Kut voelen en speed pakken

mestreech

Newbie
Ik ben ermee begonnen omdat ik wilde afvallen.
Maar nu pak ik het ook elke keer als ik me harstikke klote voel en soms voor trainen en voor wedstrijd voetballen , Maar moet erbij zeggen dat ik nooit veel pak nog geen lijntje zeg maar.
Omdat ik het dan toch al voel en dat het voor mij ook goed genoeg is want vieze na smaak.

Ik wil ermee stoppen en ik kan het ook maar ik denk niet dat ik het zal vasthouden omdat ik toch wel weer iets ervan ga pakken als ik me kut voel.

Ik kan niet echt goed uitleggen ofzo maar dat ligt ook aan me autisme.

Maar ik hoop dat jullie het begrijpen en misschien weten wat moet doen tips..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Door drugs te pakken om negatieve gevoelens tegen te gaan, duw je jezelf uiteindelijk alleen maar meer in een neerwaartse spiraal. Als jij denkt dat je niet genoeg wilskracht hebt om te stoppen, omdat je toch weer gaat gebruiken als je je rot voelt, schroom dan niet om professionele hulp te zoeken. Sowieso, speed gebruiken om af te vallen is ook geen goed idee. Wanneer je stopt, kom je ook weer snel terug op je oude gewicht. Ook dan is de verleiding om weer te gaan gebruiken groot natuurlijk.

Ik wens je iig veel sterkte met stoppen! Met voldoende wilskracht is het niet zo moeilijk, maar je moet er dan wel echt 100% achter staan. Lukt het niet op eigen kracht, zoek dan hulp, die mensen zijn er niet voor niks! :wink:

Flameon

Badass junkie
Moetne pakken om te presteren is nooit goed, ook niet als je je slecht voelt helpt pep niet.
Ik denk dat afkicken (evt met prof hulp het beste is) beste kerel

kunlan

Belezen gebruiker
Ooit al bij stilgestaan dat het de pep is die je kut doet voelen ... :rolleyes:

Je gebruikt om de verkeerde reden... Stoppen dus!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ooit al bij stilgestaan dat het de pep is die je kut doet voelen ... :rolleyes:
Dit, zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken..

Goed erbij eten en sporten helpt een hoop om er weer snel bovenop te raken.

mestreech

Newbie
lysergine25 zei:
de vraag is:

Wil je stoppen ?

Wil je verslaafd blijven ...

Stoppen natuurlijk want als ik het blijf doen blijf ik ook vrienden kwijt raken omdat ze niks meer met me te willen hebben omdat ik het pak.
Gelukkig is dit nog niet gebeurd maar wel ruzie erdoor gekregen.

Marla Singer zei:
Door drugs te pakken om negatieve gevoelens tegen te gaan, duw je jezelf uiteindelijk alleen maar meer in een neerwaartse spiraal. Als jij denkt dat je niet genoeg wilskracht hebt om te stoppen, omdat je toch weer gaat gebruiken als je je rot voelt, schroom dan niet om professionele hulp te zoeken. Sowieso, speed gebruiken om af te vallen is ook geen goed idee. Wanneer je stopt, kom je ook weer snel terug op je oude gewicht. Ook dan is de verleiding om weer te gaan gebruiken groot natuurlijk.

Ik wens je iig veel sterkte met stoppen! Met voldoende wilskracht is het niet zo moeilijk, maar je moet er dan wel echt 100% achter staan. Lukt het niet op eigen kracht, zoek dan hulp, die mensen zijn er niet voor niks! :wink:

Bedankt!
En ook voor de rest van de reacties.

Ik zal het toch op eigen kracht moeten doen en door vrienden de kracht ervoor te krijgen want ik vertrouw nooit de professionele hulp.

Biertje

Bewuste gebruiker
Ik vind het echte idiote redenen om speed te gebruiken, helemaal vóór t sporten...

