KAN IEMAND MIJ HELPEN

kristien

Newbie
ik heb juist 12uur geen ghb meer genomen,en nam normaal om de 2 uur.
meer voel me niet goed en koud zweet.kheb het echt moeilijk
wanneer zulle deze verschijnselen verdwijnen.ik neem anderhalf jaar 24/24;
WANNEER VOEL IK MIJ TERUG BETER?

mmn

Belezen gebruiker
coldturkey kan hartstilstand veroorzaken rustig afbouwen he :wave: niet opeens stoppen

Flugeltje

Wijs gebruiker
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel. Op deze manier heb je een afhankelijkheid gekweekt, die je het gevoel geeft dat je absoluut niet meer zonder kunt. Als jij wilt gaan slapen, wacht je lichaam op de GHB. Komt deze niet, dan is alles van binen in rep en roer. Daarom kun je ook niet slapen.
Het enige wat jou goed helpt, is de ontwenning doorstaan. Gewoon stoppen dus en maar afwachten wat er gebeurt. Je kunt rekenen op een paar slapeloze nachten en mogelijk gespannenheid en prikkelbaarheid. Je zult echt niet zo ziek worden als bij ontwenning van verslavende middelen. Het is daarom heel goed te doen. Desnoods kun je bij je huisarts een stuk of 5 slaappillen vragen en tien stuks diazepam 5mg of iets vergelijkbaars. Hiermee kun je de scherpe kantjes genoeg doven. Gebruik die kalmerende en slaapmiddelen niet langer, want voor je het weet, ben je daar weer afhankelijk van. En dat is heel andere koek. Dan heb je met een echte verslaving te maken.

Ik kan ook moeilijk slapen zondern :flushed:

Edit: die site Ergogenics vind ik persoonlijk maar niks, veel te veel uit op senstatie

davie

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel.

Het is eigenlijk nooit de bedoeling voor dagelijks gebruik. Dan kan zeker verslaving optreden.

GHB is dus wel verslavend, maar nog erg onbekend. Het aantal patiënten stijgt jaarlijks exponentiëel.

Als je tijdig er iets aan doet, dan valt het nog te overzien. Ik heb er zelf ook last van gehad. Het kwam ineens en kon eigenlijk nog vrij weinig zonder. Ik heb me op mijn werk ziek moeten melden en ben 3 dagen echt ziek geweest. Dat is dan de praktijk en nog altijd een groot verschil zoals de theorie beschrijft.

Als je voor een langere periode doorgaat zoals maanden lang en er geen besef van hebt dat je eigenlijk verslaafd bent, dan komt de klap erg hard aan en red je het niet met 3 dagen ziek zijn.

Als je al 2 jaar veslaafd bent dan kan ineens stoppen je dood worden. Rustig afbouwen en als dat niet werkt profesioenele hulp zoeken.

Het is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Lichamelijk nog zelfs veel erger dan geestelijk. Je kan echt niks meer zonder en gebruiken is ook niet leuk meer. In het begin gaat het nog, maar later op de dag kom je steeds verder in een hel.

Ik vind het knap van je dat je 12 uur lang niks hebt gebruikt. Het is tenslotte een begin, maar pas er wel mee op.

Je niet goed voelen, koud en zweten zijn onder andere de bijverschijnselen. Je normale slaap terug krijgen zal wel even duren. Je zou nu ineens kunnen stoppen en maar afwachten wat er gebeurt, maar ik zou het risico niet nemen. Probeer wel goed na te denken over je slaap, want je hebt het echt nodig. Zorg dat je ritme niet wordt verstoord.

