Keep it Clean

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Bravo! :wave:

^^Het probleem met die dromen is dat het echt zware nachtmerries zijn. Bv dat ik de hele tijd stiekem aan het snuiven ben, terwijl ik mn alledaagse dingen doe, en dan word betrapt door vrienden, of opgepakt door de politie. Of dat mijn moeder ineens voor me staat terwijl ik zwaar lijp ben. Of dat ik zwaar in de goot ben beland, en alleen maar als 'de gek van de stad' rondzwerf, en dat ineens besef.
Klinkt misschien niet echt heel erg, maar dat is 't in die dromen wel. Het voordeel van die dromen is dat het me de zin naar drugs absoluut ontneemt. Maar het blijft wel in mn kop zitten... Grrrr.

Vannacht zal ik eens met alle macht proberen er invloed op uit te oefenen, misschien kan ik dan nog een mooi tripje maken!

Brrrr, gister ook weer zo'n freaky drugsfilm gezien waarin iedereen zwaar naar de klote gaat op t einde.... Toen dacht ik helemaal: tis wel even mooi geweest met die zooi.

Carlitos

Badass junkie
Ik heb de laatste paar dagen verschillende dromen gehad ook.
Oa. Lsd en speed _> drug waar ik veel aan denk.
En als ik dan wakker word in de ochtend moet ik echt even nuchter worden om te snappen dat het niet zo is.En als ik net op sta vraag ik me wel is af; Had ik gisteren nou gesnoven ?

En als je wat meer wakker bent dan weet je dat het een droom was.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat je het te hard aanpakt, je mag niet zo streng zijn op jezelf. Je geeft denk ik drugs ook teveel de schuld en/of jezelf. Je moet deze periode van stoppen niet zien als een straf, maar als een testje. Verban drugs niet van je leven, je kan ze nog altijd gebruiken hoor. Schaam je niet voor je gebruik, relativeer het. Zoals je zelf zegt, ga gaan slapen met de gedachte dat je gaat gaan feesten, lekker veel drugs gaan gebruiken, tis toch een droom, het mag :grin:

Zet eventueel een datum vast wanneer je iets mag/gaat doen. Volledig cold turkey gaan hoeft niet als dit een te hoge greep is hé.

Kwil gewoon zeggen, doe het rustig aan :wink: Ik denk dat je jezelf straft in die dromen. Wat onnodig is natuurlijk.

Ik wens je allezins veel succes :wink: en mss weer makkelijker gezegt dan gedaan, maarjah..

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er zal vast allerlei psychologische shit schuil gaan achter die dromen, misschien onbewuste zelfstraffing, of schuldgevoelens ofzo idd... zou allemaal kunnen. Feit blijft dat ik er tot nog toe geen sturing aan kan geven, maar zal me er eens op concentreren.
Met oud en nieuw heb ik trouwens een mooi feestje gepland, zodat ik snoeihard het nieuwe jaar inga! Dus met die datum zit het wel goed.

Heb ik op 1 Januari in ieder geval weer genoeg inspiratie voor mijn goede voornemens :hearteyes:

Carlitos

Badass junkie
Kut,ik heb ook ff een terugval op speed.
Erg moe was ik + stress.

Njah een gram,en maar weer opnieuw beginnen :openmouth: .
Baal er wel van :(

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ai, dat is inderdaad wel erg jammer..

Mja, blijven proberen. Als je probeert minder je zowieso al., het zal dan makkelijker en makkelijker gaan. met telkens langere periodes. (denk ik?)

Carlitos

Badass junkie
Ja probleem is dat ouders willen dat ik helemaal stop,ik heb zo iets van af en toe in het weekend iets en school leid er niet onder mjah.

Dit was vanaf de laatste goeie stoppoging (2,5maand),me 3 poging maar de 1e was niet serieus.

Zo raken ouders ook vertrouwen kwijt.
Maarja nu gaat het wel lukken denk ik,gisteren was gewoon kutdag.

