kiloprijs?

hoi hoi

ik heb dus net gehoord dat een kilo jamaicaanse wiet 700 per kilo kost is dat een beetje een gemiddelde prijs of is dat juist erg duur?

gr loveu4live

raging_bull

Bewuste gebruiker
Dat is 70 cent per gram jacks, dat is vet goedkoop. Normaal betaal je als je echt goedkoop bent 2 a 3 euro per gram. 4 euro per gram is geen uitzondering.

Wacky

Badass junkie
volgens mij licht de kiloprijs van wiet tussen de 1500 en 4000 ongeveer afhankelijk van kwaliteit.

oke dus als ik slim zou zijn dan zou ik het dus bij hun moeten kopen maar ja wat moet je in godsnaam met een kilo ...of meer hahah dat krijg ik nooit op man!

gr

Wacky

Badass junkie
Als het daar 700 kost voor een kilo, dan denk ik dat er wat mis is.

Maar je kan natuurlijk altijd eens gaan kijken.

vogel

Bewuste gebruiker
hmmm kilo is 1000 gram

elke dag 3 joints ,,,is elke dag een gram,,,,

nou daar doe je dan wel bijna 3 jaar van

this alleen niet aan te raden,, elke dag suf,,,,,,,,,,,en dan ook nog elke dezelfde wiet

maiskorrel

Bewuste gebruiker
zoiezo jamaicaanse wiet is echt rotzooi:

lolzornated

Experimenterende gebruiker
Ik had in Amsterdam een tijdje geleden Jamaican gehaald, het was echt kut sprokkelen en dr zaten zelfs zaadjes tussen. Raar genoeg werden we zo stoned als een garnaal.

Wacky

Badass junkie
Re: Weed

ibahl zei:
Mensen ik zoek een leverancier van wiet, niet al te dure spul om te verkopen in belgie. Alleen serieuze reacties ajb, je kan me een pb sturen. alast bedankt
Dat zoekt heel belgie :)
Eind van de zomer, dan hebben we allemaal weer "export wiet" in nederland :tongueout:

KetaNr1

Belezen gebruiker
En voor 700 een kg"tje kope??
pas maar op, of ze wille je 700 lichter maken of je koopt gedroogde stront...

pieter-b

Wijs gebruiker
...en toch vind ik de wietprijzen schots en scheef.
Buitenwiet behoort eens iets van 1.75 euro per gram te zijn per kilo
Binnenwiet behoort eens iets van 2.50 euro per gram te zijn per kilo

Een onsje buitenwiet eens 2.25 euro per gram
Een onsje binnenwiet eens 3.00 euro per gram

...afzetters! :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
tja.. ik zeg ook behoort.., niet dat je daar tegenwoordig goede wiet voor krijgen kan...
daar heeft de overheid met haar superefficiente drugsbaron genererende oprollen van grote hoeveelheden plantages tegelijkertijd wel voor gezorgd..
dat ze de telers maar weer snel met rust moge laten en de prijzen maar weer snel mogen dalen naar een normaal niveau.

KetaNr1

Belezen gebruiker
Nee pipo, de wiet word niet duurder omdat er kwekerijen opgerold worden dat veranderd niks aan de wietprijs...
Het komt omdat er gewoon steeds meer blowers bijkomen en de wietprijs gaat NOOITS zakken...en gaat alleen maar OMHOOG!!

:wave:

jcutter

Badass junkie
Yes, de prijs stijgt nog sneller omhoog alsof het mijn testosteron spiegel is bij het zien van een eetbare dame en de kwaliteit zakt omlaag met als reden dat er te weinig tijd is om te groeien, dus gaan ze er allemaal troep erin dumpen zodat de planten sneller gaan groeien :(

Mijn longen worden niet meer gevult met cannabtich!

honingolie

Bewuste gebruiker
mijn tere longetjes verdienen alleen het allerbeste; 100% bio homegrown ganja.. onbetaalbaar en niet te vinden in shops :wave:

pieter-b

Wijs gebruiker
KetaNr1 zei:
Nee pipo, de wiet word niet duurder omdat er kwekerijen opgerold worden dat veranderd niks aan de wietprijs...
Het komt omdat er gewoon steeds meer blowers bijkomen en de wietprijs gaat NOOITS zakken...en gaat alleen maar OMHOOG!!

