Jointje voor 5?!

Debris

Bewuste gebruiker
Waarom denken alle wietjunkies dat je zomaar iedereen kan lastigvallen voor wiet? Zomaar naar een wildvreemde toestappen terwijl die in een parkje zit "Kun je me een jointje verkopen?" of zoals de meest onbeschofte van al doen "Verkoop mij eens een jointje".
Of nog een voorbeeld,
"Hey, kun je toevallig een jointje verkopen?"
-"Nee, sorry ik heb geen wiet."
"Boehoeee, ik wil een jointje, een jointje, boehoee...."
Vorige week was ik op een feestje in Gent, komt een onbeschofte junkie met 5€ in kleingeld(!!) naar me toe "JOINTJE VOOR 5?!!!" schreeuwt 'm tegen me. Terwijl je helemaal niet hoefde te schreeuwen, we stonden nochtans buiten. Al zou ik dealen én wiet hebben zou ik hem nog geen joint verkopen, zo onbeschoft afkomen en grote mond geven voor een jointje...

Dus mensen, laat anderen alsjeblieft met rust voor wiet! En als je dan toch mensen komt lastigvallen ervoor doe 't dan vriendelijk en accepteer 't als ze niks hebben.

Alvast bedankt

Sloebertje

Experimenterende gebruiker
Inderdaad, iets irritanter bestaat niet... Al moet ik toegeven wanneer ik zonder zit het ook wel eens vriendelijk durf te vragen

dfssdfde

Badass junkie
Sloebertje zei:
Inderdaad, iets irritanter bestaat niet... Al moet ik toegeven wanneer ik zonder zit het ook wel eens vriendelijk durf te vragen
Same here. Ik rook heel weinig dus zal het niet vaak voorkomen, maar als ik echt zin heb ga ik gewoon naar de dichtstbijzijnde stoner en vraag het vriendelijk :)

En als ze geen wiet hebben (of zeggen dat ze er geen hebben), jammer, dan niet

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Of dat je het geld dan aanneemt en zecht ja ik ga even naar de shop wacht hier op mij ok?
Of dat je hun het wiet geeft en dat ze dan een gat in het gripzakje maken en zeggen dat alles eruitgevallen is. ik ken het want ik woonde in een psychiatrisch ziekenhuis en daarnaast woonden allemaal megolen die je om wiet vroegen. heb je as? AS IK MOET AS HEBBEN GVDMME
en als je dan hun geld afpakt omdat je niet voor hun naar de shop wil gaan dat ze je dan gaan volgen en met grote ogen aanstaren als je dan binnenzit waardoor je het geld van de groepsleiding moet terug geven.

Angramar Temenos

Badass junkie
Heh, geniaal.. Als een wildvreemde echt moeilijk tegen me gaat doen nadat ik een paar keer nee heb gezegd, mag die een duw in de sloot verwachten.

Paddoboy

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
Of dat je het geld dan aanneemt en zecht ja ik ga even naar de shop wacht hier op mij ok?
Of dat je hun het wiet geeft en dat ze dan een gat in het gripzakje maken en zeggen dat alles eruitgevallen is. ik ken het want ik woonde in een psychiatrisch ziekenhuis en daarnaast woonden allemaal megolen die je om wiet vroegen. heb je as? AS IK MOET AS HEBBEN GVDMME
en als je dan hun geld afpakt omdat je niet voor hun naar de shop wil gaan dat ze je dan gaan volgen en met grote ogen aanstaren als je dan binnenzit waardoor je het geld van de groepsleiding moet terug geven.

hopelijk deed je dat express :grin:

ontopic:
tgoh van mij mogen ze wel eens een kans wagen
is gwoon te zien hoeveel ik op zak heb en mijn stemming is
ik kan ze wel begrijpen want vroeger deed ik dat ook wel, ik denk wel iedereen die zonder zit en wilt smoken

mattskovic

Wijs gebruiker
ken het gevoel dat je in het park rustig aan het blowen bent dat er zo'n idioot komt vragen van ,heb je nog wat ? en als je dan nee zegt vragen ze 'zou ik dan eens mogen taffen?' als het kennisen zijn heb ik daar geen probleem mee voor een tafje te late neme maar volslage onbekende no way !!! ga zelf je wiet fixen!!! :angry:

moraal van het verhaal deel je wiet alleen met jezelf !!!