Boe woenste in mestreech daan?

afraidtech

Bewuste gebruiker
waarom geen professionele hulp vertrouwen?

heb jarenlang een psychiater gehad, ondanks dat het een geitenwollen sokken kerel was en grote vooroordelen over het gothic scene (ja hij dacht dat ik totdat genre behoorde omdat ik over het algemeen zwart draag en destijds nog band shirts) was het een geweldige vent, die mij enorm goed geholpen heeft met alles wat ik tegen kwam en fout deed.

moet eerlijk zeggen dit was niet omtrend drugs gebruik/ mijn verslaving.

heb een tijdje een psychologe gehad en dat mens was echt geweldig heb nog nooit zoveel lol gehad tijdens mijn therapieen :grin:.

als jij het op eigen kracht kan vind ik dat super, maar gezien de reden waarom jij pep pakt ben ik daar bang voor, maar dat is uit mijn oogpunt en ik ken jouw ook niet en weet ook niet hoe jij en je schoenen staat. ik kan het helemaal mis hebben en baseer dit op jouw post.

kildeer

Belezen gebruiker
Bedenk je dat het überhaupt kunnen beschikken over speed niet helpt wanneer je er vanaf wil blijven. Spoel je stash door de WC, wis nummers uit je telefoon, verwijder e-mail adressen en MSN contacten, neem (tijdelijk) afstand van vrienden die betrokken zijn in jouw gebruik of zelf gebruiken: schoon dus gewoon je omgeving op wanneer je aan je eigen gedrag wil werken.

Als het er stomweg niet is en je er zelf in een sterk moment zoveel mogelijk voor hebt gezorgd dat je er ook niet aan kan komen, is de drempel bij een volgende craving veel hoger. Succes!

psych-out

Bewuste gebruiker
ja, daar heb ik ook vaak de neiging in, als ik me kut voel van de dag ervoor om dan bij te pakke. Maar weet wel beter ondertussen, zo geraak je alleen maar in een dalende spiraal.

LabRat

Newbie
ik doe het ook als ik me kut voel als ik verdrietig ben ofsow
ik snuif dan mijn gevoelends weg het onderdrukt ze
maar ook positieve gevoelends worden ook onderdrukt
zoals liefde en verliefdheid enz

ik kan er bvb een heel harteloos persoon zijn

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
zowel mestreech als lab-rat :

stop er dan mee! of minder zodanig dat je het nog maar 3 x per jaar doet ofzo, en dan op tijden dat je je echt goed voelt, dan heb je heel dat probleem niet meer, het enige probleem.. is het zover laten komen, mestreech ik weet niet hoe oud je bent maar als je nou eens aan je toekomst gaat werken, elke keer dat iets dan is gelukt voel je je weer trots en blij, dit kan ook je druifveer zijn!!

SUCCES :wave:

JunkXL

Bewuste gebruiker
:wave:

Is het bij je opgekomen dat je gebruikt om de verkeerde redenen?
Afvallen kan ook op zoveel andere manieren, zoals voetballen. En als jij niet verder afvalt door intensief te sporten, dan zal het vast je bouw niet zijn of zoiets dergelijks.
De hoeveelheid is volgens mij ook nihil. Wat eventueel een placebo zou kunnen zijn. Het idee hebben dat je snuift kan net voldoende zijn om die oppepper te hebben.

Ik citeer: "Ik wil ermee stoppen en ik kan het ook maar ik denk niet dat ik het zal vasthouden omdat ik toch wel weer iets ervan ga pakken als ik me kut voel."

Ik vind dit nogal tegenstrijdig. Wat denk jezelf?? :wink:

HClover

Newbie
Pak ook wel als ik me echt kut voel wel eens een lijntje, mij helpt het om alles te relativeren en goed onder ogen te zien. Met nadruk op wel eens.

Maar als je dit altijd nodig hebt ben je verkeerd bezig IMO.. Overigens, je gebruik met oog op prestratiedrang (voetballen) slaat nergens op. Denk maar eens waar je speloverzicht blijft en onder de training slaat het helemaal als een tang op een varken aangezien je door de gluicogeen tekort je spieren gaat aanspreken, iets wat ne niet wilt aangezien je juist spieren wilt kweken.

Denk dat je eens moet gaan babbelen met iemand.

Bovenaan