jong losse leefstijl, hoe is dat op leeftijd?

Don Draper

Badass junkie
Iets wat af en toe in mijn hoofd voorbij komt is hoe het vergaat met de drugsgebruikers die op leeftijd zijn (ik denk zelf aan een leeftijd van 50+)

We hebben de hippie tijd gehad. De gabber tijd. En zo wel wat andere fase's die ik vergeet en niet heb meegemaakt.

Hoe gaat het met ze? Nog steeds aan de drugs? Te oud geworden om met die shit en leefstijl om te gaan? Ik hoor er zo weinig over.

Ik hoor wel over de maatschappelijke impact van zulke fase's in de maatschappij maar nooit wat dit betekent heeft voor hun lichaam nu mensen op leeftijd raken. Dit hoor je eerder uit de verslaving hoek komen hoe schadelijk het is of uit de anti-tabak lobby. Voor de rest, gewoon gezond en wel?

Met andere woorden: worden we wel oud op de manier hoe we nu leven op dit forum? Daar zou toch wel een antwoord voor zijn door naar het verleden te kijken?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Geen 50+ (38 ), maar ik denk dat het helemaal van je mate van gebruik en de gebruikte middelen afhangt.

Van wat ik hier soms lees denk ik wel, als je daarmee doorgaat word je A: niet gezond oud of B: überhaupt niet oud.

Persoonlijk denk ik er nu wel erg om: houden aan de aanbevolen tussentijd bij entactogenen, goed letten op goede voeding, drinken, supplementen, goede slaap, beweging. Heel sporadisch eens een benzo (bijvoorbeeld na een entactogeen of na LSD). En voor de rest gebruik ik sporadisch eens LSD dus, wat van zichzelf al minimaal schadelijk is.

Ik denk dat ik met dit gebruik op zich gezond oud kan worden en wie weet gooi ik die entactogenen en benzo's er op een gegeven moment ook uit als ik merk dat mijn lichaam daar meer last van krijgt.

Maar bijvoorbeeld wekelijks of zelfs dagelijks stims, daar kun je denk ik niet echt gezond oud (of überhaupt oud) mee worden.

Stratora

Bewuste gebruiker
Mooie vraag waar ik als 66 jarige wel op wil reageren.
De fase waarin ik verkeerde toen drugs in mijn leven kwam was de hippie tijd en dan met name vanaf 1974 en dat was dan eigenlijk de nawee van de flower power.
De nodige experimenten gedaan met veel blowen, wat Lsd en wat Speed maar nooit in die mate dat er sprake was van verslaving want dat zit niet in me.
Op weg naar het volwassen leven verdween geleidelijk het drugs gebruik tot een drug genaamd alcohol en naarmate ik ouder wordt is het gebruik daarvan ook steeds minder geworden.
Op mijn eind 20 begin 30 flink gaan sporten zoals Triathlon, krachtsport en hardlopen en naarmate de leeftijd vordert langzaam stukjes in gaan leveren, piepje hier, kraakje daar maar altijd blijven hardlopen tot op de dag van vandaag.
En toen......4 jaar terug kwam Xtc op mijn pad, lang verhaal kort...ingelezen, testen, onderzoeken en 4 x per jaar een getest pil naar binnen op een festival naar keuze.
Verder ontdekte ik Microdoseren met 1p-Lsd en truffels waarbij de truffels mijn voor keur hebben .....
Waar sta ik nu?
Onderhoud mijn lichaam door te sporten , zo gezond mogelijk te eten, probeer matig met alcohol om te gaan, rook niet, eet gezond en kan er ondanks mijn leeftijd best mee door want ik wordt nog steeds begin 50 geschat dus die is mee genomen...
Wat merk ik van een feestje met Xtc?
Wel, de laatste keer dat ik gebruikte merkt ik wel hoe zeer het gevoel vd dag is want ik was best moe na een dag werk, dook een festival in , nam een voor mij prima dosis maar het goedje (geteste pil die ik eerder op had) klapte er goed in. Dat zou dus zomaar met leeftijd te maken kunnen hebben.
Hoe ga ik om met dit alles?
verstandig. Geen gekke dingen doen, geen combi's ( dat zie ik nogal eens uit de klauwen lopen bij de "jeugd") rustig aan doen en vooral genieten.
Ook overleg met huisarts die ik heb geïnformeerd over mijn recreatieve consumeren.

