Ketamine gebruik en vragen

Kibo3

Bewuste gebruiker
Dag gebruikers,

Ik zie dat er nog niet veel topics zijn die inhoudelijk gaan over ketamine. Vandaar dat ik deze topic maak. Keta is erg populair tegenwoordig en je hoort de gevolgen van gebruik van het middel frequent. Ik heb zelf keta erg veel gebruikt en doe dit nog steeds af en toe maar nooit meer zoals eerst. In deze topic wil ik vragen beantwoorden die anderen kunnen helpen of op weg helpen. Ook vind ik het interessant als er verhalen worden gedeeld dat iedereen meer inzicht krijgt in verschillende ervaringen van gebruikers.

Brand los!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Er zijn best veel topics gemaakt over ketamine hoor 😉

Maar voel je vrij om jouw ervaringen te delen. Welke combinaties vind je chill? En welke doseringen dan? Tips en tricks door ervaring? Wat doe je om schade te voorkomen?

Kibo3

Bewuste gebruiker
Er zijn best veel topics gemaakt over ketamine hoor 😉

Maar voel je vrij om jouw ervaringen te delen. Welke combinaties vind je chill? En welke doseringen dan? Tips en tricks door ervaring? Wat doe je om schade te voorkomen?
Ik gebruik het middel al zo'n 3 jaar. Ik ben persoonlijk nooit echt aan het dokteren geweest met combinaties. Vaak gebruikte ik keta in de combinatie met een upper 4-mmc en MDMA (XTC). Dit had altijd wel een positief effect omdat je er lekker scheel van word maar nog wel ''overeind'' blijft. In deze periode was mijn tolerantie ook nog totaal niet hoog. Combinaties die mij minder was keta met 2cb en het roken van hasj. Ik werd sneller angstig en misselijk, vooral met 2cb spacede ik hem helemaal de pan uit. Misschien iets te heftig voor dat moment met nog niet al te veel ervaring met drugs. Keta in combinatie met alcohol was voor mij het fijnste. Ik weet dat je overal terug ziet combineer keta niet met alcohol ik raad het daarom ook niet aan. Wel hielp een kleine hoeveelheid alcohol (3 tot 5) glazen mij voor een eerder en iet wat scheler effect. Dit beviel mij erg positief, het gevaar hier is natuurlijk als je van beide downers teveel gebruikt het averechts gaat. Het ouder en wijzer worden is ontzettend handig bij ketamine. Voorheen keek ik niet naar doseringen maar gewoon pakken. Ontzettend onverantwoord omdat je absoluut geen tijdsbesef hebt. Nu ik een aardige tolerantie heb ben ik voorstander van stapelen geworden. Ik begin met een aardige eerste ronden van 75-80 mg vanuit hier 2 rondes na telkens 10-15 minuten met ronde 2 60mg en ronde 3 45-50 mg. Dit is meestal genoeg voor een leuke avond met muziek/serie. Soms moet ik na de eerste ronde de mg ophogen voor hetzelfde effect. Ik heb vaker gehoord dat dit snel op elkaar en veel is. Echter is de keta die ik gebruik 83%. Ik heb met mezelf afgesproken niet meer meer dan 1g per keer gebruik. Er waren voorheen periodes dat makkelijk de 3g of meer werd aangetikt op een dag. Vanaf dit moment kreeg ik de eerste klachten veel plassen, na aantal dagen achter elkaar gebruiken na het plassen een licht brandgevoel en uiteindelijk de eerste K-cramps. De eerste was het aller heftigste. Mijn hele bed afgestruind en in de gekste posities gelegen, ijskoud met een warme gloed over me heen, overal donkere vlekken, lijk wit en zelfs overgeven. Ik had geen idee wat me overkwam dus heb het lijdzaam uitgezeten. Ik ben vervolgens onderzoek gaan doen wat er nou was gebeurd en kwam tot het begrip K-cramps en waarom deze ontstaan. Ik had me niet verder verdiept in hoe deze nou echt ontstaan op het overtallig gebruik van ketamine na. Periodes hierna nog 2x deze krampen gehad maar met paracetamol was het beter te doen. Beter staat hier buiten context omdat het nog steeds rete veel pijn doet en je geen oog dicht doet. Als er interesse is over een heel bericht over mijn ervaring met K-cramps met meer diepgaande uitleg laat dat even weten.

Verder voor degene die al zover zijn dat ze bloed plassen of zelfs met weefsel (heb ik niet gehad) werkt het om in een warm bad te zitten. Op deze manier is plassen nog enigzins verdraagbaar. Natuurlijk hierbij de tips om een arts te raadplegen en acuut te stoppen met ketamine. Zoals eerder aangeven in deze topic is dit niet altijd even makkelijk en een arts raadplegen beschamend en eng. Dit vond ik ook echter zijn de artsen er om je te helpen en niet om je te veroordelen. Ik heb menigmaal fijn contact gehad met mijn huisarts, het was voor mij niet nodig een andere instelling te raadplegen. Overigens zijn deze instellingen er ook om jou te helpen alleen moet je dan wel je probleem openlijk maken aan jezelf en anderen. Maak hierin kleine stappen voor jezelf.