shokora

Wijs gebruiker
Ik heb hier absoluut weinig problemen mee. Redelijk wat mensen komen mij vragen om een joint, maar dat zijn meestal wel aardige mensen. Omdat ik eigenlijk nooit 'te veel wiet' (dat bestaat niet eens) bij me heb verkoop ik eigenlijk nooit wat, maar meestal bied ik die mensen wel een paar sucken aan. Vloei en tip kun je ook altijd gewoon bij mij halen :)

Dus, jullie moeten gewoon betere hippies worden :(

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Idd, spread the love. Verkoop zelf ook niks, maar als ik dr een aant paffen ben en mensen het vriendelijk vragen heb ik absoluut geen moeite om m'n joint te delen. HIer in Venlo word het wel vaker gevraagd, maar dat zijn meestal duitsers die ik dan doorverwijs naar de shop :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij, weet elke toerist die voor de wiet komt, dat ie een koffieshop moet zoeken. Zelfs als je naar Hotel + Amsterdam zoekt op de zoekmachine, zie je hoe dan ook, een koffieshop in je zoekresultaten

Detroit303

Bewuste gebruiker
Tsss hier wordt ook wat overdreven zeg! :)
Blijkbaar trek ik nooit onbeleefde mensen aan.
Als ik met parkavonden in het dorp in het park zit te chillen met wat mensen, en er komt niemand een joint vragen, why not? We zijn toch allemaal stoners onder elkaar?
Mijn ervaring zegt dat mensen die om een joint vragen meestal wat zachtaardiger zijn dan junks die pep of pillen willen afluizen. :stoned:

nicolai

Wijs gebruiker
shokora zei:
Ik heb hier absoluut weinig problemen mee. Redelijk wat mensen komen mij vragen om een joint, maar dat zijn meestal wel aardige mensen. Omdat ik eigenlijk nooit 'te veel wiet' (dat bestaat niet eens) bij me heb verkoop ik eigenlijk nooit wat, maar meestal bied ik die mensen wel een paar sucken aan. Vloei en tip kun je ook altijd gewoon bij mij halen :)

Dus, jullie moeten gewoon betere hippies worden :(
same here...doe ook nooit moeilijk, laat ook graag andere mensen genieten en ook altijd vloei en tip.

wiet is nou juist een mooi middel om nieuwe mensen te ontmoeten...dit zijn dan dus de ontmoet momenten, mooier en simpeler kan niet toch. iemand vraagt om een gunst, jij verleent die gunst door slechts een paar trekjes te geven en voor je het weet ben je een uur verder en heb je een nieuwe "vriend" in je telefoon staan. behalve dan dat ik eigenlijk bijna nooit nummers uitwissel...meestal kom ik dat soort mensen gewoon weer tegen op straat, en anders niet.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik hoop dat ik het niet verkeerd heb gezegd, als ik wiet bij me heb of net zit te smooken, wil ik best wel wat verkopen (Delen?) hoor. Als iemand het vraagt mag die best een paar hijsjes nemen, maar als ik echt niks heb en je blijft doorzeuren, terwijl ik gewoon niks HEB, dan kun je aan mij echt een hele kwaaie hebben.

shokora

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik hoop dat ik het niet verkeerd heb gezegd, als ik wiet bij me heb of net zit te smooken, wil ik best wel wat verkopen (Delen?) hoor. Als iemand het vraagt mag die best een paar hijsjes nemen, maar als ik echt niks heb en je blijft doorzeuren, terwijl ik gewoon niks HEB, dan kun je aan mij echt een hele kwaaie hebben.

Ja maar dat is sowieso logisch, het blijft nog altijd jouw keuze om iets te geven of niet. Dus als je zegt dat je hem niets kunt geven en hij blijft doorzeiken is dat gewoon irritant.

kippekont

Mij werd eerst zelfs een jointje aan geboden door een wildvreemde :openmouth:
Ik vroeg daarna vriendelijk aan hem of hij even voor ons naar de shoppa wilde gaan, en dat deed ie gewoon zonder moeite, stoners onder elkaar noem ik zoeits :stoned:

TrippyShit

Badass junkie
Nooit echt last van gehad. Wel is van die stoere marokaantjes die het niet eens vragen maar zeggen ey geef mij is een jointje. Vind het beetje zielig. Verdom het ook om maar iets aan ze te geven...

