kosten opname na overdosering GHB?

Ik zal mijn verhaal kort houden, gisteren voor de eerste maal geexperimenteerd met GHB, op een heel onverantwoorde manier, ik was diezelfde avond al vrij dronken, dus het doseren ging me vrij slecht af en ben knock out gegaan in een club, dat hebben men vrienden toch verteld, het laatste wat ik wist, was dat ik me op de dansvloer vermaakte, een fractie later werd ik wakker in het ziekenhuis. De bedrading en het kunstmatig ademhalen boezemde me angst in, een dokter kwam binnen en legde me de hele situatie uit: (vrienden bellen een ambulance, je kent het wel) Nu heeft deze ervaring me goed afgeschrokken en wil het er daar ook bij laten. nu vertelde 1 van de artsen dat de rekening zal worden toegestuurd, maar ben bang dat het zwaar oploopt en dat ze thuis zullen te weten komen wat er gebeurd is : :( dus iemand die een beetje weet heeft van de kosten?me en of dit vergoed wordt door de verzekering (ik ben btw van belgie, en ik neem aan dat ze het flesje in men zakken hebben gevonden)

Fezz

Belezen gebruiker
rond de 500-1000 euris denk ik als het niet vergoed word door de verzekering..

volgende keer ff wat beter inlezen in de drugs die je wilt gebruiken, alcohol + ghb is a no go :wink:

Aking

Wijs gebruiker
Hoe het in belgië precies zit weet ik niet, maar hier worden ook dit soort zaken volgens mij vergoed.
Overigens een tijdje geleden een rekening gekregen van ambulancevervoer (die gelukkig wel betaald werd) maar daar was alleen het ambuvervoer al iets van 750,- geloof ik...

Flugeltje

Wijs gebruiker
200€ ben er vanaf

Gewoon zien dat je eerst bij de brievenbus bent en eerst betalen.

Er zal niet vermeld staan dat ze ghb hebben gevonden, maar je ouders zullen wel vragen stellen waarom je daar bent geweest

pffff dat zijn inderdaad monsterbedragen: 1000 euro lijkt me echt superveel. een 200 euro is nog te doen maar is toch nog altijd een grote hap.

Flameon

Badass junkie
In nederland kost een ziekenhuisbed per dag 900 euro exclusief verpleging, medicatie en andere noodzakelijke zorg. Een ambulance kost zonder verpleging rond de 700 euro.
Artsen en verpleegkundige krijgen goed betaald in de weekenden (onregelmatigheidstoeslag). Dus het zal een duur grapje voor je worden vrees ik. Of je alles zelf moet betalen, of een bepaald percentage weet ik niet.

Succes!

speeseend

Wijs gebruiker
In een ander topic heb ik begrepen dat je in Belgie verantwoordelijk bent voor de medische kosten índien het jouw schuld was / voorkomen had kunnen worden.

In dit geval lijkt het mij knap klote voor je. Sterkte,

Eend

Wacky

Badass junkie
ziekenhuisopname kost idd iets van 500-1000 per dag (ligt aan welke afdeling, IC is natuurlijk duurder enzo) ambulance 700 lijkt me wat veel toch ?, maar zeker wel enkele honderden euros, zal ook wel aan de afstand liggen denk ik.

Flameon

Badass junkie
aapje31 zei:
En als je nou zegt dat íemand het in je drinken heeft gedaan..? :mrgreen:

Zal dan wellicht onderzoek naar komen, en als dan blijkt dat je gelogen hebt ben je helemaal het haasje. Maargoed of er nu zoveel mensen zijn die zelf ziekenhuis opnames moeten betalen weet ik niet.

Hans

Wijs gebruiker
Ik heb me in het ziekenhuis laten vertellen 10.000 euro. Maar ik lag er dan ook nog eens 3 dagen vanwege longontsteking door braaksel in mijn longen. :flushed:

gtje

Bewuste gebruiker
ik heb een paar uur onder toeziend oog in het ziekenhuis gelegen iets meer dan een jaar geleden... voor maar een paar uur ... ze sloten me aan op die computers gaven me een prikkie waardoor de laatste 2 pillen iig niet meer werkte ( leek of ik werd afgeschoten in een tunnel btw door dat prikkie :P)

en na 4 uur max sdtond ik buiten dit geintje kosten al over de 700 euro VOOR 4 UUR VERPLEGING HEAH !!! gewoon op spoed eisende hulp !!! een bed per dag ksopt idd 500 euro !!!

bij mij werd alles vergoed !!! of dat bij jouw daar in belgie ook zo is ???

SUC6 en idd gewoon zeggen dat het in je drankje is gedonderd ( dan maar een slechte naam bij een slechte drugs!!!!!)

GREETZZZ gtje

Atropa

Bewuste gebruiker
Coma hoeft zeker niet altijd negatief te zijn. Als je het midden van je hoofd nog voelt en maar je alleen intens slap en slaperig voelt is het zo goed als ongevaarlijk want het is zeker niet zo dat een lichte overdosering een gevaar vormt voor je ademhaling en hartsignaal. Pas als het een volledig zwart gat is, wordt het gevaarlijk.

Heb het een aantal keer als interne coma drug gebruikt. Met geile dromen en fantasiewerelden tot gevolg. Eest doseren tot euforie en dan nihil bumpen met 0.1/0.2 ml GBL en gaan liggen.

milfhunter

Experimenterende gebruiker
Atropa zei:
Coma hoeft zeker niet altijd negatief te zijn. Als je het midden van je hoofd nog voelt en maar je alleen intens slap en slaperig voelt is het zo goed als ongevaarlijk want het is zeker niet zo dat een lichte overdosering een gevaar vormt voor je ademhaling en hartsignaal. Pas als het een volledig zwart gat is, wordt het gevaarlijk.

Heb het een aantal keer als interne coma drug gebruikt. Met geile dromen en fantasiewerelden tot gevolg. Eest doseren tot euforie en dan nihil bumpen met 0.1/0.2 ml GBL en gaan liggen.

Volgens mij is dat toch geen coma hoor.
Iedereen die in slaap valt/out gaat van ghb, gaat dus in coma volgens jou?
Narcolepsiepatiënten smijten zichzelf 2x per nacht in coma volgens jouw theorie?
Lijkt me vreemd hoor...

HarryNak

Experimenterende gebruiker
Voor een ritje Ambulance rekenen ze een x bedrag aan voorrij/opstart kosten en ook nog een x bedrag per kilometer.

tomz0r

Badass junkie
milfhunter zei:
Atropa zei:

Volgens mij is dat toch geen coma hoor.
Iedereen die in slaap valt/out gaat van ghb, gaat dus in coma volgens jou?
Narcolepsiepatiënten smijten zichzelf 2x per nacht in coma volgens jouw theorie?
Lijkt me vreemd hoor...

Een coma is in de geneeskunde een staat van diepe bewusteloosheid waarbij de persoon de ogen niet opent op aanspreken, geen opdrachten uitvoert en geen verbale reacties geeft. De diepte van de bewustzijnsdaling is bij een coma alleen nog af te leiden uit bepaalde motorische reacties op pijnprikkels.

ja, out gaan heet per defenitie al in coma raken :)

Bovenaan