kotsen bij xtc en sloom liggen

heeee iedereen!

laatst had ik pillss gedaan thuis met wat vriendinnen en werd ik bij het inkicken ineens misselijk dat ik later over mn nek ging en ook toen hij allang was uitgewerkt heb ik de hele nacht gebarfd. Weet iemand wat je tegen deze missselijkheid kan doen? Want wil liever niet op een festival kotsen haha en normaal gesproken heb ik hier geen last van. Een vriendin van mij heeft het nu ook een paar keer thuis gedaan (en de afgelopen keer meegedaan) maar nog nooit op een festival, en de keren dat zij het thuis deed werd zij heel erg loom en sloom en lag ze alleen maar op de grond. Zou dit denken jullie ook op een festival gebeuren of alleen thuis als zij ook meedoet met snoepen? En wat kan ze hieraan doen?

Barfen en sloomheid helpppp haha

thankuuu :grin:

_shikantaza

Badass junkie
Laat je pillen testen, dan weet je wat je neemt. Verder van te voren niet te zwaar tafelen en geen alcohol drinken. Setting / stemming speelt ook een rol bij hoe je je voelt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat bovenstaande zegt. Wat de sloomheid betreft kan het de sfeer zijn (dat je dus door het thuiszijn slomer kan worden, maar op een feest actiever), maar het kan ook zijn hoe de pillen op jou specifiek werken. Sommige vrienden van mij worden áltijd sloom, bijvoorbeeld. Dus dat is een beetje een kwestie van uitproberen en zien hoe het werkt bij jou (en bij je vriendin dus).

Die misselijkheid, dat kan altijd gebeuren want dat is gewoon een bijwerking van xtc. Veel mensen hebben last van misselijkheid, ik ook af en toe. Ik ken er ook die het niet meer doen omdat ze anders gewoon altijd liggen te kotsen. Dus ik hoop niet dat je pech hebt en er ook zo eentje bent.. :P

onlypills

Experimenterende gebruiker
Alles wat hierboven wordt gezegd klopt wel. XTC in een thuissetting is meestal heel chill (of sloom als je het zo wilt noemen), maar als je gaat bewegen tijdens een trip voelt dat lekker (ga zelfs thuis maar een blokje om). Sommige mensen zijn altijd een beetje sloom bij het gebruik, maar ik ken persoonlijk niemand die helemaal geen zin heeft om te dansen.

Dat misselijke gevoel is inderdaad wel heel vervelend. Ooit een keer behoorlijk lang gehad tijdens een trip en dit verpeste toch mijn trip wel. Had al een keer :kots: en ben maar wat te eten gaan halen in de hoop dat het zou werken. Enige wat ik kon bedenken waar geen speeksel voor nodig is, was een frikandel. Met veel moeite naar binnen gewerkt en 5 minuten later was misselijkheid weg.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
De misselijkheid is inderdaad een bijwerking van XTC, maar ik heb er zelf geen last van. Ik neem altijd niet teveel in een keer, en dat werkt wel(in mijn geval). Een maat van me gooit gewoon een hele pil naar binnen, neemt een halve bij en kotst alles onder.

Wat betreft de sloomheid, ik heb beide gevallen ervaren. Ik gebruik alleen maar op feestjes overigens. Ene feestje ben ik heel loom en sloom en sta ik als een kind zo blij op een stoeltje te genieten en het andere feestje ben ik alleen maar aan het stampen, dansen en bewegen. Ook vaker gehad dat ik gewoon op en af ging op een feestje. Ene moment zit ik lekker, en het andere moment dans ik als een malloot. Ik denk niet dat er heel erg veel aan te doen is, maar je hoeft het niet als iets negatiefs te zien per se. Word je vriendin vaag? Wat zijn de dingen die je vriendin dan wel voelt? Houd ze een fatsoenlijke pauze tussen gebruik? Hoeveel gebruikt ze(en jij ook trouwens)?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het misselijk worden bij het inkicken heb ik ook een korte periode gehad, alleen hoefde ik (net) niet te kotsen. Omdat ik eenmaal ene x misselijk was geworden ging t tussen mijn oren zitten en werd ik daarna met inkicken steeds misselijk. Knop om gezet en nergens geen last meer van! Verder moet je zorgen dat je goed gezond eet van te voren, niet te licht en niet te vet. En ook niet te vlak van te voren. En idd geen alcohol of andere drugs. Niet teveel in ene nemen. Goed uitgerust zijn en niet van te voren al gaan stressen van "hellup straks ga ik kotsen". Verdere tips zou ik niet weten, ik kots niet van XTC. Oja en natuurlijk je rommel laten testen! :wink:

Bedankt iedereen voor de reacties! :grin:

Even een up to date hoe het op qbase met is gegaan!
Geen gekots haha:grin: De vriendin over wie ik het had was gelukkig ook niet sloom en stond lekker te stampen. Wel zei ze dat ze met het inkicken even een moe momentje had en ze echt tegen zichzelf had moeten zeggen dat ze wakker moest blijven en later was ze ook weer helemaal happy en wakker en niet sloom gelukkig. Ik heb ook een heerlijke trip gehad. Was wel met een momentje bij Adaro toen we net genomen had en hij begon in te werken dat ik me niet zo lekker voelde en beetje bang en benauwd enzo, dat ik dacht ooo ik heb echt spijt had niet moeten nemen straks voel ik me de hele tijd zo enz, maar toen we uit de bunker gingen naar de buitenlucht en mainstage was dat gevoel helemaal weg!
En ik moest wel bijna kotsen toen we zeiknat geregend waren en strak stonden te rillen van de kou, maar ik heb alles binnengehouden en toen ik eenmaal warm en droog stond bij gunz for hire voelde ik me weer helemaal top!

Nou dit was het wel zo'n beetje, ben ik ook achteraf blij dat ik alles toen heb binnegehouden ookal had het misschien wel geholpen, maar dan had ik misschien wel de hele nacht weer gebarfd haha. Wat een topavond!

Bovenaan