kun je leren drinken ?

Mayan

Bewuste gebruiker
kun je het leren? Helaas wel... je bent ermee weg voor je het beseft.
Ik ben van gelegenheidsdrinker naar dagelijkse drinker gesukkelt...
De vraag moet zijn: wil je het leren? En zeg nu niet niet ja, hoe ouder je wordt hoe wijzer je wordt. Maar hoe ouder je wordt, hoe langer je je jonge gewoontes gewoon wordt.
Eens je het kunt is er geen weg meer terug, en die weken zonder drank betekenissen niets voor me zolang er groen is. Maar ik zit liever zonder groen dan zonder drank, dan word ik heel lastig.
Drank zal voor een "ooit gelegenheidsdrinker" een blijver worden.
Hoor het iedereen graag zeggen, dat er geen drankprobleem is, hoor het iedereen graag zeggen, maar drank blijft zowiezo overal voorvallen. En als het voorvalt, zie ik niemand nee zeggen.
Dus wil je het leren? Wil jij diegene zijn dat als laatste de bar verlaat? Nog twee flessen sterke en een six pack biertjes haalt om de nacht door te komen. Wil je dat?
Denk maar goed na, drank is een verwoester. Als je het nog niet geleerd hebt, neem wijze raad voor daad. Doe het niet!
Weldra adoreer je muziek dat je aan drankmomenten doen denken, waarop je gaat drinken om de mzuiek te heiligen, muziek dat je aan drank doet denken.
Drank is het ergste wat me ooit overkomen is, verlies er bijna alles aan. Inclusief mezelf, telkens opnieuw.
Drank is mijn dood, een dood dat begon op 14 jarige leeftijd, traag maar zeker.

Sgt.Stedenko

Experimenterende gebruiker
Was bij mij ook zo Mayan, dagelijks drinken, vanaf je alleen bent beginnen zuipen en blowen.
Geen dagen, maanden maar JAREN!
Alcochol is een erge drug als je er aan verslaafd geraakt (alle drugs slecht als je verslaafd geraakt)

geekos

Bewuste gebruiker
Ga naar universiteit (bij voorkeur in België, beter bier), schrijf je in in de studentenvereniging, laat je dopen en ga naar alle cantussen en alle feestjes

na max 1 jaar zijt ge de pr0 en drinkt ge al u maten zonder problemen onder tafel in any kind of booze, gaande van tripel bier tot wodka redbull

neem nu de schachtenverkoop, schrijf zeker eens op u inschrijvingsformulier bij "5 dingen die je goed kan" bij de 5 verschillende streepjes (ze gingen me toch sowieso hard laten drinken en wist niet wat op te schrijven) :
- zuipen
- zuipen
- da
- kannek
- goe

then you will suffer like I have suffered
----> 4x0.5l ad fundum + 0.25l ad fundum uitdrinken na elkaar terwijl ge op een tafel staat en een gans café vol zatte mannen en vrouwen naar u staat te kijken en te roepen terwijl ge die massieve hoeveelheid bier naar binnen probeert te gieten
om dan van de tafel te moeten komen met veel moeite, te zien dat de praeses nog een passievruchtenjeneverke voor u bestelt waarvoor ge dan natuurlijk past aangezien je de pitta van een uur geleden al serieus voelt naar boven komen

student life is focking hard

edit: pils (Bavik) wel te verstaan

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Sommige mensen kunnen gewoon niet veel drinken.
Ik ben redelijk zwaar (85 kg) 22 jaar en regelmatige drinker (ieder weekend), maar ik kan nog steeds weinig alcohol hebben.. Ook in de tijden dat ik meer dronk, kon ik altijd weinig hebben. In principe is dat gewoon alleen een voordeel, omdat het je geld scheelt.. Aan de andere kant ging ik altijd drinken met twee vrienden die 2meter zijn en 100 kilo en dan word je flink onder de tafel gezopen :beer: , vooral omdat je onbewust gewoon meedrinkt en dan gaat het weleens fout. Maar daar leer je weer van en sindsdien hou ik het wat rustiger als ik ga drinken.

paulXTC

Bewuste gebruiker
Alcohol drink ik alleen voor de gezelligheid.
het is geestvernauwend, alles word een stuk simpeler.

Listen to the wise words of Theo Maassen

[youtube]<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fwxPpwlIWto&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fwxPpwlIWto&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>[/youtube]

Hier is trouwens de link naar het hele filmpje van 24 uur met... Theo Maassen.
Een zeer interessante man die ook drugs heeft gedaan/doet en daar zijn verhaal vertelt dat hij oa xtc en paddo's met zijn vader heeft gebruikt (ik wou dat ik zo'n pa had)
http://player.omroep.nl/?aflID=8637031

SperSIZEboon

Badass junkie
paulXTC zei:
Alcohol drink ik alleen voor de gezelligheid.
het is geestvernauwend, alles word een stuk simpeler.

Listen to the wise words of Theo Maassen

[youtube]<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fwxPpwlIWto&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fwxPpwlIWto&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>[/youtube]
mooi was die aflevering met Theo Maassen

:)

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
-regelmatige innemer worden, je zal meer nodig hebben .....

-kalm blijven en schijn op houden als je dan toch zat bent als alcoholist zijnde is wat door beginnende drinkers gezien wordt als "er tegen kunnen".

Bijvoorbeeld : eenmaal in een auto zijn ze net zo levensgevaarlijk als een 14 jarige die zijn eerste 6 biertjes op heeft.

ps het maakt niet uit of je wel of niet tegen drank kunt - het maakt je niet " meer mans"
ik zou haast zeggen dat mensen die koelbloedig - door training- een liter jenever weg kunnen zetten in mijn ogen meer dan soms juist nogal triest zijn ( zie brallende studenten).
hersen beschadiging oplopen in het kader van groepsgeest is een beetje dom.
voor alcohol geldt = less is more

Bovenaan