Ketamine en tolerantie

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ketamine is echt een vage drug.

Eigenlijk is het een soft-drug (niet lichamelijk verslavend), maar wel geestelijk heel verslavend.

De tolerantie is wel jammer, als je keta een tijdje niet doet is de gewenning wel rap weer weg.

Als ik keta gebruik en er is nog geen gewenning, dan gebruik ik thuis een dikke lijn of twee. Daarna met mijn ogen dicht hallucineer ik geweldig, met ogen open vollen bak trippen, een soort super LSD.

Maar, als ik dan vertrokken ben, blijf ik snuiven, en je wordt wel steeds heel vaag maar je geraakt niet meer in die quasi KO-modus, in die zin dat de hallucinaties uitblijven - echter het rare is, daarna blijft met ogen open nog urenlang, precies oneindig, mijn hoofd vaag, al wat ik zie ver weg, verward, kleuren die flikkeren, alles is meer donker, en dan wil je uit die roes eventjes.

Normaal is keta na een uurtje uitgewerkt, zijn er nog mensen die vijf of zes uur lang nog helemaal vaag zijn van keta, zonder bij te nemen?

Dit is geschreven in de zo'n nasleep, hard getript daarstraks maar herinner me weinig, nu blijft het uren doorgaan in mijn hoofd, iemand ervaringen hiermee?

Wacky

Badass junkie
Eigenlijk is het een soft-drug (niet lichamelijk verslavend), maar wel geestelijk heel verslavend.
Hoe kom je er bij om een niet lichamelijk verslavende drug soft drug te noemen ? Heel weinig drugs zijn lichamelijk verslavend hoor.

Nee, ik heb daar geen ervaring mee, maar ik gebruik ook zelden keta en wanneer ik het doe, is het nagenoeg altijd in combinatie met andere drugs.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Officieel is de onderverdeling als volgt:

- een softdrug is potentieel geestelijk verslavend, maar niet lichamelijk (geen afkickverschijnselen bij het stopzetten van langdurig gebruik, althans lichamelijk niet, enkel eventueel geestelijk).

- een harddrug is potentieel geestelijk verslavend en sowieso lichamelijk verslavend (de tolerantie hier is niet enkel geestelijke gewenning maar ook lichamelijke gewenning), je krijgt eventuele geestelijke en sowieso lichamelijke afkickverschijnselen.

Echter heeft de overheid beslist om twee lijsten op te stellen, lijst 1 zouden de soft-drugs zijn, lijst 2 de hard-drugs. Maar ze hanteren een ander, officieus, criterium: als een drug een zware impact heeft op het sociale leven van iemand bv. dan kan die drug mee onder de categorie harddrug vallen ook al is het een softdrug.

Enkele voorbeelden (officieel):

- sigaretten: hard-drug
- cocaïne: soft-drug (staat toch op lijst twee als hard-drug)
- ketamine: soft-drug (staat toch op lijst twee als hard-drug)
- heroïne: hard-drug (spreekt voor zich...)
- alcohol: hard-drug
- cannabis: soft-drug (alhoewel super silver haze en hasj-olie dan weer op lijst twee als hard-drug staan...)

enz...

Je verschiet soms van welke drug in feite lichamelijk verslavend is of niet - zoals cocaïne bv. - ik ben wel akkoord dat je zegt dat vele drugs lichamelijk verslavend zijn, ik vind van wel (en dus officieel hard-drugs zijn), zoals: sigaretten, cafeïne, xtc (mdma), speed, metamphetamine, heroïne, alcohol, suiker, taurine, kaas (echt waar, bevat een lichamelijk verslavende stof, weze het gering),...

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MDMA lichamelijk verslavend? Die kende ik nog niet. Zou je daar wellicht iets meer over kunnen uitleggen? Ik lees juist overal dat het juist níét lichamelijk verslavend is.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
mdma is ook weer zo'n bijzonder geval, het is geestelijk niet echt verslavend, maar wel lichamelijk (vandaar hard-drug) - de hype rond xtc en dat het een soft-drug (niet lichamelijk verslavend) zou zijn komt omdat het leuke, toffe, kleurrijke pilletjes zijn met een mooi, leuk logo op.

de pillen zien eruit als snoepjes, en het is niet zo'n grote stap om een pilletje door te slikken, een lijntje door je neus is al heel wat anders als je een beginner bent, ik ben een doorwinterd gebruiker maar een spuit in mijn arm steken zal ik nooit doen, die stap is te groot.

xtc-pilletjes (mdma dus) zijn snoepjes, onschuldig, en daarom denken mensen dat het vrij 'soft' is :)

(een goede test is: als je gebruikt hebt, en je hebt de volgende dag meer nodig voor hetzelfde effect, dan is het officieel een hard-drug waarschijnlijk (lichamelijk verslavend) al zijn er uitzonderingen, zoals ketamine, een soft-drug (niet lichamelijk verslavend) waar je ook meer en meer van nodig hebt. Maar bij cannabis, salvia, cocaïne,... kan het zelfs zo zijn dat je na lang gebruik minder nodig hebt dan voordien...)