Hans

Wijs gebruiker
TechNora zei:
Brrrr, gister ook weer zo'n freaky drugsfilm gezien waarin iedereen zwaar naar de klote gaat op t einde.... Toen dacht ik helemaal: tis wel even mooi geweest met die zooi.

Zeker requiem for a dream? die film wil je echt niet (of juist wel) kijken als drugsgebruiker :openmouth:

Jullie zijn goed op weg trouwens.. ik zou het jullie niet nadoen..

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Haha goed geraden ja! Brrrr, ik en die vriend waarmee ik keek werden helemaal vaag op t einde... Niet echt een gezellige film :(

@Japi-10: Ik vind het echt positief dat je zo eerlijk bent tegen je ouders. Dat je nu ook weer direct vertelt dat je toch weer gebruikt hebt... echt knap! En je bent echt goed bezig, dus wees niet te streng voor jezelf. Die records zijn heel goed om je aan vast te houden, maar als je zoals nu toch weer iets hebt gebruikt, is die tijd daarvoor echt niet ineens voor niks geweest! Dus keep up the good work!

Voor mij is t nu Dag 12. Vanavond heb ik dat feestje, en het is dus mijn doel om niks te doen, maar gisteren kreeg ik alweer echt van die gedachtes van: ach, een klein lijntje kan toch geen kwaad... En: zo erg is het allemaal niet, ik maak het mezelf veel te moeilijk, ik kan best wel iets pakken... Dus ik hoop dat het me lukt... Ik denk dat ik maar keihard aan de red bull ga....

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Inderdaad, tricky gedachten die.. Toch, je moet dan denken: "nee, ik heb het mezelf beloofd, en een belofte tegenover mezelf breken is echt zwak!, en ander lieg je tegen jezelf. En dat is toch het laatste wat je wil? want dan ben je inderdaad slecht bezig.."

Die gedachte helpt me wel tegen dergelijke verleidende en goedpratende gedachten.

ivm die film, ik had al het vermoeden dat het Requiem for a Dream was. Ik vind het echt een mega goede film. Wel ENORM schokkend inderdaad. De eerste keer dat ik die zag, was in school, ik vooraan, recht voor de tv, zonder iemand om even tussendoor gevoelens mee te delen over de film. Ik zat zowat in trance voor die tv, echt, overweldigend! :openmouth:
Het geeft wel stuff to think about. Ik vind het ook geniaal dat de film verslaving centraal zet, en niet zozeer drugs. Dat kun je goed zien bij die moeder, verlsaafd aan chocolade en eten, en dan, wegens een nieuw doel, schakelt ze over ter vervanging op een andere verslaving die inderdaad wel destructiever is. prachtig verfilmd ook. :hearteyes:

on topic: Vandaag dag 28! Nog 3 dagen na vandaag :P Aleja, de 4de mag ik terug :) Kzal zowieso wel niet direct terug elke dag gaan smore, examens komen er ook aan dusja. Drank ga ik wel doortrekke tot zolang ik kan. Misschien drink ik nooit meer :grin: Wie weet.. (Uitzondering is Absinth :grin:) Roken ga ik ook tot een extreem minimim houden, tot niet.

Ik wens verder iedereen zeker nog succes!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is idd mooi gedaan die film, en het is precies zoals het kan lopen als je geen maat weet te houden met drugs. Het is wel jammer dat als mensen die niks van drugs weten de film kijken, ze weer een bevestiging krijgen (van hun vaak negatieve) vooroordelen over drugs.... Terwijl het ook echt goed kan gaan als je ermee om weet te gaan.