Het zal even duren, voordat je weer de oude bent. Als je na enkele weken totaal geen verbetering merkt, schakel dan prof. hulp in want anders is het dadelijk te laat.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Door de ghb gaat alles trager werken. Ademhaling, hartslag...... Je lichaam went hieraan. Door plots te stoppen kan wordt alles terug versneld en kan je hart falen. Daarom is het gevaarlijk om plots te stoppen.
Ik zeg het nog eens, frequentie niet afbouwen, maar hoeveelheid

angel-devil

Experimenterende gebruiker
meisje ik zal niet stoppen in 1 keer!!!!!!!!
dit gaat niet goed zo... GHB moet je afbouwen en zeker niet in 1 keer doen.. neem een halve buisje om je lichaam tot rust te krijgen..

Mensen kunnen nu boos op me worden omdat ik dit zeg, maar interesseert me niet. Als mensen genoeg info weten over GHB zouden ze precies hetzelfde zeggen..

hoe gaat het nu met je en wat heb je verder gedaan???

angel-devil

jeetje man.. valt me wel op dat er echt veel mensen bijkomen die verslaafd zijn...

Ik kan gelukkig nog zeggen dat k het (nog) onder bedwang heb... Heb een keer 2 weken echt heel veel ghb genomen.. puur om te weten wat het met je doet. Omdat er vaak staat: is niet verslavend. dagenlang van 's ochtends 8 uur tot 's nachts.. voor 14 dagen lang. Ik moest en zal na die 14 dag stoppen om te kijken wat het met je deed..

Ben er nog steeds van onder de indruk van die 14 dagen 's nachts niet slapen al na 5 dagen ghb. dan ghb nemen om in slaap te komen.. dagen erna.... na ja. laat maar.... heb in ieder geval voor mezelf een ghb boekje bijgehouden (je kan nu heel hard gaan lachen door mijn ghb boekje hehe). Als ik terug lees wat erin staat word ik gewoon angstig. Had alles eerlijk erin beschreven hoe ik me voelde wat mijn gedachtes waren etc. etc..
ben zoals mijn trots hoog is gestopt na die 14 dagen. 1 nacht en 1 ochtend fucking hell!!! en daarna 3 dagen nog onrustig geslapen.. ..

kan je nagaan wat jij nu moet doorstaan na zo'n lange tijd!!!

mmn

Belezen gebruiker
echt duidelijk steeds meer verslaving ja, logisch ook het is goedkoop makkelijk verkrijgbaar makkelijk in te nemen, als je het inneemt niet duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld. Gelukkig is het op alle informatie sites over GHB wel duidelijk dat het verslavend is en de bijwerking als je stopt niet al te leuk zijn.
ik doe het zo om te zorgen dat ik niet steeds vaker ga gebruiken, ik zeg het tegen een vriend van me wanneer ik gebruik, hij gebruik zelf helemaal geen drugs dus hij kan wel zeggen dat het op gevenment te veel neem. ik doe het ook zo ik neem alleen :
1 keer per week 1 dosering
1 keer per week 4 doseringen (max)
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :wave: :wave: :hearteyes: :hearteyes:

kristien

Newbie
ik ben nu bezig met afbouwen.3ml om de 2uur ipv 4.
ik voel me heel ongemakkelijk,raar gevoel in men benen en ik sla vlug in paniek.de nachten zijn heel zwaar,normaal neem ik genoeg zodat ik neer ga.maar nu met het afbouwen val ik niet in slaap.eergisteren 4uur geslapen en gisteren 3uur ongeveer.k'voel me echt slecht.

mmn

Belezen gebruiker
als je het maar volhoud je zal zien dat je je erdaar veel beter voelt

davie

Wijs gebruiker
Je bent al goed opweg. Het zal wel erg zwaar zijn. Niet alleen vraagt je lichaam om meer ghb (want het is tenslotte een lichaamseigenstof), ook slap tekort zorgt ervoor dat je niet goed in je vel zit.

