kaalkopjes

shiva

Belezen gebruiker
hebben kaalkopjes nu een hallucinerende werking of nie? heb er hier juist overgelezen op enkele sites en de ene site zegt dat ze hallucinerend werken de andere site zegt dat erdaar niets van aan is.
wat is het nu
heb wel het iedee dat je er veel van zal moetn eten maar ja het is nu toch herfst en ze staan in volle bloei:d

zommes

Badass junkie
Shiva,

We hebben voor dit soort vragen een zoekfunctie. Hier heb je wat resultaten waar je wel wat aan hebt.

Kaalkopjes zijn inderdaad hallucinerende paddestoelen, als je geen ervaring hebt met het zoeken van paddestoelen raad ik je af om ze te gaan zoeken. Dan kan je beter een portie in de Smart-Shop kopen.

Topic verplaatst (sluiten kan nou niet meer :tongueout:)

qinn

Bewuste gebruiker
Inderdaat,

of je moet een goede paddestoelekenner zijn,
dan kan je ze wel gaan opzoeke.
kijk vooral in onbewerkte schaapenweitjes want daar vind je ze meestal.

maar je kan ze natuurlijk ook in een smart-shop kopen,
dan weet je zeker dat je de goede hebt :)

shiva

Belezen gebruiker
mja zat zo te denken waarom naar nederland trekken richting smartshop als ik ze hier eventueel kan plukken in het bos

qinn

Bewuste gebruiker
Omdat je dan niet zeker weet wat je hebt,
en als je de verkeerde hebt zelfs dood kan gaan of ernstig ziek word meschien?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ben ze vandaag nog wezen zoeken.. geen resultaat. Eerst wel wat gevonden dus ik dacht zo misschien staan er al wat meer vandaag :rolleyes:
Maargoed het seizoen begint een beetje af te lopen denk ik want ik heb er geen een meer gevonden.

Ze zijn trouwens best makkelijk te herkennen.. grijzig, klein, en heel sprietig, met een dun steeltje.
Neem anders een plaatje mee dan zie je het zowiezo wel

azgaza

Badass junkie
Je kan beter het risico niet nemen lijkt me als het niet zo ver weg is om ze gewoon te kopen. Wil je graag de kans lopen langzaam in een week tijd sterven omdat je lever uit elkaar valt? Nee? Dan is kopen een stuk veiliger!

BacingsPen

Badass junkie
azgaza zei:
Je kan beter het risico niet nemen lijkt me als het niet zo ver weg is om ze gewoon te kopen. Wil je graag de kans lopen langzaam in een week tijd sterven omdat je lever uit elkaar valt? Nee? Dan is kopen een stuk veiliger!

klopt, en als ze in de smartshop nou zo'n 4 euro per portie kostten ofzo..

Hier betaal ik zeker zo'n 15 euro..

Moet helemaal naar een andere stad reizen wil ik ze goedkoper krijgen..

Als ze zo belachelijk duur gemaakt worden vraag je er natuurlijk om dat mensen ze zelf gaan plukken..

qinn

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
azgaza zei:

klopt, en als ze in de smartshop nou zo'n 4 euro per portie kostten ofzo..

Hier betaal ik zeker zo'n 15 euro..

Moet helemaal naar een andere stad reizen wil ik ze goedkoper krijgen..

Als ze zo belachelijk duur gemaakt worden vraag je er natuurlijk om dat mensen ze zelf gaan plukken..

Ja oké,
plukke is opzich niet zo erg als je maar weet wat je plukt.
ik het hier thuis een handige paddestoele gids liggen,
waar handige informatie instaat over alle paddestoelen die in de benelux voorkomen, hoe je ze kan herkennen, en waar je ze kan vinde, en of ze giftig zijn, en zelfs dodelijk.

maar zelf zou ik het risico dan nog niet nemen omdat je nooit 100% zeker weet wat je plukt,
ook al is het mooi beschreven in een boekje.