Wacky

Badass junkie
Mananas zei:
- de hype rond xtc en dat het een soft-drug (niet lichamelijk verslavend) zou zijn komt omdat het leuke, toffe, kleurrijke pilletjes zijn met een mooi, leuk logo op.

Nee, die hype is omdat het zo goed als niet verslavend is. De lichamelijke verslaving bij alcohol bijvoorbeeld is er ook pas na lang en veel gebruik, misschien is dat bij mdma ook zo. Er is echter niemand die zover komt dat dat een factor is. Ik ben dan ook nog nooit een MDMA verslaafde tegen gekomen.

Jou manier van testen maakt het al duidelijk, volgens die test zou LSD en enorm lichamelijk verslavende drugs moeten zijn (je hebt echt veeeel meer nodig de volgende dag, en na een paar dagen werkt het helemaal niet meer) Iedereen is het er echter over eens dat LSD niet verslavend is. MDMA is een fractie meer verslavend dan LSD, maar niet heel veel.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Mananas zei:
mdma is ook weer zo'n bijzonder geval, het is geestelijk niet echt verslavend, maar wel lichamelijk (vandaar hard-drug) - de hype rond xtc en dat het een soft-drug (niet lichamelijk verslavend) zou zijn komt omdat het leuke, toffe, kleurrijke pilletjes zijn met een mooi, leuk logo op.

de pillen zien eruit als snoepjes, en het is niet zo'n grote stap om een pilletje door te slikken, een lijntje door je neus is al heel wat anders als je een beginner bent, ik ben een doorwinterd gebruiker maar een spuit in mijn arm steken zal ik nooit doen, die stap is te groot.

xtc-pilletjes (mdma dus) zijn snoepjes, onschuldig, en daarom denken mensen dat het vrij 'soft' is :)

(een goede test is: als je gebruikt hebt, en je hebt de volgende dag meer nodig voor hetzelfde effect, dan is het officieel een hard-drug waarschijnlijk (lichamelijk verslavend) al zijn er uitzonderingen, zoals ketamine, een soft-drug (niet lichamelijk verslavend) waar je ook meer en meer van nodig hebt. Maar bij cannabis, salvia, cocaïne,... kan het zelfs zo zijn dat je na lang gebruik minder nodig hebt dan voordien...)
Dat vraag ik juist, hoezo is MDMA lichamelijk verslavend? Als je informatie erover opzoekt (en dan bedoel ik niet meningen op een forum, maar van sites met feiten erover), dan kom ik letterlijk alleen maar tegen dat MDMA geen lichamelijke afhankelijkheid veroorzaakt, maar juist wel geestelijke afhankelijkheid kan brengen (het tegenovergestelde van wat jij zegt), zoals dat je het gebruikt omdat feestjes anders minder leuk zijn (je lichaam boeit het niks of je het wel of niet gebruikt, alleen je wilt het echt om de ervaring van een feest te veranderen).

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
ik heb net keta gesnitst, twee dikke lijnen, dus als ik vaag klink ligt het daaraan (voordien ook keta en speed, nu terug twee dikke lijnen keta), maar er zijn veel uitzonderingen, details, subtiliteiten,...

van ketamine kan je na twee dagen een gram naar binnen snuiven en nog niet in k-hole gaan, enkel wat vaag worden, maar is een softdrug.

Terwijl je bij je eerste sleuteltje al aan het dromen bent.

xtc put endorphines en serotonine uit ergo (officieel) hard-drug.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ketamine een soort super LSD? Dat had ik er niet achter gezocht... Klinkt wel interessant. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Sinds wanneer???

Zo vaak ketamine gedaan maar kon het nou niet bepaald schalen of vergelijken met LSD. Voor geen meter :confused:

Mindless zei:
Ketamine een soort super LSD? Dat had ik er niet achter gezocht... Klinkt wel interessant. :P

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ja, vage post, was onder de ketamine geschreven.

Ik weet niet waarom ik dit gepost heb.

Ja, met ogen open zie ik vaak alles heel fel flikkeren met kleuren, alles is uit perspectief getrokken, alles is heel ver weg, alles danst rond, patronen zoals roosters voor mijn ogen, laptopscherm niet meer kunnen lezen - net alsof de LSD Speed heeft gesnoven, ketamine is met ogen open precies een hyperactieve LSD trip.

(hoge dosis)

In de USA noemen ze het ook wel super acid. (vitamin c, special k)

mikoz

Bewuste gebruiker
Je kunt niet lichamelijk verslaafd raken aan mdma. Ik was verslaafd aan mdma. Maar dat was een geestelijke verslaving. Geen lichamelijke afkick verschijnselen. Het was een vicieuze cirkel, om steeds weer up en super down te gaan.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik denk dat jij een beetje teveel van internet aanneemt.

