Journaliste zoekt thuisteler

Status
Niet open voor verdere reacties.
"De tijd dat tante Annie wiet kweekte op haar zolderkamer om haar AOW'tje aan te vullen is voorbij, de hennephandel is alleen nog maar voorbehouden aan de grote jongens," zei Max Daniel van de task force drugsbestrijding onlangs in de media. Klopt dat? Is het uit met de kneuterigheid van thuistelen en eens per kwartaal wietknippen op zaterdag?

Voor het Volkskrant magazine ben ik op zoek naar een thuisteler die je buurman/-vrouw zou kunnen zijn. Gewoon huis, gewone baan of uitkering, geen criminele sfeer. Tussen de twintig en vijfenveertig jaar. Anonimiteit is natuurlijk gegarandeerd. Het gaat om je ervaring als wietkweker, niet om jou als persoon. Ik laat de tekst vooraf inzien, zodat je zelf kunt meekijken welke details anders verwoord moeten worden.

Wil je meewerken? Schrijf snel een mail naar: [email protected]. Mijn deadline is 7 mei 2010.

Wacky

Badass junkie
Die tijd is vast niet helemaal voorbij, maar voor zover die voorbij is en het idyllische beeld van tante annie op haar zolderkamertje heeft plaatsgemaakt voor de criminele bendes, dan komt dat doordat de politie is gaan optreden tegen tante Annie.

Het levendige bewijs dat verbieden het probleem erger maakt. Door het illegaal zijn van wiet moest Tante annie stiekem haar wietje kweken, door dat aan te pakken komt de grote criminaliteit ervoor in de plaats. Gewoon legaliseren en er is geen probleem. Wel omzetbelasting van de kwekers, en minder geld weggegooid in de war on drugs.

Of natuurlijk nog harder aan gaan pakken zoals wilders graag wil en een amerikaanse situatie creëren met nog veel hogere criminaliteitscijfer en gevangenissen vol brave blowers...

(om je een beetje aan inspratie te helpen voor de inhoud van je atikel :wink:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan