jouw favoriete trip nummer.

Discussie in 'Muziek en uitgaan' gestart door rickberends, 17 jul 2012.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. peprick

peprick Experimenterende gebruiker

als ik echt trip vind ik het lekker om muziek te luisteren die ik nog nooit gehoord heb en niet ken.
    en/of drugs of alcohol gerelateerde nummers bijv: mr.brownstone en nighttrain van gn'r. master of puppets van metallica, 3 biri en n jonko van opgezwolle :smoke: dat soort liedjes

2. dikkebaap98

dikkebaap98 Newbie

Pink Floyd - Echoes

duurt bijna 25 minuten en is like het meest complexe maar rustgevende iets dat deze wereld mij ooit heeft geschonken :rockband: :stoned: :stoned: :stoned:

3. Geen idee waarom, maar ik ga altijd wel lekker op: Eli Eli Misun (Maduk remix) :hearteyes:

Narayani vindt dit leuk.
  4. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Hee DF'ers!

Muziek en psychedelica...het lijkt gewoon wel een hele eigen drug opzich hé? :wink:

Sommige nummers / albums zijn zo...wauw...anders :hearteyes:

Daarom zou ik graag van jullie horen wat nou echt een must-done ervaring is op een nummer. Wat moet je er bij doen...liggen...dansen...gewoon chillen? Ik zal er dan zo veel mogelijk proberen mee te maken. Ik zal het nummer als ik het nog niet gehoord heb niet luisteren tot de psychedelica! Zo blijft het nieuw en dus het leukst. Vertel er ook bij hoe je hier op kwam en hoe jou ervaring was...niet te veel spoileren dus! :grin:

Hier mijn eerste nummers:

1. Funky town!

Ik en een vriend waren aan het trippen. Volgens mij rond de 30 mg 2c-b en ik probeerde na al die trips één woord te vinden voor de trip-wereld. Een woord voor de visuals en alles er om heen. Toen had ik hem. Het is allemaal "funky". Denk er maar is aan als je 2c-b hebt gedaan (misschien ook andere psychedelica). Het is echt allemaal opeens funky.

Zo hebben wij dus ook het eerste en beste nummer wat in de zoekresultaten zat van spotify aangezet. Het nummer is Funky Town - Lipps Inc.

Het beste is om oortjes in te doen of koptelefoons als je alleen bent. Anders goede stereo installatie en een beetje wat harder zetten. Ga staan en ga dansen!

Je ligt in een deuk...serieus. Moet altijd zo hard lachen en wordt er zo vrolijk van. Met hoge psychedelica dosissen begin ik altijd hier mee om in de mood te komen. Als het een beetje begint "in te werken" en ik nog even moet wennen.

2. Love Sex Dream

Tijdens de psychedelica is dit echt een must-see videoclip. Ik had hem nog nooit eerder gezien tot ik hem tijdens de psychedelica zag. Voor iedereen van het voor de eerste keer. Muziek hard aan, videoclip op grootscherm en laat je mee varen. Het is echt intens en zo enorm raar! Ziekste visuals hier op gehad. De hele kamer verdween etc....

Het nummer heet: Lsd - Asap rocky

3. Pink floyd

Ja ik denk dat de meeste deze wel al hebben gedaan. Doe een album op zoals dark side of the moon of wish you where here. Luister hem van voor naar achter zonder pauzes. Ga liggen in een comfortabele houding. Sluit je ogen en laat ze dicht en laat alles los en laat je meevoeren. Geen woorden voor :smile:

Alles is natuurlijk het leukst als je het voor het eerst doet tijdens een psychedelica trip! Hoop dat jullie het tot dan volhouden.

Ik ben benieuwd naar jullie must-listen music (video).

5. anonymous0172

anonymous0172 Newbie

Leuke topic! Zelf hou ik héél erg van muziek tijdens de trip. Tijdens de trip hou ik me meestal dan ook bezig met het zoeken naar nieuwe nummers die mij erg bevallen. Dit doe ik dan meestal door eindeloos Youtube of Spotify af te speuren. Zelf heb ik een paar favorieten:

1. Moderat
    Dit is echt mijn nummer één favoriet. De muziek is erg gericht of psychedelica (naar mijn mening), en brengt je in een leuke opgewekte vibe. De muziek van deze band brengt mijn trip naar een hoger niveau, alles wordt nóg intenser. Van deze artiest vind ik zo goed als alle nummers heerlijk om naar te luisteren, zeker het laatste album, maar hier toch een klein lijstje:
    - Reminder
    - Intruder (zeker rond 2:40, erg "ingewikkelde" stuk)
    - Bad Kingdom (Het verhaal blijft mooi, zeker de videoclip!)

2. Bonobo
    Bonobo, een legende! Heerlijk om te luisteren als je even achterover wilt leunen en veel verschillende inzichten wilt krijgen. Zeker de diversiteit van de muziek is erg interessant. Meestal luister ik naar een heel album, Black Sands is mijn favoriet! Zeker de volgende nummers:
    - Eyesdown
    - Black Sands
    - Prelude + Kiara

3. Flume
    Om mij ook maar aan het top-3 lijstje te houden, moet ik toch Flume op nummer 3 zetten. De muziek is niet zozeer alleen interessant met psychedelica, maar ook zonder wat op. Zelf vind ik de muziek heerlijk om naar te luisteren, dus met psychedelica nóg mooier! Ook van deze artiest vind ik de meeste nummers leuk om naar te luisteren, maar hieronder toch een paar toppers:
    - Sintra
    - Insane - Moon Holiday
    - Ezra
    - Star Eyes

Nogmaals, leuk idee! Ik hoop dat er veel mensen zijn die hun ervaringen willen deze met muziek onder psychedelica!

Peace.

6. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Moderat en Bonobo staan genoteerd. Zal ze onbeluisterd voor het eerst luisteren tijdens een trip :grin:

Ik ben toevallig 4 weken geleden naar Flume geweest, concert in Heineken music hall. Was echt niet normaal tof!

Ben ook benieuwd naar andere nummers :smile:

7. DVC

DVC Experimenterende gebruiker

8. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik stelde een map samen met mijn allerliefste muziek...en toen schrapte ik alles met veel lege tussenpozen, veel pieken en dalen, vocal only (behalve 'amoureuze' en 'beneden alle peil')en alles wat me na lang loopen, begon tegen te vallen;
    -nu heb ik een lekkere map die ik de hele dag op mijn koptelefoon draai om mijn 5 buren in 2 kamers niet te moeten horen :rockband:

9. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

nintendocore is wel geinig :P .

10. dacide

dacide Experimenterende gebruiker

Mijn favoriete trip toppertje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QFlcs8vwLK4[/youtube]

11. dacide

dacide Experimenterende gebruiker

Foutje in mijn vorige post.

Het gaat hier om Ask the mountains, van Vangelis.
    Heerlijke plaat voor op de ayahuasca.

Narayani vindt dit leuk.
  12. Mentat

Mentat Experimenterende gebruiker

Waarschijnlijk wel bekend bij velen hier, maar Sol van Solar Fields is wel naar mijn mening wel een mooi ritje.

13. autysd

autysd Bewuste gebruiker

-jean-michel jarre: oxygene pt.19
    -jan hammer: the talk

14. bartje123

bartje123 Newbie

vooral rond de 2:20

15. bartje123

bartje123 Newbie

HELD!

16. bartje123

bartje123 Newbie

Wat een heerlijk nummer zeg!!

17. HardstyleGabber

HardstyleGabber Experimenterende gebruiker

Apex Rise Drip

Dat nummer is zo kapot heftig als je wat op hebt Wist niet wat me overkwam de eerste keer dat ik hem hoorde. Echt een aanrader bij xtc

18. PakTaxi

PakTaxi Experimenterende gebruiker

New person, same old mistakes van tame impala en later gecovered door rihanna. Zat eerst een mooi clippie erbij maar is verwijderd door ateursrechten.

Jammer want in combinatie tijdens het trippen was het een gruwelijke combo, helaas jammer, vind dat ze de geluiden die je normaal hoort onder invloed van lsd een beetje hebben nagebootst. Aanrader dus.

En natuurlijk asap rocky - lsd

Geen edm zoals dubstep techno hardcore eigenlijk hele simpele muziek zonder verhaal en spreekt mij niet echt aan, maar het is dus een beetje jammer voor mij dat er juist in deze genres het meest getript wordt

19. Hallo allemaal,

Binnenkort staat er weer een truffeltrip op het programma en ik ben altijd op zoek naar lekkere muziek om de trip te begeleiden. Nu heb ik de vorige keer een playlist gevonden op Spotify die echt super was maar ik ben altijd op zoek naar nieuwe playlists zodat ik geen omkijken heb naar de muziek en volop kan genieten.
    Dit is de lijst die ik gevonden heb en ik hoop dat jullie nog een paar goeie suggesties hebben.
    https://embed.spotify.com/?uri=spotify:user:1283758430:playlist:4K2dWF06Zd6HF3O11Ca778

Alvast bedankt

20. TripFreeTrip

TripFreeTrip Newbie

Hi!

Ik kwam laatst de volgende muziek tegen tijdens het trippen op Truffels en deze muziek was echt de perfecte muziek + videoclip voor dat moment. Het komt ook nog van Nederlandse bodem wat ik een leuk extratje vond.

Iemand anders nog tips voor goede muziek en videoclips van Nederlandse bodem voor tijdens het trippen?
    Suggesties zijn erg welkom!

21. flippinhippie

flippinhippie Newbie

Inderdaad wel een trippy video,
    BinkBeats is altijd mijn goto voor tijdens het trippen, speciale muziek op een unieke manier gebracht!

TripFreeTrip vindt dit leuk.
  22. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Het is wel eens waar geen trip muziek maar je kan er wel hard op trippen!

lhttps://www.youtube.com/watch?v=kr_prHZMjyk

Het is AMSR, zachte stem en geluiden om in soort van slaap trance te komen. Maar je kan er wel ziek op trippen.

23. TripFreeTrip

TripFreeTrip Newbie

Die fluisterstemmen zijn zonder iets op al een trip :grin:

24. KropSla

KropSla Newbie

Wow, dat AMSR is wel apart, ook die andere video's op haar kanaal.
    Wij hebben vorige keer dit op gehad tijdens een LSD trip. Maar nuchter ook al een soort van trip:

25. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

26. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik heb even wat topics samengevoegd, aangezien ze allemaal over hetzelfde gaan.

Deel Deze Pagina