Kater vermijden

Sunseed

Belezen gebruiker
Hey,

Ik ben van plan binnen 2 weken MDMA te gebruiken op een festival (Summerfest in Antwerpen).
Nu is het plan om om 6 u 80 mg te nemen, het is mijn 2de keer dan, mijn eerste keer was in februari. Maar tegen 11-12 u als mijn mdma helemaal is uitgewerkt zou ik graag nog wat pep nemen want het feesje duurt nog tot 6 u 's ochtends en wil niet heel de tijd zitten suffen op de grond ofz. Nu ben ik wel bang dat dit een serieuze speed/mdma kater zal geven, en wss heb ik wel gelijk?

Wat helpt nu het beste tegen de kater? 5-htp op voorand en nadien nemen? Het gaat me niet zo zeer om de hersenschade (denk niet da ik na 1 keer enorm veel hersenschade ga oplopen, correct me if i'm wrong) maar die kater zie ik toch tegen op :P
Tips?

iSmokex

Bewuste gebruiker
Ghb na mdma schijnt erg goed tegen de kater te helpen (heb dit zelf pas 1 x gedaan, maar wel met succes). Speed schijnt de kater ook tegen te gaan, tijdelijk, maar besef je dan wel dat wanneer de speed uitwerkt, hij harder terug komt!
Een andere optie is om de mdma later te nemen, maar dit had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.
Maargoed, ik denk dat speed de kater wel tegen houdt, voor een tijdje.

kunlan

Belezen gebruiker
iSmokex zei:
Ghb na mdma schijnt erg goed tegen de kater te helpen (heb dit zelf pas 1 x gedaan, maar wel met succes). Speed schijnt de kater ook tegen te gaan, tijdelijk, maar besef je dan wel dat wanneer de speed uitwerkt, hij harder terug komt!
Een andere optie is om de mdma later te nemen, maar dit had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.

Ja want als je een lichtere kater wil, moet je meer drugs nemen... obviously.

Edit: Om dan toch wat zinnigs te zeggen, zorg dat je voldoende eet en drinkt en probeer achteraf wat rust te pakken (daarom geen slaap). Aangezien je niet vaak gebruikt zal die kater heus wel meevallen! Succes

Drientje

DF-koning
iSmokex zei:
Ik vind je een lief meisje maar dit slaat werkelijk nergens op.

Zorg dat je voor en na MDMA gebruik goed eet. Zorg tijdens je trip voor genoeg drinken zoals Aquarius. Daar zitten isotonen in die beter vocht vast houden. Zorg dat je niet te veel water drinkt want bij MDMA gebruik komt er een stofje vrij (ADH) wat ervoor zorgt dat je nieren minder vocht uitscheiden. Als je dan veel water drinkt heb je kans op een water vergiftiging. Zorg ook voor voldoende afkoeling tijdens MDMA gebruik. Zet geen petjes op in de volle zon want je je verliest de meeste warmte via je hoofd. MDMA laat je lichaamstemperatuur stijgen en een graad of 3 kan al voor hersenbeschadiging zorgen.

Ze verkopen bij 'De Tuinen' potjes met verschillende supplementen. Ik persoonlijk heb altijd veel baat bij het supplement 5-HTP of L-Tryptofaan. Deze supplementen helpen je je serotonine weer op peil te brengen en heb je dus minder last van de kater na MDMA gebruik.

Ook merk ik dat mijn kater vele malen minder is nu ik niet meer zo vaak gebruik.

En echt, goed eten beperkt je kater met 80% !

iSmokex

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat ze bedoelde dat ze niet wilde crashen op het feest, en niet zeker wist of de speed de crash van de mdma tegen zou gaan. Vandaar mijn antwoord. Ik weet dat het het uiteindelijk alleen maar erger maakt enz :-P

Maargoed, als je bedoelde hoe je de kater zoveel mogelijk kan voorkomen, luister naar Drientje :grin:

Sunseed

Belezen gebruiker
Bedankt voor jullie reacties,
Het gaat me idd eigenlijk om de kater die ik NA gebruik van beide middelen zou krijgen.
Ik weet dat het niet slim is om de comedown/kater van mdma weg te duwen met wat pep,
maar het moet nu éénmaal als ik niet om 12 u naar huis wil gaan haha :beer:
Ook is er geen optie om Aquarius te drinken, ze verkopen dat daar niet en zelf mag je geen drank meenemen. Ik woon spijtig genoeg in België en hier hebben we geen winkel 'De Tuinen', zouden ze 5-HTP mss in het kruidvat verkopen? En anders bestel ik het wel van Azarius, beste zou zo'n after-E pakje zijn van Azarius, want zo'n pot 5-HTP heb ik niet echt nodig :P Maarja die zijn uitverkocht ..

