Khat...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ga er maar vanuit dat je straks door een goed bedoelende mod. wordt doorverwezen naar de zoekfunctie. Maar aangezien ik niks tegen een veelvoud van soortgelijke topics heb:

Ik heb 't nooit gehad, en het trekt me ook niet aan. Ik heb 't wel is op tv gezien. Daar werd uitgelegd dat het khatkauwen over het algemeen een sociale aangelegenheid is, waarbij 5 a 6 mensen gezellig bij elkaar zitten te 'gebruiken.' En langzaam wordt men steeds spraakzamer, en actiever van geest.
In de praktijk zou blijken dat hoewel je er mentaal actiever/creatiever van wordt, dit in de praktijk niet tot concrete resultaten lijdt. Dus het is niet iets wat dagelijks gebruikt moet worden, volgens mij. Maar ik heb er niet echt verstand van.

(edit: grappig, na even de zoekfunctie gebruikt te hebben, blijken er, althans op het eerste gezicht, niet eens zoveel khat-topics te zijn.)

pieter-b

Wijs gebruiker
Ik heb redelijk vaak khat geknaagd..
het is inderdaad een sociale bezigheid. Het effect is denk goed te vergelijken met ephedra, al komt het met khat geleidelijker op..
Net zoals bij andere amphetaminen is erbij zuipen erg leuk..maar niet echt goed voor je...dus ik adviseer het maar niet :wink:

teebo

Bewuste gebruiker
ik denk dat het in uit je bol stond, je kon het kopen in speciale marktjes ofzo, bij sommige buitelanders, kan iemand dit vertalen naar gent?

pieter-b

Wijs gebruiker
Het is een soemalisch cultureel product...
vrijwel alle soemaliers gebruiken het..
Het word meestal in normale huizen met gezinnen verkocht..
je vind ze door het aan de eerste soemalier te vragen die je tegen komt.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik vergelijk het zelf altijd met een afgezwakte versie van speed of inderdaad ephedra. Maar je moet wel blijven kauwen want als je stopt, trekt het effect ook weer razendsnel weg.

erwin krol

Bewuste gebruiker
ik heb de plant nog niet gehad alleen een synthetische variant. Wel leuk hoor! Cathinonen (afgeleide van de werkzame stof uit khat) zijn best leuk, als upper ethyl-cathinone en als empathogeen methylone of butylone.
Ik zag nog wat Afrikanen kauwen in de trein, ze waren redelijk euforisch and luidruchtig.

pieter-b

Wijs gebruiker
Overigens beweert azarius dat het eten van khat, het eten van de bladeren van de plant is, echter is het het knagen van de takjes.

Mocht iemand eens wat khat aanschaffen, is het handig te weten dat de qualiteit kan verschillen van 0-100%. De werkbare stoffen breken ongelovelijk snel af namelijk. Dit is de reden voor het bananenblad..die houdt het vocht beter vast en voorkomt uitdroging.
Goede khat kun je herkennen aan zoveel mogelijk groen in de takjes. De takjes worden paars wanneer deze zijn uitgedroogd, en de werkzame stof is dan omgezet in een inactieve. Takjes zijn echter altijd gedeeltelijk paars(dit is meestal het stuk wat uit het bananenblad steekt). Er is waarschijnlijk geen andere drugs met zo'n korte houdbaarheid.
De prijzen die ik ervoor heb moeten neerleggen varrieerden van 10 gulden / bos, tot 15 euro / bos.

Hans

Wijs gebruiker
erowid.org zei:
Netherlands #
Khat is legal to buy, sell, and use in the Netherlands. In September 2004, in response to a request by city officials in Tilburg and Rotterdam, Minister of Justice Donner announced that use and sales of Khat had not caused significant problems and would not be controlled. [Reference]

Zijn er geen winkeltjes met Khat?

Bovenaan