Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Syl

Badass junkie
Ach wel jammer maar niets aan te doen!
Zijn veel mensen bang voor paarden. Ze zijn natuurlijk ook erg groot en kunnen levensgevaarlijk zijn. Paardensport staat wereldwijd in de top 10 van de gevaarlijkste sporten met de meeste doden/zwaar gewonden.
Ik heb tot nu toe mazzel gehad, wel heel vaak er af gevallen of vol gas gelanceerd en ook meermaals botbreuken, hersenschuddingen, uit de kom en afgevoerd met ambulances maar nooit iets levensbedreigends of met blijvend letsel gelukkig!
Jij bent zo te horen een stoere cowgirl..., 🤠😍

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Jij bent zo te horen een stoere cowgirl..., 🤠😍
Toen ik jong was kende ik bij paarden en rijden geen angst. Stapte overal op, hoe gekker hoe beter bijna. Echt totaal 0 angst ook al was ik er net afgegooid, stapte ik altijd (als het lichamelijk kon) meteen weer op! Dan wordt je niet bang.
Moet zeggen dat met de jaren die zekerheid wel minder is geworden. Niet dat ik nu bang ben maar ik zou nu niet meer op zo een heel jong en onbeleerd of “moeilijk” paard stappen. Als ik er op mijn leeftijd goed aftief ben ik maaaaaanden zoet met herstellen...

• Love
Waarderingen: Syl

Syl

Badass junkie
Ooooh " Hugo de Jonge" was blijkbaar ook zojuist in Arnhem en heeft iets verloren ... 😄

Screenshot_20210427_175626.jpg

• Haha
Waarderingen: Juun

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Hoezo was de sfeer al snel verpest..??? 😕😕
Ja ik vermaak mezelf altijd wel als ik op pas ben.. 😊
Ja het is gwn niet te doen voor mij om hier te zijn. Elke dag sta ik redelijk goed op maar na een paar uur raak ik helemaal van slag. Moet hier echt snel weg anders belandt ik in een crisisopname😪

• Sad
Waarderingen: Syl

Zeehond

Bewuste gebruiker
Kun je leuk stappen! Ben wel na concerten in de Gelredome nog gaan stappen in Arnhem zelf. Kamer geboekt bij het Best Westen hotel vlakbij het busstation.
Ene keer nog een vrouw “gescoord” en leuke nacht mee gehad. Ze was bi en ging trouwen, was der vrijgezellenfeest. Der aankomende man vond het goed zei ze. Had ze vooraf met hem besproken. (Hij was er niet bij hoor die avond) Nou was een ergggg leuke enne wilde nacht haha!
Mooi verhaal 👍👍

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Was potverdorie een mooie dag voor een festival gister.

Vroeg bijna een jaar geleden vrij met het idee.... corona zal dan wel weg zijn haha.
SIKE

Amateurtje

Wijs gebruiker
Kleedjesmarkt be like.. 😂😂😂

Is dat een bestaand Nederlands dialect of is dat er om gedaan? Klinkt als een mengeling van duits engels gecombineerd met nederlands, ik ben gefascineerd maar snap het niet zo goed. Andere dingen worden dan wel normaal gesproken. :hushed::grin:

Syl

Badass junkie
Is dat een bestaand Nederlands dialect of is dat er om gedaan? Klinkt als een mengeling van duits engels gecombineerd met nederlands, ik ben gefascineerd maar snap het niet zo goed. Andere dingen worden dan wel normaal gesproken. :hushed::grin:
Wat ik begrepen heb is het Gronings..
Maar achterhoeks klinkt ook wel aardig zo.
Doet me aan mijn opa denken in ieder geval.. 😄😄😄

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja lijkt me echt geen fuck aan... Sta je daar als 16 jarige die domme dingen te doen en verplicht te zwaaien. Denk dat die meiden ook liever naar een groot Kingsday festival gaan. Biertje, blowtje of pilletje en los gaan.
Ik zou nooit prinses of zo willen zijn!

Je bent dan ook al forumkoning. :wink:

Tja Koningsdag, de dag die je wist dat zou komen... ik heb het überhaupt niet zo meegekregen vanuit Belgenland maar leuk om hier toch nog wat vrolijke oranjeposts voorbij te zien komen. :’D

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Toen ik jong was kende ik bij paarden en rijden geen angst. Stapte overal op, hoe gekker hoe beter bijna. Echt totaal 0 angst ook al was ik er net afgegooid, stapte ik altijd (als het lichamelijk kon) meteen weer op! Dan wordt je niet bang.
Moet zeggen dat met de jaren die zekerheid wel minder is geworden. Niet dat ik nu bang ben maar ik zou nu niet meer op zo een heel jong en onbeleerd of “moeilijk” paard stappen. Als ik er op mijn leeftijd goed aftief ben ik maaaaaanden zoet met herstellen...

Hier nog een paardenfan, veel paardgereden als kind/puber. Geen wedstrijden, leek me zeker leuk maar we hadden alleen een ponyclub en ik ben lang dus ging snel over naar de paarden. Ik vind de grens tussen wel en niet meer diervriendelijk op wedstrijden ook dun. Voor de duidelijkheid: ik vind absoluut dat er diervriendelijk paardgereden kan worden, maar ik zag vaak dingen op wedstrijden voorbij komen die ik niet oké vond. Bosritten vond ik leuk om te doen. <3 Ga het wel weer eens oppakken in de toekomst als ik meer tijd heb.