nicolai

Wijs gebruiker
ook dan geef ik wel een paar pofjes. die marrokaantjes praten nou eenmaal zo. ik weet dat ze het vaak helemaal niet zo arrogant bedoelen. maar vergeet niet dat die gasten vaak zijn opgevoed met geschreeuw van hun ouders, dus ze praten wat groffer, daar heb ik geen moeite mee.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
een suck uit de wietpijp is onder juiste voorwaarden geen probleem.( vriendelijk gevraagd,en niet te opdringerig).
in geval van chronische schaarste wil ik wel eens wat zaden kado doen aan een wildvreemde.

stel je voor dat jij het was, nuchter als een pak brinta, om welke reden dan ook zonder stash op zak..

het is niet alleen jouw planeet.
doe voor een ander wat jij ook als redelijk acht.
vette kans dat als iedereen dit doet , alles wat relexter zou gaan.

:stoned:

nicolai

Wijs gebruiker
precies...het begint bij jezelf mensen. als jij begint met sociaal doen, zul je dat ook vaker ontvangen.

de dag dat jij je registreerde afghaantje, was ik jarig. :grin: co----incidence?

Debris

Bewuste gebruiker
Geen enkel probleem als ze vragen, maar niet doorzeuren. Als ik niks heb of niks kan missen moet je dat gewoon accepteren. En al zeker niet agressief afkomen "Jointje voor 5?!".

Als ik bij mensen binnenkom en ik heb wiet laat ik ze meestal direct een joint draaien. Terwijl ik er zelf meestal maar 3 trekjes van neem ofzo.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
als het vriendelijke mensen zijn laat ik ze wel meeroken, een spontane conversatie is mij wel een joint waard, zeker onder het moto: hoe minder wiet ik rook hoe beter, dus niet alleen gezond maar ook nog goed voor mijn karma, jointjes verkopen doe ik niet graag omdat ik na 5jaar roken nog steeds niet met volle zelfvertrouwen kan inschatten hoeveel wiet nu een joint is, (en dan zit ik mij af te vragen of ik niet te weinig of teveel heb gegeven). Zelf schooi ik wel met enige regelmaat achter blaadjes of tips, en als ze bij mij achter tips komen geef ik ze er altijd een stuk of 5, tis maar karton hé

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
nicolai zei:
precies...het begint bij jezelf mensen. als jij begint met sociaal doen, zul je dat ook vaker ontvangen.

de dag dat jij je registreerde afghaantje, was ik jarig. :grin: co----incidence?

De dag nadat je dat bericht hebt gepost was ik jarig :grin:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
DreamerOfDreams zei:
nicolai zei:

De dag nadat je dat bericht hebt gepost was ik jarig :grin:

Hey, de dag dat jij je hebt geregistreerd was de 8e, en 8 spreek je uit als wiet in het frans :grin: toeval?

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik heb er geen moeite om iemand mee te laten roken, helemaal niet.
Maar hier in heerlen ben ik tot nu toe elke keer hetzelfde verhaal tegen gekomen, "moet naar eindhoven en heb 2 euro nodig om m'n vriendin te bellen". Vind ik op een gegeven moment toch erg irritant oziets.

Af en toe komen mensen dan met een heel onzinverhaal en je merkt van begin afaan wat ze willen, vind ik niks. Als ze het meteen rechtuit zeggen, geen probleem, maar probeer me niet zacht te koken. :rock:

Ewie

Belezen gebruiker
Nog een heerlenaar :grin:

Ik krijg die vraag niet vaak, als ik het kan missen wil ik echter zeker delen. Om tips en vloei doe ik helemáál niet moeilijk, kost toch niets.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Och, last heb ik er niet van. Meestal laat ik ze wel meeroken, of als het zo'n vervelende kerel is moet ge die situatie zélf leuk maken. Als er iemand in een stikdonkere discotheek scheef van de mdma vraagt om een jointje af te kopen met een hoop kleingeld in zn hand, vraag dan bv gewoon 3,37€. en dan kijke hoe hij dat in't donker probeert te tellen met zn scheve kop. Lachen.

stuikeuh

Belezen gebruiker
Debris zei:
Waarom denken alle wietjunkies dat je zomaar iedereen kan lastigvallen voor wiet? Zomaar naar een wildvreemde toestappen terwijl die in een parkje zit "Kun je me een jointje verkopen?" of zoals de meest onbeschofte van al doen "Verkoop mij eens een jointje".
Of nog een voorbeeld,
Vorige week was ik op een feestje in Gent, komt een onbeschofte junkie met 5€ in kleingeld(!!) naar me toe "JOINTJE VOOR 5?!!!" schreeuwt 'm tegen me. Terwijl je helemaal niet hoefde te schreeuwen, we stonden nochtans buiten. Al zou ik dealen én wiet hebben zou ik hem nog geen joint verkopen, zo onbeschoft afkomen en grote mond geven voor een jointje...

