Koude weer

kotssmurf

Belezen gebruiker
Enkele maanden geleden vonden we een wietplantje bij een vriend van mij,
hij stond op een dag voor de deur van ons 'kot' (Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar hier heeft iedereen wel z'n smoke-hangplek genaamd kot :) )
Iemand moet dus toevallig daar een zaadje hebben laten vallen tijdens het rollen of wat dan ook, op een dag stond er een klein plantje...

WIj natuurlijk direct uitgegraven en bij een maat op een goeie plaats buiten gezet in de hoop dat het een vrouwtje was. Nu zijn we een tijdje verder en we hebben geluk!
Mijn vraag is: mogen we de plant, met het slechte weer van deze dagen nu nog binnen zetten en de laatste weken bloei onder een lamp laten voldoen, of is het beter gewoon buiten te laten staan en te hopen op goed weer?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Indien je een paar degelijke lampen hebt kun je ze binnenzetten. Kijkend naar dit weer zal dat je waarschijnlijk de grootste opbrengst opleveren. Maar het gaat de komende 1-2 weken erg weinig regenen, althans, dat zegt het KNMI. Dus als je nu nog niet erg veel toprot hebt, kun je ze in ieder geval de komende tijd nog wel buiten laten staan. Mocht je nu veel last hebben van toprot, ondanks het droge weer van de afgelopen dagen, kun je ze maar het best binnen zetten.

Denk ik zo :P

Succes!

gtje

Bewuste gebruiker
hey mazzelpik !!!! :P

hoeveel weken bloeien ze nu ???? ( eerste haartjes verschijnselen ?? ) zit je al in de 6de week heeft het weinig zin om er lampen boven te knikkeren de top is dan alleen nog maar hasvorming aan het maken de buds groeien nog wle maar voornamelijk harden ze uit

althans ik ga er maar van uit dat het een 8 a 9 weken bloeiende plant is.... als jij het gevoel hebt dat ze een sativa achtige plant is en ze bloeit wel een week of 12 tsjaa meteen onder de lamp ermee ...

maar het moet dus nog wle rendabel zijn !!!! je hebt trouwens erg geluk dat je plantje uit dat zaad een vrouwtje is gewordne vaak worden planten uit wiet uit de coffeshop herma's omdat het zaad afkomstig is van een vrouw die aan het einde van de rit mannelijke bloei aanmaakt !!! soms heb je een gelukstreffer !!! JIJ BENT ER EEN VAN!!!!

heb je een foto btw???? das makkelijker kunnen we meteen zien of je ene sativa of een indica of hybride aan het kweken bent ....

tot die tijd zou je bij slecht weer de plant ook achter het raam kunnen zetten hoor !!!!

greetzzz gtje

ps ga je tog voor lampen gebruik dat tl lampen van 18 watt ofso spaarlampen zijn namelijk inefficienter

kotssmurf

Belezen gebruiker
Hoi,
Sorry voor de late reactie, was ff het forum uit het oog verloren...

Een vriend van me vertelde dat het een indica soort zou zijn (hij is tamelijk lichtgroen en groeit naar boven in 1 grote top), betekent dit dan dat hij 8 weken moet bloeien?

Ik heb momenteel niet de mogelijkheid een foto te trekken, maar zal het doen zo snel ik kan...
Hij is beginnen bloeien eind Augustus begin September. Momenteel hebben we hem binnen gezet met niets dan een ventilator op. We hebben wel een lamp maar ik denk idd dat het niet veel meer zal uithalen. Er staan al best veel haartjes tussen en groeien doet hij inderdaad niet zo veel meer.

Hopelijk houdt hij het nog vol de laatste weken, want hoe vaak kom het voor dat je een plant vindt en dat het dan nog eens een vrouwtje is? :tongueout:

Van zodra ik fotos kan trekken zet ik ze op het forum.

THx al!

gtje

Bewuste gebruiker
hmm eind augustus zeg je heah ... dan zou je er nog wel een lampie boven kunnen hangen ...

aangezien deze plant dan nog wel een week of 4 kan en mag en zij het niet trekt in november als het weer zo door blijft gaan!!!

gewoon 3 x 18 watt tl lmapen halen bij gamma of bij praxis ... zitten eigenlijk standaard kleur 33 lamopen in deze zijn zeer goed voor de groei ... helaas wat minder voor de bloei maar goed
dan zul je zien dat je wiet sowieso compacter word !!!! dus meer gewicht ...

die 3 tl systemen kosten nog geen 11 euro ik dacht uit mijn hoofd 10,50 ( 3,50 de stuk )
mocht je het een leuk hobby hebben gevonden heb je voor volgend jaar al 3 x 18 tl's

enigste wat je dan nog moet doen is een paar kleine plakken kopen ( nog geen 20 euro ) en een pc ventilator ( 5 euro ) en je kunt volgend jaar je planten eerst mooi voorgroeien ...

in zo'n hokkie passen dan 36 x 10x10x11 potjes .....

eventueel nog 1 x 18 watt tl erbij en je zou ook leuk een hokje met 5 stekkies kunnen growen.... daar haal je sowieso 30 gram af tot wel 60 gram !!! heb je je hokkie ook meteen al terug verdient ...

stroom zal het ook niet veel kosten: 3x 18 (watt) = 54(watt) x 12 ( uren bloei!!) = 648 (watt per dag ) x 28 ( 4 weken bloei nog ) = 18144 (watt) : 1000 ( terug rekenen naar kilo watt ) = 18,144 x 0,18euro ( prijs per kilowatt ) = afgerond 3,27 GEEN GELD DUS !!! om je plant daaronder af te laten bloeien ....

als na het buitenseizoen nog binnen wilt kweken met 4 x 18 zou je per kweek 14 euro kwijt zijn ( over een cyclus van 12 weken ) !!!! dit is duzzz 4,67 per maand

greetzzz gtje

Hier foto's van dat gevonden plantje :)

Bijlagen

• 8890alles_085.jpg
    8890alles_085.jpg
    160,4 KB · Weergaven: 126
  • alles_134.jpg
    alles_134.jpg
    188,2 KB · Weergaven: 118
  • alles_009.jpg
    alles_009.jpg
    140,4 KB · Weergaven: 120

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Best nice :) Het zijn niet erg scherpe foto's, dus over het kristallenlaagje kan ik weinig zeggen. Je plant ziet er wel gewoon goed uit, dus dat zal ook wel in orde zijn. Moet toch wel goed zijn voor een grammetje of 20-25 denk ik zo.

gtje

Bewuste gebruiker
aan de ontwikkeling van de toppen te zien zou het bij:

indica idd week 6 a 7 zijn
sativa rond week 9

er veel zin heeft het dus niet meer ...toppen zullen ook niet veel spekken meer

maar goed tog een leuk aantal grammetjes tog :grin:

greetzzz gtje

Bovenaan