Khat stek

dno666

Newbie
Is dit nog te komen? mijn planten zijn kapot gegaan lang geleden en zou er graag terug een hebben.
Verzamel ethnobotanica plantjes

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het zal vast nog wel te verkrijgen zijn ergens. Bv in wijken waar veel Afrikanen wonen. Zij gebruiken het soms. Verdere info mogen we niet geven. Noemen van verkooppunten etc is verboden. Aangezien Qat sinds 2013 illegaal is mag dit soort info niet gegeven worden.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Toch wel in een bepaalde vorm,

Khat zaadjes zijn niet verboden, en er zijn smartshops die dat verkopen. Dus gewoon even googlen op 'Khat zaden', en je scherm zal vol staan met verkopers.

dno666

Newbie
Zaad is zeer moeilijk, mij lukt het alvast niet.
Ik informeer me wel bij de afrikanen :)
Triestig dat dit illegaal is ik koop me een fles zuivere alcohol hier om de hoek aan €40

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb even gegoogled, en de gehele plant staat inderdaad op lijst 2 van de opiumwet en is daarmee een softdrug. Dus zijn stekjes inderdaad illegaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gekke is, jaaaaaaren terug kwamen de Afrikaanse klanten hun bosjes Qat zo ophalen bij de loods waar ik vroeger werkte. Zij importeerde het uit hun thuisland en was gewoon legaal. Kwamen ze met een verotte bestelbus die zooi halen. Vol ongedierte en beestjes zaten die bosjes...
NVWA keurde die zooi met een knipoog en liet t gewoon door...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@De Dunne
Khat heeft niet echt prioriteit, zolang die Afrikanen het kleinschalig houden wordt het nog wel eens gedoogd in grote steden.
Khat zit zo ingebakken in de cultuur van bepaalde Afrikaanse volken, dat is daar wat alcohol hier is en krijg je toch niet uit die samenleving.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@De Dunne
Khat heeft niet echt prioriteit, zolang die Afrikanen het kleinschalig houden wordt het nog wel eens gedoogd in grote steden.
Khat zit zo ingebakken in de cultuur van bepaalde Afrikaanse volken, dat is daar wat alcohol hier is en krijg je toch niet uit die samenleving.
Ik denk dat Qat ook niet veel kwaad kan. Volgens mij is het een vrij “veilige” drug.
Nadeel was wel dat het onder gebruikers veel overlast geeft. Ze spugen de slijm etc uit op de gallerijen van hun flats en op straat. Overlast door groepsvorming etc. Daarom mocht ik het als vrouw alleen niet bezorgen met de wagen. Te link....

dno666

Newbie
Gebruik interesseert me ook niet, heb veel gevaarlijkere planten staan die legaal zijn. Dat ze de takjes op straat verdbieden maar een plantje thuis?? Ik verzamel ook messen thuis waarmee ik niet op straat mag lopen. Vroeger waren er nog nederlandse ethnobotanica forums waar je terecht kon maar die zijn ook met de noorderzon verdwenen. Ik neem terug hobby op die enkele jaren on hold heeft gestaan (alcoholverslaving, nu 3,5 jaar geen druppel meer) en wil mijn collectie terug aanvullen.

dno666

Newbie
Wolfskers, peyote, hemia salicifolia, san pedro, salvia dinivorium blossom strain (onderweg), Bilzenkruid,HBW 'madagascar' (onderweg), absinth alsem, cocullus indicus, datura metel, alruin maar is aan het kapot gaan, kinineplant, leeuwenoor, binnenkort kratom. Vele andere kruiden, ben Herborist. Had vroeger +150 maar ik heb een tijdje nalatig geweest en veel verloren.. weer aan het opbouwen. Ik zoek vooral overblijvende planten nu

Bovenaan