Volhouden en op termijn heb je er baat bij. Sterkte! :wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ga slaappillen halen om te slapen (wel op letten dat je daar niet verslaafd aan geraakt, want dan ben je nog verder van huis)
Ghb kan je ook een beetje vervangen als je het moeilijk krijgt door alcohol

kristien

Newbie
overdag lukt het maar snachts neem ik 2 keer 4.3ml om een uurtje of 2 te kunnen slapen.is dit erg dat ik dan 2 keer meer neem?hoe moet ik dit afbouwen om toch nog te kunnen slapen? en na hoeveel dagen moet ik een ml minder nemen?ik heb nog maar 4 flugels van die.ik had 10 dagen geleden daar ne halve van gekocht.het is eigenlijk van toen dat ik die halve heb gekocht dat ik me slecht begon te voelen en wou stoppen.ik denk dat het brol is wat daar in zit.ik zit daar de hele tijd over na te denken.ik heb een heel raar gevoel in men benen en de hele tijd ook het gevoel dat alles naar beneden word getrokken anders had ik dat nooit.dan voelde ik me blij enhet gevoel dat ik de wereld aankon.zou het iets anders zijn wat ik gekregen heb?toen ik 12uur niks daarvan had genomen kon ik bijna niemeer op men benen staan.ik kan van deze ghb niks meer halenik ben bang dat als ik er andere neem dat ik die afkick daarmee niet wegkrijg.ik vond gisteren nog een flesje dat al een maand in de kast stond.ik nam daar 1 maal van en toch ging de afkick niet voorbij.hoe kan dit?ik kan de hele dag aan niks anders denken en ben in paniek.kan iemand mij geruststellen?ik heb deze site 3 dagen geleden gevonden en sinds toen wist ik pas dat ik verslaafd was toen ik dit las.ik dacht dat ik de enige was die dat konstant deed en dacht dat het geen lichamelijke afkick veroorzaakte.pas toen ik een paar uur niks nam besefte ik het.wat kan er gebeure als die 4 flesjes binne 2 dagen op zijn.ben doodsbang.kbegin vanalles te denken nu ik dit allemaal lees.
bedankt voor de reacties
hopelijk volgen er snel meer wat weet echt niet wat ik moet doen

Flugeltje

Wijs gebruiker
Uitrekenen... 20ml * 4
Verdeel het in kleine porties, en neem zomaar niet willekeurig maar berekend. Alcohol heeft ongeveer dezelfde werking, dus dat kan een beetje opvangen. Slaappillen om te slapen zoals ik al eerder zei
en als alles op is, blijven posten zodat we kunnen zien hoe het met je gaat

kristien

Newbie
welke alcohol want bier drink ik niet en slaap pillen heb ik al geprobeerd en sla daar compleet ik zit daar op te wacht en dan werkt da nie of nie
als ik er zware neem voel ik mij nog slechter ma kan nie slapen. ben echt bang.psychisch zit ik aan de grond zou er op sommige momenten zelfs een eind aan willen maken

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zoek hulp, serieus. Ik lees net al je post van de laatste minuten, en ik denk echt dat het beter is om er iemand bij te halen. Stop sowieso niet ineens met de GHB. Het komt goed, maar ik zou echt even iemand bellen. Sowieso een vriend, of iemand die je vertrouwt hierin. Heel veel succes.

mmn

Belezen gebruiker
net zoals TechNora zegt ik lees het net ook dat het dezelfde persoon als uit dat andere topic is je kan echt beter naar het ziekenhuis gaan en je siuatie heel goed uitleggen zodat ze weten wat ze voor je kunnen doen

Ruud

Flugeltje zei:
Hoewel GHB in wezen niet verslavend is, is het ook niet bedoeld om dagelijks te nemen, laat staan als slaapmiddel. Op deze manier heb je een afhankelijkheid gekweekt, die je het gevoel geeft dat je absoluut niet meer zonder kunt. Als jij wilt gaan slapen, wacht je lichaam op de GHB. Komt deze niet, dan is alles van binen in rep en roer. Daarom kun je ook niet slapen.
Het enige wat jou goed helpt, is de ontwenning doorstaan. Gewoon stoppen dus en maar afwachten wat er gebeurt. Je kunt rekenen op een paar slapeloze nachten en mogelijk gespannenheid en prikkelbaarheid. Je zult echt niet zo ziek worden als bij ontwenning van verslavende middelen. Het is daarom heel goed te doen. Desnoods kun je bij je huisarts een stuk of 5 slaappillen vragen en tien stuks diazepam 5mg of iets vergelijkbaars. Hiermee kun je de scherpe kantjes genoeg doven. Gebruik die kalmerende en slaapmiddelen niet langer, want voor je het weet, ben je daar weer afhankelijk van. En dat is heel andere koek. Dan heb je met een echte verslaving te maken.

