kans op verslaving?

teonanacatl

Belezen gebruiker
mensen van Df
denken jullie dat als ik een week lang elke dag een halve g snuif zou er dan al een kans tot verslaving inzitten of valt dit relatief nog mee?

gz

Holden

Bewuste gebruiker
Dat valt helemaal niet relatief mee :)

Het lijkt misschien niet zo indrukwekkend veel; maar het is de frequentie en niet de hoeveelheid die hier van belang is. Als je 7/7 elke dag gaat snuiven is de kans op een verslaving ZEER groot.

Psilo

Bewuste gebruiker
Elke dag een bepaalde stof (lees drugs) nemen is mijn ogen zeer riskant en zal sluipend zorgen voor een gewoonte. Je zult aanvoelen dat je zonder kunt omdat je ook vaker dagen overgeslagen hebt. Maar uiteindelijk worden gewoontes verslavingen. Het probleem van verslaving is dat je vooral in het begin niet door hebt dat je eigenlijk niet zonder wil (willen en dus niet kunnen, want zónder kan bijna iedereen wel)

Een gewoonte is prima maar als die gewoonte honderden euro's kost en uiteindelijk zorgt voor het probleem dat je meer nodig gaat krijgen dan is een probleem dichtbij. Daarbij komt dat Cocaïne ook nog eens belangrijke bijwerkingen heeft vergeleken met andere gewoontes.

Zoals met alles: gebruik verstandig.
De hele week gebruiken lijkt mij gewoon onverstandig.

De meeste mensen zijn ooit met Cocaine begonnen waarbij ze enkele malen per maand gebruikten. Ze gebruikten niet de gehele week maar alleen op feestjes etc. Langzaam nam het gebruik toe totdat ze de hele week gebruikten.
Het is een geleidende schaal zeg maar.

Maar ik geloof niet dat je nu al verslaafd bent omdat je een week gebruikt hebt. Maar als je elke week gaat gebruiken dan is dat moment dichtbij.

Verslaving is de overtreffende trap van gewoonte.
En wij mensen zijn gewoontedieren.

Neem gewoon een maand niets. Als je dit moeilijk vindt dan is een verslaving dichtbij.
Dat ken ik van mijzelf.

Gemini

Badass junkie
Het verschilt natuurlijk ook per persoon. De een staat sterker in zijn schoenen dan een ander.

teonanacatl

Belezen gebruiker
bedankt voor de reacties ,
ik heb al een serieuze speedverslaving achter de rug maar ben er sinds een jaar sterk mee geminderd en doe het alleen nog in weekends,
maar ik wist dus niet hoe het juist zat bij coke :flushed: ga nu wel even kappen met de coke denk ik :) heb nog wat mdma en wat flugeltjes voor de komende weekends uit de bol te gaan :tearsofjoy:

gz

kiekert

Bewuste gebruiker
teonanacatl zei:
maar ik wist dus niet hoe het juist zat bij coke
Volgens mij mogen we jou dan officieel retarded noemen of niet? Word je 's ochtends ook opgehaald in een busje, om naar school te gaan?

Jezus wat bestaan er toch domme mensen op deze wereld. Verbaas me er elke keer weer over.

teonanacatl

Belezen gebruiker
haha nee man niet zo beginnen heb ik geen zin in :P
nee ik weet wel dat coke zeer verslavend werkt maar wou gwoon ff informeren naar details :rolleyes:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat als jij in zwaar depressief bent of moeilijk de dag door komt en daarom coke gaat snuiven. Dan kun je best verslaafd zijn na die week fulltime snuiven. Dan gebruik je met een reden, die alleen maar erger word wanneer je weer stopt. Je zult dan geneigd zijn deze mate van gebruik voort te zetten.
Echter als jij prima in je vel zit, en sterk kwa geest en karakter. En als je die week de coke alleen gebruikt om je nog even net ietsje lekkerder te voelen dan je al voelt. Dan zul je niet zo snel verslaafd zijn na die week. Maar ook dan wil je doorgaan, wie wil nou niet zich nog beter voelen dan goed?

Als je wil gebruiken, gebruik dan met mate. Spreek met jezelf af dat je maar 1 keer in de 2 of 3 weken gebruikt en alleen als je je goed voelt. En gebruik het nooit om beter te functioneren!
Hou jezelf aan je afspraken en dan zul je niet zo snel verslaafd raken. Maar ook als jij maar 1 keer in de 2 weken gebruikt, maar wel jaren lang elke 2 weken. Dan heb je regelmaat, en dat kan ook snel leiden tot geestelijke verslaving.

Probeer gewoon om de 3 maanden een maand of 2 niet te gebruiken. Zo zorg je in ieder geval dat je er geen gewoonte van maakt en er geen regelmaat in je gebruik komt.

aapkut

Badass junkie
DrippTone zei:
Ik denk dat als jij in zwaar depressief bent of moeilijk de dag door komt en daarom coke gaat snuiven. Dan kun je best verslaafd zijn na die week fulltime snuiven. Dan gebruik je met een reden, die alleen maar erger word wanneer je weer stopt. Je zult dan geneigd zijn deze mate van gebruik voort te zetten.
Echter als jij prima in je vel zit, en sterk kwa geest en karakter. En als je die week de coke alleen gebruikt om je nog even net ietsje lekkerder te voelen dan je al voelt. Dan zul je niet zo snel verslaafd zijn na die week. Maar ook dan wil je doorgaan, wie wil nou niet zich nog beter voelen dan goed?

Als je wil gebruiken, gebruik dan met mate. Spreek met jezelf af dat je maar 1 keer in de 2 of 3 weken gebruikt en alleen als je je goed voelt. En gebruik het nooit om beter te functioneren!
Hou jezelf aan je afspraken en dan zul je niet zo snel verslaafd raken. Maar ook als jij maar 1 keer in de 2 weken gebruikt, maar wel jaren lang elke 2 weken. Dan heb je regelmaat, en dat kan ook snel leiden tot geestelijke verslaving.

Probeer gewoon om de 3 maanden een maand of 2 niet te gebruiken. Zo zorg je in ieder geval dat je er geen gewoonte van maakt en er geen regelmaat in je gebruik komt.

ind, dat of gewoon geen coke snuiven ;p

teonanacatl

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Probeer eens 3 maanden helemaal zonder dope ofzo.
mja ik doe zwzo op een maand wel wat techno of goaparties en dan neem ik meestal wel wat mdma :tongueout: maar ik ga nu idd met al de rest een tijdje stoppen :)

Albino

Bewuste gebruiker
Er zit zeker een kans in. Een hele week lang is niet niks. Voor mij zit het er gewoon niet in om verslaafd te raken aan dit goedje. Kost me veel te veel geld wat ik niet heb :rolleyes:

martin van nu

Belezen gebruiker
Je hebt een stevige speedverslaving achter de rug maar bent er sinds een jaar erg mee gemindert?
Nou als iemand dat (stevige speedverslaving) al over zichzelf zegt dan zal het ook wel flink raak zijn geweest.
En nu wil je een volle week coke gaan proberen?

Gast je hebt een probleem.
Verslaving gaat niet om de stof zelf, maar hoe en waarom de gebruiker de stof misbruikt.
Zo te horen heb je die ene stof (speed) wel gemindert (niet gestopt), maar het waarom is blijkbaar nog steeds hetzelfde.
Zolang dat waarom hetzelfde blijft, zijn alle soorten drugs voor jouw per definitie verslavend.

Als JIJ niet verslaafd wilt zijn, moet je de beslissing nemen om helemaal niks meer te nemen.
Nooit niet meer. (zo te horen ben je al halverwegen)
Je hebt een stevige speedverslaving achter de rug. Je hoeft je nu in ieder geval geen zorgen te maken dat het beeld ontstaat, dat jij van nature een saai iemand bent ofzo.
Als je het mij vraagd heb je je portie lol ruim gehad.

Of vind je het idee van een nuchter leven gewoon saai?
Dan zegt dat eigenlijk wat, over wat je van jouw eigen leven vind.
Maak je leven dan wel de moeite waard om mee te maken, ook als je nuchter bent.

Als je dan een paar jaar verder bent kun je dat "nooit" mischien nog eens heroverwegen.
Als je nuchter ook heel tevreden kunt zijn, is de kans dat je verslaafd raakt namelijk niet zo groot. (en de drang om kort te zijn, ook niet)

Sarori

Bewuste gebruiker
Je kunt op zich best een week cocaïne snuiven zonder verslaafd te raken.
Het bizarre voornemen om een week continu aan de coke te gaan kan echter alleen aan een verslaafde geest ontspruiten...

Bovenaan