Korte werkingsduur

jam

Bewuste gebruiker
Dag iedereen,

Ik zit met een vraagje waarmee jullie me wel kunnen helpen denk ik.
Ik vind het zelf erg leuk om af en toe met wat vrienden een nieuw middeltje te proberen.
Maar ik vind het best lastig dat vele middelen zo'n lange werkingsduur hebben. Omdat je zo vaak toch lang wakker blijft en de volgende dag dan heel moe bent.
Zijn er interessante RC's die een korte werkingsduur hebben, waarna het mogelijk is om ook goed te slapen (geen stimulanten dus)? Verder ben ik wel naar verschillende middelen benieuwd.
Alvast bedankt
:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien kun je beter eerst aangeven wat voor soort middelen je naar op zoek bent. Er zijn namelijk al best veel verschillende soorten middelen, denk aan stimulanten, entactogenen, psychedelica, dissociatieven, delirianten, cannabinioden, opioiden, sedatieven en dan ook nog legio medische soorten middelen.

Er zijn genoeg middelen die niet te lang duren, maar dan moeten we wel weten wat je precies zoekt. En geef meteen ook even aan wat je al geprobeerd want anders weten we niet wat nieuw is voor jou.

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb best al wat verschillende zaken geprobeerd:
cannabis/hasj, paddos, 2cb, xanax, diazepam, metizolam, etizolam, tramadol, salvia,kratom. De meeste van deze middelen (buiten de benzos) vind ik wel tof.
Ik ben op zoek naar nieuwe ervaringen, dus verschillende 'klassen' of middelen komen wel in aanmerking :). Synthetische canbinnioden probeer ik liever niet omwille van de verschillende horrorverhalen die ik er over gehoord heb. Verder sta ik wel voor veel open, behalve de louter stimulerende middelen. Entactogenen lijken mij wel interessant, over 3-mmc heb ik reeds getwijfeld om het eens aan te schaffen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Ik heb best al wat verschillende zaken geprobeerd:
cannabis/hasj, paddos, 2cb, xanax, diazepam, metizolam, etizolam, tramadol, salvia,kratom. De meeste van deze middelen (buiten de benzos) vind ik wel tof.
Ik ben op zoek naar nieuwe ervaringen, dus verschillende 'klassen' of middelen komen wel in aanmerking :). Synthetische canbinnioden probeer ik liever niet omwille van de verschillende horrorverhalen die ik er over gehoord heb. Verder sta ik wel voor veel open, behalve de louter stimulerende middelen. Entactogenen lijken mij wel interessant, over 3-mmc heb ik reeds getwijfeld om het eens aan te schaffen.
Bij entactogenen zou ik toch voor MDMA gaan persoonlijk, dat is en blijft toch wel veruit de beste entactogeen die er is en duurt bovendien veel minder lang dan alternatieven zoals 6-APB bijvoorbeeld.

De meeste stimulanten duren vrij lang, maar 3-MMC of Mephedrone duren niet zo heel lang mits je niet maar door blijft snuiven natuurlijk. Bij deze middelen zou je dus nog kunnen slapen na gebruik als je de doseringen niet te gek maakt. Mephedrone is wel echt veel lekkerder, maar helaas moeilijker aan te komen op het moment.

Ketamine zie ik ook niet in je lijstje staan, is ook erg interessant en duurt niet lang. Doe dat wel vooral thuis de eerste keer in een vertrouwde omgeving en niet op een feest ofzo.

Mocht je nog meer alternatieven willen horen dan moet je het maar laten weten.

jam

Bewuste gebruiker
Ketamine had ik idd ook gedacht, ik las reeds dat dit ongeveer een uurtje werkt, klopt dit?
en is het mogelijk om mits lage dosis nog sociaal te functioneren? Of zit je helemaal in je eigen wereldje.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mephedrone of 3-mmc lijkt me ook een mooie aanrader om es uit te proberen. Als je vaak last heb van craving en bijpakken bij andere middelen moet je zeker met die soort RC wel oppassen. Heb er mezelf teveel aan laten vangen. Verder is het 1malig wel es leuk maar belastend voor je hart.

jam

Bewuste gebruiker
Hoe merk je dat het belastend is voor je hart?
Ik check zelf bij het gebruik van andere drugs vaak of mijn hart sneller of trager lijkt te kloppen, en kan me ook wel een beetje ongerust maken indien dit het geval blijkt te zijn.
Is dit 3-mmc belastend omdat het grote wisselingen in je hartslag teweeg brengt?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Ketamine had ik idd ook gedacht, ik las reeds dat dit ongeveer een uurtje werkt, klopt dit?
en is het mogelijk om mits lage dosis nog sociaal te functioneren? Of zit je helemaal in je eigen wereldje.
Ketamine werkt inderdaad ongeveer een uur tot anderhalf. Dit kun je steeds verlengen door weer bij te nemen.

Op een lage dosis kun je nog wel enigszins sociaal doen, maar keta heeft wel iets akwards zeg maar.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
jam zei:
Hoe merk je dat het belastend is voor je hart?
Ik check zelf bij het gebruik van andere drugs vaak of mijn hart sneller of trager lijkt te kloppen, en kan me ook wel een beetje ongerust maken indien dit het geval blijkt te zijn.
Is dit 3-mmc belastend omdat het grote wisselingen in je hartslag teweeg brengt?

Net als bij coke kan het je bloeddruk omhoog halen. Een drukkend gevoel op de borst. Bij overmatig gebruik blauwe vingers en voeten. Persoonlijk kan ik je niets vertellen over de neveneffecten op lage dosis omdat ik meestal meer nam dan de startersdosis. Stel vanaf 250mg dat ik altijd met deze klachten te maken had.

jam

Bewuste gebruiker
Zijn er daarnaast nog kortwerkende RC's? Misschien nog andere dissociatieven, sedativa, empathogenen of psychedelica?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Zijn er daarnaast nog kortwerkende RC's? Misschien nog andere dissociatieven, sedativa, empathogenen of psychedelica?
Dissociatieven: Deschloroketamine en 2F-Ketamine duren niet veel langer dan gewone Ketamine. Overigens zou ik dan voor gewone Ketamine gaan aangezien die andere er op lijken maar door de meesten (inclusief mijzelf) als inferieur worden bestempeld.

Sedatieven: Etizolam werkt redelijk kort, voor de rest duren ze allemaal bizar lang.

Entactogenen: MDAI werkt kort, verder ook allemaal vrij lang volgens mij.

Psychedelica: 5-MeO-DMT en DPT werken erg kort maar zijn wel minstens zo heftig als DMT, niet voor de beginner dus. Verder werkt bijvoorbeeld 4-AcO-DMT niet zo lang. Daarnaast zijn er nog genoeg andere kortwerkende psychedelica RC's, maar dan wordt het wel redelijk obscuur.

jam

Bewuste gebruiker
Bedankt alvast voor de tips,
misschien moet ik ketamine dan toch eens een keer proberen.
Verder laat ik de meer obscure middelen dan wel nog links liggen :)

jam

Bewuste gebruiker
benniesmitters zei:
Heb ook 3-meo-pcp voorbij zien komen. Lijkt me ook wel een interessant stofje. Totale duratie 3-5 uur.

idd ook interessant, maar moeilijk te doseren vrees ik :confused: . ik heb juist een weegschaaltje besteld dat op 0.01g nauwkeurig weegt, maar dit is niet genoeg vrees ik

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
benniesmitters zei:
Heb ook 3-meo-pcp voorbij zien komen. Lijkt me ook wel een interessant stofje. Totale duratie 3-5 uur.

idd ook interessant, maar moeilijk te doseren vrees ik :confused: . ik heb juist een weegschaaltje besteld dat op 0.01g nauwkeurig weegt, maar dit is niet genoeg vrees ik
Dat is ook nog een interessante inderdaad. Persoonlijk vind ik 3-MeO-PCP niks aan, maar best veel zijn er positief over.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
benniesmitters zei:
Wat vind jij hier minder aan dan? Ten opzichte van bijvoorbeeld keta?
Lichamelijk is het niet zo dissociatief en mentaal blijf je er nog redelijk helder op. Het is een beetje een dissociatief waar je niet echt van gaat trippen. Het is een beetje lastig uit te leggen vind ik, maar ik vind het effect heel anders dan van keta.

jam

Bewuste gebruiker
Ik ben ondertussen erg geïnteresseerd geraakt in 3-MMC,
ik heb hier ondertussen ook heel wat over opgezocht, maar ben toch nog een beetje huiverig omwille van het cardiovastructief effect.
Stel dat ik gewoon 1gr zou kopen en deze met enkele vrienden test zonder de dosis te hoog te leggen, zal dit dan veel invloed hebben op mijn gezondheid ?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
jam zei:
ik heb hier ondertussen ook heel wat over opgezocht, maar ben toch nog een beetje huiverig omwille van het cardiovastructief effect.
Stel dat ik gewoon 1gr zou kopen en deze met enkele vrienden test zonder de dosis te hoog te leggen, zal dit dan veel invloed hebben op mijn gezondheid ?

Als je de dosissen niet hoger legt dan 200 a 250 mg en het op 1 enkele avond houd vormt het weinig problemen. De craving naar meer is wel groot en met dit spul ga je makkelijk een avond bingen tot het op is en dan vormt het cardiovasculair toch voor wat last.

jam

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
jam zei:

Als je de dosissen niet hoger legt dan 200 a 250 mg en het op 1 enkele avond houd vormt het weinig problemen. De craving naar meer is wel groot en met dit spul ga je makkelijk een avond bingen tot het op is en dan vormt het cardiovasculair toch voor wat last.

Bedankt voor het geruststellende antwoord, ik ben niet van plan het vaak te gebruiken, ik experimenteer graag met een middel om vervolgens weer naar het volgende gaan. Ik zal dus ook niet teveel kopen :) .

Bovenaan