Sinds vorig jaar is men van strategie veranderd wbt het oprollen van plantages. Ipv individuele plantages verzamelen ze nu eerst een lijst die ze vervolgens in 1 keer oprollen. Daarnaast zijn woningcoorporaties tegenwoordig een stukje bevoegder om je uit huis te zetten in geval van een plantage. Hierdoor ontstaat er onderbevoorrading in coffeeshops. Omdat er gelijktijdig minder wiet op de markt is groeit de mogelijkheid om als teler makkelijk alles aan het buitenland kwijt te raken. De wietprijs is daar een stuk hoger, dus dat brengt een stuk meer op. Nederlandse coffeeshops moeten dus met die inkoopprijs meegaan om niet droog te komen staan.
Dus Ja... het aangescherpte kweek oprol beleid is de Directe oorzaak voor onze prijsstijging van 60% het afgelopen jaar.

KetaNr1

Belezen gebruiker
nee pieter pipo de 2de, die informatie heb je uit een krant ofzo..
wat je zegt klopt maar voor een deel (wat de krant zegt, ook altijd)
maar bijna alle wiet die naar het buitenland gaat is verzwaard of puinwiet.
dat komt omdat ze in t buitenland gedroogde stront roken en verzwaarde lampewiet gaat voor een dikke prijs naar de oostbloklanden.
en coffeeshopeigenaars kunnen een wiet tekort hebben omdat ze niet de juiste contacten hebben, die niet voldoende kunnen leveren. Niet omdat er wat kwekerijtjes worden opgerold. De prijs gaat ook inderdaad omhoog omdat het grootste deel van de wiet ( 60% ) verzwaard naar het buitenland gaat maar waarom gaat die wiet naar het buitenland?
OMDAT MENSEN HET ROKEN! jaja niet alleen nederlanders blowen :stoned:
de prijs gaat omhoog omdat er steeds meer vraag naar wiet is over heel europa, want de wereld word steeds meer blowers rijker :wink:

:rock:

pieter-b

Wijs gebruiker
KetaNr1 zei:
nee pieter pipo de 2de, die informatie heb je uit een krant ofzo..
wat je zegt klopt maar voor een deel (wat de krant zegt, ook altijd)
maar bijna alle wiet die naar het buitenland gaat is verzwaard of puinwiet.
dat komt omdat ze in t buitenland gedroogde stront roken en verzwaarde lampewiet gaat voor een dikke prijs naar de oostbloklanden.
en coffeeshopeigenaars kunnen een wiet tekort hebben omdat ze niet de juiste contacten hebben, die niet voldoende kunnen leveren. Niet omdat er wat kwekerijtjes worden opgerold. De prijs gaat ook inderdaad omhoog omdat het grootste deel van de wiet ( 60% ) verzwaard naar het buitenland gaat maar waarom gaat die wiet naar het buitenland?
OMDAT MENSEN HET ROKEN! jaja niet alleen nederlanders blowen :stoned:
de prijs gaat omhoog omdat er steeds meer vraag naar wiet is over heel europa, want de wereld word steeds meer blowers rijker :wink:

:rock:
G-helaas Mr Keta de 1ste, toevallig is deze claim gebasseerd op alle mogelijke bronnen die ik voorhanden had. I left no stone unturned. Ik heb zelfs nog maanden zakjes lopen wegen :wink:

De prijsstijging waar ik op doel was een prijsstijging die binnen een paar maand over heel nederland plaatsvond. De ontwikkelingen waar jij op doelt zijn gelijkmatige ontwikkelingen, die logisch klinken, maar waarvan de marktwaarde tot 2006 de veronderstelde impact weerspreekt.
begin -> 2006 = +- 4.5 euro/gram -> 5.5/6.5 euro per gram
2006->2007 = +-5.5/6.5 euro per gram -> 5.5/7 euro per gram
2007-> eind 2007 = 5.5/7 euro/gram -> 8/8.5 euro per gram

die prijsstijging in 2007 is niet verklaarbaar met jouw beredenering, en de afwezigheid van substantiele prijsverschillen daarvoor weerspreekt de door jou veronderstelde impact op de nederlandse marktwaarde.

waar je gelijk in hebt is jouw bewering van het niet langer hebben van de juiste contacten van coffeeshops..dit is namelijk het gevolg van het in de gaten houden van de achterdeur en vervolgens alle key personen noodzakelijk voor een functionerende shop in een keer op te rollen.
hierdoor dwing je coffeeshops zaken te doen met vage kwekertjes waarvan niemand weet met wat voor landbouwgif het is bespoten, en of het is verzwaard.

