Kaalkopjes zoeken.

Oek Ingenpas

Experimenterende gebruiker
Hallo.
Ik wil even zeggen dat de kaalkopjes er staan i.v.m. de vele regen, heb er al meer dan 100 gevonden. Het verbaasde me eerlijk gezegd niet veel dat ze er na al die regen al gewoon stonden maar dat er zoveel staan. Veel zoekplezier.

benzzzy

Badass junkie
Hmm denk dat ik vandaag ook maar eens op pad ga Dan.
Heb toch niet veel beters te doen 😅.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hallo.
Ik wil even zeggen dat de kaalkopjes er staan i.v.m. de vele regen, heb er al meer dan 100 gevonden. Het verbaasde me eerlijk gezegd niet veel dat ze er na al die regen al gewoon stonden maar dat er zoveel staan. Veel zoekplezier.
Nu al?

Das wel redelijk vroeg, maar in principe zijn de omstandigheden wel oke.

Oek Ingenpas

Experimenterende gebruiker
Ik vind het best raar dat ik in het plukveld in het najaar niet veel kaalkopjes vind maar langs de weg staan er genoeg en in juli.

benzzzy

Badass junkie
Als het goed is groeien ze voornamelijk op weilanden voornamelijk waar in de afgelopen 10 jaar dieren hebben gegrazen.

Je kunt ze ook tegen komen op gras vlaktes zoals parken en bermen.

inner_search

Badass junkie
Heb net weeste wandelen in de polder , langs de weide met koeien groeien er best wel wat.
Ik ben er zeker van dat het kaalkopjes zijn , had men boekje bij om ze te herkennen van men vriend.
En ga morgen terug met die vriend om te plukken.
Maar ben niet zo ervaren met paddo's dan met truffels (belg... :grin:)
Ik besef dat elke paddo varieerd van sterkte maar hoeveel moet ik er plukken voor een portie of 4 te laten drogen ?.
Een portie truffel (dragon dynamite's) van 7.5g is de perfecte dosis voor me , ik trip 1 keer per jaar op psilo dus heb geen tolerantie.

Vraag het liever hier nog nog eens , want men meer ervaren vriend plukt gewoon wat ie kan en zou me een veel te sterke dosis aanraden dan dat ik eigenlijk zou aankunnen of nodig hebben.

0341user

Newbie
Hey people..
Vandaag per toeval paddestoelen tegen gekomen die wel op kaalkopjes lijken... Ik weet het niet helemaal zeker..

Ik vond zE op een stukje grond waar eerder bosjes stonden. De struiken zijn recentelijk gekapt en er is nieuwe grond opgegooid..

Ze worden niet blauw als ik ze breek maar ze verkleuren wel..

Bijlagen

• 20201002_204413.jpg
    20201002_204413.jpg
    832,4 KB · Weergaven: 20
  • 20201002_204410.jpg
    20201002_204410.jpg
    563,1 KB · Weergaven: 20

Martinus

Wijs gebruiker
Hey people..
Vandaag per toeval paddestoelen tegen gekomen die wel op kaalkopjes lijken... Ik weet het niet helemaal zeker..

Ik vond zE op een stukje grond waar eerder bosjes stonden. De struiken zijn recentelijk gekapt en er is nieuwe grond opgegooid..

Die heb ik ook gezien. Lijkt me geen kaalkopje. Ze zijn te bruin.
Maar ik heb nog nooit de juiste gevonden dus misschien heb ik het fout
20201003_100836.jpg

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hey people..

Nu heb je dus een hele bos paddestoelen geplukt waar je geen reet aan hebt. Sorry hoor, dit vind ik gewoon zonde. Mensen laat die dingen toch staan! Zelfs kaalkopjes zou ik niet zomaar plukken of ik moet 100% zeker zijn dat het de kaalkopjes zijn én 100% zeker zijn dat ze ook genuttigd gaan worden.

Bovenaan