Koud zweet XTC

bertusch

Newbie
Laatst met ADE een half pilletje (XTC) erin gegooid (ca. 90 mg) en lekker gaan knallen. Het was nogal heet in die tent (lees: zweet kwam van het plafond) en de vlagen werden nogal heftig. Na even te gaan zitten kwam er weer een goede vlaag en opeens voelde ik me niet heel chill meer, gewoon relaxt gedaan maar toen voelde ik opeens koud zweet op mijn handen en later langs mijn rug. Heeft iemand dit weleens gehad en is het een slecht symptoom, ik werd er wat panisch van. Na half uurtje even chillen voelde ik me weer prima en nog 4 uurtjes doorgeknald, verder top feestje. Ik had deze keer bijna geen alcohol gedronken wat ik normaal wel (met mate) doe.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt als oververhitting, uiteindelijk breekt het zweet je dan uit en kun je je koortsig gaan voelen. Goed koelen dus op zo'n moment want dat is erg belangrijk! Drink 1 a 2 glazen water/fris per uur en rol bijvoorbeeld met je flesje langs de binnenkant van je onderarmen, daar lopen aderen dichtbij de oppervlakte en koel je snel af.

Draag ook nooit een pet op zo'n feestje, dan kun je ook te weinig warmte kwijt

bertusch

Newbie
SmartieAndMe zei:
Klinkt als oververhitting, uiteindelijk breekt het zweet je dan uit en kun je je koortsig gaan voelen. Goed koelen dus op zo'n moment want dat is erg belangrijk! Drink 1 a 2 glazen water/fris per uur en rol bijvoorbeeld met je flesje langs de binnenkant van je onderarmen, daar lopen aderen dichtbij de oppervlakte en koel je snel af.

Draag ook nooit een pet op zo'n feestje, dan kun je ook te weinig warmte kwijt

Ik let eigenlijk heel bewust op wat ik drink, ook die avond. Genoeg water maar niet teveel. Was wel meer XTC dan dat ik normaal nam, plus de hitte in die tent (echt bizar) heeft wellicht geleid tot dat koude zweet en arelaxte gevoel. Moet wel zeggen dat ik het goed voelde aankomen, en dus ook goed erop kon reageren (buiten zitten).

Kan je door een hogere dosis sneller oververhitten?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Daarom goed blijven drinken, bij ons rouleren de flesjes water altijd, omdat niemand nog begrijpt van wie welk flesje is. :P

Skirre

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Zoveel doet drinken ook weer niet voor het afkoelen hoor. :+)

Dan heeft je lichaam wel weer "brandstof" voor het afkoelen (zweten) en zo lichaamswarmte te verliezen. Maar als je liters lauw water wegwerkt zal een glas meer of minder niet heel veel uithalen ja.

leipebaviaan zei:
bij ons rouleren de flesjes water altijd, omdat niemand nog begrijpt van wie welk flesje is. :P

:tearsofjoy: herkenbaar

Fool

Badass junkie
Inderdaad, je kunt zweten, maar buiten dat vrij weinig. Door koude dranken zal je ook niet verder afkoelen hoor :wink:

Skirre

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Inderdaad, je kunt zweten, maar buiten dat vrij weinig. Door koude dranken zal je ook niet verder afkoelen hoor :wink:

Waarom niet? :confused:
Dacht altijd dat dat wel goed werkte als ik het ontzettend warm had

Fool

Badass junkie
Omdat je lichaam dan even een koud signaal krijgt, waardoor de lichamelijke verwarming weer aan gaat en je het daarna nog warmer krijgt. :wink:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Dus dat betekent helemaal geen water drinken tijdens XTC gebruik? Dat is juist wat wordt gepropagandeerd tijdens voorlichtings- filmpjes. :wave:

Fool

Badass junkie
Nee, dat ook niet. Mijn verhaal gaat op voor oververhitting en daar hoef je ook niet persé geen water te drinken, maar geen koud water, eerder lauw-warm.

Je trekt hier weer alles in het extreme door en je vergeet even dat er niet zomaar 'veilig' gebruik is en je iets of helemaal wel, óf helemaal niet moet doen. :P

Bovenaan