Dus mensen, laat anderen alsjeblieft met rust voor wiet! En als je dan toch mensen komt lastigvallen ervoor doe 't dan vriendelijk en accepteer 't als ze niks hebben.

Alvast bedankt

debris wij "weed rokers" moeten elkaar steunen in nood zo is het

Angramar Temenos

Badass junkie
Als ik wiet bij me heb en zelf niet nodig heb, zal ik het waarchijnlijk verkopen of misch zelfs gratis wat hijsen geven.

Maar als ik niks heb en je zeikt erover door... :angry: :angry: :angry: :angry:

L

Lid 6909

Gast
i dont really care, als er teveel word gebietst draai ik gewoon een nieuwe :grin:

Ensenata

Ja is erg irritant idd.

Ik verkoop het alleen door aan mensen die ik ken, zoals toen ik nog op school zat zo af-en-toe als iemand het (beleefd) vroeg, vind ik het best hoor, mag ie wel een jointje hebben voor 2,50, eerlijk prijs. Mocht ik 'm nog meeroken vaak ook nog, makkelijk verdient die 2,50 :rolleyes:

Napster

Belezen gebruiker
Had laatst iets moois mee gemaakt, we gingen op vakantie en die avond daarvoor gingen we nog chill wat smoken. Terwijl we terug liepen van de shop naar huis kreeg ik een bloedneus en er liep een wildvreemde kerel langs met ze hond. Hij vroeg aan mij of ik wat wc papier nodig had voor me bloedneus en hij woonde toch dichtbij. We waren op dat moment nog aan het smoken.hij had het kennelijk geroken en kwam daarna terug met een rol wc papier voor me bloedneus en een stuk eigen gewkeekte hasj. Zonder dat hij ze nummer uit wilde wisselen of iets dergelijks. het enige wat hij zei was Fijne avond nog heren.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
als ik een goed deuntje hoor van een straat muzikant , junk of niet , dan verdient ie luxe...dus gooi ik een joint , stukkie stuf of geld in de koffer/muts.

maar er is geen aanleiding je rot te voelen dat een willekeurige zwerver/excentriekeling jouw luxe-artikel niet mag kopen/roken/opeisen.

ik ken trouwens zwervers met eigen wiet tuin.
als je maar wil

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
nicolai zei:

kan niet overzien of dat toeval was- zouden we eens een paar spliffs voor moeten roken om de parallelen in onze universa te zien.

we're all stardust

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Debris zei:
Geen enkel probleem als ze vragen, maar niet doorzeuren. Als ik niks heb of niks kan missen moet je dat gewoon accepteren. En al zeker niet agressief afkomen "Jointje voor 5?!".

Als ik bij mensen binnenkom en ik heb wiet laat ik ze meestal direct een joint draaien. Terwijl ik er zelf meestal maar 3 trekjes van neem ofzo.

klinkt nog steeds als gewoon een slecht gehumeurde adhd-er die zijn situatie gewoon niet overziet.
als je kalm blijft en hem rustig aankijkt terwijl je met hem praat - op kalme toon , kalmeert zo iemand heel snel.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
stuikeuh zei:
Debris zei:
Of nog een voorbeeld,

Alvast bedankt

debris wij "weed rokers" moeten elkaar steunen in nood zo is het
ik snap je probleem.
Als je vriendelijk blijft terwijl je afwijst , kan je uiteindelijk je gang gaan , zonder dat je een pest humeur kweekt.
Dat is is je eigen bestwil , maar nog meer voor je omgeving.
juist de omgeving wil jij "beschermen" tegen wat ik een vraag om hulp noem.
En de vraag bestaat uit bemiddeling , niet uit een gift.
Je bent niet gediend van handel , en dat kan je op relexte toon zeggen " niet ge interesseerd" - kort , en effectief.

Bovenaan