De vraag is natuurlijk wel hoe diervriendelijk het is om als olifant zijnde bovenop een paard te gaan zitten, maar oké. :’)

Knuffelpanda

Bewuste gebruiker
Hier nog een paardenfan, veel paardgereden als kind/puber. Geen wedstrijden, leek me zeker leuk maar we hadden alleen een ponyclub en ik ben lang dus ging snel over naar de paarden. Ik vind de grens tussen wel en niet meer diervriendelijk op wedstrijden ook dun. Voor de duidelijkheid: ik vind absoluut dat er diervriendelijk paardgereden kan worden, maar ik zag vaak dingen op wedstrijden voorbij komen die ik niet oké vond. Bosritten vond ik leuk om te doen. <3 Ga het wel weer eens oppakken in de toekomst als ik meer tijd heb.

De vraag is natuurlijk wel hoe diervriendelijk het is om als olifant zijnde bovenop een paard te gaan zitten, maar oké. :’)
Ik heb paardgereden vanaf mijn tiende , al aantal jaar niet meer nu. Heb zelfs voor hoefsmid geleerd maar ben totaal afgeknapt op die hele verknipte paardenwereld! De goedpraterij van pure dierenmishandeling maakt me gewoon ziek nu, ja ik deed er net zo goed aan mee omdat ik dacht dat het zo hoorde helaas 😢

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Helaas komen er steeds meer paardontvriendelijke “paardenmensen” in de paardensport ja. Ik rijdt ook allang geen wedstrijden meer om die reden. Vooral jurysport zoals dressuur is dramatisch de laatste jaren. Met 10-15 jaar oud zijn de paarden al “op” nu ipv pas met 20+ jaar.
Ook zet ik de paarden niet meer in een stal van 3 bij 3. Ook zo slecht voor ze.

joetsie

Badass junkie
Helaas komen er steeds meer paardontvriendelijke “paardenmensen” in de paardensport ja. Ik rijdt ook allang geen wedstrijden meer om die reden. Vooral jurysport zoals dressuur is dramatisch de laatste jaren. Met 10-15 jaar oud zijn de paarden al “op” nu ipv pas met 20+ jaar.
Dat komt dat ze er zoveel geld voor krijgen met die wedstrijd

Ramon74

Belezen gebruiker
He ik zag toevallig jouw berichtje. Even een vraagje, ik heb zelf,lees kids,2 paarden. Nu zie ik jouw opmerking over een stal van 3 bij 3 dat dat slecht is. Waarom is dat? Morgen gaan we toevallig bij een nieuwe manege kijken voor stalling en misschien kan ik jouw mening meenemen hierin. Thanks

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
He ik zag toevallig jouw berichtje. Even een vraagje, ik heb zelf,lees kids,2 paarden. Nu zie ik jouw opmerking over een stal van 3 bij 3 dat dat slecht is. Waarom is dat? Morgen gaan we toevallig bij een nieuwe manege kijken voor stalling en misschien kan ik jouw mening meenemen hierin. Thanks
Een paard is een vluchtdier en hoort de gehele dag te kunnen lopen, grazen en contact te hebben met soortgenoten. Als een paard 22 uur per dag in een klein stalletje staat is dat slecht voor het lijf van het dier maar ook mentaal niet goed. Vergelijk het met een konijn in zijn eentje houden in een te kleine kooi. Ik deed dat vroeger ook hoor paarden zo stallen maar kom daar echt van terug! Als je je er heel goed in verdiept via google vind je er van alles over hoe een paard zo vriendelijk en natuurlijk mogelijk te houden. verplaats je eens in het dier. Je kunt het vergelijken dat jij bv 22 uur per dag in een toilet hokje moet staan. ook moet een paard onbeperkt ruwvoer (hooi) kunnen eten de gehele dag ipv 3 a 4 x een plukje.

Laatst bewerkt:

Ramon74

Belezen gebruiker
Een paard is een vluchtdier en hoort de gehele dag te kunnen lopen, grazen en contact te hebben met soortgenoten. Als een paard 22 uur per dag in een klein stalletje staat is dat slecht voor het lijf van het dier maar ook mentaal niet goed. Vergelijk het met een konijn in zijn eentje houden in een te kleine kooi. Ik deed dat vroeger ook hoor paarden zo stallen maar kom daar echt van terug! Als je je er heel goed in verdiept via google vind je er van alles over hoe een paard zo vriendelijk en natuurlijk mogelijk te houden. verplaats je eens in het dier. Je kunt het vergelijken dat jij bv 22 uur per dag in een toilet hokje moet staan. ook moet een paard onbeperkt ruwvoer (hooi) kunnen eten de gehele dag ipv 3 a 4 x een plukje.
Oh zo bedoel je,dat is begrijpelijk. Het is wel zo dat bij ons, lees vriendin met kids, per dag gemiddeld wel zeker 4/5 uur bezig zijn met de paarden. Bij mooi weer gaan ze zo vaak en lang mogelijk het land op. Vandaag weer 2 paardjes naar de opfok gebracht daar kunnen ze zowel op een groot stuk land maar ook zelf naar binnen en buiten.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oh zo bedoel je,dat is begrijpelijk. Het is wel zo dat bij ons, lees vriendin met kids, per dag gemiddeld wel zeker 4/5 uur bezig zijn met de paarden. Bij mooi weer gaan ze zo vaak en lang mogelijk het land op. Vandaag weer 2 paardjes naar de opfok gebracht daar kunnen ze zowel op een groot stuk land maar ook zelf naar binnen en buiten.
Leuk he? Een paardenmeisje als vriendin haha!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan