Jongeren en drugs

Lady_Me

Newbie
Goedeavond iedereen!

Voor mijn school heb ik een presentatie over Jongeren en Drugs.. Hiervoor moet ik iemand interviewen (gewoon via email adres) die verslaafd is geweest aan drugs.. Ik hoop dat iemand wil reageren hier op.. want je zou me er heel veel mee helpen en misschien helpt het jouw ook om je verhaal kwijt te kunnen.

Groetjes Lady_Me

Lady_Me

Newbie
gelukkig maar :wink: .. het is volgens mij ook heel moeilijk om iemand te vinden die dit wil doen.. maar ja.. please help me people!! :wink: :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
wat voor studie doe je eigenlijk?

Hoe lang moet je presentatie zijn etc?

Je kan ook zogenaamd iemand interviewen :)

Vragen beantwoorden voor een verslaafden kunnen wel meerderen hier :) (stiekem zijn wij allemaal wel een beetje verslaafd aan iets denk k hehe )

Lady_Me

Newbie
Ik doe de opleiding SPW.. :mrgreen: en mijn eerste opdracht was Jongeren en Drugs.. goed idee om zelf de vragen in te vullen trouwens maar ja, heb er zelf niet superveel verstand van :( ..

en over apeldoorn, beetje ver weg ik woon in friesland haha.. maar toch bedankt :P:grin:

:wave:

Lady_Me

Newbie
de presentatie is verder al zo'n beetje af eigenlijk.. het is alleen het interview maar die vragen zijn echt gebaseerd op iemand die verslaafd is geweest hoe hij dr nu aan toe is, en wat hem/haar heeft geholpen van die verslaving af te komen zeg maar.. :confused:

Krs

Bewuste gebruiker
naja dat soort vragen kan je zelf ook wel een mooi antwoord op verzinnen. ik ben er door gekomen omdat mijn familie mij enorm gesteund heeft en blabla

xtn

Newbie
Lady_Me zei:
Goedeavond iedereen!

Voor mijn school heb ik een presentatie over Jongeren en Drugs.. Hiervoor moet ik iemand interviewen (gewoon via email adres) die verslaafd is geweest aan drugs.. Ik hoop dat iemand wil reageren hier op.. want je zou me er heel veel mee helpen en misschien helpt het jouw ook om je verhaal kwijt te kunnen.

Groetjes Lady_Me

Verslaafd aan het leven is de juiste presentatie

BacingsPen

Badass junkie
Lady_Me zei:
Ik doe de opleiding SPW.. :mrgreen: en mijn eerste opdracht was Jongeren en Drugs.. goed idee om zelf de vragen in te vullen trouwens maar ja, heb er zelf niet superveel verstand van :( ..

en over apeldoorn, beetje ver weg ik woon in friesland haha.. maar toch bedankt :P:grin:

:wave:

Geen probleem dat je er niet zoveel verstand van hebt! Zet die interview vragen hier maar neer er zullen genoeg mensen zijn die een antwoord willen verzinnen. Als er veel reacties komen kun je nog kijken welke antwoorden je het mooist vind ook :) (als je mooie antwoorden hebt krijg je vast een hoger cijfer! :grin: )

Lady_Me

Newbie
Wat is je leeftijd nu?

Hoelang ben je dr al van af?

Hoelang heb je gebruikt?

Hoe ben je er aan begonnen?

Wat voor een effect gaf het op je?

Hoe ben je ervan afgekomen en hoe heb je dat ervaren?

Vind je het moeilijk om er over te praten?

Wat waren de gevolgen van je drugsgebruik?

Dit was het eigenlijk.. dus als je je verveeld verzin iets leuks op mijn antwoorden :wink:

Krs

Bewuste gebruiker
19

1 jaar

2 jaar

via vrienden en is zo uit de hand gelopen.

een tevreden effect. had het gevoel dat niks en niemand me wat kon maken.

door een afkickcentrum en veel steun van familie. het was een ware hel maar achteraf heel blij dat ik het doorstaan heb.

vind het niet moeilijk erover te praten hoop er ook andere mensen mee te kunnen helpen.

de gevolgen dat ik niet meer naar school ging amper thuis was. enz.

caravanbezoeker

Experimenterende gebruiker
haha grappig

1 18

2 gebruik nog steeds in het weekend of zo

3 ben begonnen met blowen toen ik 14 15 was of zo

4 werd me aangeboden door een maat

5 vond het altijd wel relaxt

6 gebruik nog steeds

7 nee

8 niks beetje vergeetachtig af en toe en kan me iets minder goed concentreren but who cares kan gewoon me school nog doen dus :) :wave:

BacingsPen

Badass junkie
1. 17

2. Nog steeds 3 keer per week :wink:

3. alcohol: 13 jaar :rolleyes: wiet: 3 jaar.

4. Een vriend boot het aan en ik was er toen van overtuigd dat het legaal was!

5. Ik werd er erg vrolijk van als merkte ik er de eerste keer helemaal niks van. Sommige beschrijven het zo dat je er gek van wordt maar zij spreken niet uit ervaring. Het verschilt van persoon tot persoon of er daadwerkelijk schade aangericht is maar roken is altijd slecht!

6. In een vakantie bijvoorbeeld dan gaat het heel gemakkelijk. Vooral tijdens school is wiet een handig hulpmiddel. Hij is echter wel leuk in de vakantie maar zeker niet noodzakelijk! Het ligt ook heel erg aan je omstandigheden of je er echt (elke dag, misschien zelfs de hele dag door) mee bezig bent.

7. Zeker niet.

8. Ik merk er weinig nadelige gevolgen van en zodra ze bijvoorbeeld op school merkbaar worden is er een goede reden om te stoppen. Heb ze tot nu toe nooit gehad.

Jeller

Badass junkie
1. 18

2. 23 dagen

3. 2.5 jaar

4. uit nieuwsgierigheid en omdat ik leuke dingen er over hoorde van vrienden

5. Ik vond het relaxt en kon er soms hevige lachbuien enzo door hebben...
6. Ik had zo besloten om te stoppen na de vakantie en dit is me redelijk makkelijk gelukt

7. Totaal niet

8. Ik kreeg problemen met mijn ouders, mijn conditie ging achteruit, ik werd wat luier en sommige van mijn avonden bestonden uit de hele tijd blowen met vrienden en dit werd wat eentonig bij momenten

someone_nl

Belezen gebruiker
Wat is je leeftijd nu?
20

Harddrugs al sinds afgelopen zaterdag, softdrugs al een uurtje

Hoelang heb je gebruikt?
3 jaar met een tussenstop van 2 jaar

Via vrienden

Mja, blowen = stoned en xtc geeft je een fijn gevoel

Die 2 jaar dat ik gestopt was gewoon nie meer uitgeweest

Nee hoor, hangt ervan af met wie ik erover praat

Me studie vergalt

Mac...

Badass junkie
Wat is je leeftijd nu?
23

niet (is misschien ook leuk)

Hoelang heb je gebruikt?
5 jaar

Blowen: Uit nieuwsgierigheid samen met wat mensen die ik toevallig kende en mij wel mijn eerste joint wilde voeren.
Harddrugs: Ik was op stap en best moe. Een vriend van me gebruikte al en toen zei ik: Kom, geef er maar ene. En dat beviel goed. Van het één kwam het ander.

Lekkerrrr.... :P Op lange termijn wel wat lichamelijke klachten als pijnen, oververmoeidheid en vooral vergeetachtigheid.

nvt

Nopes

Lees hierboven ergens.

Bovenaan