Kennis gemaakt met de duistere kant van speed.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Goedenavond drugsforum

TIP: Dit is geen trip report, maar mijn verhaal over hoe ik afgelopen dagen heb beleefd.

Jullie zullen het waarschijnlijk al gemerkt hebben I.V.M mijn plotse terugkeer op het forum en de redelijk vele berichten van mij de afgelopen dagen. (Ook te maken met mijn presentatie omtrent het onderwerp drugs.)
Ik had zaterdag besloten nog maar eens speed te doen, aangezien het toch alweer een tijdje geleden was zag ik hier het kwade niet van in. Die dag heb ik nog goed gegeten en de dagen ervoor heb ik goed geslapen. (8 uur per nacht)
Mijn mindset was perfect, heerlijk!

Zaterdag begon het dan, 5 gram speed gehaald en bij de lokale dealer eerst nog een tester erbij gekregen. Ik had de tester ingenomen (50mg). Na een kwartiertje te praten over hoe de zaken gaan van de lokale dealer voelde ik hem zéér goed. Ik dacht in mijzelf, dit is wel goede pep.
De nacht van zaterdag op zondag zo een 1 gram opgemaakt. Zondagmorgen om 7:00 gaan slapen, 9:30 was ik dan alweer wakker helemaal uitgerust, zo dacht ik. Ik mijzelf voorgenomen eerst goed te eten voordat ik de dag voortzet, ik heb toen ook veel kunnen eten.

Rond 16:00 maar weer een lijntje gepakt, aangezien ik met een paar vrienden een nachtje door zou knallen in het park. Rond 23:00 nog een laatste genomen en daar zat ik weer. Klaarwakker.
5:00 toch naar huis gegaan en niks meer bijgenomen na het laatste lijntje van 23:00. Ik dacht dat ik dan wel wat meer zou kunnen slapen, maar dit heb ik verkeerd gedacht. Ook nu ging ik pas maandagmorgen omstreeks 07:00 slapen. Rond 09:30 alweer klaarwakker. Maar wat zou het, 2 uur en 30 minuten slaap, beter als niets toch? Ondertussen weet ik wel beter maar dat vertel ik bij het einde. Ook die dag goed gegeten voordat ik mijn avontuur verder zette.

Het was maandag. Ik had de hele week vrij. Na goed gegeten te hebben en hebben gedoucht en zo voort, toch besloten mijn zo onschuldig avontuurtje verder te zetten. Het was avond en had ondertussen twee tot drie lijntjes op. Ik voelde geen effect, noch herkende ik dit en wist ik dat ik wel degelijk goed aan het gaan was, maar ik het effect ondertussen gewoon ben geworden.
Deze nacht begonnen de eerste tekenen van vermoeidheid op te treden: paranoia, zweten en lichte visuele hallucinaties (schimmen). Op dat moment vond ik het nog wel geinig, en wat een wonder ik heb deze nacht 5 uurtjes geslapen!

Het was dinsdag 5:00 dat ik wakker werd want ik was een paar minuten voor twaalf in slaap gevallen. Om 7:00 beginnen douchen, ontbeten en besloten een wandeling in te zetten.
Omstreeks 12:00 was ik terug en toen heb ik gegeten. Besloten het maar rustiger aan te doen door de dag en toen had ik besloten om te gaan zwemmen. Rond 17:00 terug van het zwemmen, reuze honger en dus ook toen weer goed gegeten. Rond 19:00 weer een lijntje genomen.

Deze avond verliep vrijwel goed, ik dacht bij mijzelf dat ik goed had geslapen en goed gegeten en het dus wel geen kwaad kon. Om 21:00 het laatste lijntje genomen en ook toen weer te voet naar huis vertrokken. Om 23:00 heb ik mij in mijn bed gelegd, beetje op drugsforum.nl gezeten wat ik vrijwel elke nacht deed onder invloed van pep. Het was 03:00, 6 uur na inname van het laatste lijntje, ik voelde dat het effect weg was, ik voelde mij moe en had het gevoel dat ik wel kon gaan slapen. Mijn ogen vielen bijna vanzelf dicht.

Ik lag dus met mijn ogen dicht op mijn bed, computer uitgezet. Ik kreeg de neiging mijn ogen open te doen, ik had het gevoel dat ik bekeken werd. Ik zag schimmen in mijn ooghoeken. Ik vond het nog wel geinig maar even daarna hoorde ik stemmen. In het begin kon ik hier wel om lachen, maar toen werd het enger en enger. Deze stemmen vertelden mij van alles over mijn verleden waar ik nog altijd trauma's van had. Ik begon te panikeren, het zweet brak mij uit.
Ik besloten het licht aan te doen, het was weg. Maar even daarna kwam het gewoon terug, ik draaide weg in een eigen wereld, geluiden van de buitenwereld (hond, klok, wasmachine, etc..) kreeg ik niet te horen, de stemmen overmeesterde alles.