Ik kan ook moeilijk slapen zondern :flushed:

Edit: die site Ergogenics vind ik persoonlijk maar niks, veel te veel uit op senstatie

Elke drug die op de GABA receptoren in de hersenen werken (zoals alcohol, benzo's en natuurlijk GHB) zijn verslavend, zowel lichamlijk als geestelijk.

Helemaal wanneer het kortwerkende drugs zijn (zoals GHB) kunnen ontzettend heftige en zelfs levensbedreigende ontwenningsverschijnselen geven.

Rustig afbouwen en op zoek gaan naar langwerkende benzodiazepen(diazepam of chloordiazepoxide).

Swim weet een online apotheek die zonder recept leverd en geen creditcard vereist is. Bovendien zijn de meds een week nadat de betaling binnen is, bij jou binnen. PM me maar voor adres.

Succes toegewenst.

BROWSER

Newbie
mijn tip: geen alcohol drinken!

tot 2 week na de afkick niet.

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

gegarandeerd, heb het zelf helaas enkele keren meegemaakt.
tip: haal ff xanax voor de dagen erna, houd je rustig...

je kunt het, geloof in jezelf!!
en je lichaam kan het aan, meerdere keren zelfs

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!

Ruud

BROWSER zei:

's ochtends vroeg om 6 uur je laatste buisje nemen daarna acuut stoppen. anders maak je er een verschrikkelijke lijdensweg van.

vanaf 7 uur ga je water drinken, daarmee ga je de ergste afkickverschijnselen tegen (minder hartkloppingen, neus gaat niet dicht, minder paniek etc.) drink veel de komende uren, je plast het allemaal uit en je spoelt je lichaam schoon.

ondertussen word de paniek erger maar onthoud: je gaat niet dood. echt niet, ook al schrijvenmensen anders.

je grootste vijand ben jezelf (jezelf paniek aanpraten, het gaat niet goed, ik ga dood) maar hou vol, je doet het goed.

na ongeveer 6 uur denk je dat je idd dood gaat, totale paniek en je hart springt bijna uit je borst, maar na 30 min volhouden ben je er vanaf! je hartslag zakt weet tot normale waarden en je kan weer rustig zijn.

dus begin s'ochtends zo vroeg mogelijk, drink veel water en om 2 uur 's middags heb je het achter de rug!

Afkicken van GHB is zeker wel levensbedreigend, dit ligt natuurlijk ook aan de duur van de verslavind. Wanneer men 2 maanden 24/7 gebruikt heeft is het niet levensbedreigend maar wanneer men lange tijd achter elkaar gebruikt heeft is het zeker wel verstandig om de dosis langzaam te reduceren, het is idd sterk in je schoenen moeten staan maar een mindere 'lijdensweg' dan acuut stoppen IMO.

^_^

Bewuste gebruiker
Ik kreeg 15 valiums van de dokter voor afkick :) GHB afkick zien ze in medische wereld net als alcoholafkick.

Voorderest gewoon afbouwen niet in 1 keer kappen, afkick is snel voorbij :wink:

BROWSER

Newbie
Ruud zei:
BROWSER zei:

Afkicken van GHB is zeker wel levensbedreigend, dit ligt natuurlijk ook aan de duur van de verslavind. Wanneer men 2 maanden 24/7 gebruikt heeft is het niet levensbedreigend maar wanneer men lange tijd achter elkaar gebruikt heeft is het zeker wel verstandig om de dosis langzaam te reduceren, het is idd sterk in je schoenen moeten staan maar een mindere 'lijdensweg' dan acuut stoppen IMO.

ja IS het levensbedreigend?
waar baseer je dat op?

nicolai

Wijs gebruiker
BROWSER zei:
Ruud zei:
BROWSER zei:

ja IS het levensbedreigend?
waar baseer je dat op?