tov jouw claim van verzwaarde wiet naar het buitenland..dat is iets wat trimbos al jaren monitort en zelden is tegengekomen....tot dit jaar dan...maar daarvoor niet..zie trimbos onderzoeken. en hoe je aan die 60% komt is me een raadsel..is dat nu dan ofzo?..dan is de situatie wel erg verslechterd zeg..bron?

de prijs gaat omhoog omdat de nederlandsse war on drugs het de coffeeshops onmogelijk maakt goed bevoorraad te kunnen worden en van wiet een schaars product maakt.

davie

Wijs gebruiker
Naar mijn mening komt de grote stijging ook alleen maar door afname van het aanbod. Je kent de marktmerking altijd van twee kanten redeneren. De eerste is afname van aanbod en de andere toename van de vraag.

Daarom ben ik het wel eens met Pieter. De redenering van Keta doelt eerder op de lange termijn trend, maar die grootste stijging in de korte trend komt echt doordat justitie samen is gaan werken met de stroombedrijven en sociale woningbouw om de kleine telers hard aan te pakken. Niet alleen de kleine telers worden hard aangepakt, ook de grote jongens. De overheid heeft nu eenmaal besloten om zich meer te focussen op de kwekers. Minder kwekers, dus minder aanbod en hogere prijzen.

Coffieshops kunnen daarom moeilijker aan wiet komen. Het aanbod bestaat ook vaak uit veel rommel. Dus voor goede wiet moet nu eenmaal meer voor worden neergelegd. En goede kwekers zijn uitstervende!

Niet alleen zorgt de harde aanpak voor een grote prijsstijging. Ook brengt dit met zich mee dat kweken steeds lucratiever wordt, ofwel de branche trekt steeds meer criminelen aan die het alleen maar voor het geld doen en gewoon prut leveren.

pieter-b

Wijs gebruiker
davie zei:
Naar mijn mening komt de grote stijging ook alleen maar door afname van het aanbod. Je kent de marktmerking altijd van twee kanten redeneren. De eerste is afname van aanbod en de andere toename van de vraag.

Daarom ben ik het wel eens met Pieter. De redenering van Keta doelt eerder op de lange termijn trend, maar die grootste stijging in de korte trend komt echt doordat justitie samen is gaan werken met de stroombedrijven en sociale woningbouw om de kleine telers hard aan te pakken. Niet alleen de kleine telers worden hard aangepakt, ook de grote jongens. De overheid heeft nu eenmaal besloten om zich meer te focussen op de kwekers. Minder kwekers, dus minder aanbod en hogere prijzen.

Coffieshops kunnen daarom moeilijker aan wiet komen. Het aanbod bestaat ook vaak uit veel rommel. Dus voor wiet moet nu eenmaal meer voor worden neergelegd. En goede kwekers zijn uitstervende!

Niet alleen zorgt de harde aanpak voor een grote prijsstijging. Ook brengt dit met zich mee dat kweken steeds lucratiever wordt, ofwel de branche trekt steeds meer criminelen aan die het alleen maar voor het geld doen en gewoon prut leveren.
..en zo is het maar net :)

Boerke

Experimenterende gebruiker

ibahl zei:
Mensen ik zoek een leverancier van wiet, niet al te dure spul om te verkopen in belgie. Alleen serieuze reacties ajb, je kan me een pb sturen. alast bedankt

Iedereen die een grote leverancier kent mag mij ook altijd wel contacteren!!!

pieter-b

Wijs gebruiker
eigenlijk verdient het volgende stukje zijn eigen thread, maar vooruit..
de prijsvorming van nederlandse cannabis sector 1990-1995 ..
zoals je ziet was toen een zoldertje geen volledige verdienste, en dus ook niet makkelijk om daarin uit te groeien tot kingpin... toen was de markt verzadigd door kleine kwekers.
dankzij het fantasticshe opjaagbeleid van nu groeit de georganiseerdheid (en onze veiligheid en daalt overlast...of niet ..toch?)
http://www.cedro-uva.org/lib/jansen.prijsvorming.html

azgaza

Badass junkie

Boerke zei:
ibahl zei:

Iedereen die een grote leverancier kent mag mij ook altijd wel contacteren!!!

Boerke heeft natuurlijk een Ban.

Bovenaan