Kleine dosering XTC

Greenie$

Newbie
Hi :)
Mijn ervaring met drugs is weinig en ik ben ook vrij angstig. Mijn eerste keer xtc ging fout, ik was zenuwachtig, was op een heftig festival en mijn vrienden gaven me een halve pil (ik woog 50 kg). Te veel dus. Ik kreeg een bad trip, niet zozeer fysiek maar vooral mentaal. Ik voelde me heel overwhelmed, down en alsof het nooit ging stoppen.

Hierna heb ik zeker 6 jaar geen harddrugs meer gebruikt, omdat ik er zo'n nare herinnering aan had en ik paniek voelde bij het idee alleen al. Vorig jaar heb ik toch weer eens xtc geprobeerd en dit pakte goed uit, omdat mijn dosering dus als volgt gaat:
Ik snij een heeeeeeel klein stukje van de pil af. En dan heb ik het echt over een mini brokje van 1mm. Dit is puur om mezelf op gemak te stellen, zodat ik controle heb en weet dat het niet te veel is. Meestal voel ik hier natuurlijk nauwelijks iets van, maar als het tijd is om bij te nemen, neem ik dus steeds hele kleine brokjes. Zo bouw ik het beetje bij beetje op waardoor ik uiteindelijk genoeg voel om lekker te gaan. Belangrijk om te weten: ik hoef geen super heftige space te hebben dus een beetje trippen is voor mij prima.
Sindsdien dosser ik dus op deze manier, omdat ik nog steeds angstig ben voor het moment waarop het inkickt, zoals bij mijn 1e keer gebruik. Het meeste wat ik heb gebruikt op 1 avond is een kwartje en ik weeg 56 kg.

Nu is mijn vraag: is deze manier van dosering eigenlijk wel "okay"? Naast dat ik er persoonlijk goed op ga natuurlijk, vraag ik me af of kleine beetjes toch een ander effect hebben op het lichaam en of er anderen mensen zijn die dit ook zo doen ivm angst of andere redenen? Thanks :)

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Voorzichtig zijn is altijd goed! Maar het zou toch een stuk fijner zijn als je weet bij hoeveel mg je dat gevoel hebt. Dan heb je de controle door het te testen en dan neem je die dosering dat scheelt een hoop gedoe. Verder is het geen goed of fout als jij dat prima vindt en het werkt voor jou wie ben ik om te zeggen dat het anders moet.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je kan beter mdma kristallen kopen, laten testen en afwegen en in capsules doen. Dan weet je precies wat je binnen krijgt en wat de sweetspot is.

Een te lage dosering mdma is zonde want dan merk je er niks van en blijf je bij nemen en ben je alleen maar daar mee bezig. En mdma heeft ook een treshold dosering, onder die dosering doet het sowieso weinig. En dan heb je misschien wel een kater en geen leuke effecten.

Meten=weten= maximaal 2 keer een dosering op een avond nemen en geen stress van continu bij nemen.

Edit. Daarnaast is jouw manier helemaal niet veilig want de mdma zit per pil niet evenredig verdeeld dus je kan mazzel of pech hebben en een stukje pakken waar heel veel of juist bijna niks in zit. Dan weet je alsnog niet wat je neemt.

Bovenaan