Kibo3

Bewuste gebruiker
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
Je hebt nog altijd het verschil in detox en klinische/langdurige opname. Die vrienden zijn misschien puur gegaan om even te “detoxen”. Bij een opname kun je echt wel degelijke hulp krijgen. Ook op gebieden als tijdsindeling, omgaan met zucht enzovoort.

Daarnaast zijn meetings ook een goede optie zoals al word aangeven. Probeer het eens uit. De een blijft zijn hele leven gaan om clean te blijven.

Succes!

Spatsen

Belezen gebruiker
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
Dat is dus precies wat ze jou leren in een goede “ 12 stappen programma “

Je leven drastisch veranderen en breken met de oude patronen om zo een terugval zo gering mogelijk te maken.

Er komt vanzelf een punt waarbij je denkt “ tot hier en niet verder “

hannes

Newbie
bedankt voor jullie reactie

Ik ben nu sowieso in gesprek gegaan met mijn eigen omgeving om te bespreken wat er aan de hand is. Dat lucht al erg op, maar de angst voor een terugval is zeker aanwezig. Daarom lijkt het me een goed plan om weer een stap vooruit te zetten en een NA-meeting bij te wonen. Je weet immers nooit wat eruit kan komen als je het niet probeert.

Heeft iemand nog tips waar ik zo'n NA-meeting kan vinden? Of zal ik het volgende week hier met mijn dokter over hebben?

_shikantaza

Badass junkie
bedankt voor jullie reactie

Ik ben nu sowieso in gesprek gegaan met mijn eigen omgeving om te bespreken wat er aan de hand is. Dat lucht al erg op, maar de angst voor een terugval is zeker aanwezig. Daarom lijkt het me een goed plan om weer een stap vooruit te zetten en een NA-meeting bij te wonen. Je weet immers nooit wat eruit kan komen als je het niet probeert.

Heeft iemand nog tips waar ik zo'n NA-meeting kan vinden? Of zal ik het volgende week hier met mijn dokter over hebben?
Goede stap! Kijk voor een meeting in de buurt op https://www.na-holland.nl/#/meetings

hannes

Newbie
Volgensmij heb je aangetoond dat je dit niet kunt toch, gezien je post van eind dec/januari.

Toch succes, hoop dat je blaas overeind blijft. 👍
Dat klopt zeker. Maar toen ben ik weer met school begonnen en heb ik veel afleiding gezocht, waardoor ik het probleem niet heb aangepakt. Ik heb wel aangegeven dat ik een probleem heb, maar we zijn er niet echt diep op ingegaan. Dit resulteerde erin dat ik me weer slecht voelde en weer begon te snuiven.

Oh, trouwens, ik heb nooit echt last gehad van mijn blaas.

_shikantaza

Badass junkie
Had nog een lasten vraag. Kan ik daar zo binnen lopen of moet ik eerst laten weten dat ik kom? En moet je perse naar een nieuwkom meeting of maakt dat niet echt uit?
Je kunt zo binnenlopen. Je mag ook van te voren bellen. Je bent welkom op elke meeting behalve op een vrouwenmeeting (ik neem daarbij aan dat je man bent :)).

Bovenaan