Het duurde niet lang of niet alleen de auditieve hallucinaties traden op, maar ook de visuele hallucinaties werden heftiger en heftiger. Ik zag niet alleen meer een paar schimmen, maar ook personen uit het verleden waar ik momenteel geen contact meer mee heb stonden op mijn bed te springen. Ik begon heftiger te zweten, mijn bed was zeiknat. Ik nam een slokje drinken en met dat ik het flesje terug wou zetten stopte het weer. Ik ging naar beneden, legde mij op de bank waar het ook een stuk koeler was. Ik hoorde de stemmen nog steeds, maar de visuele hallucinaties waren weg. Ik leerde de stemmen te negeren en hield mijn ogen dicht. Ik schat dat ik rond 05:30 inslaap ben gevallen na 2 uur en 30 minuten een waren hel beleefd te hebben.

Ik werd deze middag om 14:00 wakker, gegeten, gedoucht en gedronken. Ik ging naar mijn kamer en haalde mijn portemonnee boven waar ik vervolgens een zakje speed uithaalde waar nog ongeveer 1 gram inzat. Ik glimlachte eventjes en moest terugdenken aan afgelopen nacht. Ik heb het toen maar meteen in mijn kluisje gestopt en besloten dat ik de eerste maanden wel genoeg heb gehad van dit middel. Rond 16:00 in slaap gevallen en nu net om 20:00 wakker geworden. Ik voel me nog slaperig dus ik zal dadelijk waarschijnlijk wel gaan slapen.

Ik heb geleerd dat pep niet zo onschuldig is als het lijkt. Ik zal in het vervolg twee keer nadenken als ik speed gebruik en ergens ben ik wel een ervaring rijker, maar de auditieve en visuele hallucinaties door middel van vermoeidheid zijn zeker niet voor herhaling vatbaar!
2 tot 5 uurtjes slaap is niet genoeg, geef je lichaam voldoende rust en gebruik niet langdurig.
Ik ben blij dat ik goed heb kunnen eten wat ik op bijvoorbeeld XTC niet kan. Daarom dat ik deze drug ook zo aantrekkelijk vind.

Ik hoop dat dit een beetje makkelijk las en er kunnen nog grammatica en/of spelling fouten in staan. Mijn excuses hiervoor maar heb dit snel even geschreven.

Dan wil ik er nog aan toevoegen dat de speed ondertussen 4 dagen droog is. Hij is nog helemaal zuiver en wit, toch vraag ik mij af hoelang ik het droog kan bewaren? Het zit trouwens gewoon in een doorzichtig plastic zakje.

Misschien leuk om te weten: Niemand in mijn omgeving heeft iets opgemerkt de afgelopen dagen. Alleen een paar vrienden die ik een beetje had aangeboden.

Met vriendelijke groeten

Fool

Badass junkie
Je weet dat je de vorige keer dat je zoiets deed precies dezelfde conclusie trok? :P

En die speed blijft droog, luchtdicht en donker nog wel een paar jaar goed hoor, als het niet een paar eeuwen zijn. :P

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
Je weet dat je de vorige keer dat je zoiets deed precies dezelfde conclusie trok? :P

En die speed blijft droog, luchtdicht en donker nog wel een paar jaar goed hoor, als het niet een paar eeuwen zijn. :P

Dat was I.V.M met een verslaving die opspeelde, nu is het I.V.M oververmoeidheid.
Ik voel nu niet de drang om terug aan de speed te gaan.
Ook was dit betere speed dan vorige keer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Volgens mij zei je de vorige keer inderdaad ook dat je speed niet meer dagen achter elkaar wilt gebruiken. Doe het gewoon niet, het is een aanslag op je lichaam en geest en wat is de lol er nou van?

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Volgens mij zei je de vorige keer inderdaad ook dat je speed niet meer dagen achter elkaar wilt gebruiken. Doe het gewoon niet, het is een aanslag op je lichaam en geest en wat is de lol er nou van?