:wave:

nutsss

Wijs gebruiker
shiva zei:
hebben kaalkopjes nu een hallucinerende werking of nie? heb er hier juist overgelezen op enkele sites en de ene site zegt dat ze hallucinerend werken de andere site zegt dat erdaar niets van aan is.
wat is het nu
heb wel het iedee dat je er veel van zal moetn eten maar ja het is nu toch herfst en ze staan in volle bloei:d

Ik kan alleen voor mezelf spreken in deze maar in mijn ervaring heb ik nog niemand ontmoet die een hallucinerende werking vond uitgaan van de kale kop van ondergetekende. Dus ik zou zeggen bespaar je de moeite. :wave:

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
hier zijn ze 11,75 per portie, dat heb ik er wel voor over een paar keer per jaar.
zelf zoeken begin ik niet aan, ik ben niet egt een paddestoele kenner.

meer een paddestoele eter :hearteyes:

rocka

Experimenterende gebruiker
Zelf plukken... ik heb nog NOOI iemand gehoord die dat heeft gedaan: :confused: weet iemand hier een topic op dit forum dat iemand verteld dat het hem is gelukt???

want anders begin ik er niet aan

sjaartrol

Bewuste gebruiker
rocka zei:
Zelf plukken... ik heb nog NOOI iemand gehoord die dat heeft gedaan: :confused: weet iemand hier een topic op dit forum dat iemand verteld dat het hem is gelukt???

ikke

kheb enkele keren een hele mix van (mest)kaalkopjes, panaeolus sphinctrinus, andere panaeolus-soorte gegeten die k geplukt had...
maar ik heb er eigenlijk nie echt van getript, toch zeker nie visueel. wel de begineffecten die er ook voorafgaan bij gekochte paddos (zoals licht gevoel) maar da ging dan gewoon wa over in wa mindfucked gedachte enz...

k denk da je echt honderd van zo'n kaalkopjes nodig hebt om visueel te gaan...

qinn

Bewuste gebruiker
rocka zei:

Dus als ik een topic open waar in staat dat ik paddestoele heb geplukt ga jij dat dan ook doen??? :confused:

egt onozel als je het mij vraagt, want je moet eerst zelf genoeg over paddestoelen afweten en het beste is dat je een ervare paddostoele kenner bij je hebt. of teminste een gids waar in staat je je die paddestoele kan herkenne enz.. enz...

rocka

qinn zei:
rocka zei:

Dus als ik een topic open waar in staat dat ik paddestoele heb geplukt ga jij dat dan ook doen??? :confused:

egt onozel als je het mij vraagt, want je moet eerst zelf genoeg over paddestoelen afweten en het beste is dat je een ervare paddostoele kenner bij je hebt. of teminste een gids waar in staat je je die paddestoele kan herkenne enz.. enz...

We hebben 2 paddestoelen gidsen waar allebei kaalkopjes instaat :grin: En ik zou dan eerst goed bestuderen wat de risico's zouden kunnen zijn enzo en hoe riscant het is om verkeerde te plukken. (waarschijnlijk té riscant :( )

qinn

Bewuste gebruiker
oke, maar je bent 14 tog?
dat lijkt me nou niet egt de slimste manier om aan paddos te komen,
ga gewoon naar de dichtsbijzijnde smartshop en daar kan zelfs jij paddo's kopen.

minder risico op fout spul.

disaster

Bewuste gebruiker
qinn zei:
ga gewoon naar de dichtsbijzijnde smartshop en daar kan zelfs jij paddo's kopen.

Op je 14e paddo's meekrijgen bij een smartshop :confused: , moet de verkoper wel gek zijn.

qinn

Bewuste gebruiker
disaster zei:
qinn zei:

Op je 14e paddo's meekrijgen bij een smartshop :confused: , moet de verkoper wel gek zijn.

nee hoor, ga naar de "happy holland" in nijmegen en koop wat je kopen kan :grin:

rocka

qinn zei:
disaster zei:
qinn zei:

nee hoor, ga naar de "happy holland" in nijmegen en koop wat je kopen kan :grin:

Jammer dat ik niet in Nijmegen woon :(

qinn

Bewuste gebruiker
jah he :grin:

de happy is egt relaxed :grin:

Ik vroeg eerst of hij passiebloem had en toen kreeg ik een groote zak gratis :grin:

en ook het zelfde bij droomkruid :grin:

Bovenaan