Bedankt :)à

Arizona

Bewuste gebruiker
als je drugs gebruikt dan moet je de kater voor lief nemen. Dan heb je er het minst last van. Van te voren goed en gezond eten. Na afloop idem. Extra vitamine en goed slapen dan ben je zo weer het mannetje/vrouwtje :)

snoeihard

Newbie
Ik heb gek genoeg nooit echt een kater overgehouden aan XTC-gebruik. Geen dinsdagdip niks daarna. Wel 2 dagen last van m'n kaken en verrotte smaakpapillen maar dat hoort erbij :wink: Ik denk vooral omdat dat komt omdat ik het tot nu toe nog niet vaak heb gedaan + dat ik herstelperiode's van ongeveer 2 maanden (soms meer soms iets minder) hanteer. Bij een normale hoeveelheid en een juiste herstelperiode zal je denk ik ook vrijwel geen last hebben van een kater.

Wat ik altijd doe na een avond spacen: zoveel mogelijk slapen en uitrusten, veel eten en drinken ook al krijg je niks door je strot. Werkt altijd goed bij mij.

k00k

Bewuste gebruiker
snoeihard zei:
Ik heb gek genoeg nooit echt een kater overgehouden aan XTC-gebruik. Geen dinsdagdip niks daarna. Wel 2 dagen last van m'n kaken en verrotte smaakpapillen maar dat hoort erbij :wink: Ik denk vooral omdat dat komt omdat ik het tot nu toe nog niet vaak heb gedaan + dat ik herstelperiode's van ongeveer 2 maanden (soms meer soms iets minder) hanteer. Bij een normale hoeveelheid en een juiste herstelperiode zal je denk ik ook vrijwel geen last hebben van een kater.

Wat ik altijd doe na een avond spacen: zoveel mogelijk slapen en uitrusten, veel eten en drinken ook al krijg je niks door je strot. Werkt altijd goed bij mij.

Geld hetzelfde voor mij :) :rock:

W.F.L.

Badass junkie
Drientje zei:
iSmokex zei:
Ik vind je een lief meisje maar dit slaat werkelijk nergens op.

Nou wil ik haar niet verdedigen :grin: maar GHB werkt wel degelijk katerverminderend, dat is gewoon een feit. Daarom dat ik het zo vaak gebruik. :P

Speed neem ik zelf ook altijd na MDMA voor de afterparty/reis en om de crash tot de avond uit te stellen, maar door de verhoogde neurotoxiciteit van die combinatie houd je er de dag(en) erna misschien een heftigere kater aan over. Wel een goed alternatief als je op het einde/na het feest niet brak wilt zijn, GHB is nog beter. Gezond is het allemaal niet natuurlijk, maar het werkt wel. Met 5-HTP heb ik ook positieve ervaringen (Nou ja, bij het slapengaan, op het feest is het natuurlijk nutteloos), L-Tryptofaan geen idee maar dat zal ook wel moeten werken als ik zie wat L-Tyrosine doet bij speed en dat is toch ietwat vergelijkbaar.. Goed eten en genoeg vocht (NIET teveel, want dan ga je alleen maar meer uitdrogen, eh eh.. al kan je dat misschien verhelpen met AA oid) zijn ook erg belangerijk inderdaad.

Prove me wrong :)

kunlan zei:
Ja want als je een lichtere kater wil, moet je meer drugs nemen... obviously.

Wel GHB hoor, heb je daar zelf ervaring mee? Ik wel meer dan genoeg namelijk, en ik klets echt niet uit mijn nek als ik zeg dat je kater daarvan vermindert. Dat je MDMA kater met weinig gebruik wel meevalt is ook bullshit, zelfs met genoeg tijd en lage dosering is die bij mij altijd hell, maar dat moet je maar voor lief nemen. Nou ja, een deel ervan toch..

Last time I checked was Sunseed een man overigens. :grin:

k00k

Bewuste gebruiker
Wel GHB hoor, heb je daar zelf ervaring mee? Ik wel meer dan genoeg namelijk, en ik klets echt niet uit mijn nek als ik zeg dat je kater daarvan vermindert. Dat je MDMA kater met weinig gebruik wel meevalt is ook bullshit, zelfs met genoeg tijd en lage dosering is die bij mij altijd hell, maar dat moet je maar voor lief nemen. Nou ja, een deel ervan toch..

Last time I checked was Sunseed een man overigens. :grin:

Dat is onzin, ik heb nog nooit een MDMA kater gehad. Regelmatig gebruik ik MDMA.

W.F.L.

Badass junkie
k00k zei:
Dat is onzin, ik heb nog nooit een MDMA kater gehad. Regelmatig gebruik ik MDMA.

