Kratom, zoplicon, phenibut withdrawal = HEL

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
-- Dit bericht heb ik ergens anders, 4 dagen geleden gepost. Inmiddels nog steeds slapeloosheid en withdrawals. --

Dag mensen,

Graag zou ik mijn verhaal willen doen wat eindigt met een slot vraag.

--

Ik kamp al een tijdje met een kratom verslaving. Ik gebruik deze smartdrug vanwege mijn RLS (Restless leg syndrome.)

Helaas heb ik kratom ook een ''paar keer'' misbruikt waardoor ik lichamelijke ontwenning kreeg. Ik bleef steeds meer kratom gebruiken om de afkickverschijnselen te compenseren wat resulteerde dat ik 2 weken terug op 20-30g kratom per dag zat, een maand lang. Op die maand na zit ik praktisch gezien al ruim 4 jaar aan 20-30g kratom

Aangezien ik van mijn neuroloog over twee weken een nieuw (RLS) medicijn voorgeschreven (al de zoveelste) ga krijgen besloot ik voor de zoveelste keer cold turkey af te kicken. Dit keer met phenibut en slaappillen. Mijn plan was om deze middelen maximaal 2 weken te gebruiken.

Handig om er even bij te vermelden is dat ik het afkicken van kratom eerst een week alleen met zoplicons had geprobeerd. Hier kon ik moeilijk door in slaap komen waardoor ik voor de combinatie phenibut en zoplicons koos.

Het afkicken kon beginnen. Van circa dagelijks 25 gram kratom naar 0 gram kratom samen met 4g phenibut en 2 slaappillen per dag.

Dit is helaas niet helemaal gegaan zoals ik zou willen. - Ik kon zelfs na 4g phenibut en 3 slaappillen niet slapen aangezien het de RLS niet deed verdwijnen. Na 4 dagen gaf ik het al op. (Thank god dat het bij deze 4 dagen is gebleven.) Mij leek de dagelijkse combinatie slaappillen en phenibut een stuk slechter dan s'avonds 4g kratom waar ik wél op kon slapen. Hier ben ik helaas op een vrij harde manier achtergekomen.

Na een week slaappillen wat vervolgd werd met 4 dagen phenibut icm slaappillen gebruikt te hebben kon de pret beginnen. De tweede dag zonder phenibut en slaappillen was een hel. Ik kreeg na 4 dagen (!!) de typische phenibut afkickverschijnselen, - stress, depressiviteit, angst, slapeloosheid, geen motivatie etc etc. Nou heb ik wel eens eerder een phenibut afkick ervaren maar kon (tevens nog steeds niet) er met mijn kop niet bij dat dit al zou spelen na enkel 4 dagen. Ik heb me (op die vorige phenibut afkick na) nog nooit zo slecht gevoeld. Deze ontwenning is imo WAY worser dan een benzo of opiaten afkick. Niet te vergeten dat zo'n ontwenning ook nog eens 2 keer zo lang aanhoudt.

Daarbij ook niet te vergeten, kwam de kratom afkick en de slapeloosheid van de slaappillen er ook nog eems bij. Ik zit nu op dag 6 van het stoppen met phenibut en slaappillen en heb oprecht deze dagen niet meer dan 8 uur geslapen.

Inmiddels zit ik nu op 7g kratom per nacht om de slapeloosheid (als ik heel veel geluk heb) te compenseren, waar ik voorheen maar 3g kratom nodig had om te kunnen slapen.

Achteraf heeft dit pijnlijk grapje dus alleen maar averechts geholpen. Ik heb over 2 weken een afspraak bij mijn neuroloog voor een alternatief medicijn voor mijn RLS. Ik ben van plan om mijn kratom gebruik (als ik weer natuurlijk kan slapen) te minderen naar 3g per avond om te kunnen slapen.

Als je nog steeds aan het lezen bent luidt mijn vraag als volgt: Ik ben inmiddels al heel wat gezakt kwa kratom gebruik. Zal ik, als ik 3g kratom per avond kan volhouden van de lichamelijke afkick verlost zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men al kratom ontwenning krijgt bij 3g per dag.

Mocht dit niet zo het geval zijn zit ik er serieus over na te denken om weer kratom te gebruiken om de afkick mee te compenseren totdat ik aan het nieuw medicijn kan beginnen..

Wél heb ik bovenstaande dan allemaal voor niets heb moeten meemaken en dat was het zeer zeker not worth.

Bericht van mij, 3 dagen later

Vannacht weer geen oog dicht gedaan. Ik heb besloten om de overige dagen die ik nog niet kan slapen wat meer kratom te gebruiken. Ik vind het zonde om praktisch gezien heel de dag lichamelijke afkick te krijgen om vervolgens s'nachts weer +- 10g kratom te moeten gebruiken om te kunnen slapen.

Ik denk dat ik nog een aantal dagen slapeloosheid ga ervaren, deze dagen ga ik dus ook in totaal 5g kratom overdag en s'avonds gebruiken tegen de kratom en phenibut afkick. Daarbij komt s'nachts nog 5g kratom bij om misschien nog wat slaap te krijgen, wat uitkomt op 10g kratom per dag tótdat ik geen (phenibut / zoplicon) slapeloosheid meer ervaar.

Vervolgens heb ik dit afbouw schema in elkaar geflanst:

Ten eerste ga ik ervoor zorgen dat ik een normaal slaapritme krijg door het als volgt aan te pakken:

Alle dagen van de week niet later op staan dan 10:00
00:00 3g kratom.
00:40 slapen
03:00 1.5g kratom. (Hier ga ik uiteraard niet vanuit)

Gaat bovenstaande een of twee weken vlekkeloos, doe ik weer hetzelfde alleen dan met 00:00 2g kratom en om 03:00 mogelijk 1g kratom.

Uiteindelijk is mijn doel om tot 2g kratom per dag te komen. Ik ga er niet vanuit dat ik hier nog ontwenning van ga krijgen aangezien ik een lange tijd 2g kratom per dag kon gebruiken (voordat mijn impulsiviteit het weer eens van mij gewonnen had) zonder ontwenning te ervaren.

Er is een grote kans dat over 2 weken m'n nieuw RLS medicijn niet gaat aanslaan (zoals de zoveelste.) Vandaar dat ik me er alvast op voorbereid om voor altijd 2g kratom te moeten blijven gebruiken.

Slaat het medicijn wél aan, dan is het natuurlijk hartstikke fijn dat ik aan dit medicijn kan gaan beginnen zonder de kratom afkick. (Grotere kans op slagen aangezien kratom afkick m'n RLS weer verergt)

Thanks for reading en graag lees ik jullie adviezen!

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Inmiddels gaat het gelukkig wat beter met me. De afkick van de kratom is 70% minder geworden, ik slaap beter en heb minder last van de geestelijke ontwenning. Maar de afkick, slapeloosheid en geestelijk enorm kut voelen speelt zeker nog wel.

Wellicht dat ik zo'n zieke withdrawal heb gekregen is dat ik de (23) slaappillen gecombineerd heb met phenibut, ondanks dat het op verschillende GABA-receptoren werken.

Bovenaan