Heb net gele, vieze, stinkende (maar wel droge), chemische rommelpep gewassen met aceton. Resultaat: bijna 50% aan gewicht kwijt, en heb nu sneeuwwitte, geurloze, ogenschijnlijke schone pep. Heb het heel nauwkeurig gedaan, zo min mogelijk verspild en twee maal gewassen met meer dan voldoende watervrije aceton. De aceton heb ik steeds in een glas op het elektrisch fornuis bijna aan de kook gebracht (ongeveer 56 graden), wat overigens niet aan te raden is met een gasfornuis vanwege licht ontvlambare acetondampen! Ook heb ik het filter met pep nog doorgespoeld met warme aceton.
Ben benieuwd naar het resultaat. Zoals jullie misschien weten boeit een beetje cafeïne mij niet aangezien ik toch niet zo veel per keer neem, maar gele, smerig ruikende pep neem ik toch liever niet. Had niet verwacht dat deze methode zo goed zou werken en ik heb het idee dat er naast de cafeïne ook wat resten uit het productieproces uit zijn gewassen. Helaas heb ik geen testresultaat van voor het wassen.
Moraal van het verhaal: ben je van mening dat je baggerpep hebt, en was je je pep niet, doe dat dan wel, met voldoende watervrije aceton, bij voorkeur iets verwarmd om de oplosbaarheid te vergroten.