Ik zeg toch net dat dat voor iedereen verschillend is? :rolleyes:

Ik ken genoeg mensen die vaker MDMA gebruiken dan mij die ook geen last hebben van de kater, terwijl die bij mij bij incidenteel gebruik ook altijd erg is. Dat verschilt echt heel erg per persoon bedoelde ik. Wat niet wilt zeggen dat iedereen daarom geen kater heeft, of omgekeerd. Ik zie ook nergens waar ik zeg dat dat niet zo is. :confused:

Maxime

Experimenterende gebruiker
Was dat gisteren niet dat feest? Zit je nu thuis dan uit te zieken?
Zo ja -->
Eten, gewoon eten, en als dat echt niet lukt, drink zo'n powershake, ik vind "Muscle Milk vanilla" goed werken. Verder neem ik heel de week door Omega 3-6-9 (Kruidvat), 5-HTP (breda), L-trp (breda) en dextro snoepjes (winkel).
bv. 2uur snachts nog 120mg genomen. Om 8uur terug thuis in de sofa, en shit, de MDMA lijkt terug harder te werken, je kan niet slapen en je maalt en knaagt erop los lijkt het wel, die joint was wel lekker, maar toch...
Als je dan toch nog "iets" van drugs wil dat helpt neem dan absoluut GEEN speed.
Als ik een mini lijntje Keta tot me neem dan verdwijnen alle trekjes, kaakspanningen etc.
Ik weeg 50 K dus ik neem denk ik 50mg maar of zo, MINDER IS BETER !!!
Wat ik ook doe, weer een uurtje verder, is een 1/3 COLA dopje GHB.
Weer een uurtje later kan ik heerlijk slapen, maar word wel wakker 4-5 uur later,
hier komt de truuc --> NIET ROKEN, ga pissen, neem een frisse douche (want je zweet je te pletter, wat goed is), drink veel water weer, en ga terug een paar uur slapen. Ik heb eigenlijk alleen maar "katers" wanneer ik meer dan 125mg neem. 75mg + 75mg 4 uur later.
Er staat trouwens al een hele topic hierover, maar herhaling kan geen kwaad als het over het welzijn van een MDMA gebruiker gaat :hearteyes:

PS, ik weet niet hoe het zit met jullie M maar wat ik krijg van de nachtaphoteek die altijd open is, duur altijd vet lang, het blijft maar opkomen, omdat ik het ook al overdag heb genomen weet ik dat het effect echt wel minstens 5-6 uur duurt. 2 uur na orale inname zit ik op m'n piek, die houd dan een uurtje of 1.5 aan en dan begint de lange weg naar nuchterheid. Ik moet er altijd supervaak van geeuwen, wordt er super relaxed van, ik kan kiezen tussen dansen en flashen, of zitten en spacen. Ik ga er helemaal niet van trippen, en het LOVE gevoel is er altijd ook al neem ik 4 weken na elkaar (waarom neem je het anders als je dat er niet van krijgt?)
Als je drugs neemt doe het dan goed !!!
Phoe dat wassem weer, speed babbelkickje + DF forum, altijd leuk :hearteyes: :wave:

Maxie xxx

Sunseed

Belezen gebruiker
Nice, heb vrijdagavond pep gebruikt, niet geslapen en direct daarna naar Summerfest, dan in de dag nuchter gebleven (wel moe) & savonds MDMA genomen.. Niets van kater gehad, leuk :P

soundbass

Experimenterende gebruiker
Waarom nu al bang voor een kater dit is je 2e keer pas hier hoef je niet echt bang voor te zijn. Heel goed dat je je eigen er wel na informeert. Het beste tegen een kater helpt de week ervoor genoeg vitamines binnen krijgen door middel van fruit eten. En gewoon genoeg slapen. :grin: doe je dit zal alles goed komen. Ik gebruik nu half jaar ieder weekend. Maar hou me wel aan me vaste eet patroon genoeg fruit eten genoeg slapen genoeg water drinken de week voor het weekend. En heb tot nu toe nog nooit een kater gehad. En het belangerijkste neem natuurlijk niet te m op een feest. Gewoon de hoeveelheid die voor jou genoeg is. Ik zelf zit op 1 tot 3 per weekend Meestal zijn is het maar 1 ligt eraan hoe ik me voel op dat moment. Vooral welke tempratuur het binnen of buiten is vind het echt fokt op als het 28 graden of meer is dan voor mij geen m. Doe absoluut geen G om je kater weg te raken. Waarom nog meer drugs gebruiken om je drugs kater weg te werken. Oke het werkt misschien wel goed maar waarom niet met fruit en slaap

mdmaabee

Newbie
Arizona zei:
als je drugs gebruikt dan moet je de kater voor lief nemen. Dan heb je er het minst last van. Van te voren goed en gezond eten. Na afloop idem. Extra vitamine en goed slapen dan ben je zo weer het mannetje/vrouwtje :)

En die 5HTP, waar Drientje het over heeft help erg mee.

dus: gezond eten voor en na, ook al heb je geen trek. neem multivitamine voor en na, ook een flinke dosis vitamine c, en 5HTP (100mg) voor en na.

Bovenaan