Inderdaad dit heb ik toen verteld, nu ik dit heb meegemaakt wat ik afgelopen nacht hebt meegemaakt denk ik dat ik het spul de komende weken/maanden niet zal aanraken.
Ik merk zelf ook dat dit een aanslag op lichaam en geest is.
Maar ik zag er de lol wel van in, je dagen krijgen gewoon een ultieme boost.

kingdalton

Belezen gebruiker
Hallucinaties van vermoeidheid zijn echt vervelend, niet dat ik ooit speed gebruikt heb maar de hallucinaties ken ik wel. Constant over je schouder kijken omdat er iemand staat terwijl je beter weet, de autodeur snel afsluiten als je s nachts in de auto stapt :flushed:

Ik heb een keer gehallucineerd met 4fa en wiet op, dit bleek achteraf ook chronisch slaapgebrek te zijn in combinatie met stimulerende drugs, veel wiet en een avond vol losgaan op drum n bass. Dit vond ik in eerste instantie ook wel leuk, tot ik me af ging vragen wat er mis was met me :rolleyes:. Tijdens de taxirit terug reed de chauffeur verkeerd en ik dacht dat die ons zou vermoorden. (in mijn defensie, hij reed over een verlaten kermisterrein om een shortcut te vinden.)

De terugweg uit Praag was geen pretje 2 dagen later, nogsteeds helemaal uitgeput.

Let wat beter op jezelf de volgende keer :), je mag het dan wel niet voelen maar je kunt wel weten van jezelf dat je het niet trekt op een paar uur slaap per nacht paar dagen lang :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig man... Hopelijk trap je er niet nog een keer in. Een beetje speed kan geen kwaad maar 4 gram in een week is veel te veel... Gelukkig ben je er nu weer redelijk vanaf, maar neem deze waarschuwing serieus! Als je dit langer volhoud kun je in het slechtste geval in een psychose belanden en dan ben je ver van huis...

MeejheM

Badass junkie
Soms kun je best makkelijk concluderen dat bepaalde middelen niet echt jouw ding zijn. zoiets kan ik ongeveer wel uit je post opmaken.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
kingdalton zei:
Hallucinaties van vermoeidheid zijn echt vervelend, niet dat ik ooit speed gebruikt heb maar de hallucinaties ken ik wel. Constant over je schouder kijken omdat er iemand staat terwijl je beter weet, de autodeur snel afsluiten als je s nachts in de auto stapt :flushed:

Ik heb een keer gehallucineerd met 4fa en wiet op, dit bleek achteraf ook chronisch slaapgebrek te zijn in combinatie met stimulerende drugs, veel wiet en een avond vol losgaan op drum n bass. Dit vond ik in eerste instantie ook wel leuk, tot ik me af ging vragen wat er mis was met me :rolleyes:. Tijdens de taxirit terug reed de chauffeur verkeerd en ik dacht dat die ons zou vermoorden. (in mijn defensie, hij reed over een verlaten kermisterrein om een shortcut te vinden.)

De terugweg uit Praag was geen pretje 2 dagen later, nogsteeds helemaal uitgeput.

Let wat beter op jezelf de volgende keer :), je mag het dan wel niet voelen maar je kunt wel weten van jezelf dat je het niet trekt op een paar uur slaap per nacht paar dagen lang :wave:

Je hoort sowieso niet te rijden als je 3 dagen niet hebt geslapen. Laat staan onder invloed.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Heftig man... Hopelijk trap je er niet nog een keer in. Een beetje speed kan geen kwaad maar 4 gram in een week is veel te veel... Gelukkig ben je er nu weer redelijk vanaf, maar neem deze waarschuwing serieus! Als je dit langer volhoud kun je in het slechtste geval in een psychose belanden en dan ben je ver van huis...

Inderdaad, verlopig even niks meer.
Moest ik ooit besluiten van nog eens speed te doen, dan haal ik maximum 1 gram.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja heftig verhaal joh, maar je trekt inderdaad gewoon dezelfde conclusie als de vorige keer. Ook geef je aan dat je na een poosje helemaal geen effect merkt, maar dat je je nog alleen maar normaal voelt. Hoe je het ook went of keert: als je gebruikt terwijl je er geen bijzonder effect van voelt maar je alleen maar normaal voelt, zoals je al aangeeft, dan gebruik je na een dag of twee blijkbaar alleen maar om van de afkickverschijnselen af te komen, en niet recreatief.

Misschien een beter idee nog dan te bedenken hoeveel gram je haalt, is om gewoon regels voor jezelf op te stellen. Bijvoorbeeld: niet meer dan een keer speed gebruiken per drie/vier weken en dan niet meer dan een nacht doorhalen. (En denk dan ook niet dat je die keren op kunt sparen als je een keer een paar maanden niet gebruikt haha :wink: ) Een gram pep halen lijkt me ook geen goed plan. Je geeft zelf al aan dat je de eerste 50 mg erg goed voelde. Je kunt dus twintig keer goed onder invloed zijn van speed zonder bij te nemen van een gram. Of dat nou zo een goed idee is...

