Kwaliteit XTC erbarmelijk slecht ...

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Je hebt gelijk , als er nou veel PMMA e.d gifstoffen gevonden waren klopt het wel. Ze zeggen ook niets om ze te laten testen , als je MDMA / XTC wilt gebruiken schrikt dit ze echt niet af.

Ik heb veel meer vertrouwen in Trimbos op dit gebied. Dit komt (onprofessioneel) over alsof ze alle feiten nog steeds niet op een rij hebben over MDMA in België.

Voor de mensen die XTC/MDMA nemen laat het testen als je de kans hebt , er zijn veel hoog gedoseerde pillen in de omloop momenteel.

Muggenzifterij:

XTC kan niet slecht van kwaliteit zijn aangezien de naam alleen tabletten omvat zonder een stof of inhoud.
Slechte kwaliteit MDMA heb ik al decennia lang niet veel over gehoord. Alleen toen BMK uit China slecht leverbaar was.

Fool

Badass junkie
Slechte kwaliteit MDMA zal wel PMMA of MCPP aanduiden. Vind die (bijvoorbeeld) gele ups ook wel van slechte kwaliteit, met zo'n gigantische spreiding. :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Fool zei:
Slechte kwaliteit MDMA zal wel PMMA of MCPP aanduiden. Vind die (bijvoorbeeld) gele ups ook wel van slechte kwaliteit, met zo'n gigantische spreiding. :wink:
En nu in het nieuws:
*HOUTEN* - In Houten zijn twee mensen ziek geworden na het slikken van XTC. Een van hen ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. De politie heeft een 22-jarige man uit Houten aangehouden, die de pillen vermoedelijk aan de slachtoffers heeft verkocht.

De XTC-slikkers werden in de nacht van zaterdag op zondag plotseling ziek op een besloten feest en zijn naar het UMC Utrecht gebracht. Ze hadden allebei een schildvormige roze-rode pil gekocht met het logo 4PS erop.

De politie kan nog niet inschatten hoeveel pillen er zijn verkocht en waar ze in omloop zijn. De verdachte Houtenaar wordt verhoord.
De politie onderzoekt de herkomst van de pillen en wil graag mensen spreken die er meer over
weten.
Bron RTVutrecht.nl

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Tijdloos zei:
Je hebt gelijk , als er nou veel PMMA e.d gifstoffen gevonden waren klopt het wel. Ze zeggen ook niets om ze te laten testen , als je MDMA / XTC wilt gebruiken schrikt dit ze echt niet af.

Ik heb veel meer vertrouwen in Trimbos op dit gebied. Dit komt (onprofessioneel) over alsof ze alle feiten nog steeds niet op een rij hebben over MDMA in België.

Voor de mensen die XTC/MDMA nemen laat het testen als je de kans hebt , er zijn veel hoog gedoseerde pillen in de omloop momenteel.

Muggenzifterij:

XTC kan niet slecht van kwaliteit zijn aangezien de naam alleen tabletten omvat zonder een stof of inhoud.
Slechte kwaliteit MDMA heb ik al decennia lang niet veel over gehoord. Alleen toen BMK uit China slecht leverbaar was.

Hier moet ik je gelijk ingeven, er heerst in België nog altijd een soort taboe rond XTC.
Zelfs marjiuana wordt hier als HD gezien door de oude stempel.
Ik hoop zeker dat dit in de loop der jaren veranderd, België zou de kans moeten geven om mensen hun XTC pillen te laten testen, want dat kan je hier niet, tenzij je naar brussel rijdt en waar ook nog eens 8 op de 10 mensen worden aangehouden voor het bezit van XTC.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd, xtc is slecht als er andere dingen dan mdma in zit, maar als er alleen mdma in zit kan je er weinig over zeggen. In ieder geval niet dat het slecht is.
In principe is het voor gebruikers 'handiger' omdat je minder pillen mee hoeft te nemen. Maar mensen houden er minder rekening mee denk ik dat je deze pillen in stukjes moet nemen en niet in 1x..

Sjpiener

Newbie
ZERO- zei:
In principe is het voor gebruikers 'handiger' omdat je minder pillen mee hoeft te nemen. Maar mensen houden er minder rekening mee denk ik dat je deze pillen in stukjes moet nemen en niet in 1x..

Sinds duidelijk is geworden dat de huidige zo'n hogere dosering hebben is mij wel duidelijk geworden dat testen noodzaak is. Tuurlijk, je kan op safe spelen en kwartjes/halfjes pakken maar toch.. ik wil zekerheid. In mijn groep is een hoop stoerdoenerij over 'gewoon een hele gooien en we zien wel waar we terechtkomen' maar dan merk ik weer dat ik de meest verstandige van de groep ben. Testen, en op die wijze doseren.

Toch heb ik steeds meer de neiging om voor kristallen te gaan in plaats van pillen, zodat ik echt zeker hoeveel ik binnen krijg :).

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is natuurlijk niet oke als je een hele pil slikt en hij blijkt 200mg te zijn, maar het is ongetwijfeld ook bloed irritant als je een kwartje neemt en je merkt niks omdat zonder dat je het weet je pil maar 90mg bevat :tearsofjoy:

En hoe doe je dat met kristallen precies dan? Meesten nemen dat toch door een 'vingertje'. En hoeveel daar op die vinger zit mag Joost weten..

Sjpiener

Newbie
Ook laten testen, dan krijg je te horen hoe zuiver hij is.

Stel dat hij 75% zuiver is, en ik wil 150 mg binnen krijgen, moet ik dus 150/0.75 = 200mg afwegen. En van die 200mg maak je dan een bommetje ofzo.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik doe dat een beetje op gevoel... je zou het letterlijk 'natte vinger werk' kunnen noemen :tearsofjoy:

Maar als je op safe wilt spelen kan je natuurlijk beter doen wat sjpiener zegt

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik weeg kristallen toch altijd af hoor, niets zo leuker dan zelf doseren in plaats van pillen zitten kruimelen :)

Bovenaan