Echt goed dat je nu 28 dagen niks hebt gedaan!! Zeker als je ook rookte en blowde, en dronk (dagelijkse basis?) Echt een prestatie!! Voor mij is t eigenlijk een stuk makkelijker, omdat ik sowieso al niet rook, en blow, en alleen in de weekenden drink, en gebruik...
Die 4 dagen ga je ook nog wel trekken dan, trouwens ook goed dat je zegt niet gelijk weer terug te hoeven naar je oude niveau! :)

Ik ga die tricky gedachtes maar eens uitschakelen, en alleen denken aan mijn eigen belofte... Wel lastig, want ik weet al dat vanavond iedereen (maar dan ook echt iedereen) hard zal gaan, dat het in ruime mate aanwezig is, en ik hoef maar iemand aan te tikken, en... Nu denk ik alweer, ach misschien wat coke, dat is niet zo erg... Pfff... zal dit nu echt niet verslaving zijn? Ik bedoel.... ik ben toch niet echt verslaafd.....? :confused:

BelgonX

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Ik ga die tricky gedachtes maar eens uitschakelen, en alleen denken aan mijn eigen belofte... Wel lastig, want ik weet al dat vanavond iedereen (maar dan ook echt iedereen) hard zal gaan, dat het in ruime mate aanwezig is, en ik hoef maar iemand aan te tikken, en... Nu denk ik alweer, ach misschien wat coke, dat is niet zo erg... Pfff... zal dit nu echt niet verslaving zijn? Ik bedoel.... ik ben toch niet echt verslaafd.....? :confused:

Weekendgebruiker zoals zovele. De verslaving heeft nog niet zoveel effect op je leven buiten de dipjes misschien dan. Je bent denk ik niet echt verslaafd aan een specifieke drugs zelf maar aan het ontsnappen van de realiteit in het weekend. Beetje zoals mensen die zich niet meer kunnen amuseren in het uitgaansleven zonder XTC. Je weet niet wat anders te doen want duidelijk zit heel je vriendenkliek er ook diep in en ze sleuren je gewoon mee zo. Je zegt zelf dat het in ruime mate aanwezig is en ik heb zo'n gevoel dat het dat altijd wel is als je uitgaat in het weekend. Je eigen grenzen kennen en vooral niet tegen jezelf liegen. Als je echt wil stoppen stop dan maar ga niet elke keer weer in de fout als je zegt te stoppen kan je beter het er nog even goed van nemen en er mee stoppen als je dat ZELF en ECHT wil. Bekijk dit niet als kritiek, gewoon de mening van een buitenstaander die weet hoe kut het kan zijn om na een lange week niet kunnen/mogen ontsnappen uit de realiteit. :stoned:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Het is idd mooi gedaan die film, en het is precies zoals het kan lopen als je geen maat weet te houden met drugs. Het is wel jammer dat als mensen die niks van drugs weten de film kijken, ze weer een bevestiging krijgen (van hun vaak negatieve) vooroordelen over drugs.... Terwijl het ook echt goed kan gaan als je ermee om weet te gaan.

Mja, dat is wel waar.

TechNora zei:
Echt goed dat je nu 28 dagen niks hebt gedaan!! Zeker als je ook rookte en blowde, en dronk (dagelijkse basis?) Echt een prestatie!! Voor mij is t eigenlijk een stuk makkelijker, omdat ik sowieso al niet rook, en blow, en alleen in de weekenden drink, en gebruik...
Die 4 dagen ga je ook nog wel trekken dan, trouwens ook goed dat je zegt niet gelijk weer terug te hoeven naar je oude niveau! :)

Wel, ik zal men oude niveau eens schetsen: Blowen: Elke dag minstens 2keer, meestal 3-4keer of soms meer. In het weekend, jah, 5-6-7, ... ? per dag.
Drinken: alleen in het weekend (maar was zowieso al geen echt liefhebber van drank, dus dit deed ik weinig)
Roken: jah, bij elke joint tabak, in het weekend bij een pint. Ik weet wel van mezelf dat eens ik stop met blowen, ik véél meer begin te roken, ter vervanging. Dit is dus nu niet gebeurt. Dus het is niet zoe een grote prestatie, moesten sommigen dit denken. Het was dus niet dat ik dagelijks een pakje ofzo rook.

Ik ga nu zoveel mogelijk proberen m'n wiet te vaporizen. en tabak zoveel mogelijk mijden. Heel af en toe een joint, kwestie van gezelligheid met vrienden enzo..

