Kans op hartklachten hoe groot?

Yakisob4

Newbie
Hallo,

Ik heb deze maand voor het eerst sos gedaan (ik ben op dit moment 19 jaar, beetje jong misschien).
Nu lees ik overal wel dat het enorm slecht is. Opzich is dit niet nieuw voor mij maar ik vroeg me toch af hoe groot de kans is op bijvoorbeeld hartklachten of zelfs een hersenbloeding doordat je bloed kan gaan klonteren.
Ik ben niet van plan het vaker dan 1 keer in de 3 maand te gaan gebruiken, en als ik het gebruik niet meer dan 1 gram.
Is de kans dan groot dat ik er last van ga krijgen?

SirErick

Wijs gebruiker
Het is nogal lastig om te zeggen hoe groot de kans is, want zoiets heeft met diverse factoren te maken (zoals hoeveel coke je neemt, hoe gezond je bent, welke medicatie je slikt en ook of je coke gaat combineren met andere drugsoorten). Maar goed, als je een gezond persoon bent en de doseringen minimaal weet te houden dan is de kans veel minder groot dat je gezeik met je gezondheid krijgt dan wanneer je als hartpatiënt aan de coke zit.

Arnie87

Belezen gebruiker
De kans is vrij klein als je bijvoorbeeld 5 kilometer kan hardlopen .. zonder problemen : ofwel als je gezond bent met wat conditie

.. mensen met een standaard hoge hartslag standaard moeten zeker van de stimulanten wegblijven... dus harrtslag rust moet zeker niet hoog zijn al voordat gij begint.. dus geen 100 slagen in rust ofso...

Ik heb zelf een gram of 50 aan coke gesnoven in mijn leven
Ik zorg er altijd voor dat mijn hartslag rond de 80 zit als ik coke snuif.. de kans dat je hart dan faalt is wel erg klein.
Als je snuift en je hartslag zit op 140/180 is het ineens levengevaarlijk.. want dan loopt het als een tierelier en dan zit je in de gevarenzone.

Ik zou sowieso iedereen aanraden die NOOIT aan sport doet weg te blijven van drugs want die adereren van die mensen kunnen helemaal NIETS hebben..

SirErick

Wijs gebruiker
Arnie87 zei:
Ik heb zelf een gram of 50 aan coke gesnoven in mijn leven
Een kwartier daarvoor had je nog zo'n 80 gram coke in je leven opgesnoven. Maar goed, on-topic: je hebt wel gelijk dat je beter niet kunt snuiven als je hartproblemen hebt.

Fool

Badass junkie
Bij cocaïne is niet alleen je hartslag van belang hoor, het doet ook rare dingen met de natriumkanaaltjes in je hart, dat valt wat minder tof aan de buitenkant te zien.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Of je nu wel of geen gezond hart hebt, coke geeft in alle gevallen een relatief grote kans op acute hartklachten, al is de kans dat je bij je eerste lijntje dood neervalt klein, hij is significant hoger dan zonder coke.

Je krijgt bij langdurig en regelmatig gebruik ook een verhoogde kans op schade aan je hart en organen. Hoe meer en hoe vaker coke, hoe meer kans op problemen op de lange termijn.

Uiteraard loop je nog meer kans op problemen als je een zwak hart hebt, maar ook als je een gezond hart hebt verhoogt coke de kans op hartproblemen behoorlijk veel, je moet je niet onterecht 'veilig' voelen om coke te nemen als je gezond bent.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sowieso is het niet heel handig om in één nacht een gram coke weg te snuiven. Beetje aan de ruime kant als je het mij vraagt.

mikoz

Bewuste gebruiker
Mdmazinggg zei:
SmartieAndMe zei:
Sowieso is het niet heel handig om een gram coke weg te snuiven. Beetje aan de ruime kant als je het mij vraagt.

Hangt natuurlijk ook van kwaliteit af.
Nouja, Smartie zegt 'een gram coke'. Dit betekent dus ook 1 gram coke. Zonder versnijdingsmiddelen.
Ik vind dit ook aan de ruime kant. (mierenneukennnn, sorry) :P

MeejheM

Badass junkie
Arnie87 zei:
De kans is vrij klein als je bijvoorbeeld 5 kilometer kan hardlopen ..

Shit, ik ren nooit verder dan de supermarkt, of dat de politie me ingehaald hebben. das meestal nog geen kilometer...

Fool zei:
Bij cocaïne is niet alleen je hartslag van belang hoor, het doet ook rare dingen met de natriumkanaaltjes in je hart, dat valt wat minder tof aan de buitenkant te zien.

Natriumkanaaltjes?

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
Fool zei:
Natriumkanaaltjes?
Bij de aansturing van ons hart spelen ionkanalen in de hartcellen een belangrijke rol, want als deze niet goed functioneren dan kunnen er hartritmestoornissen ontstaan met als gevolg dat de pompfunctie verstoord raakt. Een ander belangrijke ionkanaal is het natriumkanaal: bij een gezond persoon gaat dit op het juiste moment open en dicht zodat er voldoende natriumionen de cel instromen, hierdoor wordt de binnenkant van de cel - die in rust negatief is - positief geladen. Vanaf dat moment komt er een actiepotentiaal op gang, want in combinatie met de werking van andere ionkanalen voltrekt zich de elektrische aansturing van het hart.