MeejheM

Badass junkie
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.

In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?

Missyy23

Bewuste gebruiker
snelgemsurfd zei:
MeejheM zei:

In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.

Idd ja, in theorie is het een mooi idee om zo te handelen, en knap als het lukt in de praktijk, maar ik zelf heb echt zo'n moeite met mezelf grenzen opleggen.
Zit zelf niet aan de pep, maar aan sos, en heb als ik eenmaal begin àltijd zin in meer. Dat hier wordt gesproken over 'iets met een ezel en een steen' en ' je trekt dezelfde conclusie als vorige keer dat het te ver ging' zou ook helemaal op mij kunnen slaan, ik wil ook maar door en door en door, en denk dan 'ach fuck it'
Wilskracht is niet mijn sterkste punt :wink:

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Missyy23 zei:
snelgemsurfd zei:
MeejheM zei:

Idd ja, in theorie is het een mooi idee om zo te handelen, en knap als het lukt in de praktijk, maar ik zelf heb echt zo'n moeite met mezelf grenzen opleggen.
Zit zelf niet aan de pep, maar aan sos, en heb als ik eenmaal begin àltijd zin in meer. Dat hier wordt gesproken over 'iets met een ezel en een steen' en ' je trekt dezelfde conclusie als vorige keer dat het te ver ging' zou ook helemaal op mij kunnen slaan, ik wil ook maar door en door en door, en denk dan 'ach fuck it'
Wilskracht is niet mijn sterkste punt :wink:

Och, je bent niet alleen :grin:,
Al kan ik wel veel beter de pep negeren dan m'n sos'kes.

Missyy23

Bewuste gebruiker
snelgemsurfd zei:
Och, je bent niet alleen :grin:

Hier op dit forum niet nee, maar onder mn medegebruikers op avonden vaak wel, zit vaak als enige nog wakker op het einde en moet dan echt mentaal een knop omzetten en accepteren dat het toch ècht op is, en de party hardy modus uitzetten :wink:

MeejheM

Badass junkie
nooit meer zin?

natuurlijk, ik heb zelf niet veel slechte ervaringen ermee gehad, en gebruik ook behoorlijk regelmatig. af en toe vind ik het wel mooi geweest, verkoop ik alles of geef het weg aan een ander die het maar mag gaan verkopen, en als er niks in huis is denk ik er zelden aan. ik kan goed weken, maanden en 1x zelfs jaren niks gebruiken, en dan ben ik er ook niet mee bezig.

fool heeft in een ander topic ooit eens gelezen ofzo dat je na het stoppen futloos of lusteloos kan worden, maar dat is bij mij meestal het geval voordat ik besluit even te stoppen.

stoppen of zonder zitten heeft bij mij het resultaat dat ik eerst 2 of 3 dagen echt de klok rond slaap(een analoge dan he), en daarna ga ik even goed eten en drinken in huis halen.

zoals ik eerder al zei moet ik dan even geen volk over de vloer die het voor mn neus op tafel leggen, want als ik het zie wil ik het hebben ook. na een weekje vind ik het voor mezelf helemaal niet erg om weer wat te gebruiken als vrienden het bij zich hebben. ik was nooit van plan helemaal te stoppen, het is meer een soort timeout, om je lijf lekker te laten herstellen.

als ik na een tijdje redenen heb om hoeveelheden in te slaan gebruik ik zowiezo minder, en minder vaak. meestal wordt het om wat voor reden dan ook weer meer en vaker gebruiken, totdat ik het wel weer goed vind en de cyclus herhaalt zich.

door omstandigheden heb ik 1x iets meer als 3 jaar geen drugs gebruikt, terwijl ik het zelfs in huis had enzo. vaker zijn het een aantal weken, 2 of 3 ongeveer.

omdat ik al zo vaak gestopt ben, en er enkel goede ervaring mee heb(geen afkickverschijnselen ofzo) kijk ik er totaal niet tegenop. ik doe het wanneer het mij uitkomt, en ga weer gebruiken wanneer het mij uitkomt.

het is je leven, je geluk, je omgeving etc. die je aan de drugs helpen, en stoppen moet je echt zelf doen. voor anderen is het vaak beter om helemaal niks meer te gebruiken omdat ze dat beetje controle wat ik heb niet in zich hebben, dat is een stuk moeilijker als je met dezelfde mensen om blijft gaan en uitgaan.

