koud water extractie?

space scientist

Wijs gebruiker
nu weet ik dat je paracetamol hebt met codeïne er in en dat je de paracetamol met een koud water extractie er uit krijgt. Alleen ik heb dus ander spul gevonden waar ook andere dingen in zitten:

Paracetamol (Acetaminophen) 200 mg
Propyphenazone 200 mg
Caffeine 50 mg
Codeine phosphate 10 mg

De paracetamol krijg ik dus wel weg aleen hoe zit eht met de oplosbaarheid van Caffeine en Propyphenazone in water?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
volgens mij krijg je het er geen van allen uit.. anders moet je eens gaan zoeken naar de kookpunten van bepaalde stoffen ofzo,, en dan kan je verschillende dingen doen...
ligt aan de vluchtigheid van alle stoffen

Stylus

Belezen gebruiker
t gaat om de oplosbaarheid van stoffen in water, wat bij paracetamol heel laag is, dus er is erg veel nodig om alle stof op te lossen. Bij cafeine is dat ook zo, maar bij Propyphenazone weet ik dit niet.

space scientist

Wijs gebruiker
psychopsychedelic zei:
volgens mij krijg je het er geen van allen uit.. anders moet je eens gaan zoeken naar de kookpunten van bepaalde stoffen ofzo,, en dan kan je verschillende dingen doen...
ligt aan de vluchtigheid van alle stoffen

ik weet zoiezo dat codeïne goed oplosbaar is, dat is ook de bedoeling, zolang de andere stoffen maar niet goed oplossen

psychopsychedelic zei:
er is inderdaad niet veel over te vinden
http://en.wikipedia.org/wiki/Propyphenazone

maar het is iets:wink:

er is idd niet veel over te vinden, het zit in APAP met codeine (Tylenol, Cofadon) 500mg

Bovenaan