Kun je oud worden met drugs?
Verstandig mee omgaan is een must en daarnaast als je gaat kijken wat veel oudjes aan medicatie (wat ook drugs zijn) in hun lichaam stoppen denk ik dat het wel te doen is. Er komt vanzelf een tijd dat je zegt ...tis leuk geweest , de lol is er af en hup de volgende fase in....die uiteindelijk tot een poortje leid...
Maar voor nu.....carpe diem en op weg naar het voorjaar want ik heb wel weer zin in een festival of ....5..of meer..:sunglasses:

Laatst bewerkt:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Mooie vraag waar ik als 66 jarige wel op wil reageren.
De fase waarin ik verkeerde toen drugs in mijn leven kwam was de hippie tijd en dan met name vanaf 1974 en dat was dan eigenlijk de nawee van de flower power.
De nodige experimenten gedaan met veel blowen, wat Lsd en wat Speed maar nooit in die mate dat er sprake was van verslaving want dat zit niet in me.
Op weg naar het volwassen leven verdween geleidelijk het drugs gebruik tot een drug genaamd alcohol en naarmate ik ouder wordt is het gebruik daarvan ook steeds minder geworden.
Op mijn eind 20 begin 30 flink gaan sporten zoals Triathlon, krachtsport en hardlopen en naarmate de leeftijd vordert langzaam stukjes in gaan leveren, piepje hier, kraakje daar maar altijd blijven hardlopen tot op de dag van vandaag.
En toen......4 jaar terug kwam Xtc op mijn pad, lang verhaal kort...ingelezen, testen, onderzoeken en 4 x per jaar een getest pil naar binnen op een festival naar keuze.
Verder ontdekte ik Microdoseren met 1p-Lsd en truffels waarbij de truffels mijn voor keur hebben .....
Waar sta ik nu?
Onderhoud mijn lichaam door te sporten , zo gezond mogelijk te tene, probeer matig met alcohol om te gaan, rook niet, eet gezond en kan er ondanks mijn leeftijd best mee door want ik wordt nog steeds begin 50 geschat dus die is mee genomen...
Wat merk ik van een feestje met Xtc?
Wel, de laatste keer dat ik gebruikte merkt ik wel hoe zeer het gevoel vd dag is want ik was best moe na een dag werk, dook een festival in , nam een voor mij prima dosis maar het goedje (geteste pil die ik eerder op had) klapte er goed in. Dat zou dus zomaar met leeftijd te maken kunnen hebben.
Hoe ga ik om met dit alles?
verstandig. Geen gekke dingen doen, geen combi's ( dat zie ik nogal eens uit de klauwen lopen bij de "jeugd") rustig aan doen en vooral genieten.
Ook overleg met huisarts die ik heb geïnformeerd over mijn recreatieve consumeren.

Verstandig mee omgaan is een must en daarnaast als je gaat kijken wat veel oudjes aan medicatie (wat ook drugs zijn) in hun lichaam stoppen denk ik dat het wel te doen is. Er komt vanzelf een tijd dat je zegt ...tis leuk geweest , de lol is er af en hup de volgende fase in....die uiteindelijk tot een poortje leid...
Maar voor nu.....carpe diem en op weg naar het voorjaar want ik heb wel weer zin in een festival of ....5..of meer..:sunglasses:
I wanna be you when I'm older 😍

Zeehond

Badass junkie
Hier 55 plus en muv alcohol tot m’n 50e geen drugsverleden.
Altijd intensief gesport, loop nu nog elke dag hard.
Eet gezond, maar ik hou van eten en vind ongezonde dingen ook heel erg lekker….

Wat je zegt klopt voor mijn gevoel wel.
Op latere leeftijd vaak met meer verantwoordelijkheden kun je wat verstandiger zijn met gebruik.
Dus met mate, want ik merk dat herstel soms wel iets langer duurt.

Ik wil vooral in het nu genieten en niet teveel nadenken over wanneer het zal stoppen of genoeg is.
Heb genoeg gezien van mensen om me heen die van alles plannen, maar het leven gaat zijn eigen weg.

Dus ik blijf ook lekker met mate genieten en dan zien we wel wat de toekomst brengt.

De feesten en festivals zijn voor mij nog steeds evenementen waar ik ontzettend naar uit kijk en intens van geniet.
Want ik hou van de muziek en de sfeer.

Stratora

Bewuste gebruiker
De feesten en festivals zijn voor mij nog steeds evenementen waar ik ontzettend naar uit kijk en intens van geniet.
Want ik hou van de muziek en de sfeer.
Zekers, dat kan ik alleen maar onderschrijven. De dance festivals pas 4 jaar geleden ontdekt en ik vind het geweldig.
Grappig te zien dat de oudere jongeren , lees 40, 50,60 plussers steeds meer vertegenwoordigd zijn en op zijn tijd ook wel van wat narcotica houden.
Het houd je toch jong of het geeft je op zijn minst de illusie dat het je jong houd…..🥳

Bovenaan