Afkicken van GHB kan zeer zeker levensbedreigend zijn. Het is bewezen dat je bij de cold turkey methode een hartstilstand kunt krijgen...Er wordt dan ook aangeraden om niet plotseling met GHB te stoppen, maar om het inderdaad af te bouwen.

Het antwoord op je eerste vraag is dus; Nee het IS niet per definitie levensbedreigend...Maar de kans op een levensbedreigende situatie is behoorlijk reeel.

en het antwoord op je tweede vraag is; het is gebaseerd op ervaringen, bewijzen, wetenschappelijk onderzoek en dus feiten.

Spor

Wijs gebruiker
Waarom zegt iedereen dat als je aan slaappillen verslaafd bent je een erger probleem hebt als dat je aan ghb verslaafd bent ?

Ik ga in januari een maand lang kappen met alle drugs die ik momenteel gebruik ( wiet, ghb, coke, xtc ) en ben van plan het min of meer op de moeilijke momenten te compenseren met benzo's... Maar waarom is een verslaving daaraan erger als een ghb verslaving ?

Ali

Pardon...weet je wel wat je zegt. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. JIJ leeft ( misschien toevallig) nog!

Ali

Sorry, vergat het eerste stukje...."DOMME, SLECHT GEINFORMEERDE.....etc" Who's stupid here????

Spor

Wijs gebruiker
Ik leef duidelijk nog ja :rolleyes:

En dat ik niet weet waat ik het over is duidelijk he, er staat namelijk dat ik van plan ben om te stoppen, dit heb ik dus nog niet gedaan maar ben ik VAN PLAN. En om daar benzo's bij te gebruiken is mijn plan, ook iets wat ik nog niet heb gedaan aangezien ik nog niet gestopt ben...

Bovendien staat er toch een VRAAG ? Als ik het vraag zal ik het antwoord toch niet weten en zal ik daar meer aan hebben als zo'n antwoord, denk je niet ? Evenals de mensen die dit topic evt zullen lezen...

Al met al een beetje vreemd antwoord dus...

Dacht dat dit forum was om elkaar te helpen en er van te leren...

Maargoed, weet iemand anders het antwoord op mijn vraag ?

acidboy

Badass junkie
Volgens mij is het afkicken van benzo's een stuk lastiger dan van ghb. Geen eigen ervaringen though.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Heb wel eens enkele dagen dat ik na elkaar ghb gebruikte een lichaamlijke afhanhelijkheid waargenomen. Zeer angstig, moe, koud zweet..... maar zwaar overrated

Spor

Wijs gebruiker
hmm ben erg benieuwd naar mensen die hier meer over weten :)

in MIJN ervaring lijkt me afkicken van ghb een stuk moeilijker; ik gebruik het nu een tijdje en heb nog geen geestelijke of lichamelijke verslaving er aan over gehouden, maar ik zou me goed voor kunnen stellen dat men hier heel snel geestelijk verslaafd aan raakt... Bovendien brengt GHB een hoop andere gevaren met zich mee, maargoed dit heeft niets met het afkicken ervan te maken....

Benzo's daartegen kreeg ik eerst voorgeschreven; 3 - 5 oxazepam 10mg per dag en toen ik die periode er op had zitten, ben ik zo overgestapt op "als het nodig is" wat dus 3-5 oxazepam 10mg per WEEK inhield voor mij... Maar dat geeft voor mij min of meer wel aan dat er geen sterke verslaving is opgebouwd in de kleine maand dat ik 3-5 per dag slikte...

Maar ik ben nog steeds op zoek naam mensen die hier meer over weten :)

Bovenaan