Fool

Badass junkie
Wat Erick zegt inderdaad, Cocaïne heeft een slechte invloed op die kanaaltjes. :P

Arnie87

Belezen gebruiker
Hoe staat coke dan precies in verhouding met die kanaaltjes??? Wat gebeurd er dan als je een Gram snuift. Leg het dan ook helemaal uit. :wink:

Welke schade? Foto's? Hoe lang duurt herstel... etc

Fool

Badass junkie
Precies, precies, precies durf ik je ook niet te vertellen. Cocaïne blokkeert in ieder geval de Natrium (en deels ook calcium en Kalium-ion kanaaltjes) in je hart, waardoor het lastiger wordt voor de zenuwen op signalen door te geven en er makkelijker (tijdelijke) hartritmestoornissen kunnen ontstaan.

One of the hallmarks of cocaine toxicity is a reduction in myocardial conduction velocity, a well-known risk factor for cardiac arrhythmias [13, 14, 19, 20, 24]. Voltage-gated Na channels play a key role in the electrical excitability of the myocardium and are responsible for the rapid upstroke of the cardiac action potential (AP). Within the range of concentrations known to cause acute toxicity in humans (1–70 µm) [12], cocaine produces a potent inhibition of cardiac Na currents [24, 26] and prolongs the refractory period for the generation of APs [27]. Cocaine-induced inhibition of Na channels and slowing of myocardial conduction underlie the prolonged QRS interval associated with the use of this drug [24].
Zie ook dit onderzoek: Role of voltage-gated sodium, potassium and calcium channels in the development of cocaine-associated cardiac arrhythmias Kopje "Cocaine slows the conduction of myocardial electrical impulses"

In addition to its effects on heart rate and blood pressure cocaine prolongs the PR, QRS and QT intervals of the ECG [17–22]. These potentially life-threatening electrical disturbances result from the direct effects of cocaine and its metabolites on Na, K and Ca channels.
Kopje "Cocaine inhibition of cardiac ion channels and acute myocardial ischaemia"

Hier is je foto:

Tijden en w/e durf ik niet te zeggen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik maak me meer zorgen om mensen die mentaal niet in orde zijn en coke gebruiken.

MeejheM

Badass junkie
SirErick zei:
MeejheM zei:
Fool zei:
Natriumkanaaltjes?
Bij de aansturing van ons hart spelen ionkanalen in de hartcellen een belangrijke rol, want als deze niet goed functioneren dan kunnen er hartritmestoornissen ontstaan met als gevolg dat de pompfunctie verstoord raakt. Een ander belangrijke ionkanaal is het natriumkanaal: bij een gezond persoon gaat dit op het juiste moment open en dicht zodat er voldoende natriumionen de cel instromen, hierdoor wordt de binnenkant van de cel - die in rust negatief is - positief geladen. Vanaf dat moment komt er een actiepotentiaal op gang, want in combinatie met de werking van andere ionkanalen voltrekt zich de elektrische aansturing van het hart.

is dat toevallig de oorzaak dat je kramp etc. kan krijgen bij zout(Na) gebrek? in al je spieren?

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
SirErick zei:
is dat toevallig de oorzaak dat je kramp etc. kan krijgen bij zout(Na) gebrek?
Ja, dat kan zeker. Krampen worden veroorzaakt door een glucose- of zoutgebrek, uitdroging, ziekte, vergiftiging, zware belasting en/of te snelle afkoeling van de spieren.

MeejheM

Badass junkie
ik heb even hartaanval opgezocht, en er blijken 3 dodelijke aandoeningen te zijn aan je hart, op natuurlijke wijze dan.

- Bij een hartinfarct (hartaanval) raakt een kransslagader van het hart verstopt.
- Bij een hartstilstand stopt het hart met kloppen en pompt het geen bloed meer rond door ernstige ritmestoornissen.
- Bij hartfalen is de pompkracht van het hart verminderd.

als ik het dus goed begrijp krijg je een hartinfarct door langzaam verslechteren van je aderen, of een bloedprop die om wat voor reden dan ook kan ontstaan. hetzelfde geld denk ik voor hartfalen.

en bij coke is dus het risico dat je hart stopt of ritmestoornissen optreden, door de werking van de coke. eigenlijk een kramp of spasme dus? dan is denk ik de dosis veel meer van invloed dan de frequentie dat je gebruikt?

ook zullen de staat van je aders misschien meespelen bij het risico, correct?

Arnie87

Belezen gebruiker
Een oude chef van mij was op zn 34 gestorven door COKE+alcohol... die zal ongetwijfeld ook al jaar in jaar uit regelmatig aan de coke hebben gezeten.
Weer bewijs dat coke super slecht is

Bovenaan