Heb dit ooit in een gelijkaardig topic geplaatst misschien kan je daar ook wat mee:
er dus veel ervaring mee. Ik heb al lang nagedacht om er eens een uitgebreid report over te maken, maar ben hier nog niet toegekomen omdat ik ook niet wist of er interesse voor was. Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik best wel gevoelig ben voor subtiele wijzigen in mijn bewustzijn waardoor ik dus van vrij veel zaken wel effect ervaar.
Wat ik zoieso zou willen aanraden is om naar de extracten te kijken, hier heb ik het meest positieve ervaringen mee. Ik zal hieronder enkele ervaringen meedelen:
- Blue lotus: de extracten heb ik verschillende keren gerookt en geven mij een kort kratomachtige high, een beetje slaapverwekkend en ontspannend, best wel aangenaam. Ik rookte steeds het poederextract, ik heb ook het harsextract gerookt maar hiervan was het effect minder uitgesproken.
- Kanna: wanneer je het rookt merk je een kort activerend highgevoel dat ongeveer een kwartiertje aanhoud, nadien nog een ontspannen nagevoel. Wel heb ik de volgende dag soms een wat wazig gevoel, ook lijkt het niet meer te werken als je het meerdere keren per dag rookt.
- Machona Brava (ik zag dat ze die niet meer op azarius hadden). Geeft voor mij als het extract gerookt wordt een vrij stoned gevoel vergelijkbaar met indica cannabis, maar iets minder intens. Op zich wel een goede vervanger vond ik. Het effect houdt ook korter aan. De meer kortdurende effecten vind ik vaak ook een voordeel.
- Kratom: steeds via capsules ingenomen, geeft een ontspannen en best aangenaam gevoel, maar droogt ook het lichaam wel erg uit. Wanneer ik het ingenomen heb moet ik steeds heel veel plassen en voel ik me de dag erna erg uitgedroogd en katerig.
- Wild dagga (leonurus leonurus en sibiricus) Beide produceren een zeer mild effect bij mij. Deze extracten vond ik niet zo de moeite.
- Cacao-extract in capsulevorm (van sirius.nl) vond ik best een sterke stimulant (ben zoieso erg gevoelig voor caffeine en andere stimulerende middelen) wel aangenaam in combinatie met wat alcohol en hasj.
- Alsem-extract: dit heb ik enkel al zelf gemaakt, maar geeft ook een interessante ontspannende high, erg aangenaam, maar de smaak is zeer bitter (niet echt aangenaam ook niet om te roken) en het is ook zeer plakkerig.
- gifsla: enkel al sap van wilde planten gerookt. Dit geeft voor mij ook een ontspannende kortdurende high die best vrij intens kan zijn.
- Heavenly-e: geven wel een kratom gevoel en omdat je er slechts 1 of 2 moet nemen ook gebruiksvriendelijk. Handig om kratom wat te leren kennen, maar best duur in verhouding met gewoon kratom kopen.
- Euphor-e: Voor mij gaf dit weinig effect.
- Special-e: interessant effect ook ontspannen en high, maar dit kan ik me niet meer zo goed herinneren. Ik weet dat ik het toen ook wel aan vrienden aangeraden heb.
- algerian blend of 2spicy: een thee hiervan werkt vrij rustgevend, je voelt je meer ontspannen vind ik en merkt dat je ook een beetje dromeriger bent, echt onder invloed voel ik me hier niet door.
- Slice producten: hiervan heb ik er enkele geprobeerd behalve die met salvia omdat deze niet naar Belgie verstuurd werd. Ik rookte deze verpoederd in een joint en dit gaf me ook een ontspannen roes en een leuk effect. Ook de mysterie hash die op sommige sites verkocht wordt is gelijkaardig vind ik. Een kortdurende aangename roes van ongeveer een uur. Niet al deze zaken zijn echter heel aangenaam om te roken.
Zo dit is al een opsomming ik heb er nog veel andere getest maar deze ontgaan me nu ook even kava kava vind ik ook best een aanrader. Wel wil ik dus zeggen dat ik best gevoelig ben voor de effecten van verschillende kruidenextracten, ook andere drugs of zo merk ik reeds bij lage doseringen. Ik vond het experimenteren met al deze middelen altijd best leuk en interessant, zeggen dat ze allemaal niet werken zou ik niet rap doen omdat ik met velen wel positieve ervaringen heb. Echter is cannabis qua prijs-kwaliteit misschien wel interessanter, maar vaak apprecieer ik een niet te lang effect ook wel omdat ik zo toch meer zaken onderneem of in orde breng terwijl ik met cannabis nogal lui kan zijn.