Ben je niet klaar voor een dergelijke stap moedig ik zeker niet aan ketamine te gebruiken of te blijven gebruiken. Wel kun je proberen een betere dag indeling te maken dat je niet dusdanig vrije tijd hebt die je gaat indelen met keta. Verder werkte het voor mij en anderen om tijdens en vooral na veel te drinken op deze manier blijft de keta in ieder geval minder in je lichaam hangen en verwerkt het makkelijker of in delen. Daarnaast had het nemen van vitamine c ook een positieve werking op het verminderen van klachten. Ook het niet doorslikken van de ''drip'' zorgt dat er minder keta in je buik terecht komt. Dit betekent niet dat er helemaal niks in je buikt terecht komt. Gebruik de tips gelieve niet om maar door te gaan met keta in principe geeft je lichaam aan de stof niet meer goed te verdragen. Probeer hier naar te luisteren voordat je permanente schade oploopt. Probeer tot slot als je veel gebruikt je dosissen omlaag te brengen en pauze dagen toe te voegen. Ik weet dat dit lastig is maar zo geef je je lichaam meer de kans.

Tips & Tricks

Gebruik als beginnende gebruiker keta niet in combinatie met andere drugs of alcohol. Vind je draai met het middel en kijk of het je bevalt. Doe dit door in ieder geval je drugs te testen en vervolgens enkele punten te pakken dit met pauzes van 20-30 minuten. Dit is afhankelijk hoe het middel op je aanslaat. Op deze manier kun je wel voor jezelf managen wat je tolerantie en effect is. Bij keta word heel snel het woord k-hole genoemd. Ik zou een beginnend gebruiker van keta of uberhaupt een beginnend gebruiker van drugs met nog geen ervaring met psychidelica niet aanraden zo ver te gaan. Dit kan een best heftige ervaring zijn. Bij het gebruik van keta kun je het met een lage dosering ook hartstikke leuk hebben met bijvoorbeeld je vrienden.

Wegen = weten heb je een weegschaaltje weeg je inname. Zo heb je inzicht in wat je neemt.

In geval van groepsverband laat je niet als je er al aardig scheel inzit je op laten naaien om meer te nemen. Monitor voor jezelf wat je aankan en hoever je wilt gaan.

Heb het vooral naar je zin met het middel en laat jezelf er niet mentaal afhankelijk van worden zoals ik een periode had. Je komt heel lastig uit deze circulatie. Ik hield mezelf lang voor dat ik het zelf wel onder controle had en kon stoppen wanneer ik wilde. Echter als ik dan weer keta had ging ik vrijwel altijd door tot het op was. Eigenlijk sprak ik mijzelf telkens tegen. Pas toen ik het probleem accepteerde, realisatie in fysieke risico's en in gesprek ging met in mijn geval mijn huisarts merkte ik dat ik stappen maakte.

Niet alles staat helemaal volledig of misschien niet voor iedereen even duidelijk maar het is al een erg lang bericht. Voel je daarom vrij om je vraag te stellen. Wil graag dat iedereen weet wat hij/zij kan verwachten voor een leuke ervaring of help bieden aan degene die dat nodig heeft net zoals ik ooit. Wil niemand met een zak op zijn been zien lopen of een blaastransplantatie.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik vind ketamine en andere dissociatieven na psychedelica de leukste middelen, maar ook 1 met de grootste acute gevaren, namelijk de nier- en blaasproblemen die je schetst. Goede info, ik hoop dat mensen er wat aan hebben.

Ook het niet doorslikken van de ''drip'' zorgt dat er minder keta in je buik terecht komt. Dit betekent niet dat er helemaal niks in je buikt terecht komt.
Het maakt voor de nier- en blaas problemen trouwens niet uit of het wel of niet in je maag komt. Het gaat erom dat het via je bloed wordt uitgescheiden door je nieren

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
En daarnaast wordt er ook nog gespeculeerd over antibacteriële werking van deze stoffen, wat ook potentieep gevaarlijk is.

Kibo3

Bewuste gebruiker
Ik vind ketamine en andere dissociatieven na psychedelica de leukste middelen, maar ook 1 met de grootste acute gevaren, namelijk de nier- en blaasproblemen die je schetst. Goede info, ik hoop dat mensen er wat aan hebben.

Het maakt voor de nier- en blaas problemen trouwens niet uit of het wel of niet in je maag komt. Het gaat erom dat het via je bloed wordt uitgescheiden door je nieren
Aah mijn fout. Het doorslikken van de drip kan wel direct zorgen voor misselijkheid, (erg) opgeblazen gevoel of geïriteerde maagwand.

Bovenaan