kweekkit mogelijks minder potent?

Dunk

Experimenterende gebruiker
Hallo,

tltr: stel dat je van eenzelfde paddosoort twee kweekkits hebt geoogst, waarbij de ene meer volume water per oogst bevatte dan de andere, zijn deze dan wel even potent? (die met meer volume water zou minder potent moeten zijn lijkt me)

Ik kocht een Golden Teacher kweekkit. Mijn eerste en tweede oogst waren resp. vers 202 en 35g en gedroogd 13,4 en 2g... Dat betekent dat er van mijn eerste oogst 6,6% en van mijn tweede oogst slechts 5,6% overschiet gedroogd. Dwz dat mijn eerste oogst vers uit (100-6,6=) 93,4% en mijn tweede oogst uit 94,4% water bestond, wat mij erg veel lijkt. Ik heb al eerder eens Golden Teacher gekocht en toen bestonden mijn oogsten uit 90% water, zoals doorgaans het geval is. Ik twijfel over de potentie van mijn meest recente kweekkit, want als het water meer volume inneemt (cf 93,6 en 94,6%), dan is er minder volume vrij voor werkzame stoffen dacht ik. Klopt dit? Is, bv, 20g vers van mijn meest recente kweekkit inderdaad minder potent dan 20g vers van de kweekkit daarvoor (rekening houdende dat het dezelfde paddosoort is!!)?

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Leuke vraag, maar hoe droog is droog?
Als je een eerlijk antwoord wilt zou je het vochtgehalte van je stoeltjes moeten weten bij oogst en na het drogen.
En dan bedoel ik niet op de gok, maar echt gemeten met apparatuur dat behoorlijk nauwkeurig is!

Martinus

Wijs gebruiker
Ik weet niet of het zo veel uitmaakt.
Iedere paddo is anders.
Naast een ander percentage vocht kan hij ook een ander percentage psychoactieve stoffen bevatten,

Je heb het nu ook over oogsten maar heb je er ook wel eens over na gedacht dat die 10 paddo's van je eerste oogst onderling ook in potentie kunnen verschillen.

Ook kan er in het drogen al potentie verloren gaan en dat kan verschillen per paddo.

Dan heb je ook nog de set en setting van je trip. Dat kan de sterkte van de trip ook beïnvloeden.
En het effect kan ook verschillen per persoon.

Dat alles maakt het doseren van paddo's in mijn mening een "educated guess"

Ik heb een keer met een vriend getript. Beide 4 gram van de zelfde paddo's
Voor mij was het super intens en gekke hallucinaties. Hij voelde zich alleen maar onrustig en gefrustreerd.

Dunk

Ik heb de paddo's samen met vrienden genomen, met het idee dat de paddo's even potent zouden zijn, hoewel minder gewicht te hebben. We waren met een stuk of 6 en slechts 2 voelden het goed, bij de rest (ook bij mij) was het een zware net-niet ervaring... Paddo's zijn niet makkelijk in te schatten qua dosis

Martinus

Wijs gebruiker
Het is en blijft een natuur product. hoeveel droog gewicht hebben jullie genomen en wat waren de effecten?

Dunk

Het is en blijft een natuur product. hoeveel droog gewicht hebben jullie genomen en wat waren de effecten?

Elk 2g. Onze emoties en ervaringen voelden een beetje intenser aan, zo was het kijken naar allerlei mooie prenten (in kleine mate) extra mooi en ook onze aandacht was minder dan als we nuchter zijn, als we naar iets keken dwaalden we sneller af met onze gedachten en ook ons tijdsgevoel was verminderd. Visueel zagen we niks. De 2 die het wel goed voelden zagen visueel vervormingen enzo en waren vaker mindfucked.

Martinus

Wijs gebruiker
Elk 2g. Onze emoties en ervaringen voelden een beetje intenser aan, zo was het kijken naar allerlei mooie prenten (in kleine mate) extra mooi en ook onze aandacht was minder dan als we nuchter zijn, als we naar iets keken dwaalden we sneller af met onze gedachten en ook ons tijdsgevoel was verminderd. Visueel zagen we niks. De 2 die het wel goed voelden zagen visueel vervormingen enzo en waren vaker mindfucked.

Ja. Dat komt wel overeen wat 2g met mij doet. Alleen ik raak niet echt mindfucked. Meer super zen. Rond de 2 / 3 gram zie ik misschien milde vervormingen of patronen in bijvoorbeeld een tapijt. En ik smelt vaak wel lekker weg in mijn bank als ik rustig ga leggen. Ik ervaar die dosis altijd als zeer ontspannen.

Als je hoger gaat dan dat dan kun je verwachten dat het behoorlijk intens word. Het verschild per persoon natuurlijk een beetje. Op 4 gram in combi met mij niet laten afleiden komen er behoorlijk intense halucinaties met open ogen. Mensen dubbel zien, rare wezens die uit de muren kruipen, 3d fractals, overal rare patronen, etc

Kijk wel uit. Niet iedereen ervaart het als fun. Er zijn zat mensen die bang zijn voor hoge dosis psychedelica voor een reden. Ik zelf heb moeite met mezelf zover krijgen om het te doen. Ook al weet ik dat ik het geweldig vind. Het kan zo intens zijn als een kind krijgen of als een geliefde zien sterven. Dus wees voorzichtig.

Laatst bewerkt:

Dunk

Het kan zo intens zijn als een kind krijgen of als een geliefde zien sterven.

Mooi verwoord! En vroeger deed 2g meer met mij, dan nam ik 2g golden teacher (die wel goed gedroogd waren) en was ik goed mindfucked, had ik geeeen tijdsbesef en zag ik echt intense CEVs...

Martinus

Wijs gebruiker
Mooi verwoord! En vroeger deed 2g meer met mij, dan nam ik 2g golden teacher (die wel goed gedroogd waren) en was ik goed mindfucked, had ik geeeen tijdsbesef en zag ik echt intense CEVs...

Dat klinkt precies als waar ik wil wezen :) Tijd is er alleen als je het bijhoud. Als dat grappig is dan weet je dat je in een goede mode van bewustzijn zit. CEV heb ik op 2g wel mild. Als ik in het donker ga zitten en voor mij uit staar dan gaan er wel patronen door de duisternis kruipen.
Maar het verschild behoorlijk. Paddo dosering is altijd een beetje een verrassing. ^^ Je moet een beetje geluk hebben i guess. Misschien heb je de volgende keer op 2g met een andere setting weer een wilde ervaring.

• Like
Waarderingen: Dunk
Bovenaan