenk, ook behoorlijk hoog ja eigenlijk. 2 bier is eigenijk altijd 2 bier, ik weet precies hoe het gaat vallen en hoelang het duurt. Wiet kan rare dingen met je doen. Wanneer je op een onbekende locatie bent, of op een ongewoon tijdstip of met mensen waar je normaal niet mee blowd, of in je eentje als je dat normaal nooit doet, kan het ineens veel harder aankomen. 2 hijsjes kunnen je dan Te stoned maken terwijl je normaal gewoon een hele smoked en gewoon chill bent. DIt is met alcohol, speed of xtc TOTAAL niet. Altijd hetzelfde.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je nog niet zo heel vaak heb geblowd?

In mijn beginfase kreeg ik redelijk vaak last van "beestjes" in m'n benen. Een kriebelende jeuk die weg gaat als je er met je vingers overheen krabt, maar gelijk weer terugkomt. Ook werd ik snel paranoïde.

Met wat meer (levens)ervaring gaat het vanzelf over. Net zoals de eerste paar keer dronken zijn veel intenser is dan later, zijn ook de eerste paar keer stoned zijn best intens.

Zie het als een positieve ervaring. Slechte ervaringen met drugs houden je scherp bij volgende pogingen. They prevent you from becoming complacent. :)

L

Lid 30310

Gast
Nou met die wiet van tegenwoordig maakt het niks uit of je wel of weinig ervaring met blowen hebt. Ik blow al bijan 30 jaar,heb allerlei soorten drugs gebruikt ook bijna 25 jaar verslaafd aan heroine,dus ben echt wel wat gewend. Maar even enkel en alleen over blowen gesproken, als ik een jointje rook dan rook ik alleen hasj want als ik 2 trekjes van een joint wiet neem wordt ik echt para en voel ik me echt niet tof. En heb het vaker dan 1 keer geprobeert maar blijft hetzelfde. En als ik gewoon alleen hasj rook voel ik me gewoon relaxt en nergens last van. Dus die wiet van tegenwoordig zou ik ook niet echt meer softdrugs willen noemen.

Rite

Newbie
Hey, je moet er maar een opletten of vragen aan andere personen die dagelijks smoren of blowen.

Als je alcohol drinkt in de mate dat je bijna moet overgeven - dan heb je het gevoel als je je ogen sluit dat alles om je heen draait. Als je hier je ogen (onder alleen invloed van alcohol en zodanig veel) blijft sluiten gaje moeten overgeven.

Na te smoren/roken/blowen en je zit goed (goed scheef dus :tongueout:) en je sluit je ogen gaje hetzelfde effect hebben. (Rollercoaster zoals wij dat noemen) Alleen bij wiet/hash gaje niet slecht komen. Zoals iemand zei, gewoon het gevoel laten over komen en ervan genieten. Hoe meer je negatief denkt hoe ergere dingen je voorstelt hoe slechter het psychologisch gaat.

Leer ervan te genieten zou ik zeggen :)

Bovenaan