TechNora zei:

Hm, je gaat het precies inderdaad lastig hebben vanavond. Nou, hou dit ook in gedachten: je bent al 12 dagen gestopt, als je nu vanavond terug iets neemt, dan kon je eigenlijk beter vorig weekend ook iets nemen, en was dit dus allemaal voor niets.

Mja, het zal een grote uitdaging worden :) Bewijs tegenover jezelf dat je niet verslaafd bent, en dat je zonder kunt en neem vanavond niets :wink:
You can do it! Ik zal je mentaal steunen vanop afstand :tongueout:

Carlitos

Badass junkie
Wat heeft drugs toch een krachtige werking op jou en je lichaam + geest.
Had dat nooit verwacht bij me eerste keren.
The feelings :hearteyes:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hm, je gaat het precies inderdaad lastig hebben vanavond. Nou, hou dit ook in gedachten: je bent al 12 dagen gestopt, als je nu vanavond terug iets neemt, dan kon je eigenlijk beter vorig weekend ook iets nemen, en was dit dus allemaal voor niets.

Ja dat is ook nog eens het stomme... Ik heb wel eens eerder willen stoppen, en toen heb ik met moeite niet gebruikt op een supervet feestje... echt zoooo'n gaaf feest, en ik heb alleen maar gedacht: 'okee, ik heb het leuk, maar als ik nu iets naar binnen zou flikkeren, zou ik het echt helemaal geweldig hebben, net als al die andere mensen hier...'

Wat doe ik een week later, op een do-avond om 10 uur in een stomme kroeg... ja, hoor toch weer wat naar binnen... Dat is dan zo zonde, had ik het natuurlijk net zo goed op dat feest kunnen doen..

Dus nu denk ik weer, achja, misschien moet ik het ook maar gewoon doen? Ik ben nu zelfs zover dat ik denk: ik wil ook helemaal niet stoppen, want het is veel te leuk... Misschien dat ik vanavond de schade moet beperken speed en mdma moet vermijden, maar er een beetje keta ingooi. Dat heb ik al 2 maanden niet gedaan, en krijg er geen kater van, en werkt niet op me serotonine nievau :rolleyes:
Ik ga nu zoveel mogelijk proberen m'n wiet te vaporizen. en tabak zoveel mogelijk mijden. Heel af en toe een joint, kwestie van gezelligheid met vrienden enzo..
Jij bent goed bezig, en je klinkt echt alsof je het allemaal prima onder controle hebt. Beterrr :hearteyes:

@Belgonx: Ja, je hebt helemaal gelijk. Behalve dat die vrienden me niet echt expres lopen mee te sleuren ofzo. Het is wel dat ze idd altijd iets mee hebben, en het me dan ook aanbieden, maarja dat is natuurlijk juist sociaal! Als je met vrienden in de kroeg zit ga je ook niet alleen voor jezelf een biertje bestellen.

Maar verder... tja, ik weet niet of ik wel echt wil stoppen. Als ik doordeweeks me klote voel, dan wil ik het wel. Nu wil ik het deels, maar misschien als ik vannacht op dat feest sta, dan vind ik het ineens niet meer zo belangrijk, en wil ik gewoon genieten... Inderdaad ontsnappen uit de realiteit, even in die andere wereld zijn waar ik echt mezelf kan zijn, en los kan gaan, en mensen nog respect voor elkaar hebben. (ik weet het, lekker rooskleurig beeld :mrgreen:)

Wat ik ook doe, het is een beslissing, en ik sta erachter, want ik ben er nu lang genoeg over aan t nadenken... misschien is minderen ook al goed. De schade beperken, ofzoiets.. :openmouth:

BelgonX

Belezen gebruiker
Achjah kutdrugs ook. Wie het niet kent weet niet wat hij mist en dat is nog altijd de beste onthouding. Zoiets als mensen in de prehistorie geen nood hadden aan tv. Je kan best zonder maar het maakt alles zoveel leuker eens je het te pakken hebt. :mrgreen: . (tv was een random voorbeeld, ben geen tv addict :wave: )

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Dus nu denk ik weer, achja, misschien moet ik het ook maar gewoon doen? Ik ben nu zelfs zover dat ik denk: ik wil ook helemaal niet stoppen, want het is veel te leuk... Misschien dat ik vanavond de schade moet beperken speed en mdma moet vermijden, maar er een beetje keta ingooi. Dat heb ik al 2 maanden niet gedaan, en krijg er geen kater van, en werkt niet op me serotonine nievau :rolleyes:
Jij bent goed bezig, en je klinkt echt alsof je het allemaal prima onder controle hebt. Beterrr :hearteyes:

Maar verder... tja, ik weet niet of ik wel echt wil stoppen. Als ik doordeweeks me klote voel, dan wil ik het wel. Nu wil ik het deels, maar misschien als ik vannacht op dat feest sta, dan vind ik het ineens niet meer zo belangrijk, en wil ik gewoon genieten... Inderdaad ontsnappen uit de realiteit, even in die andere wereld zijn waar ik echt mezelf kan zijn, en los kan gaan, en mensen nog respect voor elkaar hebben. (ik weet het, lekker rooskleurig beeld :mrgreen:)

Wat ik ook doe, het is een beslissing, en ik sta erachter, want ik ben er nu lang genoeg over aan t nadenken... misschien is minderen ook al goed. De schade beperken, ofzoiets.. :openmouth:

Mja, ik denk dat je het zo ook eventueel kan doen. Je kan tussen elk middel 2-3 maanden tussenlaten, en zo elke keer iets anders doen. Natuurlijk wel opletten welk middel, mdma enzo zou ik moest ik u zijn toch ook nog even mijden, best minimum 3 maand. Maar dat ben je precies wel van plan :wink:

Er zijn genoeg middelen zodat je een enorme variatie kunt hebben. Dat zal mss ook het beste zijn in plaats van radicaal te stoppen. Zo kan je toch blijven genieten van alles zonder tolerantie en geen drastische nadelen achteraf. Dus de interval periode moet lang genoeg zijn :tongueout:

En bedankt voor het complimentje dat ik alles onder controle lijk te hebben. Ik streef hier ook wel naar. Maar toch, toen ik dat tripreport las waar je naar dat krakersfeestje in dat bos ging, met al die drugs door elkaar, hmm, zoiets zou ik toch ook wel eens willen beleven hoor. Zo voor 1 keer al men principes aan de kant zetten en echt ervoor gaan :grin: Klinkt geweldig :grin: Maarjah, ik kom die dingen niet zo vaak tegen blikbaar, en waarschijnlijk houdt men rationeel verstand me tegen.. Toch hoop ik ooit ook es zo een avond te hebben :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nou, ik heb t kunnen beperken tot een beetje keta, uurtje lol gehad, en toen weer uren nuchter rondgedanst, maar dat boeide niet. Leuk feestje gehad.
Denk dat ik er in het vervolg gewoon wat minder krampachtig mee moet omgaan. Niet meer tegen mezelf zeggen: nu een maand niet gebruiken, maar eerder: Alleen gebruiken bij perfecte gelegenheden, en niet meer zomaar op een do avond in een normale kroeg...

Ondanks dat ik dus een snufje keta heb gehad ben ik toch best trots op mezelf, en het is dinsdag, en lekker geen kater :mrgreen:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben blij voor je :)

Ik denk dat de keuze die je gemaakt hebt het je het beste zal vallen. Je moet je hier dan ook wel aan houden. Maar dit zal wel makkelijker zijn.

Vandaag is de dag dat voor mij de maand erop zit. :grin: Strak de eerste joint opsteken samen met men maat die ook tegelijk met mij gestopt is.

