Kilo's en milligrammen

Pan

Experimenterende gebruiker
Sinds ik meer maar voornamelijk serieus met mijn gezondheid bezig ben (grofweg sinds de coronatijd), ben ik bijna 15kg overtollige massa kwijt. Voorheen lag de fijne dosis MDMA voor mij op 95mg, precies 1mg per kg lichaamsgewicht. Met mijn huidige 80kg had ik eigenlijk gehoopt dat dit 80mg zou zijn maar dat is niet het geval. De dosis die ik als fijn ervaar is onveranderd, dus nog steeds 95mg.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? (iets minder zinnig mag ook :) )

Ape

Badass junkie
Sinds ik meer maar voornamelijk serieus met mijn gezondheid bezig ben (grofweg sinds de coronatijd), ben ik bijna 15kg overtollige massa kwijt. Voorheen lag de fijne dosis MDMA voor mij op 95mg, precies 1mg per kg lichaamsgewicht. Met mijn huidige 80kg had ik eigenlijk gehoopt dat dit 80mg zou zijn maar dat is niet het geval. De dosis die ik als fijn ervaar is onveranderd, dus nog steeds 95mg.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? (iets minder zinnig mag ook :) )
Tolerantie?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Lijkt me wel te verklaren, je bent helemaal gewend aan die dosering. Als je nu lager gaat doseren dan merk je er iets minder van. Die mg/kg stelregel is een richtlijn, niet perse iets wat je tot op de 1mg nauwkeurig hoeft aan te houden.

Goed bezig trouwens, keep it up!

• Like
Waarderingen: Pan

Pan

Experimenterende gebruiker
Met andere woorden: de bekende richtlijn is waardevol voor een eerste indicatie maar als je, na wat ervaringen, voor jezelf de juiste dosis hebt vastgesteld dan maakt het niet meer zo veel uit als je meer of minder vetweefsel hebt.
Hieruit zou je dus ook kunnen concluderen dat mensen met aanmerkelijk meer lichaamsvet (dan gemiddeld) zuiniger moeten doseren dan de richtlijn voorstelt.

OtherShore

Badass junkie
Met andere woorden: de bekende richtlijn is waardevol voor een eerste indicatie maar als je, na wat ervaringen, voor jezelf de juiste dosis hebt vastgesteld dan maakt het niet meer zo veel uit als je meer of minder vetweefsel hebt.
Ja, klopt. We weten wel, in het algemeen, dat de juiste dosis mdma per sessie onder de 160 mg ligt. Daarboven krijgen negatieve effecten de overhand. Je kunt de dosis per sessie dan verdelen in twee giften, 2/3 van totaal en dan later 1/3 van totaal om de ervaring te verlengen. Meestal ligt het eerste gift zo rond de 80–100 mg en het tweede gift zo rond de 40–50 mg. Dat is een ruwe schatting die voor de meeste mensen, onafhankelijk van gewicht, zal kloppen.

Hieruit zou je dus ook kunnen concluderen dat mensen met aanmerkelijk meer lichaamsvet (dan gemiddeld) zuiniger moeten doseren dan de richtlijn voorstelt.
Precies. De richtlijn gebaseerd op gewicht is bedoeld voor mensen met ‘normale’ lichamen, niet te dun of te dik. Als je last hebt van serieus overgewicht betekent dat niet dat je ineens heel veel mdma nodig zult hebben. En bij ondergewicht heb je waarschijnlijk minder nodig dan de richtlijn doet vermoeden.

Bovenaan