nou heeft mn toetsenbord ff een grote beurt nodig, wat je ook besluit te doen, of niet, succes ermee. ik denk dat je wijs genoeg bent, als ik in je eerste post lees dat je wel goed voor jezelf probeert te zorgen.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
fool heeft in een ander topic ooit eens gelezen ofzo dat je na het stoppen futloos of lusteloos kan worden, maar dat is bij mij meestal het geval voordat ik besluit even te stoppen.
Een redelijk aantal mensen gesproken die er vrij lang aan verslaafd waren ja, maar toegegeven, de één had er meer last van dan de ander. :P

MusicIsLife

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
(een analoge dan he)

Geen digitale? Is ook wel leuk om te doen hoor, gewoon een volledige dag overslaan. Heb dit 1 keer gedaan, toen ik terugkwam van snowcamp. We kwamen smorgens terug, werd wakker toen her donker was. Ik dacht: wow, tis alweer avond. Keek ik op mn klok, was het net wat vroeger dan hoe laat ik was gaan slapen. Duurde even voordat ik me besefte dat ik bijna 24 uur had geslapen :tearsofjoy:

ooscaar

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
MeejheM zei:
(een analoge dan he)

Geen digitale? Is ook wel leuk om te doen hoor, gewoon een volledige dag overslaan. Heb dit 1 keer gedaan, toen ik terugkwam van snowcamp. We kwamen smorgens terug, werd wakker toen her donker was. Ik dacht: wow, tis alweer avond. Keek ik op mn klok, was het net wat vroeger dan hoe laat ik was gaan slapen. Duurde even voordat ik me besefte dat ik bijna 24 uur had geslapen :tearsofjoy:
Ik heb hier even geen bron bij en correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat je hier mee op moest passen. Ik dacht dat je het beste dan gewoon 12 uur kon slapen, wekker zetten, en na een aantal uur weer opnieuw gaan slapen als dat nodig is. Wellicht voor de volgende keer wat handiger.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
OT: Ik lees het bericht van TS nu pas, maar man man man. Hoeveel dagen heeft ie achter elkaar wel niet gesnoven? Dat je dan hallucinaties, paranoia en stemmen ervaart doet me al heel erg denken aan psychose's. Zolang iemand maar genoeg door z'n neus heen boort en avonden doortrekt wordt men vanzelf wel gek. :wave:

MeejheM

Badass junkie
als ik meer dan ongeveer 10 uur slaap word ik altijd zo stijf wakker als een plank, dan heb ik weer in coma gelegen op 1 arm ofzo. ik slaap zelf liever 5 of 6 uur, dat is echt genoeg. als je slaap wilt inhalen zeggen "ze" dat je maar 1 uurtje extra kan inhalen.

als je je ritme flink verstoord hebt lijkt het mij niet zo erg om 1 of 2 nachten geen wekker te zetten, maar als je dat lang doet krijg je omgekeerde ritmes etc. (tov de norm dan).

als je goed ziek bent is langer slapen ook altijd wel mooi meegenomen, want dan heb je minder tijd om je ziek of beroerd te voelen. als je slaapmiddelen gebruikt moet je er ook rekening mee houden dat afhankelijk van het middel het langer door kan werken dan dat je slaapt, en ben je s'ochtens nog duf ervan. dat heb ik zelf gehad en is niet aan te raden, maar ook niet vreselijk.

Jakoslaze

Newbie
De andere kant v speed is idd heel duister. Het is gewoonweg een ellendige, zeer langdurige, verschrikking.

Ook al weet je op voorhand dat die paranoia erbij te pas zal komen, toch is het telkens weer sterker.

MeejheM

Badass junkie
dat ga ik niet ontkennen vanwege het algemeen belang, maar je raakt er wel aan gewend. of je daar blij mee moet zijn laat ik aan iedereens eigen inschatting

DutchMike

Experimenterende gebruiker
Dit is waarom ik maar een avond, hoogstens 2, per week speed doe.
Heb vaak genoeg gezien bij me broer hoe paranoide je ervan wordt.

Hij dacht namelijk dat er ninjas op het dak waren, die hem kwamen halen,
had hij ook nog de politie gebeld om eens langs te komen & te kijken..
De gezichten die de 2 agenten trokken toen ze me broer zagen was wel echt komisch :wink:

Maar.. er is veel meer in & tussen onze wereld wat wij kunnen zien & horen,
(en dus geloven) - er is vaak gezegd dat amfetamines het 3de oog ietswat openen.

Dus het zou soms wel meer dan hallucinaties/paranoide kunnen zijn!

Bovenaan