Ik ga nu wel niet, zoals ik eerder al vermeld had, terug in men oude niveau vallen. Geen alcohol, tabak zoveel mogelijk mijden, en wiet héél af en toe proberen doen. Liefst niet elke dag. kzou alleen in het weekend willen, en mss 1 dag in de week.

Deze vrijdag is het trippen op LSD, of mss paddos. Kben er nog niet uit.

Ik wens iedereen zeker nog succes verder die nog bezig is!
Keep it clean! :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Gefeliciteerd! Goed gedaan :) Nu lekker aan de weed? Ik zou trouwens voor de lsd gaan vrijag!! :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Tegen Technora: Ik denk dat je vooral voorzichtig moet zijn met mdma en speed; de andere stoffen veroorzaken vaak geen katers en dan maakt het ook niet zo veel uit als je eens in de paar weken iets gebruikt.
Dingen als LSD, en wellicht ketamine zul je je dan ook niet heel schuldig over voelen. Met xtc en speed kan je het beste gewoon zo láng mogelijk wachten steeds als je het volhoudt.

En naar argulas: Als je nog tijd hebt om voor dat paddo's illegaal worden een andere keer paddo's te doen zou ik ook voor LSD gaan :)

-spaceman-

Badass junkie
azgaza zei:
Tegen Technora: Ik denk dat je vooral voorzichtig moet zijn met mdma en speed; de andere stoffen veroorzaken vaak geen katers en dan maakt het ook niet zo veel uit als je eens in de paar weken iets gebruikt.
Dingen als LSD, en wellicht ketamine zul je je dan ook niet heel schuldig over voelen. Met xtc en speed kan je het beste gewoon zo láng mogelijk wachten steeds als je het volhoudt.

En naar argulas: Als je nog tijd hebt om voor dat paddo's illegaal worden een andere keer paddo's te doen zou ik ook voor LSD gaan :)

en wat als mdma je geen kater geeft... ik heb namelijk nooit katers van mdma...

Jeller

Badass junkie
mdma is sowieso ook slechter voor je hoofd en lichaam dan keta en lsd

ik ben trouwens al 11 dagen gestopt met blowen..na de examens zal een joint wel deugd doen dus :)

maar na de kerstvakantie ga ik proberen alleen nog te blowen in het weekend

rudyv

Experimenterende gebruiker
eerste keer dat ik dit topic lees.

Aan alle onthouders: STERKTE EN RESPECT!!!!!!!

volhouden gasten!

Enkele jaren geleden ging het bij mij de verkeerde kant uit (vooral alcohol). In mijn vriendenkring werd veel gedronken dus werd dit aanvaard als "normaal". Elke dag lazarus in de goot is niet normaal.
Na een zoveelste nacht zuipen kwam een zoveelste kater-ochtend met veel spijt!

Mijn besluit kwam: géén alcohol gedurende 3 maanden!
Het was moeilijk, maar het lukte. Ik maakte er zelfs 4 maanden van.

In het begin kreeg ik veel comentaar van m'n vrienden, toen ze echter zagen dat ik het volhield kwamen ze me één voor één zeggen dat ze wilden dat ze het ook konden (sommigen hebben dit ook gedaan).

Na deze periode van geheelonthouding drink ik nog wel, maar matig. Een glaasje wijn bij het eten, een pilsje op café.
Af en toe eens goed zat is er ook nog wel bij, maar dan herriner ik me de inspanningen die ik zoveel jaren geleden heb geleverd en dan is het weer gedaan voor een periode.

De vrienden die toen gewoon zijn doorgegaan (we zijn nu +/- 30 jaar) zijn single, hebben moeite hun job te houden en worden een beetje "eeuwige pubers".
Ik heb een goede vriendin, toffe job en een huis (zelf gebouwd). Ik ben trots dat ik toen die moeilijke stap heb gezet!

Nu geniet ik van alcohol en af en toe amfetamines dankzij die periode van onthouding.
Had ik dit niet gedaan was ik nu waarschijnlijk verslaafd of ... erger.

Groetjes en volhouden,

Rudy

Bovenaan