Mananas zei:

Ja, met ogen open zie ik vaak alles heel fel flikkeren met kleuren, alles is uit perspectief getrokken, alles is heel ver weg, alles danst rond, patronen zoals roosters voor mijn ogen, laptopscherm niet meer kunnen lezen - net alsof de LSD Speed heeft gesnoven, ketamine is met ogen open precies een hyperactieve LSD trip.

(hoge dosis)

In de USA noemen ze het ook wel super acid. (vitamin c, special k)

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik toets mijn ervaringen aan andere ervaringen die ik lees op internet.

Ik zit nu in een periode van keta-verslaving, net terug bij aan het komen op dit moment, nog wazig en vaag alles. Ik kan maar alleen lezen met 1 oog dicht, anders zie ik drie of vier dubbel.

Wat ik ervaar en wat ik lees, als het overeenkomt, dan klopt het.

Ik wilde een punt maken maar ik ben het vergeten.

Nu ik terug kan wandelen lijkt het alsof ik in sprookjesland ben. :hearteyes:

Vandaag ga ik terug candyflippen: 2 xtc pillen (250mg elks) om nu te consumeren, terwijl ik wazig ben van terug te komen uit een k-hole, enkele uren geleden, dan terug enkele vette lijnen keta om diep te gaan (ik lig in mijn bed met de laptop naast mij op een tafeltje, en ook al de rest ligt op dat tafeltje), en dan een vette lijn snelle, en om straks te gaan slapen heb ik opiaat-capsules (een soort zuivere heroine) en een shitload van barbituraten en benzo's.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Mananas zei:

Ik had al een vermoeden, je klonk niet helemaal jezelf. Dissociatieven, vooral op hoge doseringen hebben wel eens de gewoonte om je manisch te maken wat tot beetje impulsieve acties kan leiden. :P

Probeer een beetje rustig aan te doen zou ik zeggen. :)

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
ps mijn keta is getest: 87% zuiver, met andere woorden: mega fucking harde zuivere keta!!! :wave:

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
weett nimeer of ik net keta heb gedaaan of dat het aan het uitwerken is :confused:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Mananas zei:
weett nimeer of ik net keta heb gedaaan of dat het aan het uitwerken is :confused:
Sowieso bij pakken wanneer je het niet meer zeker weet. :wink:
Zijn dat ketamine pillen in de foto of MDMA?
Ketamine pillen ben ik namelijk nog nooit eerder tegen gekomen. :tongueout:
Zien er wel mooi uit, gezien de unieke vorm zullen ze wel compact/stevig gedrukt zijn.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
knip overbodig

hier is de keta links kristalpoeder, rechts xtc en eronder mdma kristallen

Bobsacamano

Badass junkie
Exceptional Insight is van de politie hij probeert te kijken of hij een zaak tegen je aan kan spannen.

Ps de foto's moeten een beetje een nut hebben. Dit is gewoon tof doen met je zakje pillen en poeder daar zijn we niet van gediend.

Mananas zei:
waarom vraag je dat?

Pante

Belezen gebruiker
Je gaat er wel van slap van lullen in ieder geval.

Kan ook een positief effect zijn tho :P

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ben het eens met EI. Dit is niet echt een trip report. Meer een "kijk hoeveel ik neem" post.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
IrishCoffee zei:
Ben het eens met EI. Dit is niet echt een trip report. Meer een "kijk hoeveel ik neem" post.
Is niet echt een trip report nee, maar ik denk dat TS iets te vaag in zijn hoofd was om de goede sectie ervoor te kiezen.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Peppi en Coki zei:
IrishCoffee zei:
Is niet echt een trip report nee, maar ik denk dat TS iets te vaag in zijn hoofd was om de goede sectie ervoor te kiezen.

Als ik de hoeveelheden even doorlees denk ik dat ook :tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Peppi en Coki zei:
IrishCoffee zei:
Thanks, was mij nog niet opgevallen aangezien ik al snel gestopt was met lezen. Heb het nu even naar het juiste subforum verplaatst.

MeejheM

Badass junkie
Wat voor ketamine had je eigenlijk? ketamine hcl van 87% is namelijk net iets zuiverder als het theoretische maximum.

Uit ukraine en pakistan kun je eerder 84-85% verwachten, en als je duitse uitdampt blijkt er altijd een percentage onbekende vaste stof in te zitten, ik vermoed conserveringsmiddelen of dingen die voordeel opleveren bij injectie, maar ik ben geen anastesist.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Wat voor ketamine had je eigenlijk? ketamine hcl van 87% is namelijk net iets zuiverder als het theoretische maximum.
Het theoretische maximum voor ketamine hcl is 87%, dus het zou kunnen. Maargoed gezien de wauze teksten en het opscheppen van Mananas heb ik me twijfels of dit ook niet gewoon een hersenspinsel van hem is.

Bovenaan